Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pitkään jatkunut supistus.

Lähettäjä: Rv 18 
Päivämäärä:   18.9.24 17:38:38

Minulla on tullut lähes alusta saakka kohdun kivuttomia supistuksia (kohtu kovettuu, sen näkee ihan päälle päin ja myös tuntuu kädellä kovalta)
Myös edellisessä raskaudessani oli näitä koko raskauden. Lapsi syntyi täysiaikaisena.

Nyt kuitenkin ollut supistus enemmän tai vähemmän päällä n. 1,5h. Ei kipua, mutta tuntuu ikävältä ja on kummallista painetta alapäässä ja etoo.

En tiedä onko suoliston puoli voinut jotenkin provosoida tätä nyt kun minulla on tuntuvaa ummetusta, ja aikaisemmin tänään sain taas pusertaa vessassa kuin synnyttäen, kun tavara on niin isoa ettei meinaa mahtua ulos. Olisiko kohtu ärtynyt tuosta, ja milloin on syytä mennä näyttämään?

Re: Pitkään jatkunut supistus.

Lähettäjä: Soittoa vaan 
Päivämäärä:   18.9.24 17:44:33

Aina saa polille soittaa. Minua kehotettiin menemään lämpimään suihkuun joka rentouttaa ja sen jälkeen lepäämään. Jos tuolla ei olisi mennyt ohi niin olisi pitänyt soittaa uudelleen ja sitten oltaisiin tehty arvio mennäkkö näytille. Kerran kävin näytillä vastaavassa ja silloin eivät olisi halunneet ottaa tutkimuksiin, mutta lääkäri taas oli sitä mieltä että hyvä kun tulin ja jos vastaavaa tulee eikä tunnu menevän ohi niin heti vaan näytille.

Ota aloittaja pegorion käyttöön kerta ummettaa. Minulle tajuttiin ekassa raskaudessa turhan myöhään tuota suositella. Sitä sitten käytin loppu raskauden ja synnytyksen jälkeen pari kuukautta. Toisen kanssa oli viisaampi ja aloitin heti kun vähänkin ummetti eli oikeastaan jo alussa ja käytin läpi raskauden sekä synnytyksen jälkeen taas pari kuukautta. Ilman tuota pukamat olisivat kasvaneet valtaviksi ja elämä ollut ihan tuskaa. Minulla mikään muu ei auttanut ja tuo valmiste tosiaan ei laiskista suolta, ole vaarallinen sikiölle yms. Vaan saa ihan huoletta käyttää. Useampi pussi vaan päivässä ja jatkuvaan käyttöön niin ummetus häviää.

Lähettäjä: Mutsi 
Päivämäärä:   18.9.24 17:49:24

Mulle tuli samassa vaiheessa noita kivuttomia pitkiä ratsastuksen jälkeen, jos olin ravaillut. Siinä vaiheessa tajusin alkaa himmaamaan ja rv20 lopetinkin kokonaan. Ne kesti tosi pitkään per kerta, kävelin vatsa pinkeänä loppuillan jos olin ollut hevosen selässä. Laukkaaminen oli mukavampaa liikettä, muistui juuri mieleen.

Päivämäärä:   18.9.24 17:50:38

Kiitos. Pitää koittaa lämmintä suihkua vielä.

Ja ottaa tuo pegorion käyttöön.

Lähettäjä: Mistä 
Päivämäärä:   18.9.24 18:06:06

Lämmin kauratyyny tmv voi myös helpottaa oloa.

Päivämäärä:   18.9.24 18:06:13

Nyt tuo välillä tokenee mutta nopeasti tulee takaisin

Lähettäjä: Soittoa vaan 
Päivämäärä:   18.9.24 19:41:17

Jos aloittaja arveluttaa niin soita lähimmälle synnytyspolille. Osaavat sieltä neuvoa mitenkä toimia asian suhteen, kuinka tarkkailet tilannetta ja koska syytä mennä näytille. Osaavat myös paremmin antaa vinkkejä miten oloa helpottaa ja mitenkä jatkossa toimia asian suhteen.

Kovasti tsemppiä aloittaja.

Päivämäärä:   20.9.24 10:49:51

Jatkuvat supistelut jatkuu mutta eivät ota polille. Kun ei kuulema mitään tehdä vaikka syntyisi.

Eipä tietysti voikaan tehdä mutta kai supistelujen syytä voisi koittaa selvittää? Tulehdusarvoja? Mutta ei voi muuta kun levätä sitten. Joka paikkaan olen soitellut.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.9.24 10:54:47

Onhan niitä lääkkeitä mitkä lopettavat supistukset.

Päivämäärä:   20.9.24 10:56:04

Sanoi että näillä viikoilla ”ei estellä jos lähtee syntymään”. Asia selvä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.9.24 11:02:15

Käy gynellä katsastamassa kohdunsuun tilanne. Siellä kyllä selviää onko sikiö syntymässä vai ei. Julkinen terveydenhuolto nyt on mitä on.

Päivämäärä:   20.9.24 11:04:25

Minulla ei ole valitettavasti varaa yksityiseen. Soittanut olen neuvolaan, sairaalaan, terveyskeskukseen.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.9.24 14:08:38

Minulla oli toisessa raskaudessa juuri tuossa vaiheessa jatkuvia, aika voimakkaitakin supistuksia. Supistukset eivät kuitenkaan "tehneet mitään", joten niistä ei tarvinnut huolehtia. Itse kävisin ehkä oman mielenrauhan vuoksi lääkärissä tsekkaamassa tilanteen. Todennäköisesti kyse on vaarattomista supistuksista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.