Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Syötkö lattialta löytämäsi "karkit"?

Lähettäjä: hyi hele 
Päivämäärä:   18.9.24 12:14:07

Tulipa somessa eilen vastaan ketju, jossa joku kertoi huomanneensa työpöytänsä vieressä lattialla "suklaata", joka olikin kissan oksentama raksu. Mitä helvttiä ihmiset?! Tässä ketjussa moni kertoi, kuinka on myös joskus löytänyt lattialta "suklaamuron" jonka söi ja olikin kanin papana ja tuntuu olevan aivan tavallista että lattialta heitetään suuhun kaikki mikä vähänkään jotain suklaata/karkkia muistuttaa (ja ovatkin paskaa).

Siis mikä ihmisiä vaivaa?

  Re: Syötkö lattialta löytämäsi "karkit"?

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   18.9.24 12:15:29

Yööök. En todellakaan. Edes omassa kodissa

  Re: Syötkö lattialta löytämäsi "karkit"?

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   18.9.24 12:16:29

Jos olen ne itse sinne tiputtanut, niin kyllä.

  Re: Syötkö lattialta löytämäsi "karkit"?

Lähettäjä: Fab 
Päivämäärä:   18.9.24 12:22:45

Jos tippuu kädestä, syön. Jos löydän, en.

  Re: Syötkö lattialta löytämäsi "karkit"?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   18.9.24 12:24:07

En todellakaan :D
Jos syön sohvalla sipsiä ja sipsi tippuu lattialle, se menee roskiin, ei mun suuhun. Pätee kaikkeen muuhunkin syötävään, jos se koskee lattiaa niin se menee roskiin.

  Re: Syötkö lattialta löytämäsi "karkit"?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   18.9.24 12:27:28

En. Jos kädestä tippuu nyt, niin joo, mutta jos löydän jonkun random asian x lattialta ja otaksun karkiksi, niin heitä kyllä pois, kun ei ole varmuutta, mikä on. En myöskään ja käytä irtonaisia pillereitä repun pohjalta tmv, vaikka olisinkin melko varma, mitä ne ovat.

  Re: Syötkö lattialta löytämäsi "karkit"?

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   18.9.24 12:28:48

Mitä? Hyi *****! En todellakaan söisi mitään tuollaisia.
Ps. aloitus oli ihanasti kirjoitettu, repesin!

  Re: Syötkö lattialta löytämäsi "karkit"?

Lähettäjä: Boomeri 
Päivämäärä:   18.9.24 12:37:08

Tarjoilla harjoitelijalta kyytiin miten toimit.
Asiakas pudottaa haarukka.?
Tarjoilija: Poimin sen , menen käymään keittiössä ja palaan palauttamaan asiakkaalle.
Hovimestari : Oikein toimittu.

  Re: Syötkö lattialta löytämäsi "karkit"?

Lähettäjä: Mniin 
Päivämäärä:   18.9.24 12:38:19

Mulla on koira, mitään mikä on syömisen arvoista ei ehdi jäämään lattialle :D

  Re: Syötkö lattialta löytämäsi "karkit"?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   18.9.24 12:39:08

Boomeri, kerro nyt vielä samalla, että tarjoilijat sylkäisee hampurilaisiin, jos sen tilaa ilman maustekurkkua.

Nää urbaanilegebdat ovat aina yhtä lystikkäitä - yhden haarukan pesu ei maksa mitään, siinähän ne menee muiden seassa.

  Re: Syötkö lattialta löytämäsi "karkit"?

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   18.9.24 13:27:26

Kotona kyllä, koska asun yksin eikä ole mitään lemmikkejä enää.

"Jos syön sohvalla sipsiä ja sipsi tippuu lattialle, se menee roskiin, ei mun suuhun. Pätee kaikkeen muuhunkin syötävään, jos se koskee lattiaa niin se menee roskiin."

Siis mitä ihmeen saastaa sulla on kotisi lattialla, jos joku kuiva sipsikin menee syömättömään kuntoon lattiaa hipaistessaan? :-0

  Re: Syötkö lattialta löytämäsi "karkit"?

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   18.9.24 13:30:24

Siinähän on se kolmen sekunnin sääntö. Jos ehtii kolmessa sekunnissa nostamaan pudonneen sapuskan se on syömäkelpoinen.

  Re: Syötkö lattialta löytämäsi "karkit"?

