Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: Mielipuoliso 
Päivämäärä:   17.9.24 11:50:06

Tiedätkö, miksi puolisosi rakastui sinuun ja mitä sinussa rakastaa?

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   17.9.24 11:52:53

En.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: Tampere 
Päivämäärä:   17.9.24 11:53:55

En todellakaan tiedä.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.9.24 11:56:15

Mieheni ainakin omien sanojensa mukaan pitää minua kauniina, seksikkäänä, älykkäänä ja ystävällisenä. Eiköhän siinä sitten ollut riittävästi syytä rakastua.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   17.9.24 11:57:06

En. Enkä usko, että rakastumiseen on mitään yksittäistä syytä.

Ihmiset kiinnostuvat toisistaan usein ulkoisten seikkojen perusteella, sekä toki hajun ja käytöksen. Jos ihminen on näiltä osin mieluisa, niin ajan myötä häneen kiinnytään, hänen läsnäolostaan tullaan riippuvaisiksi ja häntä tarvitaan. Tätä on sitten rakastaminen.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.9.24 11:58:26

Sen mielestä olin jotenkin cool kun osasin kaikkea ja ajelin mönkijällä :D arvostaa myös sitä, etten valita vaan teen ja että on samat arvot ja osa mielenkiinnon kohteista.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.9.24 12:04:31

Itsenäisyyteeni ja lempeyteeni.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.9.24 12:55:16

Jaa-a, ensimmäisen kerran oli nähnyt minut katsomossa istuessaan kun kiireisen(ja varmaan siksi myös aavistuksen kiukkuisen :D) näköisenä työvaatteissani vein lastani joukkuetreeneihinsä, hän oli ajatellut että "Tuon kanssa mulla tulee vielä jotain". Lapsensa pelasi samassa joukkueessa. Minä en nähnyt häntä tuolloin, hoksasin hänen olemassaolonsa vasta viikkojen päästä.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   17.9.24 13:04:26

En todellakaan tiedä.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.9.24 14:07:30

En

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.9.24 20:21:23

Älyyn ja viisauteen. Sama hänessä, harvoin olen saanut tavata ihmisiä joiden kanssa on älyllisesti samalla tasolla ja sen lisäksi huumori kohtaa. Rakastetaan sanaleikkejä ja se onnellinen nauru jota ne saavat aikaan on suhteen kannalta kuin liimaa. Ollaan hyvä tiimi.

Kolmas asia on eläväinen luonne. Ulkonäkö tulee harvoin mainituksi ja vaikka olenkin monessa asiassa taitava ovat ne hänelle vaan isoja plussia, mutta ei ydinsyy tunteisiin.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: Moona 
Päivämäärä:   17.9.24 20:30:48

Ei mihinkään. Paras oli, kun puolisoni kaveri sanoi että "Miten viitsit tuollasen kanssa olla?"
No, ei sitten viitsinytkään...

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.9.24 20:34:47

En tiennyt, että ylisviivalla on muhkeat muodot.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: Joaline 
Päivämäärä:   17.9.24 20:35:29

Ihan rehellisesti pohdin aika usein miten ihmeessä kukaan voi rakastua minuun. Mutta niin tuo kanssani asuva mies vaan väittää tekevän, omituinen otus.
Kysyin asiaa häneltä ja mieheni kuulema ihan saman tien rakastui minussa ulkonäköön, näytin hänen omien sanojensa mukaan kuulemma kuin joltain kauniilta keijukaiselta jonka silmiin jäi kiinni (ei siis tunnettu etukäteen, hän oli tuntematon henkilö joka työpaikan käytävällä käveli vastaan, tuli katsekontakti ja myöhemmin hän jollain keinolla etsi minut kysyäkseen numeroani) :DD
Mutta kuulemma kun tutustuttiin hän rakastui syvemmin sydämellisen luonteeseeni, huumorintajuun ja samalla aaltopituudella olevaan ajatteluun.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.9.24 20:37:09

Mies käveli takanani ja katseli mielestään hyvää persettä.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   17.9.24 20:40:11

