Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten viimeksi autoit jotakuta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.9.24 19:02:03

...perheesi ulkopuolista tai teit toiselle jonkun kivan jutun? Tuleeko mieleen? Voi olla abstraktikin asia kuten luonto.

Mulla on tapana 2xkuussa kulkea ensin yhdeltä puolelta ja paluumatkalta toiselta puolelta läpi maantienpätkä jolle ihmiset heittää autoista roskia (vasta kortin saaneet teinipojat pääosin, niin monta kertaa nähty tilanne livenä) ja kerätä roskat pois. Kävelin sen eilen viimeksi ja tuli taas pari kassillista roskaa.

Tänään marketissa noukin heviostaston lattialta sinne pudonneita appelsiineja omien ostoksien joukkoon. Ei minun pudottamiani mutta hävikkiin ne olisi muuten menneet.

Paluumatkalla juttelin myös bussissa vanhuksen kanssa. Oli kova puhetarve ja mielelläni pidin hänelle seuraa.

Re: Miten viimeksi autoit jotakuta?

Lähettäjä: Hm 
Päivämäärä:   17.9.24 19:09:20

Kuulun paikalliseen apua ja iloa- fb- yhteisöön. Auttelen siellä satunnaisesti, jos on sellainen tilanne että pystyy. Viime kuussa oli useampikin. Vein tarvitsevalle kissanhiekkaa- ja ruokaa ja eräälle eläkeläismuorille ruokakassin.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   17.9.24 19:12:29

Face ryhmässä autoton tarvitse kissalle kyytiä eläinlääkäriin, kysyin osotteen ja lähdin saman tien. Ja vein sitten heidät kotiin vielä myöhemmin. Kissalla kivulias pissatulehdus.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.9.24 19:39:47

Eilen eräs tutun tuttu tarvitsi pesuria lainaan niin ilmoitin että meillä on ja kannoin sen pihalle. Sunnuntaina juttelin kahden juttuseuraa tarpeessa olevan ihmisen kanssa. En tiedä, onko se auttamista mutta mainitsen nyt. Sitä edellisen kerran otin viikko sitten naapurin pojan meille koulun jälkeen ja illalla vielä kuskasin toisen naapurin muksua omien menojeni yhteydessä kun heillä oli auto rikki.

Lähettäjä: Tämä päivä 
Päivämäärä:   17.9.24 19:45:12

Siivosin tänään metsästä jonkun ääliön jättämät roskat.

Juttelin lenkillä yksinäisen vanhuksen kanssa

Lähettäjä: Kiertoon 
Päivämäärä:   17.9.24 19:49:45

- Lahjoitin vaatteita eteen päin

-Tein poissa olleelle koulukaverille kattavan infopaketin projektia varten

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   17.9.24 20:07:13

Laitoin tänään pienen rahalahjoituksen Ukrainaan.
Toissaviikolla olin S Marketissa ja edelläni olevalla poikalapsella ei meinannut raha riittää ostokseensa niin annoin siihen joitakin senttejä.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   17.9.24 20:13:56

Toissapäivänä kaupassa annoin jäätelöpakadseesta pyörätutolissa istuvalle rouvalle jäätelöpaketin. Jäätelöt laitettu nin ettei lyhht ihmine tai pyörätjllidda oleva saa niitä
Myyjiä ei näkynyt missän

Lähettäjä: Tiffany 
Päivämäärä:   17.9.24 20:23:13

Pieniä juttuja, mutta esim tänään lainasin tuntemattomalle tallillemme treeniin tulleelle henkilölle oman satulavyöni hänen unohdettua omansa kotiin. Oli sopiva ja hän pääsi valmennukseensa. Niin ja aamulla auton tankkausreissulla autoin samaan aikaan tankilla ollutta vanhempia rouvaa maksamaan, tuon kylmäaseman mittarit kun oli juuri vaihdettu uusiin erilaisiin ja hän ei osannut sitä vielä käyttää. Ei mitään suurta tai ihmeellistä, mutta hyvä mieli aina tulee jos voi edes pienesti olla avuksi :)

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   17.9.24 20:34:51

Tänään kävin hoitamassa kaverin eläimet kun hän on ulkomailla.