Lähettäjä: Tyhjäpää 
Päivämäärä:   18.9.24 13:46:41

En syö ”löydettyjä” karkkeja. Eihän näistä tiedä olenko itse pudottanut vai vieras tai edes, kuinka kauan on lojunut pölyttymässä tai onko edes ruokaa.

Jos syönti hetkellä putoaa, niin kotona voin syödä vaikka kävisikin lattian kautta. Meillä siisteystaso sen mukainen, etten näe tässä mitään yököttävää. Enkä syö vessassa :D Vierailla, työpaikalla yms.… en syö maahan pudonnutta ruokaa.

Mielenkiinnosta, kun syöt sipsiä/karkkia käsin. Sen jälkeen käytät puhelinta. Pesetkö kädet ennen kuin jatkat taas syömistä?

  Re: Syötkö lattialta löytämäsi "karkit"?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   18.9.24 13:46:45

"Siis mitä ihmeen saastaa sulla on kotisi lattialla, jos joku kuiva sipsikin menee syömättömään kuntoon lattiaa hipaistessaan? :-0"

Sitä juuri. Ihmiset kävelee sukilla, joilla päivän aikana kävelty koulussa/päiväkodissa/työpaikalla/harrastuksissa (ja näiden vessoissa) ja koirat kulkee ojanpohjia myöten missä varmasti virtsaa, ulostetta jne.

Jos tippuu syliin niin syön, lattialle -> roskiin.

  Re: Syötkö lattialta löytämäsi "karkit"?

Lähettäjä: hyi hele 
Päivämäärä:   18.9.24 14:03:41

Kiitos. Usko ihmiskuntaan alkaa palautua.

"En syö ”löydettyjä” karkkeja. Eihän näistä tiedä olenko itse pudottanut vai vieras tai edes, kuinka kauan on lojunut pölyttymässä tai onko edes ruokaa."

Ja tämäpä juuri. Tuossa ketjussa yksi kommentti oli mm. se, että mies oli tullut kotiin ja katsonut että lattialla on turkinpippuri. Söi sen ja olikin kivi. Siis ihan oikeasti. Ymmärrän että meidän koirat tulee lenkiltä ja menee nenä pitkällä ympäri kämppää etsien jos siellä jotain on mutta mieskin. ei hele.

  Re: Syötkö lattialta löytämäsi "karkit"?

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   18.9.24 14:22:52

"Sitä juuri. Ihmiset kävelee sukilla, joilla päivän aikana kävelty koulussa/päiväkodissa/työpaikalla/harrastuksissa (ja näiden vessoissa) ja koirat kulkee ojanpohjia myöten missä varmasti virtsaa, ulostetta jne."

No joo, okei, yäk. Onneksi asun yksin. :D

  Re: Syötkö lattialta löytämäsi "karkit"?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   18.9.24 14:29:00

"Tarjoilla harjoitelijalta kyytiin miten toimit."

Hieno lause, Boomeri.

  Re: Syötkö lattialta löytämäsi "karkit"?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.9.24 14:39:07

No mä en kulje sukkasillaan muualla kuin kotona, töissä on työkengät ja kylässä villasukat tai virkatut töppöset. Mutta en siltikään laita suuhun jotain aikaa sitten pudonnutta, mutta jos tiputan jonkun karkin tai vastaavan, niin samantien voin sen syödä. Toki jos tippuu vessan tai eteisen kuramatolle, niin en laita suuhuni....

  Re: Syötkö lattialta löytämäsi "karkit"?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   18.9.24 14:43:12

. , veikkaan kyllä itsekin, ettei juuri missään työpaikassa kuljeta sukkasiltaan... Tai kertokaa nyt joku paikka, missä näin toimitaan? Ei tulisi mieleenkään heittää vaikka kilon juustoa roskiin, jos tipahtaa käsistä lattialle.

  Re: Syötkö lattialta löytämäsi "karkit"?

Lähettäjä: Tietoa 
Päivämäärä:   18.9.24 15:12:09

Tietäisittepä mitä kaikkea monissa pitsa paikoissa keittiön puolella annoksisse tehdään....🤮🤢

  Re: Syötkö lattialta löytämäsi "karkit"?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.9.24 15:27:23

”Jos tippuu kädestä, syön. Jos löydän, en.”

Sama, mutta tämä pätee ainoastaan kotona. Olen töissä sairaalassa.

