Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  kysytäänö teiltä, jos käytte esim. kampaajalla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.9.24 12:45:21

että oletteko lomalla? Siis kampaaja kysyy? Itselle on tosi vaikea ehtiä kampaamoon tai hierojalle mihinkään aikaan ja käytän joskus ruokatunnin siihen.
Usein kysellään että oletkos lomalla varmaan kun keskellä päivää käyn.

Sitten jos sanon että en että ruokatunnilla käyn, niin kysellään kauhean tarkkaan että jatketaanko töitä vielä. Siinä tulee vähän sellainen painostava kuvio, kun kampaaja tarkoittaa itselle myös taukoa töistä ja sitten pitäisi hirveän paineen alla miettiä että nyt huono oma tunto kun istun kampaajalla että kyllähän tästä jo töihin tulisi rientää.

Samoin jos hierojalla käy, niin menee tunnelma kun aletaan kysellä, että jatketaanko töitä vielä. Kiitos tulisin sen niskakivun takia, minkä koneella kökkiminen saa aikaa niin sitä ei kiinnostaisi keskustella siinä, että kyllä menen vielä jatkamaan että kipu taas pahenenee.

Ilta-ajat ja viikonloput ovat off, en pääse silloin kampaajalle enkä voi käydä myöskään kerran vuodessa kesälomalla.

  Re: kysytäänö teiltä, jos käytte esim. kampaajalla

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.9.24 12:46:51

Se on rupattelua. Voit kertoa halutessasi että menet töihin, menet iltavuoroon, olit viikonlopun töissä tai olet työtön.

  Re: kysytäänö teiltä, jos käytte esim. kampaajalla

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   18.9.24 12:49:01

Ei ole kyllä kysytty. Ja kokisin kyllä aika epämiellyttävänä. Minulla on jatkuvasti hirveä määrä ylitöitä pitämättä ja koitan käyttää juurin tämäntyyppisiin. Koen muutenkin huonoa omaatuntoa, en tarvitse sitä palveluntarjoajalta.

En tykkää myöskään kun kyselevät henkilökohtaisia perhemuodosta, lapsista, puolisosta jne. Toisaalta minun ei ole mikään ongelma sanoa, että olen lapseton lesbo, toisaalta en tiedä mitä asia kuuluu esim. kampaajalle. Ja lähtökohta heillä on suunnilleen se, että millaisista hiuksista mies tykkäisi minulla. Vähän outoa tehdä ennakko-oletuksia ja kysellä henk.koht asioita.

  Re: kysytäänö teiltä, jos käytte esim. kampaajalla

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   18.9.24 12:57:09

Mulla ei ole vakkarikampaajaa vaan käyn vähän missä milloinkin. Osa saattaa kysellä jotain töistä, osa ei. Nyt esim. kesäaikaan käydessä yksi kampaaja kysyi että olenko jo pitänyt kesäloman vai onko se vielä edessä. Tuo on minusta sellaista perus rupattelua, kun ei hiljaakaan viitsi siinä istua. Jos ei halua keskustella niin sitten voi varmaan vaikka lukea lehteä ja sanoa että haluaa keskittyä siihen.

Hieroja taas on ollut sama jo vuosikausia, hänen kanssa kyllä jutellaan lähes kaikesta ja jos menen keskellä päivää niin varmasti kysyy että olenko vapaalla kokonaan vai pidänkö vaan hierojan verran breikkiä työpäivässä. Ei siitä sen enempää stressiä tarvitse ottaa, sanoo vaan miten asia on ja jatkaa seuraavaan aiheeseen.

  Re: kysytäänö teiltä, jos käytte esim. kampaajalla

Lähettäjä: .x2 
Päivämäärä:   18.9.24 12:57:45

Ei se niitä oikeasti kiinnosta millä ajalla käy tai millaiset perhesuhteet on. Se on vain kevyttä jutustelua ja tuollaiset on helppoja kysymyksiä, jos ei muuta selkeämpää ole tarjolla.

Kampaajalle voi myös sanoa että ei halua jutustella vaan rentoutua ihan hiljaisuudessa.

  Re: kysytäänö teiltä, jos käytte esim. kampaajalla

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   18.9.24 12:59:36

Aloittaja kuulostaa autistilta

  Re: kysytäänö teiltä, jos käytte esim. kampaajalla

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.9.24 13:02:53

Ei kysellä, kun käyn sellaisissa kampaamoissa missä kampaajat nuoria tai nuorehkoja vähintään. Mutta jossain mummokampaamoissa Ritvat kyllä utelee kaikkea mahdollista. Nykyaikaisissa kampaamoissa kampaajat menee asiakkaan ehdoilla, eli jos työn suunnittelun jälkeen asiakas ottaa lehden ja alkaa lukea sitä ei kampaaja oma-aloitteisesti höpöttele. Monissa kampaamoissa voi nykyään nettiajanvarauksessa ruksia myös "hiljainen palvelu" kohdan, mutta en ole kokenut sitä tarpeelliseksi kun ei ne mitään suupaltteja muutenkaan ole.

