Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi ihmiset käyttävät välittäjiä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.9.24 18:43:39

Asuntojen myynnissä.

  Re: Miksi ihmiset käyttävät välittäjiä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.9.24 18:53:36

No en mä ainakaan halua mennä näytölle jos sitä pitää omistaja. Ahdistava ajatus.

  Re: Miksi ihmiset käyttävät välittäjiä?

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   17.9.24 18:55:34

Jotta saavat myynti-ilmoitukseen kuvia keittiöpyyhkeestä taiteltuna keittiötasolle ja risusta sojottamassa maljakossa eteisen pöydällä.

Nämähän ovat niitä asioita, joilla on merkitystä asuntoa ostaessa.

  Re: Miksi ihmiset käyttävät välittäjiä?

Lähettäjä: Muhahhaa 
Päivämäärä:   17.9.24 18:55:36

No minua ei ainakaan kiinnostanut myydä ja tehdä paperihommia itse esim perikunnan asuntoon.

  Re: Miksi ihmiset käyttävät välittäjiä?

Lähettäjä: Muhahhaa 
Päivämäärä:   17.9.24 18:56:48

Saati väsäillä jotain myynti-ilmoituksia, evvk.

  Re: Miksi ihmiset käyttävät välittäjiä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.9.24 18:59:04

Ei kiinnosta itse perehtyä asioihin, käyttää aikaa myyntiin tai näyttää omaa kämppäänsä ostajaehdokkaille. Itse haluan myös pysyä anonyyminä. Olisi ahdistavaa, että kaikki tietäisivät, missä ja millainen minun asuntoni on. Olen töissä alalla, jossa en halua asiakkaiden tietävän, missä asun. Vaikka olisinkin muuttamassa pois, niin parhaassakin tapauksessa asuisin vanhassa asunnossa vielä useita kuukausia, saati sitten siinä tapauksessa, jossa se ei menisi kaupaksi.

  Re: Miksi ihmiset käyttävät välittäjiä?

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   17.9.24 20:12:17

Ammattilainen osaa suositella ja kertoa kohteesta mahdollisille ostajaehdokkaille.
Ei tarvitse itse miettiä kuvien ottamista ja laittamista nettisivuille.
Voi olla rauhassa töissä, välittäjä hoitaa näytöt ja esittelyt.
Nämä syitä miksi itse käytimme ja hyvä välittäjä sai sen myytyä alle 2 viikkoa siitä kun se tuli myyntiin. No joo, kämppä lähti kyllä halvalla kun oli remonttikohde mutta silti. Halusimmekin päästä siitä nopeasti eroon.

  Re: Miksi ihmiset käyttävät välittäjiä?

Lähettäjä: Hinta 
Päivämäärä:   17.9.24 21:45:11

Vihaan tinkimistä, olin sitten ostaja tai myyjä. Välittäjän kautta helpompi sopia hinnasta, kun (hyvä) välittäjä hoitaa tinkimisen myyjän puolesta päästämättä ostajaa karkuun.

  Re: Miksi ihmiset käyttävät välittäjiä?

Lähettäjä: Kuka 
Päivämäärä:   18.9.24 00:25:06

"Ammattilainen osaa suositella ja kertoa kohteesta mahdollisille ostajaehdokkaille."
Omistaja tietää kyllä parhaiten.
Meille kun tuli välittäjä tuuraamaan toista ekalle näytölle niin ei tiennyt edes kämpän hintaa saati mitään muutakaan...

  Re: Miksi ihmiset käyttävät välittäjiä?

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   18.9.24 00:54:00

Kuka, ei välttämättä tiedä. Vaikka olin itse yksi kämpän omistajista niin en tiennyt siitä oleellisia asioita. Olisihan ne tietysti saanut selvitettyäkin, mutta kyllä ammattitaitoinen välittäjä saa ne myös selvitettyä ja hänellä voi olla jo tiedossa olevia asiakkaita, jotka etsivät tietyn kokoista tietyltä sijainnilta.
Teidän välittäjän tuuraaja ei selvästikään ollut vaivautunut tai ehtinyt perehtymään kohteeseen.

  Re: Miksi ihmiset käyttävät välittäjiä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.9.24 06:03:21

Välittäjillä on laaja verkosto ja jo valmiina ostajia. Lisksi esim jos itse ei asu paikkakunnalla niin on vaikea olla mukana näytöissä.