Eilen latasin nettipaketin kaverin lapsille kun oli itse estynyt ja teinien netti poikki.

Eilen illalla tein töissä pari tuntia palkatonta ylimääräisiä hommia pois aamuvuoron työkuormasta, aamuvuoron kuitenkin teki vapaaehtoinen.

Lähettäjä: r 
Päivämäärä:   17.9.24 21:25:56

Sitä ei ehkä lasketa, että työssäni opettajana autoin juuri äsken opiskelijoita parityöskentelyssä ja tietysti ylipäänsä oppimaan. Yritän kuitenkin kaikin tavoin olla hyvä opettaja.

Päivällä keräsin pulloja ja tölkkejä yliopiston ja linja-autopysäkkien roskiksista. Kun niitä kertyy vähän enemmän, vien ne palautukseen ja lahjoitan rahat Punaiselle Ristille. Pantteja tulee kerättyä useamman kerran viikossa.

Päivämäärä:   18.9.24 11:20:32

Mulla on mahdollisuus käyttää töissä tietynlaista vapaata harkintaa ja tänään olen tehnyt useamman sellaisen toimen, jotka helpottavat huomattavasti ihmisten elämää ja vähentävät heillä stressiä. Tiedän että kollega ei olisi edes ajatellut näiden henkilöiden tilannetta.

Lähettäjä: r 
Päivämäärä:   25.9.24 22:23:08

Tää topic jäi surullisen lyhyeksi ja etusivulla vain tapellaan, joten nostan.

Keräilin tänään taas muutamia panttipulloja ja -tölkkejä hyväntekeväisyyteen. Lisäksi olin luennolla, ja saimme luennoitsijalta lainaksi luennon ajaksi muutamia kirjoja. Takarivissä istunut opiskelukaveri jätti lainakirjansa pöydälleen lähtiessään. Kävin hakemassa sen ja vein luennoitsijalle huoneen etuosaan.

Lähettäjä: Sipsi 
Päivämäärä:   25.9.24 22:30:14

Minä annoin tänään pomolleni hyvää palautetta, näin että meni perille ja sai kyyneleet silmiin itseasiassa. Mulla onkin kiva ja reilu esihenkilö ja palaute oli ansaittua.

Ja kerron toisesta kivasta jutusta; odotin tänään pimeällä maantienpätkällä bussia. Ohi meni autoja ja tosi moni laittoi minut havaittuaan pitkät pois päältä ettei silmiini häikäisisi. Kaikki eivät mutta moni. Kilttiä.

Kolmas juttu. Kävin hammaslääkärissä joka oli minua kohtaan paljon ystävällisempi kuin mitä normaaliin asiakaspalveluun kuuluu. Tsemppasi minua ylitsevuotavasti, teki ilmaiseksi yhden toimenpiteen jonka arveli auttavan minua ja oli kerta kaikkiaan tosi kiva.

Lähettäjä: Irppa 
Päivämäärä:   25.9.24 23:53:22

Viimeksi tänään, naapuri tuli kysymään kyytiä kauppaan ja toki suostuin. Käytännössä joka päivä autan edes yhtä ihmistä, välillä tuttuja ja välillä tuntemattomia.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   26.9.24 00:22:24

Annoin asiakkaalle keräämiäni sieniä, kun hän ei helposti pääse metsään. Puolitoista viikkoa takaperin.

Päivämäärä:   26.9.24 05:37:42

Autan hankalien hakemuksien tekemisessä. On isotöistä.

