Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Aamiaisideat teinille?

Lähettäjä: Is 
Päivämäärä:   17.9.24 21:33:43

Teinillä on tullut "ei maistu"-kausi ja aamuisin ei tahdo löytyä mitään mikä maistuisi ja aamupala jää monesti välistä. Teinin seuraava ruokailu on koululla lounas mutta lähtö kouluun on aikaisin aamulla ja tulee pitkä pätkä hereillä oloa ja opiskelua ennen ruokaa.
Oisko ideoita tai hyväksi havaittuja aamiaisia joilla ruokahalun saisi heräteltyä jo aamusta?
Tai mukaan pakattavia, helposti koululla tai bussissa syötäviä aamiaisia.

Re: Aamiaisideat teinille?

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   17.9.24 21:35:01

Eväsleivät mukaan. Teini osaa kyllä tehdä itselleen aamiaista, jos on tarve.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.9.24 21:38:24

Proteiinivanukaaseen tehty tuorepuuro.
Turvota kaurahiutaleita, leseitä, siemeniä ym vaikka kauramaitoon ja sekoittele proteiinivanukkaaseen.

Lähettäjä: haha 
Päivämäärä:   17.9.24 21:53:51

Teini osaa tehdä itse ja ymmärtää yllä seuraukset jos ei maistu. Tai ainakin oppii.
Mitä näitä paapomaan.

Lähettäjä: Is 
Päivämäärä:   17.9.24 21:56:36

Jos koitan kannustaa nuorta aamiaisen syöntiin tarjoamalla uusia ideoita niin mä en näe sitä paapomisena.
Kiitos pisteelle ideasta, proteiinivanukkaissa onkin muuten paljon nykyään makuja joten vinkkisi lähtee varmasti testiin!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.9.24 22:01:21

Syökö mieluummin makeaa vai suolaista aamiaisella? Äitini voi aamulla syödä vain makeaa (banaanin, marjapuuroa, vaikka pullan!) Minä taas vain ehdottomasti suolaista.

Omista lapsistani yksi ei vain voi syödä aamulla juuri mitään. En voi pakottaakaan, ja aina on pärjännyt hyvin lounaaseen. Nykyään joutuu kuitenkin heräämään niin kamalan aikaisin bussiin, että suostuu syömään joko sellaisen minirahkan, pienen juotavan jugurtin tai keksin. En ole keksinyt muuta.

Päivämäärä:   17.9.24 22:06:47

^ Miten olisi vaikka hedelmä? Senkin voi pilkkoa jos tuntuu että paloina menee paremmin.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   17.9.24 22:12:55

Meillä maistuu kreikkalainen jogurtti marjoilla, ja 10-v:n erikoinen rasvaton piimä mustikoilla.
Kylkeen joskus paahtoleipä Ingmariinilla, paprikalla ja juustolla.
Kotitekoista mehua, tai teetä, juovat myös aina aamulla.
Puuro marjoilla maistuu joskus, mutta harvoin. Ja suosikki on perinteinen kaurapuuro.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   18.9.24 07:44:41

Onko mahdollista, että syö iltaisin / öisin jotain huoneessaan niin, ettei siksi aamupala maistu? Kaikilla ei vain muutenkaan ole aamulla nälkä. Ehkä asiasta kannattaa kwskustella ja kysellä, miten jaksaa keskittyä koulussa lounaaseen jne.
Toki alkavan syömishäiriön mahdollisuus kannattaa myös ottaa huomioon.

Lähettäjä: Faktahomma 
Päivämäärä:   18.9.24 07:52:32

Haha on oikeassa. Olin itse ihan samanlainen, mutta muutuin iän myötä.

Päivämäärä:   18.9.24 07:59:17

Pitääkin taas kokeilla hedelmää tai vihannesta ja tosiaan pilkkoa valmiiksi.

Lähettäjä: Stracciatella 
Päivämäärä:   18.9.24 08:57:56

Meidän teinille ne suklaiset proteiinivanukkaat on sellainen helpoiten uppoava eväs. Myös pilkotut hedelmät kylkeen menee alas. Mitään lämmintä ei pysty aamuisin syömään tai juomaan.
Ja siis syömishäiriötaipumuksensa takia meidän teinin on vaan ihan pakko syödä aamupalalla edes jotain. Jos ei syö aamulla, niin on suurempi todennäköisyys ettei syö mitään koko päivänä. Ja siihen kierteeseen tuon likan uudelleen syöksymistä vältellään meillä kuin ruttoa, minun vahtivuorollani en hänen anna kuihtua enää.

Lähettäjä: mutsi 
Päivämäärä:   18.9.24 09:44:00

Miten smoothiet tai juotavat jogurtit? Jossain kohtaa meilläkin toiselle teinille ei aamulla maistunut mikään mutta noi juotavat jogurtit ja jogurtti- ja rahkapohjaiset smoothiet upposi.

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   18.9.24 09:57:34

Meillä esiteini tekee itse aamupalan. Joko luonnonjogurttia ja mysliä tai paistaa munia leivän päälle. Joskus tekee toastin kinkulla, tomaatilla ja juustolla. Kiireessä syö muroja. On muutenkin innostunut tekemään omia kokkailuja. Ennen söi aina puuron marjoilla, mutta nyt se on jäänyt pois kun aamuisinkin on kova nälkä.

Toinen lapsi ei ole aamuisin niin nälkäinen ja syö monesti vain leivän ilman päällisiä, smoothien tai hedelmää. Riisimurot toimii aina.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   18.9.24 10:04:43

Kaikille ihmisille ei maistu aamupala.

Olen nyt 13 vuotiaasta tähän 40 vuoden ikään skipannut aamupalan aina arkisin ja elossa ollaan.

Mieluiten saisin joka aamu brunssin ja seuraavaksi klo 16 jälkeen ja sitten illallinen klo 20, mutta se nyt arkisin ei oikein onnistu.

Lähettäjä: teinin äiti 
Päivämäärä:   18.9.24 10:12:25

Meillä teini on taantunut ja pakko laittaa aamupala valmiiksi, koska muutoin käy aamulla kaupan kautta hakemassa jotain ja turhaa rahan haaskausta. Tai jos ei ole rahaa niin sitten kiukuttelee koulussa ja alkaa tunneilta poissaolot jos sattuu vielä olemaan pahaa ruokaa.
Joten laitan joka aamu pienen aamupalan valmiiksi, alkuun mutisi ettei syö aamupalaa mutta nyt siitä on tullut jo rutiini ja koulupäivät sujuvat paremmin kun aamupala on syöty :).
Monesti pieni juotava jogurtti/tuoremehu ja karjalanpiirakka juustolla mikrossa hieman lämmitettynä, joskus karjalanpiirakan tilalla saatan paistaa aamulla pari vohvelia. Näillä nyt menty tämä syksy. Eväitä on turha laittaa mukaan niitä ei syö, tuli huomattua viime vuonna. Homeiset leivät löytyi repusta...

Ja itsekään en söisi aamupalaa ellei mieheni sitä joka aamu laittaisi minulle valmiiksi, eli tämä on tällainen ketjureaktio :D

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   18.9.24 10:16:04

Meidän teinille maistuu juotavat proteiinipirtelöt, esim. Alpro. Ei tahdo mikään mennä aamulla mutta juoman muodossa paremmin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.