  Re: Miksi ihmiset käyttävät välittäjiä?

Lähettäjä: Hippu 
Päivämäärä:   18.9.24 06:13:30

Asunto toisessa kaupungissa, 2,5 h ajomatka/suunta. Ei ois ollut aikaa hypätä siellä näyttämässä kämppää joka viikko.

  Re: Miksi ihmiset käyttävät välittäjiä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.9.24 06:44:35

Meillä oli myös välittäjällä jo ostaja tiedossa. Ei tarvinnut edes laittaa julkiseen myyntiin asti. Olisin itse varmaan arvioinut hinnan alakanttiin.

  Re: Miksi ihmiset käyttävät välittäjiä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.9.24 07:15:35

Osalla ei ole aikaa tai osaamista hoitaa myyntiprosessia itse. Me taas koettiin, että pystyttiin tarjoamaan ostajille parempaa palvelua myymällä asunto itse. Sen verran ollaan asuntonäytöillä kierretty ja myynti-iömoituksia luettu, että uskallettiin tämä todeta. Ja hyville tuntipalkoille päästiin. Ammattikuvaaja otettiin. Mutta niitähän välittäjätkin käyttää. Ei he itse kuvaa (ainakaan useimmat).

  Re: Miksi ihmiset käyttävät välittäjiä?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   18.9.24 08:14:22

Ihan olen maksanut siitä ilosta, ettei tarvitse olla tekemisissä ostajaehdokkaiden kanssa ja vastailla kysymyksiin.

  Re: Miksi ihmiset käyttävät välittäjiä?

Lähettäjä: Koska 
Päivämäärä:   18.9.24 08:20:09

Se on helpompaa. Ei tarvitse kaikkien tyhjätaskujen kettuiluja kuulla, kuinka tuo ja tuo paikka on hänen mielestään rempallaan.

Siitä ilosta jo pelkästään maksaa ammattilaiselle palkkion.

Myös asiakirjat saa yleensä oikein tehtynä. Poikkeuksiakin on.

  Re: Miksi ihmiset käyttävät välittäjiä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.9.24 08:35:12

Aikoinaan Helsingissä välittäjä myi, hinta vajaa 300 tonnia ja palkkio5000€ ok, mutta pikkukaupungissa kysyin niin hinta asunnolla oli 92000 ja palkkio 5000€ eikä ammattikuvaajaa, ei somitajaa ja muutenkin velttoilua niin myin itse neljässä päivässä.

  Re: Miksi ihmiset käyttävät välittäjiä?

Lähettäjä: meijju 
Päivämäärä:   18.9.24 13:57:54

Vastaus lienee se että pääsee helpommalla.

Muuta hyöytyä en tuosta koe olevan. Esim. jos myydään vaan osaketta/huoneistoa tms joka on osa taloyhtiötä niin voi myydä ihan hyvin itsekin. Välittäjä ottaa yli 3ke tietysti summa voi olla paaaaaaaaaljon enemmänkin.

  Re: Miksi ihmiset käyttävät välittäjiä?

Lähettäjä: rete 
Päivämäärä:   18.9.24 14:10:50

me myytiin kämppä välittäjän kautta eikä olisi tullut kuuloonkaan tehdä sitä itse. Ne kuvat ja esitteet voisin hoitaa ihan ammattinikin puolesta hyvin mutta ei todellakaan kiinnostaisi pönöttää näytöissä ja koska asunto oli myynnissä tarjouskaupalla, myös se sujui äärimmäisen hyvin kun ammattitaitoinen välittäjä osasi sitä pyörittää ja kun kolme siitä lopulta "kilpaili", sai hinnastakin hyvän kun osasi ottaa nämä kaikki huomioon ja saamaan isompia tarjouksia. Siihen päälle vielä kaikki paperihommat kuntoon ja kättä päälle. Todellakin kannatti maksaa tästä.

Myös ostajana skipattiin aina kaikki ilmoitukset, jossa joku myi asuntoa itse. Isompi luotto mm. niissä paperiasioissa siihen, että ammattilainen on kaupoissa mukana.

  Re: Miksi ihmiset käyttävät välittäjiä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.9.24 14:22:39

Koska meitä ei kiinnosta asunnon myynti eikä edes osattaisi myydä sitä. Mulla ja veljillä on isältä jäänyt asunto myynnissä, halutaan vaan helposti eroon siitä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.