Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uskotteko tuonpuoleiseen?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   18.9.24 17:44:50

Hyvästelin tänään vanhan kissani, olo on niin tyhjä enkä pysty lakata miettimästä missä rakas kissani on nyt. Haluan kovasti uskoa johonkin, mutta osa minusta pelkää että ei ole mitään.

  Re: Uskotteko tuonpuoleiseen?

Lähettäjä: Pepsukka 
Päivämäärä:   18.9.24 17:48:08

Uskon. En taivaaseen mutta johonkin.

  Re: Uskotteko tuonpuoleiseen?

Lähettäjä: t 
Päivämäärä:   18.9.24 18:09:02

Uskon, todellakin. Mutta sitä on vaikea selittää kirjoittamalla. Itse olen vain ''tajunnut'' sen elämäni varrella, että 'näin se menee'.

Mulle on ihan sama vaikkei kukaan muu ajattelisi samoin kuin minä.

Oma uskoni on sekoitus kristinuskoa, siinä on myös mukana eräänlaista ajatusta ylipäänsä universumin tapahtumien tarkoituksesta ja myös hindulaista ajattelua jne.

Uskon, että tämäkään elämäni ei ole ensimmäinen elämäni täällä, eikä varmasti viimeinen.

Lopuksi, ihan hirveästi voimia kisun poismenon takia <3

  Re: Uskotteko tuonpuoleiseen?

Lähettäjä: t 
Päivämäärä:   18.9.24 18:11:00

Lisään vielä, että on niiiiiin paljon asioita, mitä tiede ei ole pystynyt selittämään.

  Re: Uskotteko tuonpuoleiseen?

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   18.9.24 18:16:02

En. Se energia ja "tomu", mikä on luonut kunkin elollisen persoonan tai sielun, vapautuu ruumiin vankilasta takaisin maailmankaikkeudessa virtaavaan tomuun.

Voit törmätä osaan menehtyneen kissasi persoonasta jossain toisessa eliömuodossa, johon sama virtaava tomu on jäänyt uudestaan jumiin, mutta et tule tapaamaan kissaasi enää missään tuonpuoleisessa.

  Re: Uskotteko tuonpuoleiseen?

Lähettäjä: kuolevainen 
Päivämäärä:   18.9.24 18:18:49

Kyllä se vaan niin on että ihminen kaikessa tyhmyydessään luulee olevansa viisas. Mutta kyllä, kaikki ei voi olla sattumaa, enkä itse haluaisi tietää esim. omaa kuolinpäivääni, koska ihmiset tavoittelevat kuolemattomuutta (siinä onnistumatta?).

  Re: Uskotteko tuonpuoleiseen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.9.24 21:48:09

En usko, tiedän. Ja se sinun kissasi on edelleen luonasi. Hän on riisunut vaatteensa eli kehonsa mutta hän itse toki yhä on. Kaikkea hyvää sinulle nyt. On suru kun toista ei enää silmin näe.

Täällä oli hetki sitten keskustelu jossa jaettiin mietteitä lemmikin menetyksen jälkeen

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=9769684&t=9769684

  Re: Uskotteko tuonpuoleiseen?

Lähettäjä: ÷ 
Päivämäärä:   18.9.24 21:54:24

Mä uskon, mutta en lineaarisella tavalla niin että ensin eletään, sitten kuollaan ja sitten siirrytään tuonpuoleiseen. Uskon, että me kaikki ollaan ikuisia olentoja, tää ihmiselämä (tai kissan elämä) on vaan oppimiskokemus. Ja tähän ihmiselämään kuuluu keinotekoinen ajan käsite.

  Re: Uskotteko tuonpuoleiseen?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.9.24 22:18:38

Lämmin halaus sinulle. En tunne sinua mutta olet mielessäni.

  Re: Uskotteko tuonpuoleiseen?

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   18.9.24 22:36:44

Uskon Jumalaan ja Jeesukseen, joten uskon myös ikuiseen elämään/kadotukseen. Jeesuksen kautta pääsee ikuiseen elämään, tosin sinne pääsevät myös abortoidut sikiöt, eläimet, vaikeasti kehitysvammaiset ja muut, jotka eivät voi tehdä aktiivista päätöstä antaa elämäänsä Jeesukselle.

  Re: Uskotteko tuonpuoleiseen?

Lähettäjä: Kyl 
Päivämäärä:   19.9.24 00:18:31

Jeesukseen Kristukseen ja kauttaan taivaaseen 100%

  Re: Uskotteko tuonpuoleiseen?

Lähettäjä: jah 
Päivämäärä:   19.9.24 06:47:17

Jeesus on postitoimisto joka välittää rukoukset jumalalle..mutta mielummin rukoilisin suoraan jumalalle mutta kaikki täytyy mennä jeesuksen kautta(jeesus sanoi: kukaan ei tule isäni luokse muuten kuin minun kauttani). Tuntuu samalta kuin yksityiset kirjeet menevät jumalalle jeesuksen kautta ja hän päättää mitkä kirjeet lähetetään jumalalle ja mitkä ei. Kiitos vaan kirjesalaisuudet.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.