Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tuttava "unohtanut" minut jo monesti

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   16.9.24 11:08:38

Otsikointi oli vaikeaa... eli kyseessä on eräs mies, jonka olen tavannut muutaman kerran kavereiden kautta. Mies on naimisissa, kyse ei ole mistään flirttailuista. Meidän "historia" on seuraavanlainen:

Tapasin miehen ensimmäisen kerran konsertissa sanotaan n. 5 vuotta sitten. Kaverini esitteli meidät toisillemme. Tämän jälkeen mies laittoi minulle somessa viestiä että oli kiva tutustua ja voin tulla heille joskus grillaamaan, laittoi kuvia heidän grillitarjoiluistaan. Kutsua grillaamaan ei tullut koskaan.

Tuosta noin vuoden päästä näin miehen vaimoineen eräässä tapahtumassa, heilutin heille mutta katsoivat ihmeissään niin kuin eivät olisi minua ikinä ennen nähneet.

Tuosta meni vuosi-pari, olimme samassa tapahtumassa. Siellä sanoin miehelle että mehän ollaan tavattu ennenkin, hän oli että ai niin joo, juteltiin jonkin verran. Tämän jälkeen tuli taas mieheltä somessa viestiä että tulenko joskus heille grillaamaan, mutta taaskaan ei tullut koskaan varsinaista kutsua.

Viime viikonloppuna näin heidät taas, nyt tunsivat minut ja olivat tosi ystävällisiä. Mies kysyi, olenko somessa X (jossa hän on laittanut minulle viestiä aiemmin). Hän ja vaimonsa lisäsivät minut kavereiksi, ja nyt sain vihdoin sen grillauskutsun :D

Olenko ainoa, jonka mielestä tämä kuvio on ollut todella ihmeellinen? Mies laittelee viestiä ja sitten taas on aivan kuin ei tuntisikaan? Eikä nyt muka tiennyt, olenko minä siinä somessa, jossa on ottanut minuun yhteyttä useampaan kertaan. Onko piilotellut tuttavuuttamme jostain syystä vaimoltaan vai pätkiikö muisti? :D

  Re: Tuttava "unohtanut" minut jo monesti

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.9.24 11:11:23

Varmaan lämppäilee sivussa innokkaimpia naisia sivusuhteisiin. Tuskin olet ainoa. Ei vaan ole tullut sulle privakutsua kun et ole itse ollut aktiivisesti takaisin yhteyksissä.

  Re: Tuttava "unohtanut" minut jo monesti

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.9.24 11:13:12

Mä en kuluttaisi energiaa tuollaiseen.

  Re: Tuttava "unohtanut" minut jo monesti

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   16.9.24 11:15:48

Mitä sinä et noin selkeistä merkeistä ja kuviosta ymmärrä...
Ihan siksi ettet ymmärrä, kannattaa vetäytyä ihan kokonaan ja jatkossakin jos jossain tulette vastakkain niin tervehtiä vain iloisesti ja muuten antaa olla :)

  Re: Tuttava "unohtanut" minut jo monesti

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   16.9.24 11:17:46

Miks haluat olla tuollaisen kanssa tekemisissä?

  Re: Tuttava "unohtanut" minut jo monesti

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   16.9.24 11:17:51

Ehkä hän on ystävällinen aivan kaikille eikä siksi muista ketä on tullut kutsuttua tmv. Itse saatan olla samanlainen eli jos ihminen ei vaikuta ikävältä saatan toivottaa 'tule joskus käymään' ja unohdan oikean kutsun ikävä kyllä...

en nyt lähtisi antamaan mitään ihme virittelymerkityksiä tuolle.

  Re: Tuttava "unohtanut" minut jo monesti

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   16.9.24 11:17:58

Kuluttaisi energiaa mihin? Ja miten niin mitä en ymmärrä? Jos ette lukeneet aloitusta kokonaan niin tässä ei ole kyse siitä, että olisin kiinnostunut miehestä.
He ovat mukavia ihmisiä, ihan mielellään viettäisin heidän kanssaan aikaa silloin tällöin.

  Re: Tuttava "unohtanut" minut jo monesti

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   16.9.24 11:23:48

Mulla on aivan älyttömän huono kasvomuisti. Samanlaisia tilanteita on ollut usein, kun joku sanoo, että ollaan jo nähty useamman kerran ja mä en vaan tunnista. Ja kyllä, häpeän näissä aina! Lisäksi tutustun helposti ihmisiin, joten noloja tilanteita on aika usein.. voi olla siis ihan inhimillinen erehdys kyseessä eikä henkilö oikeasti vaan muista.

  Re: Tuttava "unohtanut" minut jo monesti

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   16.9.24 11:24:39

Eiköhän mies ole vain sitä porukkaa, joka ystävystyy vähän jokaisen kanssa. Ystävyys voi lähteä käyntiin paremmin jos oikeasti joskus päädyt sinne grillaamaan ja tutustutte paremmin. Oman kokemukseni mukaan nämä "kaikkien kaverit" ovat usein kuitenkin vähän raskasta seuraa, koska he eivät koe tarvetta sitoutua ihmisiin kovin hyvin ja usein huomaa, että itse on arvottanut kaveruuden paljon korkeammalle kuin he ovat tehneet. Eli jos jaksat olla kaveri ihan vain puhtaasti "ajantappoasenteella" niin anna mennä vaan.

