Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Milloin pihlajanmarjat pitää kerätä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.9.24 21:29:30

Onko nyt jo ollut tarpeeksi kylmää Kainuussa vai pitääkö odottaa ihan lumipakkaset? En osaa arvioida kypsyyttä.

  Re: Milloin pihlajanmarjat pitää kerätä?

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   17.9.24 21:33:18

Ei ole pakko odottaa pakkasia, ainakaan jos marjat laittaa pakastimeen. Minä keräsin jo pari viikkoa sitten (asun Virroilla), kun huomasin että alkoivat jo varista puusta eli olivat varmasti kypsiä. Osan käytin tuoreeltaan ja tein pihlajanmarjahilloa, osan laitoin pakkaseen. Tuli mainiota hilloa! Eiköhän ne siellä Kainuussakin ole jo keräyskelpoisia.

  Re: Milloin pihlajanmarjat pitää kerätä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.9.24 21:39:38

Kiitos, kerään huomenna ja käytän pakastimen kautta kun en ehdi kuitenkaan ihan heti niitä laittamaan.

  Re: Milloin pihlajanmarjat pitää kerätä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.9.24 23:30:16

Voisikin kuivata hevosille pitkästä aikaa

  Re: Milloin pihlajanmarjat pitää kerätä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.9.24 08:08:34

Najadi: oletko tehnyt hilloa purkkeihin vai pakastimeen? Eikös pakastehillo tehdä samalla tavalla kuin purkkihillokin?

  Re: Milloin pihlajanmarjat pitää kerätä?

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   18.9.24 13:26:42

-, minä tein hilloni purkkeihin. Keittelin sen tavalliseen tapaan kattilassa ja purkit keitin toisessa, ja kun hillo oli valmista nostin purkit kiehuvasta vedestä yksi kerrallaan ja täytin kiehuvan kuumalla hillolla, ja sitten kansi kiinni ja jäähtymään.

En tiedä tehdäänkö hillo samalla tavalla jos sitä haluaa pakastaa. Totta puhuen en ole koskaan tullut edes ajatelleeksi että sitäkin voisi pakastaa. Olettaisin että tehdään samalla tavalla, mutta varmaa tietoa minulla ei ikävä kyllä ole.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.