Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lopetin hoitosuhteeni, koska...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.9.24 10:36:07

...en kerta kaikkiaan kestänyt sitä, että minusta kirjataan asioita muistiin. Se aiheuttaa minulle välillä suoranaista pakokauhua ja uusintaa äititraumaani. Äitikin käveli rajojeni yli kyselemättä ja estoitta aivan niin kuin tekee terveydenhuoltokin.

Tuntui kovasti ristiriitaiselta hakea turvaa palvelusta, joka käytännöillään aiheutti syvää turvattomuutta.

Nyt olen hirveän surullinen, mutta vielä enemmän itsetuhoinen. Koska en pysty hyödyntämään tarjolla olevaa apua, minulle ei jää vaihtoehdoksi kuin itsemurha.

  Re: Lopetin hoitosuhteeni, koska...

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   16.9.24 10:39:28

Eikö lääkitys auttanut?

  Re: Lopetin hoitosuhteeni, koska...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.9.24 10:42:22

Eihän lääkitys traumaan auta.

  Re: Lopetin hoitosuhteeni, koska...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.9.24 10:48:38

No mitä vaaraa siitä muka sulle on, että asioita kirjataan muistiin?

  Re: Lopetin hoitosuhteeni, koska...

Lähettäjä: Älä tee. 
Päivämäärä:   16.9.24 10:52:27

Älä tee itsemurhaa. Ä

Älä anna niiden päästä ihosi alle tämän asian takia. SINÄ olet arvokkaampi kuin sekavien työntekijöiden sekavat kirjaukset Omakannassa.

Ota yhteyttä kriisityöntekijöihin tai seurakuntaan. Esimerkiksi Tampereella toimii Kriisikeskus Osviitta. Seurakuntaan voi ottaa yhteyttä, vaikka ei kuuluisi kirkkoon.

On paljon eri tahoja, jotka eivät lavertele kertomiasi asioita Omakantaan näkyville. Voit soittaa Kriisipuhelimeen 24/7 puh. 09 2525 0111 ja kysyä lisää. Tai voit marssia seurakunnan tiloihin kysymään, missä kaikkialla voi käydä juttelemassa niin, että Omakantaan ei laverrella asioita näkyville.

Jopa monet koulutetut hierojat, osteopaatit jne. osaavat tukea huonosti voivaa ihmistä, jos nimenomaan henkisen puolen avun hakemiseen on liian loppu mutta haluaisi tukea ja hyvinvointia jostakin.

  Re: Lopetin hoitosuhteeni, koska...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.9.24 10:53:06

"No mitä vaaraa siitä muka sulle on, että asioita kirjataan muistiin?"

Justhan tässä oli Vastaamon tapaus, potilaiden kirjauksia oli sitten ruodittu naureskellen ylilaudalla. En voi edes kuvitella sitä ahdistusta mikä tulisi jos omia luottamuksella kerrottuja asioita julkaistaisiin nettifoorumilla. Se oli niin kauhea ja alhainen teko koko tietomurto että itsekään en enää mene terapiaan sen takia.

  Re: Lopetin hoitosuhteeni, koska...

Lähettäjä: ejka 
Päivämäärä:   16.9.24 11:02:46

Olin joskus 8 kerran lyhytterapiassa. Terapeutti aiheutti minulle järjettömän paskaa fiilistä ja jopa raivoa, kun kirjasi minusta asioita todella typerästi muistiin. Syytti minua kaikesta, valehteli ja kirjasi kaiken epäolennaisen ja jätti olennaiset asiat kirjaamatta, ja joka ikisen kerran jälkeen piti tehdä korjauspyyntö ja käytännössä kirjoittaa koko potilaskertomuset uusiksi. Tuo oli aika mielenkiintoista, koska terapiakäynneillä hän ei vaikuttanut olevan mitenkään tyhmä, outo tai sekaisin. Mutta kyllähän tuollaisten käyntikertomusten kirjaaminen vaatii joko dingdong-pääkoppaa tai sitten on silkkaa ilkeyttä.

En tajua, miten joku onnistuu tuossa. Oli varmasti ihan tahallista kirjata kaikki päin persettä. Esimerkki:

"Olen 38 v ja lapseton. Olin parisuhteessa 10 vuotta 22-vuotiaasta 32-vuotiaaksi. Erosin 8 vuotta sitten hyvissä väleissä. Elämäni pahin jakso on ollut viimeiset kaksi vuotta. Isäni on kuollut syöpään kolme vuotta sitten ja hänen sairastamisensa seuraaminen oli todella raskasta. Aloitin lyhytterapian, koska olen ihan loppu."

oli kirjattu näin..:

"Äiti saanut hänet ja 38 lasta vuotiaana ja lapsia. Alkoi parisuhteeseen 10-vuotiaana. On 22 vuotta harrastanut lipasto maalattu ja omistaa 32 käyttää läppäriä. Eronnut viidestä poikaystävästä ja kokee raivoa heitä miettiessään ei pöytää. Elämän pahin jakso on ollut parisuhteessa ollessa. Erosi kaksi vuotta sitten. Kuoli syöpään ja isä oli todella raskas ja hänellä kolme isää. Vihaa ja kiukuttelee ja koska terapia."

