Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Virtsankarkailuongelma, pahentunut vaan...

Lähettäjä: Irma 
Päivämäärä:   16.9.24 15:24:36

Pystyykö näin viisikymppisenä enää vaikuttamaan asiaan miten paljon? Mulla alkoi ongelma jo 10 vuotta sitten, ratsastaessa tai trampalla pomppiessa lirahti housuun.
Samoin juokseminen oli mahdotonta.
Gynellä kävin ja laskeumaa ei ollut. Oon yrittänyt välillä lantionpohjanlihastreeniä, mutta se aina unohtuu aloittamisen jälkeen.
No nyt sitten parin viikon ajan on hiukan lirahtanut ihan kävellessä!! Yleensä illalla kun olen hevosia sisään hakemassa.
Jotain olis pakko tehdä jos ei liian myöhäistä ole.
Mutta riittääkö ihan omatoiminen lantionpohjanlihastreeni enää?

  Re: Virtsankarkailuongelma, pahentunut vaan...

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   16.9.24 15:25:57

Ensin Betmiga, sitten gynekologi ja mahd oper ja lopuksi botox.

  Re: Virtsankarkailuongelma, pahentunut vaan...

Lähettäjä: hmmm 
Päivämäärä:   17.9.24 08:21:28

Betmiga on yliaktiivisen rakon ongelmiin. Eihän aloittajan virtsankarkailu siitä johdu.
Alkaisin sinuna hulluna treenata lantionpohjanlihaksia! nyt ennen kuin on oikeasti myöhäistä!

  Re: Virtsankarkailuongelma, pahentunut vaan...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.9.24 09:11:23

Yritä treenata, mutta osta silti sopivat suojat/vaipat ettet jää kotiin jumittamaan.Alkon kanssa tulee falskaamaan. Mieti sit haitan määrää ja pohdi leikkausta. Itse heräilin vessaan liian usein ja kun siihen ei leikkauskaan auta, niin tenat saa hoitaa homman että saan nukuttua ja pysyn työkykyisenä. Mies tilas ne mulle ku sillä meni hermot muhun. Heräs öisin ku ramppasin vessassa mihin se heräs ja olin kuulemma väsyneenä kiukkuinen.

  Re: Virtsankarkailuongelma, pahentunut vaan...

Lähettäjä: ........... 
Päivämäärä:   17.9.24 14:08:27

Onko aloittaja synnyttänyt? Valitettavasti synnyttäneillä usein tulee virtsankarkailua viiskymppisenä. Tenat on melkein kaikilla synnyttäneillä naisilla.

  Re: Virtsankarkailuongelma, pahentunut vaan...

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   17.9.24 15:17:03

Mun äidille tehtiin joku operaatio siinä kuusikymppisenä. Itsellä on auttanut kun käyn joogatunnilla, jossa on osuus missä keskitytään lantionpohjan lihaksiin. En niitä kotona niin ahkerasti muista treenata. Jos juon liikaa vettä päivän aikana niin se pahentaa tilannetta.

  Re: Virtsankarkailuongelma, pahentunut vaan...

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   17.9.24 15:19:51

Olen kohta kuuskymppinen, enkä tarvii Tenoja, vaikka olen kolme lasta saanut alakautta.... Enkä myöskään muista koskaan mitään lantionpohjaharjoituksia tehdä :D

  Re: Virtsankarkailuongelma, pahentunut vaan...

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   17.9.24 15:31:49

Täällä myös kolme lasta synnyttänyt kohta kuusikymppinen. Ei ole lirahteluongelmia. Olemme siis jokainen omanlaisia myös vanhemmiten. Aloittajan kannattaa lähteä selvittämään asiaa urologin kanssa, jos mahdollista.

  Re: Virtsankarkailuongelma, pahentunut vaan...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.9.24 15:55:01

Joo ei tule kaikille tuota ongelmaa. Varmasti ihan jo kudostyyppi vaikuttaa, ja toki vähän tuurikin meillä synnyttäneillä. Yksi sukulaistäti on saanut yhden lapsen, ja häneltä operoitiin vanhemmilla päivillä virtsarakon laskeuma. Itsellä ei ole lirahdellut edes heti synnytyksen jälkeisenä aikana, joka lienee kuitenkin aika tavallista.

  Re: Virtsankarkailuongelma, pahentunut vaan...

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   17.9.24 22:37:12

Turha kärsiä tosta vaivasta kun sen voi kirurgisesti tyyliin paikallispuudutuksessa korjata

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.