Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suosittele siirrettävää lämpöpatteria!

Lähettäjä: lämpöä tupaan 
Päivämäärä:   17.9.24 10:03:45

Taas on se aika, että pitää laitella pattereita päälle. Asun vanhassa omakotitalossa, missä on vähän kiinteitä pattereita, siksi olen tarvinut myös irtopattereita.

Aikaisemmin on ollut öljytäytteisiä Prof-pattereita. Olen tykännyt niistä, kun napsahtavat hiljaisesti. En tiedä, mikä on noiden pattereiden käyttöikä, mutta vikoja on tullut vastaan. Toinen Prof ei enää lämmittänyt ykkösteholla, vasta kakkosteholla alkoi lämmetä. Tästä luovuin viime talvena, kun vian huomasin. Nyt toisen Profin laitoin illalla päälle ja aamulla oli kova öljyn haju. En uskalla enää käyttää. Molemmat ovat kyllä jo varmaan 10 vuotta vanhoja, toinen ollut enemmän satunnaisella käytöllä, mutta toinen syksystä kevääseen päällä eteisessä, missä ei ole patteria ollenkaan. Toisaalta, eihän mikään laite kestä loputtomiin, että ei nuo viat välttämättä ko merkkiä huonoksi tee.

Mitä suosittelette? Mua alkoi niin tuo öljyn haju mietityttämään, että olisiko sähköpatteri turvallisempi? Patteri(t) on kuitenkin päällä silloinkin, kun en itse ole kotona.

  Re: Suosittele siirrettävää lämpöpatteria!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.9.24 10:05:44

Öljypatteri on parempi, koska se myös varaa lämpöä jonkin verran vs sähköpatteri, joka jäähtyy sillä sekunnilla kun vastus napsahtaa pois päältä. Helpoimmalla pääsisit kun ostaisit ilpin, noilla pattereilla lämmittäminen tulee ihan helvetín kalliiksi.

  Re: Suosittele siirrettävää lämpöpatteria!

Lähettäjä: lämpöä tupaan 
Päivämäärä:   17.9.24 10:11:05

En ole ilppiä hommaamassa. Lisänä mulla on pönttöuuni, sen takia toinen siirrettävä patteri on harvemmin käytössä (kovilla pakkasilla ja silloin, kun olen reissussa, ettei tarvi kylmään taloon tulla).

Itsekin olen ollut öljytäytteisen kannalla, mutta nyt kyllä alkoi mietityttää tuo öljyn voimakas haju. Miksi haisi öljy ja mitä siitä voi seurata?

  Re: Suosittele siirrettävää lämpöpatteria!

Lähettäjä: Kaisa 
Päivämäärä:   17.9.24 11:35:51

Mulla ollut öljytäytteiset patterit seinässä kohta 20 vuotta. Ei ole mitään vikaa ollut. Merkkiä en muista. Bauhausista ostettu. Todennäköisesti melko halpikset koska pihi ex osti.

Joku ikivanha patteri mulla olisi ylimääräisenä. Sen voisin lahjoittaa mutta ei mitään käsitystä missä kunnossa on. Exän jäämistöä, itse en ole käyttänyt.

  Re: Suosittele siirrettävää lämpöpatteria!

Lähettäjä: lämpöä tupaan 
Päivämäärä:   17.9.24 13:42:21

Ookoo, no ehkä nuo vaan tulivat tiensä päähän ja uskallan ostaa öljytäytteisen. Enhän mä koskaan niin tee, että kun kesän jälkeen laitan patterit (kiinteät tai irtonaiset) päälle, etten itse olisi tarkkailemassa, miten ne käyttäytyy pitkän tauon jälkeen.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.