Persoonallinen ilmoitus johon oli oikeasti panostettu. Kunnon kuvat.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: Luultavasti 
Päivämäärä:   17.9.24 20:40:30

Osasin pelata totoa, arvostin maanviljelyä ja olin hurmaava urheilullinen nuori nainen

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   17.9.24 21:15:12

Iloisuuteeni

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: Tuulia 
Päivämäärä:   17.9.24 22:39:22

Siihen, että olen luonnonlapsi.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: Sinkku 
Päivämäärä:   17.9.24 23:00:49

Siihen, millaisen miehet kuvittelivat minusta muokkaavansa. Sitten suututtiin ja petyttiin kun en muuttunutkaan heidän toiveidensa mukaan.

Ei liene ihme, että olen nykyisin vannoutunut sinkku.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: 333 
Päivämäärä:   17.9.24 23:21:43

Alkukiinnostus lähti kuulemma siitä, että ulkomuoto kolahti, mies tykkää pienikokoisista naisista. Tunteiden syvenemiseen johti kuitenkin kuulemma tunne siitä, että tuon hänen elämäänsä rauhaa ja tasapainoa, ja minusta on muodostunut kiintopiste kiireen ja muun elämän ympärille.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: Dgs 
Päivämäärä:   17.9.24 23:39:50

Ensimmäinen vakavassa suhteessa kanssani ollut mies rakastui ulkonäköön. Harmi vaan, ettei luonteeni, kiinnostuksen kohteeni tai tulevaisuuden suunnitelmani olleet yhtään sitä mitä hän halusi, joten aikamme tapeltuamme lopetin suhteen.

Seuraava rakastui kilttiin ja hiljaiseen luonteeseeni. Tavattiin siis töissä. Harmi vaan, että kaverieni seurassa en ole hiljainen ja olen melko vauhdikas luonteeltani. Hän myös esitti että pitää eläimistä ja urheilusta, jotta kiinnostuisin hänestä, mutta sehän paljastui lopulta valheeksi. Yllättäen sekään suhde ei toiminut.

Muitakin vähän lyhyempiä suhteita on ollut. Yhteistä näille kaikille on se, että mies kuvittelee minun olevan jotain ihan muuta kuin olen.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   17.9.24 23:58:22

Lämpöön ja rauhallisuuteen.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: Pulla 
Päivämäärä:   18.9.24 05:27:50

Aitouteen.En esitä mitään,vaan olen aina sitä,mitä olen.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: Tämä päivä 
Päivämäärä:   18.9.24 06:56:02

Kaikki mun miehet ovat rakastuneet mun ulkonäköön. Surullista

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: Anne 
Päivämäärä:   18.9.24 08:18:25

En tiedä tarkalleen, en ole koskaan kysynyt. Mutta on sanonut mua hänen unelmanaiseksi, eli ilmeisesti kokonaisuuteen :D tiedän että arvostaa mussa kiltteyttä ja luotettavuutta ja sitä että mulla pysyy myös työkalut ja koneet käsissä ulkohommissa, kiitos tallihommissa vietetyn nuoruuden.

Minä rakastuin miehen empaattisuuteen ja poikamaiseen spontaaniuteen, näin vuosien suhteen jälkeen rakastan miehessä eniten hänen kykyään avoimuuteen syvemmällä tunnetasolla ja sitä että ihan aidosti haluaa mulle hyvää. En ole sellaista kokenut muissa suhteissa koskaan.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: Usein oomaisn näin 
Päivämäärä:   18.9.24 08:27:54

Omaisuuteen. Haluttiin helppoa elämää toisen siivellä.
Onneksi joku vei sen possun.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   18.9.24 09:50:37

Oon hyvä panemaan

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   18.9.24 09:54:40

Siihen, että olen aito oma itseni ja empaattinen. Näin mieheni on sanonut.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.9.24 09:56:50

Tekoripsiin ja ultrapikamuotivaatteisiin ja merkkeihin. Ai niin ja tekokynsiin ja tekotukkaan.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   18.9.24 10:00:34

Ihastui ainakin kuulemma älykkyyteen ja rationalisuuteen. Mutta niin kuin Tarja Halonen sanoi: niihin piirteisiin, joihin ihastut, lopulta vihastut :D

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   18.9.24 10:01:18

Kaunis ja pantavat muodot. kohtelias. Siihen, millaisen miehet kuvittelivat minusta muokkaavansa. Sitten suututtiin ja petyttiin kun en muuttunutkaan heidän toiveidensa mukaan sihteeriksi.

