Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mihin tyydyit? OM

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.9.24 06:55:33

Uskotko löytäneesi itsellesi sen oikean?
Vai oletko joutunut joissakin asioissa tyytymään, kun ei parempaa ole saatavilla? Puolison ulkonäkö? Arvomaailma? Tavat? Seksuaaliset tarpeet? Uskotko siihen, että elätte elämänne onnellisena ja yhdessä kuolemaan asti?

  Re: Mihin tyydyit? OM

Lähettäjä: Tinkerbella 
Päivämäärä:   17.9.24 07:10:21

En ole tyytynyt mihinkään, vaan rakastan miestäni ihan just sellaisen kun on. Minä en ole täydellinen enkä odota täydellisyyttä keneltäkään. Kaikissa meistä on omat ’virheemme’. Mutta omaa miestäni en vaihtaisi keneenkään. Hän on ihana ihminen, hyväsydäminen, turvallinen, hauska, maailmamme ns kohtaavat hyvin, komea ja läheisyys ja kipinä välillämme toimii. Uskon ja toivon, että tämä kestää.

  Re: Mihin tyydyit? OM

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   17.9.24 07:14:12

Uskon löytäneeni sen oikean, vaikka pari kompromissiakin on joutunut tekemään:

Mies on hädin tuskin minua pidempi, eli korkkarit jalassa heti lyhyempi, mutta tämä kompromissi on käytännössä häirinnyt yllättävän vähän.

Mies ei myöskään ole miljonääri, eikä siten takaa taloudellisesti turvattua mukavaa elämää. Tämä kyllä harmittaa meitä molempia aktiivisesti, kun työnteko ei yhtään huvittaisi kumpaakaan.

  Re: Mihin tyydyit? OM

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   17.9.24 07:29:53

Miellyttää silmää, arvomaailmat samat ja parasta että seksuaalisetsi ollaan juuri sopivia toisillemme. Toki meistä kumpikaan ei ole täydellinen kuten ei kukaan mutta en voi sanoa "tyytyneeni" vaan löytäneeni. 25 v yhdessä.

  Re: Mihin tyydyit? OM

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.9.24 07:33:26

Tyydyin kilttiin ja mukavaan (mutta ulkonäöllisesti ei mikään komistus) mieheen koska tulin raskaaksi. Yhdessä nyt 12 vuotta. Arki ihan mukavaa, mutta ei mitään suurta rakkautta eikä intohimoa.

  Re: Mihin tyydyit? OM

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.9.24 07:35:17

En ole tyytynyt mihinkään, vaan elin tyytyväisenä sinkkuna yksin niin kauan, että se oikeasti jalat alta vievä mies osui kohdalleen.

  Re: Mihin tyydyit? OM

Lähettäjä: Tod 
Päivämäärä:   17.9.24 08:04:03

En myöskään tyytynyt mihinkään. Mies on komea, sporttinen, hyvä isä, hyvää seksiä, hyvin toimeentuleva, pitää eläimistä, todella huomioonottava, keskustelutaitoinen, luotettava, yksinkertaisesti aivan täydellinen. Aika kauan sitä oikeaa piti hakea mutta vähän päälle 30-vuotiaana sitten osui kohdalle.

  Re: Mihin tyydyit? OM

Lähettäjä: Melissa 
Päivämäärä:   17.9.24 08:16:48

Mikä nyt sitten on tyytymistä. Harva meistä on täydellinen. Ei ole miehenikään. Mutta rakastan silti, vaikka joskus rasittaa, ettei hän ole se penaalin terävin kynä. Ja voisihan meillä rahallisestikin olla helpompaa, jos hänellä olisi parempipalkkainen työ. Mutta enpä itsekään ole miljonääri, filmitähti tai huippututkija. Silti miehenikin on "tyytynyt" minuun.

  Re: Mihin tyydyit? OM

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.9.24 08:30:45

En ole tyytynyt mihinkään. Aluksi epäilytti se, että miehellä on lapsi kun olin etsimässä lapsetonta miestä. Lapsi on kuitenkin huippu tyyppi ja luulen että lapsen saaminen on muuttanut miestä parempaan suuntaan. Lapsesta kuoriutui siis loppujen lopuksi positiivinen asia.

Kun tavattiin niin miehellä oli myös vähän extra vyötäröllä ja minä taas olen urheilija. Hän kuitenkin laihdutti extra 10 kg pois (ihan terveyttäkin ajatellen) ja nyt kroppa on lähes täydellinen.

