Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Polven nivelrikko

Lähettäjä: Joku 
Päivämäärä:   18.9.24 06:00:48

Mulla on polvessa 2 asteen nivelrikko eli ei vielä leikkauskunnossa. Lisäksi on bakerin kystä. Onko muilla polven nivelrikkoisilla hermokipua sääressä? Ei auta burana eikä panadol yhdessä.

  Re: Polven nivelrikko

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.9.24 06:41:43

Mulla nivelrikko jo tasolla 5, ja ei kyllä ole hermokipua näiden takia ollut, vaan kipu pysyy nätisti polvissa.

  Re: Polven nivelrikko

Lähettäjä: Iines 
Päivämäärä:   18.9.24 06:53:45

Mikä se sellainen taso on?

  Re: Polven nivelrikko

Lähettäjä: hep 
Päivämäärä:   18.9.24 07:03:53

Mulla polven nivelrikko pahimmalla tasolla eli nelosessa. Nivelrikko johtuu todennäköisesti siirelta osin virheasennosta joka syntynyt selkäkivun vuoksi, ja selkäkivun lähde taas välilevytyrä ja kuluma. Selkäkivusta aiheutunut hermovaurio hermojuuriaukon ahtauduttua ja se on kehittynyt neuropatiaksi joka tietyissä olosuhteissa oireilee yhtäkkisenä kovana kipuna jalassa.

Säärikivun lähde kannattaa tutkituttaa lääkärillä tai jos lihasperäistä, hierojalla/ fyssarilla.

  Re: Polven nivelrikko

Lähettäjä: Misu 
Päivämäärä:   18.9.24 20:31:33

Mulla oli ihan tosi tuskaisa säärikipu (ja polvi- ja reisi- ja pakarakipu) jonka arvelin johtuvan polven nivelrikosta ja sen ontumisesta. Mikään kipulääke ei auttanut. Löysin netistä sellaisen Vapauta hermosi -kurssin ja kun se ei ollut kallis, ostin. Parina päivänä helpoilla liikkeillä jumppasin, ja vuosia piinannut kipu oli poissa! (Nivelrikko löytyi sitten myös lonkasta, mutta tuo säären hermokipu lähti jo ennen leikkausta)

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.