Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi hernekeittopurkki-insinööri on niin tyhmä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.9.24 20:08:12

Miksi purkki ei voisi olla matala ja leveä, jotta siitä olisi helpompi kaapia keitto kattilaan?

Re: Miksi hernekeittopurkki-insinööri on niin tyhmä?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.9.24 20:09:18

Taitaa olla vika nyt kaapijassa.

Lähettäjä: Mniin 
Päivämäärä:   16.9.24 20:14:19

Teet purkinavaajalla reiän sinne pohjaan ja puhalla. Ei tarvitse kaapia.

Lähettäjä: reikä 
Päivämäärä:   16.9.24 20:15:22

isket reiän purkin pohjaan ja puhallat reikään, keitto ampaisee yhtenä pötkylänä kattilaan!

Lähettäjä: Kyllä 
Päivämäärä:   16.9.24 20:30:33

sylki tekee hyvää ruuansulatukselle.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   16.9.24 20:39:10

Ei tarvitse puhaltaa vaan avaat purkkia hieman pohjastakin ja ravistat hernekeiton kattilaan.

Lähettäjä: +-+ 
Päivämäärä:   16.9.24 20:42:15

"Taitaa olla vika nyt kaapijassa."

Ainakin Jalostajan hernekeitot ovat todella tiivistä massaa, jonka saa pala kerrallaan irti tukevalla ruokalusikalla. Purkki ei todellakaan ole sopivan muotoinen.

"Ei tarvitse puhaltaa vaan avaat purkkia hieman pohjastakin ja ravistat hernekeiton kattilaan."

Jos siihen pohjaan kävisi edes tölkinavaaja, mutta se on sellainen pyöreä, joten ei käy.

Lähettäjä: Popeda 
Päivämäärä:   17.9.24 22:52:26

Olen muutamankin hyvälaatuisen ruokalusikan saanut vääntymään hernekeittoa purkista ulos kauhoessa. Oma vinkkini hernekeittopurkki-insinööreille olisi että avausjutska olisi molemmissa päissä purkkia. Voisi avata molemmat päät ja sitten työntää massan ulos.

Lähettäjä: santa 
Päivämäärä:   17.9.24 22:58:43

Uskotko oikeasti, että on olemassa hernekeittopurkki-insinööri?

Päivämäärä:   17.9.24 23:26:01

Ihme ongelmia taas.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   17.9.24 23:35:33

Siis mitä ihmettä nyt taas..!!! Siis tietysti ekana tehdään pohjaan reikä, esim. veitsellä ja sitten käännetään purkki ympäri ja avataan normaalisti. Jos se keittiö ei heti tipahda sieltä, niin kevyesti kun reikään puhaltaa, niin keitto tippuu kattilaan.. Taitaa nyt käyttäjä olla tyhmempi, kuin hernekeittopurkki-insinööri…

Päivämäärä:   18.9.24 05:50:14

Siksi että se vaikuttaa tuotantotehokkuuteen

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   18.9.24 09:34:54

Varmaan mietitty miten saa purkeista sellaisia että toimivat hyvin tehtaalla ja pysyvät tiiviinä säilytyksessäkiin.
Tiukkaa tavaraa- itse lusikoin varovaisesti kattilaan- tosiaan helposti vääntyy lusikka.

Lähettäjä: hernari 
Päivämäärä:   18.9.24 09:42:38

Osta pussi kuivia herneitä, sipulia, laakerinlehti, valkosipulia, chiliä, (liemikuutio tai fondi tai muu tai) suolaa, pippuria, meiramia ja muita haluamiasi mausteita, ja jos syöt lihaa, savupotkaa, savuluita tai palvikinkkua ja tee hernekeittosi itse.

Päivämäärä:   18.9.24 09:59:47

"Osta pussi kuivia herneitä, sipulia, laakerinlehti, valkosipulia, chiliä, (liemikuutio tai fondi tai muu tai) suolaa, pippuria, meiramia ja muita haluamiasi mausteita, ja jos syöt lihaa, savupotkaa, savuluita tai palvikinkkua ja tee hernekeittosi itse."

Olen tehnyt, mutta ei siitä tule yhtä hyvää, vaikka mitä reseptiä kokeilisi. Sama koskee maksalaatikkoa. Koskaan ei ole itse tehdystä tullut yhtä hyvää kuin kaupan.

Lähettäjä: hernari 
Päivämäärä:   18.9.24 10:06:37

En ole oikein koskaan tajunnut tuota "hernekeitosta ei tule yhtä hyvää kuin kaupan" -ajatusta. Maksalaatikko on minustakin Saarioisten tekemänä ehkä paras, vain kerran olen onnistunut tekemään itse hyvää maksalaatikkoa. Mutta eineshernekeitto on mautonta! Itse tehtynä siihen tulee tosi paljon enemmän makua. Mitään pikaruokaa se ei ole, se vaatii mielellään tuntien haudutuksen ja paras hernekeitto tulee kunnollisista savuluista. Itse tehty hernekeitto hakkaa mennen tullen Jalostajan ym. einekset.

Voiko joku, jonka mielestä eineshernari on parempaa, kertoa, mitä siitä omatekemästä hernarista puuttuu tai mikä tekee sen oman huonommaksi?

Olen ostanut purkkihernekeittoa viimeksi joskus viime vuosituhannen puolella. Se vaatii vähintään mausteita eli pippuria, chiliä ja meiramia, ja ehkä vähän kinkkuakin.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   18.9.24 12:55:07

Ostaa se luomu-versio. Ostin kerran vahingossa ja sen jälkeen en ole muuta hernekeittoa syönytkään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.