  Re: Mihin tyydyit? OM

Lähettäjä: Shorty 
Päivämäärä:   17.9.24 09:00:20

Oon liikuntavammainen (kepit), erityäin lyhyt ja muhun on "tyytyneet" erilaiset naiset. Avioliitossa olin yksinkertausen pullukan kaa melkein 20 vuotta. Nyt oon sinkkuna. Pari haluaa seksiä multa, yks vanhempi parisuhteen, mutta saa tyytyä kaveruuten ja käyn kyllä syömässä kanssan ja yrittää omia mun koiraa. Parin vaikeammin liikuntavammaisen äidin kaa oon seurestellu/tapaillu. Ollu lyhyt suhde 20 vuotta nuorempaan perusterveeseen, mutta kyseessä oli kaksneuvoinen jakorasia joka viihdekäytti e:tä. Oon akateemista tasoa ja rahaa oli reilusti ennen konkkaa. Sinkkuilen nyt. Olen sopivalle naiselle aikanaan käyttöä, en näyttöä varten sopiva. Sängyssä olin huono, nyt osaan. Existä osa haluaa fwb-suhdetta ja tukeutuu muhun ku elämässä vaikeaa tai tarvitaan lapsenlikkaa. Pidän toki vähän kiinni rajoistani. Lisäks oon keskiverron ravintolakokin tasoinen ruoanlaittaja. Teen parempaa, mutta oon liian hidas ruokkimaan massoja. Tätähän nyt ei kysytty, mutten mielestäni liian kauaksi asiasta sivunnut.

  Re: Mihin tyydyit? OM

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   17.9.24 09:09:24

Kun rakastuu, ei tätä asiaa tarvitse edes miettiä. Sitä ei tyydy mihinkään vaan haluaan vain just sen rakkauden kohteen.

  Re: Mihin tyydyit? OM

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.9.24 09:14:18

Odottelin siihen asti että löytyi sopiva. Kompromissin on todella pieniä ja aika yhdessä menee ihan huomaamatta.

  Re: Mihin tyydyit? OM

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   17.9.24 09:22:24

Uskon vihdoin löytäneeni sen oikean. Pari kertaa tuli mentyä metsään: eka poikkis oli teini/kuspiä ja toinen sais varmaan narsistin leiman. Pari lyhyempää suhdetta välissä, jotka oli ihan hauskoja, mutta ei ois toista voinut kuvitella vastuulliseksi puolisoksi. Mutta kuten sanoin, hauskoja hetkiä koin silti heidän kanssaan.

Nykyinen on ns. tavallinen. Ei kiinnittäisi huomiota ihmismassassa kaupassa. Mutta aivan täydellinen minulle :) En tiedä pysytäänkö yhdessä loppuelämää, mutta toivon niin. Ei tarvinnut tehdä kompromissejä.

  Re: Mihin tyydyit? OM

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.9.24 09:29:16

Olen naimisissa miehen kanssa, joka on ehdottomasti oikea itselleni. Koskaan sellaista kipinää hänen kanssaan ei ole ollut, mitä erään toisen joka syistä c ja y ei päätynyt kanssani yhteen aikanaan. Uskon kuitenkin nykyisen puolisoni ja parisuhteemme olevan paljon tasaisempi kuin jos eläisin ihmisen kanssa, jonka kanssa tunteet on yhtä vuoristorataa ja ilotulitusta.

Eli sinänsä en tyydy huonompaan, mutta tiedostan että kaikkea ei voi saada. Valitsen mielummin tasaisen toimivan arjen, ihan ok seksielämän ja rakkautta, kun suhteen joka ei kuitenkaan olisi sitä ilotulitusta vakiinnuttuaan. Se kipinä ja vetovoima toista kohtaan on mieletöntä, mutta myös mielettömän pelottavaa.

Nykyinen mieheni ei ole mikään malli tai hoikka, eikä vastaa täysin miesihannettani ulkoisesti, mutta omalla tavallaan hän on komea vaikka onkin keskivartalolihava.

Ja nykyään näen loppuelämän kestävänä tämän, vaikka nuorempana se intohimosta ja kipinästä "luopuminen" tuntuu pahalta, ja kipuiin sitä suuresti. Arvostan valtavasti suhdettamme ja sitä, mitä meillä on.

  Re: Mihin tyydyit? OM

Lähettäjä: Saana 
Päivämäärä:   17.9.24 09:33:42

Täydellistä ei ole olemassa. Mitkä asiat painavat vaakakupissa eniten. Mieheni hyvät puolet painavat paljon enemmän kuin huonot. Hän on minulle sopiva, en koe tyytyneeni.
Monenlaista on tullut kokeiltua, siksikin tiesin aika tarkkaan, millaisen kumppanin haluan ja tarvitsen. Viimein hänet löysin.