Siis miten tuollainen on mahdollista? Teksteissä ei mitään järkeä, ihan silkkaa shaibaa, faktatkin päin persettä, teksti lähes lukukelvotonta. En ymmärrä edes tuota mainintaa äidistäni, ja hän muuten sai minut 34-vuotiaana, mutten sitäkään maininnut missään.

Eikä tekstejä edes suostuttu korjaamaan, koska "ei ole olennaisia asioita". Minulle vastasi joku ylemmän tahon henkilö, ja sanatarkasti hän oli kirjoittanut "samoja asioita on turha runkuttaa moneen kertaan joten jokaista käyntikertomusta ei tarvitse korjauttaa". (!!!!!!!!) Aha... Siis mitä?? No, kun eipä noissa ole edes olennaisia asioita kerrottu, mutta sen sijaan todella paljon ihan keksittyjä asioita. En esim. ole koskaan maalannut lipastoa enkä edes maininnut mitään maalaamisesta tai lipastosta.

Ja joitakin päin prinkkalaa olevia kirjauksia kirjoitti useampaan käyntikertomukseen, vaikka ne asiat eivät todellakaan pitäneet paikkaansa. Hän siis saa runkuttaa samoja asioita, vaikka ne ovat ihan siansaksaa eivätkä pidä paikkaansa, mutta minä en saa niitä korjauttaa, koska se on "samojen asioiden runkuttamista"??

Ei todellakaan olisi kannattanut aloittaa lyhytterapiaa. Toiseksi viimeisen kerran jälkeen kirjauksen luettuani olin aivan raivona.

Ja minua haukkuville tiedoksi, en todellakaan puhu nopeasti, epäselvästi ja epäoogisesti, joten syy noiden kirjauksien paskalaadussa ei ole minussa.

  Re: Lopetin hoitosuhteeni, koska...

Lähettäjä: ejka 
Päivämäärä:   16.9.24 11:05:31

Näköjään itsekin kirjoitin päin prinkkalaa. Olin siis 38 v, eronnut 6 vuotta sitten. Ei 8 v sitten...

  Re: Lopetin hoitosuhteeni, koska...

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   16.9.24 11:09:52

Kyllä ne pitää korjata. Tee valitus aviin.

  Re: Lopetin hoitosuhteeni, koska...

Lähettäjä: Älä tee. 
Päivämäärä:   16.9.24 11:55:36

Kokemusta tosiaan itselläkin väärin kirjatuista asioista. Esimerkiksi kun olin kertonut tekeväni nimenomaan henkisesti ja kognitiivisesti hyvin vaativaa työtä ja kaiken vähän vapaa-ajan ja rahan menevän hevosiin, mistä syystä maksullisen avun hakeminen on ollut vaikeaa, oli kirjattu vain, että olen hevosalalla töissä ja en ole edes yrittänyt hakea apua vielä. Kyllä ärsytti. Ymmärrän siis oikein hyvin, jos tuota vielä pahemmat kirjausvirheet aiheuttavat epätoivoa. Mutta se auttaa, että aina fyysisen puolen lääkäriin mennessä aloittaa kertomalla, että vanhoissa kirjauksissa on asiavirheitä ja ihan kaikkea niistä ei kannata muutenkaan uskoa. Siten lääkäri voi jopa uskoa fyysisiä oireita eikä väitä oireilua kuvitelluksi.

Asiavirheitä on siis niin paljon, etten ole kerennyt korjauttamaan niitä kaikkia, kun on tuo vaativa työ. Ei hevosalan työ... Huoh... Mutta tiedän, että virheitä on muillakin. Se tieto helpottaa. Minusta näistä kirjausten sisällön asioista pitäisi puhua mediassa nykyistä enemmän.

  Re: Lopetin hoitosuhteeni, koska...

Lähettäjä: Järkyttynyt 
Päivämäärä:   16.9.24 12:10:45

Vaatisin ehdottomasti korjausta, tuohan on kuin humalainen olisi kirjoittanut! Miten tuollainen hlö voi edes olla virassa!

  Re: Lopetin hoitosuhteeni, koska...

Lähettäjä: poot 
Päivämäärä:   16.9.24 13:19:52

Kun lääkitys ei kunnossa olot on tosi huonot. Tarvitsisit siis todella hyvää rauhoittavaa kunnon annoksina, ja unilääkkeen. Itselle toimivin ollut diapam.

Onko sulla taloudellisesti mahdollista ottaa yksityisellä psykiatrilla käynti? Ne tekee myös etäyhteydellä niitä.

Älä luovuta! itsemurha ei todellakaan ole ratksaisu. Menet hetki kerrallaan, ja sitten päivä kerrallaan, ja viikko kerrallaan. Alkuun ihan hetki kerrallaan.

Onko sinulla mahdollisuus avautua tilanteestasi esim äidillesi ja mennä hänen luokseen pariksi viikoksi jolloin saisit arkeen rutiineja?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.