Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Opetelkaa ihmiset kättelemään!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.9.24 20:49:46

Aloitin tänään uudessa työpaikassa ja ei hyvää päivää, kun osa porukasta ei osaa kätellä. Käsi on kuolleen kalan ja löysän kullin yhdistelmä. Ei näin! Kättelyn tulee olla napakka puristus, kumminkaan satuttamatta toista.

Ja koska minulle on opetettu, että vanhempi ihminen ojentaa kätensä ensin, en koskaan tällaisena juniorina oma-aloitteisesti aloita kättelyä. Lisäksi tykkäsin erittäin paljon korona-ajasta kun kättely unohdettiin. Mutta jos aiotte kätellä, niin opetelkaa kättelemään.

Re: Opetelkaa ihmiset kättelemään!

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   16.9.24 20:51:26

Eikö tuota ällöttävää tapaa voisi jo korona-ajasta viisastuneena vaan unohtaa? Olen lapsesta asti kammonnut kättelyä ja vaikka osaan sen tehdä napakasti, se on silti vastenmielistä ja epähygieenistä.

Lähettäjä: vuh 
Päivämäärä:   16.9.24 20:52:19

meillä aloitti tänään uusi työntekijä ja hänellä oli kalakäsi...

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   16.9.24 20:52:48

Hyi että mä inhoan kun jotkut ihmiset kättellessä lyö käden löysäksi, sellainen nippu kikkeleitä... yök!

Päivämäärä:   16.9.24 20:53:48

N: Olen kyllä kanssasi samaa mieltä. Siksi en aio myöskään jatkaa tätä kättelyperinnettä tulevaisuudessa kun olen niitä ”vanhempia kollegoita.”

Eiköhän kättely ole jäämässä pikkuhiljaa pois.

Päivämäärä:   16.9.24 20:56:09

”Hyi että mä inhoan kun jotkut ihmiset kättellessä lyö käden löysäksi, sellainen nippu kikkeleitä... yök!”

Joo se on kyllä sellainen hetki, että et tiedä mitä sillä omalla kädellä pitäisi tehdä! Kätteletkö kunnolla vai heitätkö oman käden kans löysäksi vai mitä??

”meillä aloitti tänään uusi työntekijä ja hänellä oli kalakäsi...”

Hän voisi myös opetella kättelemään. Kehotus opetella kättelemään koskee siis myös uusia työntekijöitä, mutta myös vanhoja. Toki työttömille myös tärkeä taito.

Lähettäjä: ciel 
Päivämäärä:   16.9.24 21:32:28

Olen monesti miettinyt, että mitä tapahtuu kun kaksi tuollaista kalakättä kohtaavat ja kättelevät?

Päivämäärä:   16.9.24 21:34:48

”Olen monesti miettinyt, että mitä tapahtuu kun kaksi tuollaista kalakättä kohtaavat ja kättelevät?”

Tämä on muuten hyvä kysymys!

Lähettäjä: Ana Taas 
Päivämäärä:   16.9.24 21:42:25

Olen itse 189kg 92kg suht lihaksikas mies, mutta mua kyllä ärsyttää enemmän jotkut urpot, jotka puristaa heti täysillä ennenkuin ehdin itse reagoida. Se on kommunikointia eikä siinä tarvitse kiirehtiä. Katsekontakti ja rauhallisesti reilu kättely!

Lähettäjä: 2020 
Päivämäärä:   16.9.24 21:48:55

Hetkinen, eikös "uuteen normaaliin" pitänyt kuulua se, että enää ei kätellä?

Lähettäjä: Ana Taas 
Päivämäärä:   16.9.24 22:03:13

ciel:
Vahva arvaukseni on, että eivät valita huonoista kättelijöistä hötönetissä...

Lähettäjä: Neppu 
Päivämäärä:   17.9.24 08:24:53

Heh, joskus on ollut niin surkeaa kättelyä, etten ole saanut kuin toisen sormista vähän kiinni :D Se oli kammottava kokemus.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   17.9.24 08:34:01

Korona-aikaan oli ihanaa kun ei kätelty. Harmikseni se on tullut takaisin... Inhoan koskea vieraisiin ihmisiin ja onhan se myös epähygieenistä

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.