  Re: kysytäänö teiltä, jos käytte esim. kampaajalla

Lähettäjä: rete 
Päivämäärä:   18.9.24 13:03:58

On kysytty varmaan aina. Itsellä ei ole vakikampaajaa, usein tulee mentyä melkein sinne mistä Timman kautta saa jonkun ajan nopealla aikataululla kun tulee yhtäkkiä mieleen, että pitäisi käydä.

Itse otan sen ("oletko lomalla" -kyselyn) myös rupatteluna vaikka vastaus on, että yrittäjänä päätän itse aikatauluni...

  Re: kysytäänö teiltä, jos käytte esim. kampaajalla

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   18.9.24 13:11:17

Hitto että ootte outoja. Ei siis saa enää edes tuollaista small talkia harrastaa, ettei vaan ole liian henkilökohtaista. Kohta varmaan säästä puhuminenkin pahoitta mielen, koska kampaaja saattaa kehua säätä, josta asiakas ei tykkää.

Ja sitä työpäivän jatkumista ehkä kysytään jatkohoito-ohjeidenkin takia tai että laitetaanko hiukset työpäivää varten jotenkin eri tavalla vai menetkö tästä suoraan vaikka lenkille.

Itse menen kyllä mieluummin niiden juttelevien Ritvojen hoidettavaksi kuin nuorten tuppisuiden,joille päivään sanominen on jo ylivoimaisen hankalaa ja liian tungettelevaa

  Re: kysytäänö teiltä, jos käytte esim. kampaajalla

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.9.24 13:13:15

Mulla on vakikampaaja, joka tietää että teen vuorotyötä mutta hänkin saattaa kysyä tuollaista. Se on kevyttä jutustelua, jotain mihin on helppo vastata. Usein vaihdetaan ihan oikeatkin kuulumiset, mutta siirrytään niihin pikkuhiljaa rupattelun kautta.

Ei kaikesta kannata tehdä ongelmaa, ihmisiä kiinnostaa yleensä enimmäkseen omat asiansa. Myös asiakaspalvelijoita, vaikka heidän työnsä on esittää muuta.

  Re: kysytäänö teiltä, jos käytte esim. kampaajalla

Lähettäjä: Ku 
Päivämäärä:   18.9.24 13:16:42

Ei oo vissiin kysytty kertaakaan. Harvoin kyllä käynkin.

  Re: kysytäänö teiltä, jos käytte esim. kampaajalla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.9.24 13:23:25

Jos sanoisi, että olen päiväkodissa töissä, että kai ne lapset siellä hetken keskenään pärjää kun käväisen tässä :D

  Re: kysytäänö teiltä, jos käytte esim. kampaajalla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.9.24 13:25:30

Olen kyllä miettinyt, että ihmisillä ei ole varmaan aikaa kampaajaan kun töissä näkyy linnunpelättiä. Itsekin muistutan sellaista, koska en pääse kovin hyvin kampaajalle, monesti ruokataukokaan ei auta, koska saattaa alkaa joku palaveri heti kohta.

Löytyisiköhän sellaista kampaajaa joka tulisi kotiin tekemään samalla kun itse naputtelee konetta?

  Re: kysytäänö teiltä, jos käytte esim. kampaajalla

Lähettäjä: Kampaaja 
Päivämäärä:   18.9.24 13:27:21

Tunnistan kyllä, että osa kollegoista tenttaa asiakkailta todella henkilökohtaisiakin. Ovat muutenkin uteliaita juorukelloja. Itse yritän puhua neutraaleista, ei henkilökohtaisista aiheista ja ajat onkin pitkälle aina täynnä...

  Re: kysytäänö teiltä, jos käytte esim. kampaajalla

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   18.9.24 13:27:44

Kampaajalle tai kenelle tahansahan voi valehdella suut ja silmät täyteen, jos kokee jutustelun liian henkilökohtaiseksi.

  Re: kysytäänö teiltä, jos käytte esim. kampaajalla

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.9.24 14:02:14

"Itse menen kyllä mieluummin niiden juttelevien Ritvojen hoidettavaksi kuin nuorten tuppisuiden,joille päivään sanominen on jo ylivoimaisen hankalaa ja liian tungettelevaa"

Mä en välttele Ritvoja pelkästään kälättämisen takia, vaan ensisijaisesti sen takia että nuoremmat osaa leikata ja erityisesti värjätä ja raidoittaa huomattavasti paremmin. Jännä juttu, mutta ehkä se johtuu tuoreemmasta koulutuksesta ja nykyaikaisemmasta näkemyksestä. Ei kannata mennä Ritvalta pyytämään balaygea tai babylightseja... :D

Mutta ymmärrän jos sosiaalisia kontakteja ei ole hirveästi saati väsymykseen asti, että se juttelu kampaajan kanssa voi olla tärkeää.

