Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Perioraalidermatiitti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.9.24 01:55:01

Mistä olet löytänyt avun PODiin? Minulla on loppumassa 3kk kestänyt lääkevoidekuuri, joka on lähinnä vain hillinnyt oireita. Olen saanut jopa isomman avun niasiiniamidia sisältävästä päivävoiteesta, ja nyt uutta lääkäriaikaa odotellessa olen ajatellut kokeilla muitakin itsehoitotuotteita. Laitoin tilaukseen rikkisaippuaa, avenen cicalfate voidetta ja atselaiinihapposeerumia, kun näitä monessa paikassa on kehuttu ihotautilääkäreidenkin toimesta.

  Re: Perioraalidermatiitti

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   19.9.24 06:23:07

Ei kortisonia, muistaakseni suun kautta tetrasykliiniä. Minulla se oli yllättäen silmän vieressä, periorbitaalinen dermatiitti..
Ilmaantuu ajoittain, jos on stressiä tai käyttää ”hienoja, kalliita” vanhuutta estäviä rasvoja.. viimeksi Guerlain sai ihon ärtymään.
Menopaussin molemmin puolin tulee, naisilla yleisempi.

  Re: Perioraalidermatiitti

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   19.9.24 10:13:33

On sukulaistauti rosacealle joten suurinpiirtein samat itsehoitotuotteet pitäisi sopia. Mulla ollut nuorempana pod ja nykyään ruusufinni. Atselaiinihappo on todella tehokas ja myös niasiiniamidi. Erittäin tärkeää on ihon kosteutus koska molemmat noista aineista kuivattaa herkästi ihoa. Kunnon hyaluronihappo ja kosteusvoide siis käyttöön myös.

Itse söin joskus tosiaan podiin tetrasykliinikuurin jolla se lähti todella hyvin. Aloittajana pyytäisin ehkä semmoisen ja sit sen jälkeen hyvä itsehoito.

  Re: Perioraalidermatiitti

Lähettäjä: Salla 
Päivämäärä:   19.9.24 12:16:11

Kaikki kasvovoiteet ja nuut ihotuotteet vaan pahentavat, vain apteekin perusrasvaa kuten humektan, sekä putsaukseen että voiteeksi niin pysyy tasaisena. Näin mulla, kaikki suositellut erikoisvoiteet kokeiltu kyllä.

  Re: Perioraalidermatiitti

Lähettäjä: Pödi 
Päivämäärä:   19.9.24 12:34:45

Lääkkeet, aika ja apteekin perusvoiteet puhdistukseen ja kosteutukseen.

Pod on käsittääkseni yliherkkyysreaktio, mihinkäs muuhun kuin kosmetiikkaan...

Toipumisaikana kun oli pakko töihin meikata, iho kesti meikkipohja-puuterin, ripsivärin ja huulituotteen.

  Re: Perioraalidermatiitti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.9.24 22:09:47

Töihin minulla ei tarvitse meikata, mutta pari kertaa viikossa muuten. En ole isommin lätrännyt kosmetiikalla, mutta olen aiemmin epäpuhtaan ihon (pikkunäppyä oli aiemmin koko kasvoilla) saanut kuriin kasvovedellä ja apteekin retinolivoiteella, mutta nyt olen jättänyt nekin pois.

Pitää varmaan hyaluronihappo ja kosteutus miettiä vielä. Ceraven tuotteita kehuttiin, josko sieltä löytyisi sopiva?

  Re: Perioraalidermatiitti

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.9.24 22:14:38

The ordinaryn niacinamide + zinc seerumi kolmesti päivässä, toimii.

  Re: Perioraalidermatiitti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.9.24 22:15:51

Kolmesti päivässä?? Se on 10%, miten ihmeessä ihosi kestää tuon? Oletko kauankin käyttänyt noin?

  Re: Perioraalidermatiitti

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.9.24 22:18:28

Muutaman viikon ongelma-alueelle ja iho käytännössä parantui sinä aikana. Tuon jälkeen olen käyttänyt 1-2 kertaa päivässä jo muutaman vuoden.

  Re: Perioraalidermatiitti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.9.24 22:30:22

On jännä miten erilaisia ihot on, en voi käyttää tuota edes laimennettuna ollenkaan kun iho räjähtää välittömästi.

  Re: Perioraalidermatiitti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.9.24 22:31:07

Määrätäänkö muuten tuota tetrasykliiniä podiinkin? Kun se näyttäisi olevan aknelääke, ja lukemani mukaan aknelääkkeistä ei olisi podiin apua.

  Re: Perioraalidermatiitti

Lähettäjä: t 
Päivämäärä:   19.9.24 22:42:13

Tetrasykliinikuuri ja tarpeeksi pitkä, kyllä paranee, itsellä poisti mustapäätkin ihosta kuurin aikana.
Hajustamattomia herkän ihon kasvojenhoitotuotteita käyttänyt siitä asti, ei ole POD uusinut, meikit myös herkän ihon tuotteita ja käytän harvakseltaan. Cliniquen tuotteille (varsinkin meikit, meikkivoide, kivipuuteri, ripsiväri) iso suositus ja apteekista Louis Widmerin hajuttomat ! versiot, voiteet, puhdistusaineet, aurinkotuotteet.Edukkaampia kotimaisia, voiteet/ puhdistusaineet, Erisan, LV.
Vartalonpesuaineetkin aina hajuttomia, suurin osa hiustuotteistakin.

  Re: Perioraalidermatiitti

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   20.9.24 07:12:40

Tetrasykliinillä itseltä lähtenyt, taisin joutua aikoinaan kolmesti sen pitkän kuurin syömään mutta sitten muista syistä kokeilin maidotonta ruokavaliota ja sen jälkeen olen saanut olla ilman tuota ikävää ihottumaa 18 v. vaikka läträisin naamaani mitä tököttiä. Ei varmasti toimi kaikille mutta yksi vinkki kokeilla jos kaikki keinot on jo käytetty. Kaiketi jonkinsortin maitoallergia siis itselläni taustalla.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.