Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Alaselkäkipu?

Lähettäjä: Känkkäränkkä 
Päivämäärä:   16.9.24 13:26:30

Mitähän tää voisi olla? Menen lääkäriin juu jos ei ollenkaan vähene loppuviikkoa kohden. Olen 30 v. Tiistaina tein lyhyen vartin mittaisen rauhallisen joogan ja siitä lähtien ollut ankaraa alaselkäkipua. Burana+Panadol mix menee kolme kertaa päivässä. Kipu vihlovaa, tietyissä asennoissa esiintyvää ja aika ankaraa. Mies joutunut käytännössä jokapäivä nostamaan minut vuoteesta ylös. Olen hoitaja, joten erilaiset kiputilat selässä ovat "tuttuja". Kuitenkin, menneet ohi muutaman päivän särkylääke kuurilla. Olisiko jotain, mitä voisin koittaa ennen lääkärille menoa? Olen yrittänyt normaalisti liikkua, mutta pelkkä kaupassakäynti ja normaalit kotityöt tuottaa tuskaa.

  Re: Alaselkäkipu?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.9.24 14:20:19

Välilevynpullistuma tai SI-nivelen tulehdus. Lääkäri luultavasti tarjoaa ensin jumiutuneita pakaroita.

  Re: Alaselkäkipu?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   16.9.24 14:27:38

*, höpsistä aleta netissä diagnooseja tekemään. Alaselkäkipu on tavallisimpia työikäisten vaivoja, eikä suinkaan tarkoita automaattisesti kumpaakaan ehdotustasi.

  Re: Alaselkäkipu?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.9.24 15:38:50

Eikös tässä kyselty vaihtoehtoja? Mulla syy on aina ollut jompi kumpi mainitsemistani ja molemmilla kerroilla lääkäri on tyrkyttänyt syyksi pakarajumia.

  Re: Alaselkäkipu?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   16.9.24 15:47:05

Ihan vaan lihasjumit esim yksipuolisista kuormituksesta johtuen ovat tavallisempi vaihtoehto.

  Re: Alaselkäkipu?

Lähettäjä: Kopea 
Päivämäärä:   16.9.24 18:48:38

Minulla on aina alaselkäkipu johtunut joko si-nivelestä tai iskiaksesta.

  Re: Alaselkäkipu?

Lähettäjä: Voi möhkö 
Päivämäärä:   16.9.24 18:53:24

Onko kipu jommalla kummalla puolella vai onko kauttaaltaan kipeä?

  Re: Alaselkäkipu?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.9.24 19:03:23

Mitä sen on väliä mistä johtuu kun hoito on kuitenkin ensimmäiset kolme kuukautta burana+panadol ja liikunta. Jos ei kolmessa kuukaudessa tokene saatetaan jo harkita kuvantamista.

  Re: Alaselkäkipu?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.9.24 19:10:25

Mulla meni viisi vuotta ennen kuin ekan kerran kuvattiin.

  Re: Alaselkäkipu?

Lähettäjä: Oljo 
Päivämäärä:   16.9.24 20:49:22

Mulle tehtiin lähete heti ekalta käynniltä magneetti tutkimuksiin. Pari pullistumaa löytyi ja fysioterapiassa jumppaamalla hoidettiin siedettäviksi. Vielä vuosien jälkeen iskias välillä vihloo takareittä ja pohjetta mutta jumppa helpottaa.

  Re: Alaselkäkipu?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.9.24 20:54:23

Välilevykulumaa vaikkapa, ihan normia tuon ikäisenä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.