Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kasvissyöjät laihdutusideat?

Lähettäjä: kielo 
Päivämäärä:   17.9.24 11:53:40

Olen kasvisyojä, eli en vegaani. Painoa pitäisi saada pois reilusti. Kaipaisin ideoita, siitä mitä syödä. Nälkää en haluaisi kärsiä...Millainen on teidän muiten päivän ruokalista?

  Re: Kasvissyöjät laihdutusideat?

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   17.9.24 12:00:50

Mulla isoin asia laidutuksen suhteen on se, että yritän lopettaa jokapäiväisen suklaansyonnin.

Tofu pitää nälkää todella hyvin.

  Re: Kasvissyöjät laihdutusideat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.9.24 12:04:49

Mitä syöt nyt? Kirjaa syömisesi ylös viikon tai parin ajan ja katso sitten mitä voisi muuttaa, missä on ongelmakohdat.

  Re: Kasvissyöjät laihdutusideat?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   17.9.24 12:43:25

Voitko laittaa tähän esimerkin siitä, mitä syöt päivän aikana?

  Re: Kasvissyöjät laihdutusideat?

Lähettäjä: kielo 
Päivämäärä:   17.9.24 12:59:52

Kaikki herkut olen lopettanut melkein kokonaan, joskus kerran viikossa jätski tai pieni suklaa.

Aamupala aina sama. Kahvia kauramaidolla pari kuppia ja kaksi leipää. Leivän päällä siivut Edamjuustoa+kasvismargariini.

Lounaaksi usein kasvispastaa tai pastasalaatti. Joskus munakas juustolla+tomaatilla.

Usein iltapäivällä kahvia.

Päivällinen usein vastaava kuin lounas.

Iltapalaksdi useimmiten samanlaiset leivät kuin aamulla ja jogurttia.
Välipalana joskus omenaa tms.

  Re: Kasvissyöjät laihdutusideat?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   17.9.24 13:42:26

Tuossa näyttää olevan reilusti leipää ja pastaa, vähän kasviksia ja hyviä rasvoja. Proteiinikaan ei ehkä hirveästi kerry päivän aikana. Eli korjattavaa on kyllä.

  Re: Kasvissyöjät laihdutusideat?

Lähettäjä: kielo 
Päivämäärä:   17.9.24 14:07:01

hmm jep, millä niitä korjaisi?

  Re: Kasvissyöjät laihdutusideat?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   17.9.24 14:22:22

Todella paljon leipää. Jättäisin sen kokonaan, leipä harvan suolistolle sopii.

  Re: Kasvissyöjät laihdutusideat?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   17.9.24 14:33:19

hmm jep, millä niitä korjaisi?: jätä leipää ja pastaa vähemmälle, varsinkin jos ovat valkoista vehnää. Ruis- ja täysjyväleipää voi syödä jonkin verran. Syö reilusti kasviksia, hedelmiä, marjoja. Pähkinöitä, siemeniä, oliiviöljyä tms., lohta - näistä saat hyviä rasvoja. Proteiiniksi esim. kanaa. Aamu- ja iltapaloille voisi olla hyvä jonkinlainen rahka. Mainitsemasi munakas on myös ok.

  Re: Kasvissyöjät laihdutusideat?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   17.9.24 14:33:55

Apua, tää oli kasvissyöjätopikki ANTEEKSI!
No kanan ja kalan tilalle sitten jotain muuta :)

  Re: Kasvissyöjät laihdutusideat?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   17.9.24 14:53:06

Hummus on muuten hyvää leivän päälle jos tykkäät.
Kaiken maailman pavuista, linsseistä ja kikherneistä saat proteiinia. Nyhtökaura ja härkis myös hyviä tuotteita.

  Re: Kasvissyöjät laihdutusideat?

Lähettäjä: Dgg 
Päivämäärä:   17.9.24 16:38:53

Anteeksi kun mäkin kommentoin tähän vaikken tiedä kasvissyönnistä mitään, mutta nyt sun ruoka on lähinnä pelkkää hiilaria. No ei nyt kokonaan, mutta kuitenkin.

Rasvaa suositellaan naisille noin 1 g / painokilo, jotta hormonitoiminta pysyy hyvänä, proteiinia eri lähteistä 1,5 g per painokilo ja loput sitten hiilareista.