  Re: kysytäänö teiltä, jos käytte esim. kampaajalla

Lähettäjä: Noh 
Päivämäärä:   18.9.24 14:04:30

Ei kaikki kampaajatkaan tykkää jutella, mun kampaajakaveri joka on kampaamossa minkä ajanvarauksessa hiljainen palvelu (mikä tietty ilmainen) sanoi joskus että hänen puolestaan siitä hiljaisesta palvelusta voisi antaa alennuksen :'D

  Re: kysytäänö teiltä, jos käytte esim. kampaajalla

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   18.9.24 14:07:12

itse tykkään jutella kyllä kampaajien kanssa mutta harmittaa, etten ole vieläkään vakiokampaajaa löytänyt ja yksi iso syy siihen on se, että en koe että juttelu olisi ollut näiden jo testattujen kanssa sellaista sujuvaa, kevyttä ja samoista kiinnostuksen kohteista. Itseä ei esimerkiksi lapsettomana kiinnosta toisen päiväkotitarinat ja toista tuskin hevosettomana/koirattomana minun jutut niistä. Säätä voi aina päivitellä ja vaikka vähän Seiskan sivuja mutta se 4h mitä omassa tukassakin menee on aika pitkä aika yrittää väkisin vääntää juttua joka ei vaan luista :D ..

  Re: kysytäänö teiltä, jos käytte esim. kampaajalla

Lähettäjä: Xxx 
Päivämäärä:   18.9.24 14:12:42

Minusta jutustelua huomattavasti kiusallisempaa on, jos sen useamman tunnin joutuu istumaan vähän vaivautuneessa hiljaisuudessa. Mieluummin puhelias kampaaja kuin sellainen, joka ei osaa yhtään kevyttä rupattelua. Toki sellainen kultainen keskitie papupadan ja mykän välillä olisi paras.

  Re: kysytäänö teiltä, jos käytte esim. kampaajalla

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   18.9.24 14:55:34

En muista, että olisi kysytty muuten kuin kesällä tavanomaiseen loma-aikaan.

  Re: kysytäänö teiltä, jos käytte esim. kampaajalla

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   18.9.24 15:22:31

Niin, siis tuohan on normaalia jutustelua. Ei sen kummempaa. Tuskin sitä kampaajaa oikeasti kovin kiinnostaa, mitä asiakas tekee.

  Re: kysytäänö teiltä, jos käytte esim. kampaajalla

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   18.9.24 16:00:11

Minä joudun myös usein käymään kampaajalla työaikana, kun vakkaripaikassa ei vaan ole ilta-aikoja. Kerron tämän kyllä yleensä jo itse kampaajalle, lähinnä siis siitä syystä, että tietää minulla olevan vähän kiire.

Mutta eiköhän tuo ole ihan vaan small talkia, tuskin kampaajaa oikeasti asia varsinaisesti kiinnostaa. Itse pidän mieluummin hiljaisuudesta, kuin jatkuvasta juttelusta. Toki on kohteliasta jotain jutella, mutta minusta on ihan mukava olla välillä vaan ihan hiljaakin.

  Re: kysytäänö teiltä, jos käytte esim. kampaajalla

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   18.9.24 19:01:23

Kyllä kysytään rupattelumeiningillä. Minulle ihan sama mitä kampaaja/hieroja/kosmetologi ajattelee työajoistani, tuskin ajattelee yhtään mitään.

  Re: kysytäänö teiltä, jos käytte esim. kampaajalla

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   18.9.24 20:09:32

” Hitto että ootte outoja. Ei siis saa enää edes tuollaista small talkia harrastaa, ettei vaan ole liian henkilökohtaista. Kohta varmaan säästä puhuminenkin pahoitta mielen, koska kampaaja saattaa kehua säätä, josta asiakas ei tykkää.

Ja sitä työpäivän jatkumista ehkä kysytään jatkohoito-ohjeidenkin takia tai että laitetaanko hiukset työpäivää varten jotenkin eri tavalla vai menetkö tästä suoraan vaikka lenkille.”

Tämä. Multakin kysytty päivän jatkumisesta sen takia, että kannattaako laittaa hiukset kuin tarkasti. Oma vakkarikampaaja laittaa leikkauksen jälkeen hiukset tosi nätisti, jos lähden töihin. Jos taas tietää, että ajan suoraan tallille ja kypärä päähän, niin ei siinä hirveesti kannata vaivaa nähdä.

  Re: kysytäänö teiltä, jos käytte esim. kampaajalla

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.9.24 20:51:37

Tuo on ihan normaalia small talkia.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.