  Re: Tuttava "unohtanut" minut jo monesti

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   16.9.24 11:24:42

Jos on ihminen, jolla on herkästi tapana laittaa viestiä tapaamilleen ihmisille, niin voi olla että oikeasti vaan on unohtanut. Jos tapaa ihmisiä paljon, niin ei jokaista välttämättä muista tai ainakaan muista sitä, että missä paikoissa on kenenkin kanssa ollut yhteydessä. Se nyt on aika normaalia, että ihmiset heittävät toisilleen että "tule käymään joku kerta" tai "mennään joskus kahville", ja sitten nämä unohtuvat helposti kaikkien kiireiden keskelle eikä sitä oikeaa kutsua ikinä tule.

  Re: Tuttava "unohtanut" minut jo monesti

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   16.9.24 11:25:02

, ja Mie: Ok, kai tämäkin sitten on mahdollista. Ihmettelen vain miten ei muista noita viestittelyjäkään.

  Re: Tuttava "unohtanut" minut jo monesti

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   16.9.24 11:25:48

Uskon että he ovat uusille ihmisille (joita oletettavasti tapaavat paljon) pinnallisen ystävällisiä ja tuo 'tule joskus...' on viesti että ovat avoimia tutustumaan. Tapaavat niin monia, ehkä ei ole täydellinen kasvomuisti, että tulee 'ensikohtaamisia' saman kanssa useampia. Kyllä he sitten sinut muistaa kun olette enemmän kuin ohimennen tekemisissä. Tuo on hyvinkin tyypillistä esimerkiksi yritystä pyörittäville tyypeille.

  Re: Tuttava "unohtanut" minut jo monesti

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   16.9.24 11:30:29

Hmm, ei varmaan välttämättä ole sitä unohtanut, mutta ei vaan välttämättä pysty kohdistamaan viestejä ja kasvoja. Itselläni siis näin, ja pelkkää spekulointiahan tämä on, josko hänellä olisi samaa vikaa. : )

  Re: Tuttava "unohtanut" minut jo monesti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.9.24 11:44:03

Miksi sitten kysyt täällä jos vastaukset ei miellytä? ;D Vietä aikaa niiden kanssa niin paljon kun tykkäät, problem solved :)

  Re: Tuttava "unohtanut" minut jo monesti

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   16.9.24 11:48:57

.: Osa vastauksista vaikutti siltä, että ajattelitte minun olevan kiinnostunut miehestä. Tästähän ei ole kyse :)

  Re: Tuttava "unohtanut" minut jo monesti

Lähettäjä: xxc 
Päivämäärä:   16.9.24 12:05:04

Miten olet itse pitänyt yhteyttä mieheen? Minun korvaan äkkiseltään kuulosti vähän siltä, että mies olisi voinut tutustua paremmin ja siksi ehdotteli grillausta, mutta koska sinusta ei sitten enää kuulunut mitään, asia jäi. Kaikki ei ole sitä tyyppiä, että sanoo suoraan "tervetuloa grillaamaan perjantaina klo 18" vaan enemmänkin vaan nostaa asian esille ja tähän toisen kuuluisi sanoa "joo vois olla tosi kivaa, koskas pidettäis kutsut". Ja sitten viestitellään/soitellaan muuten vaan ja siinä sitten sovitaan samalla se grillausilta.

Minä nimittäin tunnistan miehestä vahvasti itseni. Tutustun kyllä mielelläni ihmisiin ja olen tosi kohtelias. Saattaisin hyvinkin siis sanoa mukavalle ihmiselle että "tule joskus käymään kun ajat ohi" tms. Mutta toisaalta olen tosi ujo ja pelkään kutsua ihmisiä kylään, koska pelkään torjutuksi tulemista. Näin ollen olen tosi huono sanomaan että tule meille kylään ajankohtana X. Olen myös aika introvertti ihminen, eli helposti jos sitten tuttavuus ei ota tuulta siipien alle, eli varsinkin jos se toinen ei ole tosi aktiivinen, yhteydenpito jää. minulla on elämässä kuitenkin aika paljon ohjelmaa, joten ei vaan sitten tule kutsuttua ja pidettyä yhteyttä, jos yhtään tulee tunne ettei toinen olekaan kiinnostunut.

Lisäksi tähän itsellä yhdistyy erittäin huono kasvomuisti. Näin ollen en todellakaan tunnistaisi, jos joku kerran tai pari tapaamani tuttava heiluttelisi käsiään jossain tapahtumassa kauempana.

  Re: Tuttava "unohtanut" minut jo monesti

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   16.9.24 12:11:50

xxc: En ole ollut itsekään aktiivinen, olen ajatellut että kutsun pitäisi tulla heiltä eikä niin että itse kyselisin voidaanko grillata päivänä X. Noilla molemmilla kerroilla kun olemme kirjoitelleet, oli siis kyse muutamista viesteistä joissa puhuttiin siitä että voisin mennä heille joskus grillaamaan, olen kasvissyöjä ja mitä he ovat aiemmin tarjoilleet vegeille. Emme ole kirjoitelleet muuten.

Itsestäni tuntuu oudolta, etten muistaisi tällaista henkilöä, mutta onhan tässä tullut jo ihan hyviä selityksiä. Kiitos niistä :)

  Re: Tuttava "unohtanut" minut jo monesti

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   16.9.24 12:19:10

Miehen puolelta vaan yhdentekevää small talkia ja kohteliaisuutta. Samanlaista kuin heitto ”mennään joskus kahville”, vaikka oikeasti ei ole aikomustakaan mennä, ja kumpikin osapuoli tämän tajuaa. Hirveen vaiviinnuttavaa, jos joku EI tajua.

  Re: Tuttava "unohtanut" minut jo monesti

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   16.9.24 12:20:54

###: Just just. No minulla ja tutuillani ei ole kyllä tapana jutella tällaisia ilman että oikeasti olisi tarkoitus toteuttaa puhuttua. Ehkä sinun tuttavapiirissäsi on :)

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.