Lähettäjä: Mä
Päivämäärä: 26.9.24 08:35:12
Autan monta kertaa päivässä eri ihmisiä, mutta en oikeastaan omaehtoisesti vaan minulta pyydetään apua, koska osaan aika paljon eri asioita. Eilenkin tein aamutallin ennen työpäivää ja pidin tarkoituksella puhelimen äänettömällä aamutallin ajan (klo 8 asti). Kun aamutallin jälkeen otin puhelimen esille, sinne oli tullut 5 eri avunpyyntöä eri ihmisiltä! Minusta se on ennen aamukahdeksaa melko paljon -itse en edes kehtaisi lähestyä tuollaisella ennen aamu kahdeksaa.
Minuuttia yli kahdeksaa soitti ensimmäinen "kaveri". Hän sanoi hengästyneenä, että ehtihän soittaa niin, että muut eivät ole vielä ehtineet varata minua?! Kysyin mitä hän tarkoittaa ja hän vastasi, tarkoittavansa sitä, että muut eivät ole ehtineet vielä kysyä minulta apua ja että ehtisin auttaa häntä. Auttamiseni ei siis mitenkään liity varsinaiseen ammattiini, eikä kukaan tarjoa siitä korvausta.
Joskus aiemmin olen pitänyt kuukauden taukoja, että olen sanonut kaikille ei. Tuntemattomia olen kyllä auttanut lastenvaunujen jne kanssa. Mutta taitaa olla taas aika opettaa ihmisiä vähän oma-aloitteisemmiksi...
|