  Re: Mihin tyydyit? OM

Lähettäjä: Ä 
Päivämäärä:   17.9.24 09:34:58

En ole tyytynyt.
Exän kanssa olin 23 vuotta ja kyllä hän oli suuri rakkaus, emme vain saaneet sitä ylläpidettyä sitten loppuun saakka. En kadu kuitenkaan yhteisiä vuosia ja lapsia.

Nyt olen sinkku mutta työstänyt asioita ja olen ihan onnellinen näinkin. Ei minun tarvitse tyytyä mihinkään, koska pärjään yksinkin. Mutta jos vastaan tulee sopiva tyyppi niin olen valmis heittäytymään.
Tosin tiedän mistä asioista voin joustaa ja mistä en.

  Re: Mihin tyydyit? OM

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   17.9.24 09:55:23

Jouduin avartamaan maailmankatsomustani aika paljonkin siihen, että voin ihan oikeasti olla jollekulle elämän tärkein ihminen, vaikka kuvioissa pyörii jossain määrin muitakin naisia.

  Re: Mihin tyydyit? OM

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   17.9.24 09:59:34

Uskotko löytäneesi itsellesi sen oikean?

Ei tuollaista oikeasti olekaan. Aina on tehtävä kompromisseja ja yritettävä tehdä asioita suhteen eteen jos meinaa saada homman kestämään.

  Re: Mihin tyydyit? OM

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.9.24 10:17:04

Olen aina tyytynyt ja tehnyt kompromisseja. En ole koskaan tuntenut löytäneeni sitä täydellistä (minulle).
Näinpä suhteet ovat aina päättyneet aikanaan, enkä tiedä nykyisestäkään, mitä sen kanssa tehdä :D

Hauska, että moni on löytänyt.

  Re: Mihin tyydyit? OM

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   17.9.24 10:17:22

En ole tyytynyt vaan saanut sen "suuren rakkauden" minkä nuorena tyttönä mielessäni asetin ehdoksi, että edes parisuhteeseen koskaan lähtisin. Joo, ei hän enää keski-iässä ole alusvaatemallikroppainen ja ryppyjä sekä harmaata tulee, mutta ne eivät edusta minulle tyytymistä kun ei tässä itsekään enää nuorru eikä kaunistu ! Mutta olennaisimmat ovat että yhdessä on aina hyvä olla, meillä on hauskaa ja arki sujuu, samaan suuntaan elämässä ollaan menossa, seksi toimii ja läheisyyttä tunteineen on. 30v yhdessä

  Re: Mihin tyydyit? OM

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   17.9.24 10:27:04

En usko mihinkään "oikeaan". Jokaisessa suhteessa pitää tehdä enemmän tai vähemmän töitä asioiden toimimiseksi.

  Re: Mihin tyydyit? OM

Lähettäjä: Manteli 
Päivämäärä:   17.9.24 10:41:46

Minä rakastan tuota omaa miestäni kaikkien hyvien ja huonompienkin puolinensa kanssa, sisäisesti sekä ulkoisesti kokonaisuuteena. En todellakaan koe, että olisin tyytynyt johonkin! Koen että olen saanut elämääni sellaisen aarteen ettei minun tarvitse miettiä mitään sellaista :) Ja koen olevani erittäin onnekas, että joku tuollainen ihminen rakastaa minua kaikista minun virheistäni ja huonoista puolistani huolimatta. En ole koskaan ennen hänen tapaamistaan kokenut tällaista yhteyttä ja kemiaa kenenkään kanssa. Ja se tunne on säilynyt vaan, vaikka aikaa kuluu. Totta kai toivon, että tämä suhde kestää kiikkustuoliin asti.

  Re: Mihin tyydyit? OM

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.9.24 10:47:04

En ole tyytynyt mihinkään. Löysin lopulta sen jota olin aina tarvinnut ja etsinyt.

  Re: Mihin tyydyit? OM

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   17.9.24 17:13:50

"En usko mihinkään "oikeaan". Jokaisessa suhteessa pitää tehdä enemmän tai vähemmän töitä asioiden toimimiseksi."

-Minä taas en ole koskaan ymmärtänyt tuota ajatusta, että suhde vaatisi työtä. Kun toisesta tykkää ja sille haluaa parasta, ei normaali huomaavaisuus tunnu mitenkään työläältä ja erikseen vaivannäköä vaativalta asialta. Me ollaan kaksi äärimmäisen mukavuudenhaluista ja laiskaa ihmistä, yhdessä oltu lähes 20v, eikä vielä ole tullut vastaan tunnetta, että suhteessa tarvitsisi tehdä töitä asioiden toimimiseksi. Miellän tuon suhteen vaatiman työn enemmänkin niiden näkökulmaksi, jotka suhteesta toiseen koittaa saada epäsopivaa puolisoa survottua elämänkumppanin paikalle sen sijaan, että malttaisi odottaa sopivan vastaantulemista.