Nuo kun koostat jotenkin järkevästi kasvissyöjänä niin aika hyvin pärjäät. Sekasyöjänä tuo on vain paljon helpompaa...

  Re: Kasvissyöjät laihdutusideat?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   17.9.24 16:42:23

Hiilarit ja keinomakeutusaineet vähemmälle käytölle.

  Re: Kasvissyöjät laihdutusideat?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.9.24 17:01:41

Sekoita kasviksia öljyssä ja mausteissa, laita uuniin. Voit käyttää lähes mitä tahansa kasviksia ja juureksia.

  Re: Kasvissyöjät laihdutusideat?

Lähettäjä: 5 
Päivämäärä:   18.9.24 18:05:36

Viljat ja juusto sisältää paljon energiaa. Esimerkkinä voisit vaihtaa aamupalaleivät jogurttiin ja marjoihin.
Lounassalaatista pasta pois, papuja, herneitä tms. tilalle. Munakas on hyvä, siihen lisäksi vaikka pinaattia tai oliiveja.
Päivälliseksi kasvissosekeittoja raejuuston kanssa.

  Re: Kasvissyöjät laihdutusideat?

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   18.9.24 19:58:22

Ota se munakas aamupalaksi leivän sijaan. Kaksi munaa, juustoa vain yksi siivu, tomaattia sitten mielen mukaan. Lounaalle esim. savutofukiusausta ( n. 300 g) ja raasteita + salaattia sekä salaatinkastiketta tai oliiviöljyä n. 1-2 rkl. Välipalaksi omena/appelsiini ja puolikas kourallinen manteleita tai pähkinöitä. Päivälliseksi erilaisia keittoja n. 300 g esim. "jauhelihakeittoa" soijarouheesta. Iltapalaksi rahkaa ja marjoja (1 dl ja 1dl).

Juomaksi vettä, kauramaitoa ja ne pakolliset kahvikupilliset.

  Re: Kasvissyöjät laihdutusideat?

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   18.9.24 20:45:42

Kuulostaa mun mielestä tosi normaalilta ruuasta ja ruokamäärältä. Kyllä tuolla pitäisi normaalipainossa pysyä Ellei sitten ole valtavat annoskoot. Pienentäisin annoskokoa etenkin hiilareiden osalta = vähemmän makaronia, enemmän kasviksia. Iltapalalla voi jättää vaikka toisen leivän pois. Voit kokeilla myös pätkäpaastoa, eli syöt tietyn lyhyemmän aikaikkunan sisällä. Mulla se on vienyt nälän pois aamulla, eli en syö aamupalaa. Voi myös toteuttaa toisin päin, eli napata illasta pois.

Lopeta kaloripitpiset juomat, jos sellaisia käytät.

  Re: Kasvissyöjät laihdutusideat?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.9.24 21:51:58

Kauramaito lightversioon, leivän tilalle aamu/iltapalalle hedelmiä/kasviksia/smoothie/puuro ja myös juusto/rahka/jugurtti vähärasvaiseen.

  Re: Kasvissyöjät laihdutusideat?

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   18.9.24 21:53:37

Lisää kasviksia joka aterialle enemmän. Leivän päälle kasviksia, eikä mitään salaatinlehteä ja kurkkua. Munakkaasta uunimunakas jonka sekaan menee kasviksia runsaasti. Pastasalaatista voi vähentää puolet pastan määrästä ja lisätä enemmän kasviksia.

Ei tarvitse tehdä isoja muutoksia.

  Re: Kasvissyöjät laihdutusideat?

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   18.9.24 22:10:01

Olen laihduttanut useita kymmeniä kiloja. Olen jättänyt lähes täysin juustot ja leikkeleet.
Aamupala leivän syön, vehnäleivän. Paahdan sen, suihkuta päälle Tilkan hyvää oliiviöljyä, siivut tomaattia, suolaa ja pippuria. Jopa parempaa kuin joku oltermsnni tai edsm. Tai sit surautan oliiviöljystä ja basilikasta tahnaa, jokä käy leivän päälle. Salaatinkastike minulle nykyään on oliiviöljy, balsamiviinietikka, suola ja pippuri.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.