Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Passikuva taaperosta, mahdoton tehtävä.

Lähettäjä: vinkkejä 
Päivämäärä:   19.9.24 08:13:54

Saimme lahjaksi ruotsin risteilyn koko perheelle. Mukaan lähdössä siis kaksi lasta, 2v ja 10kk. Lahjan antaja oli siinä uskossa, ettei Ruotsiin tarvitse passia mutta virallinen henkilöllisyystodistus tarkistetaan tällä hetkellä jokaiselta matkustajalta, joten lapsillakin on passit oltava. Ongelmana tässä on tuo meidän 2v taapero. Hänestä passikuvien saaminen tuntuu mahdottomalta tehtävältä... Siinä kun tulisi olla "naama peruslukemilla". Lapsi jännittää kovasti kaikkea uutta ja niin sanotusti normaalista poikkeavaa, mikä kohdistuu häneen. Olemme kerran yrittäneet passikuvia käydä ottamassa mutta jo liikkeeseen sisään astuessa lapsi aloitti itkun, jolle ei loppua tullut. Ei suostunut rauhoittumaan kuvaan edes vanhemman sylissä istuen. Olisiko teillä hyviä vinkkejä, miten voisi onnistua passikuvien otto tällaisen herkän ja uusia asioita kovasti jännittävän lapsen kanssa? vai onko vain todettava, ettei onnistu ja jätettävä risteily väliin. Tässä on enää alle kuukausi aikaa, joten piakkoin olisi saatava passiasiat kuntoon jos meinataan lähteä.

  Re: Passikuva taaperosta, mahdoton tehtävä.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   19.9.24 08:15:53

Nykyään voi ottaa itse kuvan.

  Re: Passikuva taaperosta, mahdoton tehtävä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.9.24 08:16:33

Varmaan jo kokeilette, mutta harjoitelkaa siellä kuvaamossa ilmeitä. Eli "ei vielä otetaan kuvaa, ollaan sitä kumpi on pitempään vakavana"-leikkiä. Tai sitten otatte itse kuvan.

  Re: Passikuva taaperosta, mahdoton tehtävä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.9.24 08:16:42

Kokeilisin ottaa itse
https://epassikuva.fi/ota-passikuva-itse/

  Re: Passikuva taaperosta, mahdoton tehtävä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.9.24 08:32:23

Lapsi ei tarvitse passia Ruotsiin. Siellä on joo rajatarkastukset mutta siinä voi näyttää lapsen kelakorttia ja aikuinen ajokorttia.

  Re: Passikuva taaperosta, mahdoton tehtävä.

Lähettäjä: Itkettää 
Päivämäärä:   19.9.24 08:48:07

Varmistin asian tallinkilta ja sanottiin, että lapsellakin oltava virallinen kuvalla varustettu henkilöllisyystodistus eli passi tai henkilökortti.

  Re: Passikuva taaperosta, mahdoton tehtävä.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   19.9.24 08:51:58

Ota kuva itse vaikka puhelimella.

  Re: Passikuva taaperosta, mahdoton tehtävä.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   19.9.24 08:54:40

Lapsi syöttötuoliin vaalean seinän eteen ja kuva siinä.

  Re: Passikuva taaperosta, mahdoton tehtävä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.9.24 08:56:32

"Matkaseurueen mukana matkustavan alaikäisen henkilöllisyyden todistamiseksi riittää myös Kela-kortti. Viranomaiset voivat tarvittaessa vaihtaa matkustajan henkilöllisyyteen liittyviä tietoja henkilöllisyyden tarkistamiseksi."

Lähde: Tallinkin nettisivut

  Re: Passikuva taaperosta, mahdoton tehtävä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.9.24 08:56:43

Ota kuva itse kotona. Helppoa.

  Re: Passikuva taaperosta, mahdoton tehtävä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.9.24 09:02:17

Mä olen jo 20 vuotta ottanut itse itsestäni kuvan ja muistakin läheisistä ja kavereista

  Re: Passikuva taaperosta, mahdoton tehtävä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.9.24 09:43:51

Ei tarvinnu lapselta kesälläkään kuin Kela-kortin. Mut senkus hommaat, hyvä se on olla.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.