  Re: Syötkö lattialta löytämäsi "karkit"?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   18.9.24 15:43:17

”Jos tippuu kädestä, syön. Jos löydän, en.”

Sama. Jos ei kotonaan voi lattialla pikaisesti käynyttä karkkia syödä, niin minusta se on liian hygieenistä elämää. Kaikki hygienia hullut tuttuni, ovat vähän väliä kipeänä. Meillä taas ei sairasteta juuri koskaan. Ihan perus siisteys ja maalaisjärki riittää.

  Re: Syötkö lattialta löytämäsi "karkit"?

Lähettäjä: Tietoa 
Päivämäärä:   18.9.24 15:45:06

Jos syö pizzeriassa kestä sen jälkeen mitään vaan......

  Re: Syötkö lattialta löytämäsi "karkit"?

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   18.9.24 15:55:46

" Ihmiset kävelee sukilla, joilla päivän aikana kävelty koulussa/päiväkodissa/työpaikalla/harrastuksissa (ja näiden vessoissa) "

-En kävele tuollaisissa paikoissa sukkasillaan, jos työn puolesta joudun sellaiseen tilanteeseen, niin pyrin vaihtamaan kotiin tullessa sukkien lisäksi kenkien pohjalliset puhtaisiin. Samassa taloudessa ei asu lapsia, eikä eläimiä joiden arviointikykyyn ei voisi luottaa. (En käsitä miksi on keksitty kengättömät koulut, ymv. sukkien ja niiden mukana kenkien sisäpinnan sotkeminen... hyi helv... niinkuin ei yleensä lapsiperheissä olisi ihan riittävästi siivoamista jo muutenkin).

Kotona voin syödä lattialle tippuneen karkin tai sipsin heti putoamisen jälkeen. Mitään kauan sitten pudonnutta ei lattialta löydy, ne on aikanaan jo siivottu. Julkisella paikalla en syö edes pöydälle pudonnutta karkkia.

  Re: Syötkö lattialta löytämäsi "karkit"?

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   18.9.24 16:00:32

Monissa muissa maissa muuten ollaan aina kengät jalassa sisälläkin, vähintään jotkut sisäsandaalit mutta usein ihan normikengät. Olen asunut pari vuotta Saksasa, ja ällötti kun vieraat paineli sisälle kengät jalassa. Siinähän joutuu pesemään lattiat joka vierailijan jällkeen jos ei itse harrasta samaa.

  Re: Syötkö lattialta löytämäsi "karkit"?

Lähettäjä: hestia 
Päivämäärä:   18.9.24 16:51:54

En syö lattialla pyörineitä vaikka olsivat ihan selvästi suklaata tai karkkia. En edes vasta pudonneita vaikka olen aika sokerihiiri.

  Re: Syötkö lattialta löytämäsi "karkit"?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.9.24 17:36:26

jos pudotan jotain nyt juuri niin nostan ylös ja syön, kunhan ei ole tahmea herkku joka kerää kaikki karvat ja hiekan murut. jos löydän jotain useemman päivän vanhaa, en syö... esim yksi kerta mulla putosi sipsi penkin alle, seuraavana päivänä noukin ja söin, oli ihan nahkea ja mauton :|

  Re: Syötkö lattialta löytämäsi "karkit"?

Lähettäjä: Lollo 
Päivämäärä:   18.9.24 22:49:27

Siis miten ihmeessä voi löytää kotoaan karkin/suklaata lattialta? Kuka niitä sinne nakkoo, syödäänkö ko. paskaa päivittäin vai eikö teillä ikinä imuroida?

  Re: Syötkö lattialta löytämäsi "karkit"?

Lähettäjä: Joskus 
Päivämäärä:   19.9.24 00:15:47

Joskus kotona niin tehnyt mut nykyään taitaa olla nou!

  Re: Syötkö lattialta löytämäsi "karkit"?

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   19.9.24 08:13:22

"Siis miten ihmeessä voi löytää kotoaan karkin/suklaata lattialta? Kuka niitä sinne nakkoo, syödäänkö ko. paskaa päivittäin vai eikö teillä ikinä imuroida?"

No joskus kiireessä mättäessä tippuu lattialle ja kimpoaa näkymättömiin. Löytyy sit kun löytyy. Keskimäärin kerran viikossa tulee makeisia syötyä. Imuria en edes omista. :)

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.