Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koronan äskettäin sairastaneet

Lähettäjä: Oliko paha? 
Päivämäärä:   19.9.24 09:29:12

Itse ollut nyt 9 päivää sänkypotilaana eikä näytä helpottavan yhtään.
Alkoi kurkkukivulla ja seuraavana päivänä ei enää jalat kantaneet ja alkoi hengitysongelmat.

Millaisilla oireilla muut olette sairastaneet koronan tänä syksynä?
Kestikö kauan?

  Re: Koronan äskettäin sairastaneet

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   19.9.24 09:40:09

Mones korona sulla? Oliko aiemmat lievempiä?

  Re: Koronan äskettäin sairastaneet

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   19.9.24 09:50:54

Viisi päivää kesti, joskin sykkeen äkilliset nousut kestivät pidempään. Oireena kurkun karheus, vilunväristykset, kuume (38-39 astetta), nivel- ja lihassäryt, päänsärky, vatsaoireet, huimaus, yskä, tukkoisuus ym.

Miehellä oli kurkkukipu, kuume, haju- ja makuaisti lähtivät hetkeksi ja perus flunssaoireet.

  Re: Koronan äskettäin sairastaneet

Lähettäjä: myrtti 
Päivämäärä:   19.9.24 09:56:40

Täällä myös parhaillaan korona päällä, aivan hirveä tauti. Kurkun karheus / nieleminen kipu oli ensimmäinen oire ja sitten iskikin jo nopeasti päälle kova kuume, jäätävät lihaskivut ja heikotus. Ja tämä väsymys, voisin vaan nukkua 20h putkeen. Rinnassa on sellainen outo olo, mutta ei varsinaisesti ahdista henkeä. Nyt menossa päivä 6 ja ekan kerran jaksaa edes vähän olla jalkeilla ja esim istuskella sohvalla. Meillä työpaikalla ollut tämä kierrossa ja porukkaa kaatunut sänkyyn vähän väliä, itse pysyin yllättävänkin pitkään terveenä, mutta en kuitenkaan sitten välttynyt lopulta tartunnalta. Aiemmin olen sairastanut yhden kerran koronaa silloin aikalailla taudin alkuaikoina, mutta silloin se meni ihan lievänä minulla ohi.

  Re: Koronan äskettäin sairastaneet

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.9.24 10:01:19

Onko teillä sairastuneille rokotuksia?

  Re: Koronan äskettäin sairastaneet

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.9.24 10:05:19

Flunssaoireet kesti n. viikon, mutta yskä kestänyt jo 7 viikkoa eikä loppua näy.

  Re: Koronan äskettäin sairastaneet

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   19.9.24 15:01:54

Tämä on minun ensimmäinen korona, en ole ennen sairastanut.
Rokotuksiahan ei ole saanut enää vuosiin, mutta silloin kun niitä kaikille jaettiin hain myös omani.

  Re: Koronan äskettäin sairastaneet

Lähettäjä: Minni 
Päivämäärä:   19.9.24 15:35:14

En tiedä, en ole ainuttakaan testiä tehnyt sen jälkeen kun niistä testauspisteistä luovuttiin. On mikä tauti vaan, sairastan sen kotona, eipä se taudin nimi sitä muuta.

Tiedän yhden ikäihmisen joka sai siis ikänsä puolesta ties kuinka monennen korona rokotteen, meniköhän 4 päivää kun oli sitten koronassa.

  Re: Koronan äskettäin sairastaneet

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   19.9.24 15:38:54

Paska tsäkä, kun vasta nyt olet saanut taudin. Vanhat rokotukset tuskin enää auttaa mitään, kun virus on jo niin paljon muuttunut niistä alkuajoista. Rokotukset ei estä saamasta tautia, vaan kuolemasta tautiin.

  Re: Koronan äskettäin sairastaneet

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.9.24 16:06:09

On rokotettujakin kuollut tautiin. Kuka noita höpötyksiä vielä uskoo noin sokeasti?

  Re: Koronan äskettäin sairastaneet

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   19.9.24 16:13:37

Sairastin uskoakseni koronan pari vk sitten.Miehen työpaikalla oli muutamat testanneet,että kyseessä korona,eikä tavan flunssa.Mies oli kipeä yli viikon,4pv kuumetta ja kuulema kauheat lihas/nivelsäryt. Itse selvisin todella vähällä,alkoi kurkkukivulla ja sit pari pv oli pientä lämpöä ja aivastelua.Nuha alkoi kun tauti oli jo voitonpuolella.Liekö sillä osuutta asiaan,että heti kun ensimmäinen kurkunkarheus tuntui,aloitin sinkkiasetaattikuurin ja tuplasin vitamiinit(CD).

  Re: Koronan äskettäin sairastaneet

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   19.9.24 16:26:34

Minulla oli 2 päivää lievää kurkkukipua, sillä, jolta tartunnan sain, oli monta päivää kuumetta ja lihaskipuja. Minulle tämä oli kolmas korona (josta tiedän) eikä kaverillekaan ensimmäinen.