Ei liene ihme täälläkä , että olen sinkku.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   18.9.24 10:04:01

Olen vähän homssuinen enkä jaksa aina panostaa ulkonäköön. Mies ihastui luonnollisuuteen ja lantion kaareen kuulemma.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   18.9.24 10:47:48

Ihastuminen ulkonäköön, rakastuminen tulisuuteen ja siihen että oli "munaa", keskinäiseen erilaisuuteen. Mutta samalla aaltopituudella oltiin luonnostaan ja alusta asti, että ehkä se siellä taustalla vaikutti vielä enemmän kuin pinnan tulisuus.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: Omalla 
Päivämäärä:   18.9.24 10:58:09

Varmaan huomasi, että tuossa on nuorempi, kiltti, empaattinen ja "muokattavissa oleva" yksilö jolle voin sanoa juuri niitä asioita, joita haluaa kuulla ja pitkällä tähtäimellä muodostan häneen toimivan traumasiteen!

Ja homma menikin hänen kannaltaan pari vuosikymmentä hyvin, kunnes tajusin, että kaikki vika ei olekaan minussa. Nyt valittaa päivittäin, että en ole se sama ihminen johon rakastui :D Ihan vain kun pidän omista rajoistani kiinni. Hänellä ei ole minulle mitään annettavaa, itse annan yhä ihan liikaa.

Ja joo, aion erota ja olla jatkossa paljon tarkempi.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   18.9.24 13:48:40

Omalla; en harrastaisi seksiä ihmisen kanssa joka kohtelee huonosti. Älä vain aio vaan eroa.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.9.24 13:52:59

Kysyin mieheltä, ja sanoi että ulkonäköön ja sitten siihen, että olin rauhallinen sekä puhuin järkeviä. Ja rehellisyyteen.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   18.9.24 13:57:39

En.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.9.24 14:08:21

Isoihin silmiin ja korkeisiin poskipäihin (=isoihin tisseihin siis kai) ja siihen, että oon pirttihirmu. Se varmaan onkin totta, niin ukko pääsee helpolla, kun liftaa vaan mukana.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: Tiuku 
Päivämäärä:   18.9.24 14:21:22

Ihastui ulkonäköön ja rakastui luonteeseen. Omien sanojensa mukaan siis.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: Omalla 
Päivämäärä:   18.9.24 14:24:48

" Minä vaan
Päivämäärä: 18.9.24 13:48:40

Omalla; en harrastaisi seksiä ihmisen kanssa joka kohtelee huonosti. Älä vain aio vaan eroa."

Kuka sanoi, että harrastan seksiä? Puolison huonosti kohteluun ja vallankäyttöön kuuluu myös se, että hän ei halua harrastaa seksiä kanssani. Tosin, enpä jää paljosta paitsi.

Eroaisin jo tänään, jos se vain olisi mahdollista. Mutta ei ole.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   18.9.24 15:04:09

Kuulemma siihen, että olin niin vakava (sibeliusryppy!) enkä mikään kikattava hepsankeikka.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.9.24 15:06:00

Joo: aika toksista :(

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   18.9.24 16:01:56

Ensin kiinnitti huomiota siihen, että olin sinä vappuaattona baarin ainoa selvä nainen. Ja hän ainoa selvä mies.
Ja sitten se oli siinä. Ihan kuin olisimme aina tunteneet.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: Olivia 
Päivämäärä:   18.9.24 18:46:39

En tiedä, eikä mies osaa kertoa kysyttäessä. Taisi se jotaln silmistä joskus mainita, mutta nehän nyt on hätävalheita kun ei muutakaan keksi. :D
Eikun sanoi se kerran, että olen maailman ainoa ihminen, joka ei saa vi##ta häntä koskaan. :D (On introvertti tyyppi, joka pitää harvoista ihmisistä). Että kai mun pitäs olla otettu.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   18.9.24 18:59:57

-: en tajunnut, toksista?

