Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Otsapannan kiinnitys

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.9.24 09:12:10

Oon tilaamassa suitsia valjassepältä ja mietityttää otsapannan kiinnityssysteemi, siis millaisen oikein haluan. Tai mikä olisi järkevä ja myös esteettinen.

Tykkään vaihdella otsapantoja niinkuin huopienkin värejä, joten ois hyvä jos siinä olisi joku avattava systeemi, ilman että tarvii koko pakettia purkaa.

Mut mitä oon nähny, niin nepparit on jotenkin tönkköjä, en tykkää kun se "läppä" sojottaa siinä. Ihan tavallinen ommeltu on nätein, mutta just se pujottelu ja purkaminen, ei jaksais.

Millaisista kiinnityssysteemistä otsapantoihin itse pidätte, mikä on toimiva ja myös kaunis katsella? Kertokaa, mulle ei tuu ees mieleen mitä muita vaihtoehtoja on kuin kiinteä ja sit neppari, tarra, magneetti, niitä en oikein ees hahmota.

  Re: Otsapannan kiinnitys

Lähettäjä: letti 
Päivämäärä:   19.9.24 10:00:31

Joskus oli muotia letittää otsapantoihin värikästä nauhaa joka letitetään otsapannan ympärille. Niihin saa käyttää mitä väriä vaan mistä tykkää.

  Re: Otsapannan kiinnitys

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.9.24 10:30:40

Ei mua nyt kiinnosta muoti eikä nauhat, vaan se lenkki millä otsapanta kiinnitetään suitsiin, niin millainen kiinnitys on hyvä?

  Re: Otsapannan kiinnitys

Lähettäjä: Kipa 
Päivämäärä:   19.9.24 11:00:51

Tuleeko sulla sellaiset suitset joissa leukahihna ja turparemmi ovat soljellisia molemmilla puolilta? Sittenhän se ei nyt ihan mahdoton homma ole avata molemmilta puolilta solkia ja vaihtaa panta jos perinteinen pantamalli on se silmää miellyttävin. :)

  Re: Otsapannan kiinnitys

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.9.24 11:22:46

Magneettikiinnitys suitsiin, jota ei tarvi ottaa irti kun vaihtaa otsapantaa. Otsapannassa vastakappale

  Re: Otsapannan kiinnitys

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.9.24 11:58:26

Joo luulen et valjasseppä osaisi kyllä tehdä nätin magneettikiinnityksen. Hällä ei ollut kuvaa antaa ja itse löysin vaan aika epämääräisiä kuvia magneettikiinnityksestä. Selkeästi olisi siistimpi kuin neppari tai joku kivääritappi.

Aika tyhmä kysymys, mutta onko magneetilla noin yleisesti jotain terveysvaikutuksia, siis tiedäb nää sydämentahdistimet ja vissiin raskaana olevia kun ohjeistetaan välttämään pitkiä aikoja magneetin läheisyydessä. Vai koskeeko tuo vain isoja magneetteja, ei tuollaisia pieniä? En mä nyt pelkää et mun hevonen saa aivokasvainen, mut ihan yleisellä tasolla kysyn.

Joo tulee sellaiset suitset jossa leuka-, poski- ja turpahihna ovat soljellisia molemmin puolin et siinä mielessä helpompi vaihtaa sellainen perinteinen ommelotsis.

Nushäköhän löytyis parempia kuvia noista magneettiotsapannoista?

  Re: Otsapannan kiinnitys

Lähettäjä: Linnikka 
Päivämäärä:   19.9.24 11:59:46

Magnetic browband hakusanaksi niin johan löytyy.

  Re: Otsapannan kiinnitys

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.9.24 12:25:32

No johan alkoi löytymään! Ja löysin sellaisia otsapantojakin et valjasseppä varmaan innostuisi kun sanoisin et teepä tällainen blingblinghässäkkä mulle :)

  Re: Otsapannan kiinnitys

Lähettäjä: Linnikka 
Päivämäärä:   19.9.24 16:41:45

Nepparin voi myös kiinnittää kiinnityslenkin sisäpuolelle, jolloin se läppä ei sojota vaan osoittaa taaksepäin. Ja sen saa myös piiloon jos sijoittaa nepparin koko otsapannan kiinnitys lenkin alapuolelle, mut sit pitää kyllä miettiä et onko se sellainen kohouma, joka voi painaa hevosta, korvan juuressa ja ohimoilla, niin kuin koko hevosen päässä, on paljon hermoja ja ylimääräiset möykyt tai kohoumat varusteissa tuntuu tosi ikäviltä.

Magneettien terveysriskeistä ei oo mitään tietoa :)

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.