Lähettäjä: yes 
Päivämäärä:   26.9.24 07:44:33

Kävin luovuttamassa pussillisen verta sairaalassa kaverin pikkulapsen auttamiseksi.
Pyysin kaikkia paikkakunnalla asuvia kavereita myös.
Täällä veripussit voidaan ns. korvamerkitä.
Viime viikonloppuna annoin seksiä pari kuukautta sitten eronneelle tutulle naiselle kun vartavasten pyysi.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   26.9.24 08:35:12

Autan monta kertaa päivässä eri ihmisiä, mutta en oikeastaan omaehtoisesti vaan minulta pyydetään apua, koska osaan aika paljon eri asioita. Eilenkin tein aamutallin ennen työpäivää ja pidin tarkoituksella puhelimen äänettömällä aamutallin ajan (klo 8 asti). Kun aamutallin jälkeen otin puhelimen esille, sinne oli tullut 5 eri avunpyyntöä eri ihmisiltä! Minusta se on ennen aamukahdeksaa melko paljon -itse en edes kehtaisi lähestyä tuollaisella ennen aamu kahdeksaa.

Minuuttia yli kahdeksaa soitti ensimmäinen "kaveri". Hän sanoi hengästyneenä, että ehtihän soittaa niin, että muut eivät ole vielä ehtineet varata minua?! Kysyin mitä hän tarkoittaa ja hän vastasi, tarkoittavansa sitä, että muut eivät ole ehtineet vielä kysyä minulta apua ja että ehtisin auttaa häntä. Auttamiseni ei siis mitenkään liity varsinaiseen ammattiini, eikä kukaan tarjoa siitä korvausta.

Joskus aiemmin olen pitänyt kuukauden taukoja, että olen sanonut kaikille ei. Tuntemattomia olen kyllä auttanut lastenvaunujen jne kanssa. Mutta taitaa olla taas aika opettaa ihmisiä vähän oma-aloitteisemmiksi...

Lähettäjä: ellu 
Päivämäärä:   26.9.24 09:09:25

Eilen tein töissä yhden asian samassa firmassa työskentelevälle ihmiselle, vaikka se ei oikeasti kuuluisi työhöni.

Lähettäjä: Halpaahuvia 
Päivämäärä:   26.9.24 11:10:06

Ootte ihania! Täytyykin yrittää taas ottaa tuo yksi hyvä teko päivässä-periaate käyttöön. Noudatin sitä joskus ja siitä jos mistä tulee hyvälle tuulelle.
En tiedä pitävätkö jotkut kajahtaneena mutta nykyisin kun monet kärsii yksinäisyydestä juttelen jotain positiivista vieraille ihmisille. Mitä möllimpi sitä hauskempi on seurata reaktioita. Kaikki ihmiset kuitenkin ilahtuvat kontakteista.
Viimeksi menin silmäpolille ja jouduin odotustilassa olevilta kysymään miten ilmoittautuminen hoidetaan. En ollut huomannut ilmoittautumisautomaattia jonka vierestä juuri kävelin. Totesin etten ilmeisesti turhaan silmäpolilla asioi. Kaikilla oli hauskaa.

Lähettäjä: N62 
Päivämäärä:   26.9.24 11:26:06

Ulkoilutin naapurin vanhuksen koiraa 4 vuotta. Loukutin ja jatkosijoitin 34 kissaa, myöhemmin 6 yksittäistä. Hoidan luonnoneläimiä. Olen suojellut yli 100 ha metsää, omalla kustannuksella. Testamentannut omaisuuteni Luonnonperintösäätiölle. Tietenkin autan naapureitani ja jos muutkin ihmiset apua näyttävät tarvitsevan. Myös itse saan aina apua kun tarvitsen.
Mutta raja se on minullakin. Sovinisti, eläimiä inhoava naapurin vanha ukko saa käyttää taksia jos liikkeelle tahtoo. Enkä pidä silmällä, näkyykö talossa liikettä. Hoidin asioitaan vuosikaudet ja kuuntelin uskomattomia paskajuttujaan, kiintiöni täyttyi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.