  Re: Koronan äskettäin sairastaneet

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   19.9.24 17:55:08

Jos rokotteesta4 pv on korona tullut niin onhan se selvä, ettei niitä vasta-aineita sitä vastaan rokotteesta ole ehtinyt syntyä. Vasta-aibeiden kehittyminen vaatii useamman viikon.
Noin.3-4vikkoa yleensäkin kestää vasta-aineiden kehittyminen.

  Re: Koronan äskettäin sairastaneet

Lähettäjä: Rallietana 
Päivämäärä:   19.9.24 17:59:13

Sairastin heinäkuussa, yhden päivän oli vähän kuumetta ja tukkoinen ja tukala olo, sitten se aika pian siitä meni. Ekana yönä oli myös aivan järjetön syljeneritys, koko yön sai sylkeä paperiin tai pönttöön.

  Re: Koronan äskettäin sairastaneet

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   19.9.24 20:22:39

Sairastin heinäkuussa, oli paha (olen sairastanut korona useaan otteeseen ja tämä oli ehdottomasti pahin). Kuumetta, kurkkukipua, valoherkkyyttä, lihassärkyä, ym. Kesti viikon ja toipuminen päälle.

  Re: Koronan äskettäin sairastaneet

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.9.24 20:32:50

Minä (perusterve) ja tytär 6v koronan jälkeen kolmatta viikkoa yskitään öisin. Pari kolme päivää oli kuumetta ja kurkkukipu, siitä keuhkoputken tulehdus, joka vielä oireilee. Uskon, että nyt kuitenkin loppumassa tämä tällä viikolla.

  Re: Koronan äskettäin sairastaneet

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   20.9.24 07:59:28

Ootteko testannu et on korona?

  Re: Koronan äskettäin sairastaneet

Lähettäjä.. 
Päivämäärä:   21.9.24 17:02:19

Milloin Korona tartuu ihmisestä toiseen? Mietin milloin voi lähteä liikkeelle muita tartuttamatta? Ja mistä tää tauti mahdollisesti tuli?
Joo ei oo testattu. Mut miut on rokotettu pari vuotta sitten. Ja sairastin rajun koronan viime Jouluna. Korona testattiin silloin.
Nyt lihakset ovat kuudetta päivää kipeät.. Nenän vuoto ja yskä meni ohi kolmessa päivässä.

Mietin liikkeelle lähtöä. Ruokahalu ei oo vielä palannut. Eli jotain on pakko syödä. Muuten olo menee voimattomaksi.

  Re: Koronan äskettäin sairastaneet

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   21.9.24 17:05:19

Lähisukulainen sairasti loppukesästä. Sai jälkitautina keuhkokuumeen, oli sairaalassa useamman viikon, mutta onneksi sitten toipui.

  Re: Koronan äskettäin sairastaneet

Lähettäjä: Mirre 
Päivämäärä:   21.9.24 21:38:40

Noin 5 päivää kesti jos sitäkään. Vähän kurkkukipua ja lämpöä. Pientä flunssaa. Oli helpompi kuin joku normi flunssa yleensä.

  Re: Koronan äskettäin sairastaneet

Lähettäjä: Mirre 
Päivämäärä:   21.9.24 21:40:27

Ja tosiaan testasin, että korona oli. Miehellä oli myös ja hänet testattiin työterveydessä.

  Re: Koronan äskettäin sairastaneet

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.9.24 21:44:53

Ihan järkyttävä. Kesti viikon, aluksi juuri kauhea kurkkukipu ja vatsaoireet ja kuume nousi melkein 39. Kuume ei sitten viikkoon laskenutkaan ja tähän lisättiin päänsärky, limainen hakkaava yskä, ja nenän tukkoisuus. Tätä ennen kaksi koronaa ollut ja kumpikaan ei ollut tämän veroinen. Tänään eka kuumeetoon päivä.

  Re: Koronan äskettäin sairastaneet

Lähettäjä: Hmmm 
Päivämäärä:   22.9.24 10:42:48

Parhaalla kaverilla, 33v, on nyt korona. Kolmatta viikkoa 40 asteen kuumeessa. Ei ole rokotettu. Kaikki testit otettu, löytyi vain korona, minkä testasi jo itse heti kun sairastui. Viimeiset neljä päivää ollut sairaalassa, munuaisista otetaan koepala huomenna, kun tulehdusarvot ja munuaisarvot pilvissä. Varmaan siis sai jälkitaudin tai jotain.

  Re: Koronan äskettäin sairastaneet

Lähettäjä: Kinga 
Päivämäärä:   22.9.24 14:39:41

Tiettävästi kolmas korona nyt menossa, oon saanut kaikki mahdolliset koronarokotukset, koska kuulun riskiryhmään. Hämmästyin kun kotitestissä näkyi kaksi viivaa, tämä on niin lievä tapaus: pää kipeä, kurkku karhea, ei yskää eikä juuri nuhaakaan. Etätöitä oon jaksanut tehdä hyvin. Aiemmat kerrat on ollut aika paljon pahempia.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.