  Re: Mihin tyydyit? OM

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.9.24 18:57:49

"Olen naimisissa miehen kanssa, joka on ehdottomasti oikea itselleni. Koskaan sellaista kipinää hänen kanssaan ei ole ollut, mitä erään toisen joka syistä c ja y ei päätynyt kanssani yhteen aikanaan. Uskon kuitenkin nykyisen puolisoni ja parisuhteemme olevan paljon tasaisempi kuin jos eläisin ihmisen kanssa, jonka kanssa tunteet on yhtä vuoristorataa ja ilotulitusta.

Eli sinänsä en tyydy huonompaan, mutta tiedostan että kaikkea ei voi saada. Valitsen mielummin tasaisen toimivan arjen, ihan ok seksielämän ja rakkautta, kun suhteen joka ei kuitenkaan olisi sitä ilotulitusta vakiinnuttuaan. Se kipinä ja vetovoima toista kohtaan on mieletöntä, mutta myös mielettömän pelottavaa.

Nykyinen mieheni ei ole mikään malli tai hoikka, eikä vastaa täysin miesihannettani ulkoisesti, mutta omalla tavallaan hän on komea vaikka onkin keskivartalolihava.

Ja nykyään näen loppuelämän kestävänä tämän, vaikka nuorempana se intohimosta ja kipinästä "luopuminen" tuntuu pahalta, ja kipuiin sitä suuresti. Arvostan valtavasti suhdettamme ja sitä, mitä meillä on."

Eikö tuo juuri ole sitä tyytymistä. Ollaan jonkun "ihan kivan" kanssa kun pelätään sitä "kipinää"?

Meillä on ollut kipinä ensitapaamisesta asti, 25 vuotta. Molemmilla oli omat seikkailut ja oltiin hetki kimpassakin tässä elämän varrella, mutta vasta keski-ikäisinä päädyttiin ihan oikeasti ryminällä yhteen. Ensimmäistä kertaa elämässä tuntuu siltä, että voin vain painaa täysiä kaasua eikä rakkauteni ole toiselle liikaa, vaan ottaa sen nautinnolla vastaan ja antaa aivan samalla tavalla takaisin.

Kyllä, olen tyytynyt aiemmassa elämässäni. Nyt mies on ns. paperilla huono ja sairaus joka näkyy myös ulospäin, mutta missään nimessä en ole enää "tyytynyt" kompromissiin vaan nyt on ihan oikea, minulle juuri täydellinen ihminen rinnalla.

  Re: Mihin tyydyit? OM

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   17.9.24 19:26:44

Miksi olisin tyytynyt johonkin ja jos olisin niin en rakastaisi häntä.
Mieheni on mun sielunkumppani ja suuri rakkauteni. Jaan elämäni juuri sen yhden ja oikean kanssa.

  Re: Mihin tyydyit? OM

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.9.24 20:27:24

Tavallaan en koe, että olisin ihan tyytynyt, koska en ole nytkään missään elämän loppuun saakka kestävässä suhteessa. Mies on ihana, mutta meidän arvot ei täysin kohtaa eikä meidän kommunikaatio aina toimi.

Edellisessä suhteessani koin jotain mieletöntä tunnemaailmaltaan enkä haluaisi tyytyä mihinkään vähempään. Vaikka se satutti mielettömästi, mä haluaisin vielä joskus samantyyppistä kemiaa ja ymmärrystä. Se oli mies, jonka kanssa lisäksi huumori ja arvomaailma kohtasi ja tunne oli kuin eläisi jossain elokuvassa. En varmaan koskaan enää koe mitään ihan samanlaista, mutta todellisuudessa kaipaan sitä.

Annoin mahdollisuuden nykyiselle miehelle ja tämä ei jotenkin toimi. On hänellekin epäreilua, että roikotan häntä tässä suhteessa, kun kyseessä on kuitenkin mies, joka ei ole mitenkään huono ihminen, vaan voi varmasti löytää jonkun sopivan kumppanin vielä itselleen.

  Re: Mihin tyydyit? OM

Lähettäjä: Eo 
Päivämäärä:   17.9.24 21:18:11

Seksuaalista vetovoimaa ei edes alussa ollut kovin paljon, nyt on loppunut kokonaan. Mutta tosi hyvä kämppishän tuo on.

  Re: Mihin tyydyit? OM

Lähettäjä: Lisbeth 
Päivämäärä:   17.9.24 21:59:24

Alunperin en tyytynyt vaan sain kaiken haluamani mutta sairauden myötä olen enemmän hoitaja kuin puoliso eikä seksiäkään enään ole.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.