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: Jaaha 
Päivämäärä:   18.9.24 20:11:52

Ei mihinkään kun ei oo kukaan koskaan rakastunut

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.9.24 20:19:00

Toksista siksi, ettei mies vain voi rakastua sinuun kaikkine vakavuuksinesi, vaan pitää vähän päästä vertaamaan ja vielä noin halveksien.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: huu 
Päivämäärä:   18.9.24 20:38:26

Olin niin iloinen, pirteä, hauska, huomaavainen, lämmin :D luetteli tässä vieressä xD

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   18.9.24 20:39:21

-: Olemme olleet yli 30 vuotta onnellisesti naimisissa, enkä koskaan ole tuntenut itseäni halveksituksi sen vuoksi millainen olen, miltä näytän, tai mitenkään muutenkaan.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: pointti 
Päivämäärä:   19.9.24 10:10:22

Joo: Pointti ei ole se että halveksuu sinua vaan halveksuu muita naisia puhuen heistä "kikattavina hepsankeikkoina" = erittäin naisvihamielinen ilmaisu muutenkin. Se on sarjaa tämän " you're not like other girls/I'm not like other girls" naisvihamielistä retoriikkaa.

Olen itse hiljainen, harkitseva, vakavamielinen ja "sibeliusryppyinen" mutten silti ymmärrä miksi toisenlaisia naisia pitäisi kuvailla noin halveksuvasti?

Ettei voi vain sanoa että oma mieltymys on vähän vakavampimielisiin ihmisiin, ei niin ulospäinsuuntautuneisiin henkisesti tai ulkonäöllisesti. Esim oma miesmakuni on tälläinen. Minun ei silti mieltymystä ilmaistessani tarvitse miesvihamielisesti kuvailla mieltymyksestäni poikkeavia miehiä "Tyhjiä nauravina miesbimbo riikinkukkoina joilla päässä ei mikään liiku"

Miksi mieltymystään ilmaistessaan täytyy alentaa sitä ihmisryhmää johon ei tunne seksuaalista intiimiä vetoa ja kuvailla heitä stereotyyppisen monoliitina, kuin he eivät olisi ihmisiä ollenkaan?

Vain ne ihmiset olisivat ihmisarvoisia jotka seksuaalisesti miellyttävät omaa silmää ja joiden luonteenpiirteisiin tuntee vetoa, muita haukutaan ja heitä on ookoo alentuvasti puhutella? Todella oksettavaa käytöstä mieheltäsi.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: no juu 
Päivämäärä:   19.9.24 14:31:24

Ihastui kuulemma silmiin, huumorintajuun ja itseironiaan, tissit ja perse ei kuulemma pahentanut asiaa. Rakastui mun luonteeseen, luotettavuuteen, empaattisuuteen ja siihen että voi kerrankin olla varma suhteessa etten petä. Plussana että olen kuulemma peto sängyssä. näin siis vastasi kun kysyin.

  Re: Mihin sinussa rakastuttiin?

Lähettäjä: Iiiiii 
Päivämäärä:   22.9.24 23:53:23

Noo tinderistä kun 6 vuotta sitten toisemme bongattiin niin ihan silkka ulkonäköhän siinä ensin iski. Mutta sitten ne oli energiat, kemiat ja se yhteinen oleminen, juttu lensi aivan solkenaan ja ensitreffit venyivät 2 vuorokaudeksi. Olemme joissain asioissa vastakohtia ja sehän alkuun viehätti myös, välissä myös ketuttanut suuresti. Empaattisuuteni ja tunneälykkyyteni tulee nykyisin ykkösenä jos mieheltä kysyisi. Molemmilla hyväksytty ja turvallinen olo yhdessä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.