Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  pettämisestä OM

Lähettäjä: eioma 
Päivämäärä:   16.9.24 08:25:58

Nyt sitten kolahti omalle kohdalle. Pää ihan sekaisin kun en tiedä mitä pitäisi tehdä.
Meillä oli n. vuosi sitten tosi vaikea jakso, ja mietittiin molemmat eroa.
Saatiin lopulta asiat korjattua, ja nyt on mennyt paremmin kuin ehkä koskaan.

Nyt kuitenkin erään sattumuksen kautta sain tietää, että tuona aikana mies oli minua pettänyt. Ei siis kertonut itse. Nyt sanoi että hän häpesi ja inhotti, ja on halunnut vaan asian unohtaa. Purki omaa huonoa oloonsa pettämällä tai jotain muuta paskaa.

Nyt on ihan epätodellinen olo, enkä yhtään tiedä mitä tehdä. Olen vihainen ja raivoissani, mutta toisaalta haluisin antaa asian olla, kun on vanha juttu ja muistan miten kamalaa aikaa se molemmille oli. En vain tiedä pääseekö tällaisesta yli koskaan, ja miten?

Re: pettämisestä OM

Lähettäjä: Virhe 
Päivämäärä:   16.9.24 08:29:33

Virhehän se on ollut miehen puolelta. Mieti pystytkö oikeasti antamaan anteeksi. Pettämiseen suhtaudutaan tosi armottomasti, vaikka se voi olla myös kertaluontoinen virhe. Annetaanhan me muitakin virheitä anteeksi. Tsemppiä!

Päivämäärä:   16.9.24 08:32:28

Sepä tässä mietityttää. Haluaisin antaa anteeksi, mutta en tiedä pystynkö. Olisi ollut paljon helpompaa jos olisi silloin saanut tietää, niin olisi varmasti tullut erottua. Nyt kun sen kuuli paljon jälkeenpäin, niin on vaikeampaa, etenkin kun nyt asiat tuntui olevan kunnossa.

Lähettäjä: Juupis 
Päivämäärä:   16.9.24 08:35:48

Ihminen pystyy käsittelemään ja sietämään vaikeita asioita ilman että pettää. Pettäminen on aina tietoinen päätös. Mitäs sitten, kun seuraavan kerran on vähän vaikeaa, pettääkö mies taas ja selittää että joo sori oli vähän paha mieli ja nyt hävettää, annetaan asian olla.

Itse en jatkaisi suhdetta pettäjän kanssa. Jollain tasolla yrittäisin silti antaa anteeksi, sillä en haluaisi itse märehtiä asiaa ja voida sen takia huonosti. Mutta parisuhteeseen en pystyisi enkä haluaisi jäädä.

Lähettäjä: F 
Päivämäärä:   16.9.24 08:44:15

Petti ja jätti kertomatta. Tietoisesti molemmat. Ei sentään suoraan sinua teoistaan syyttänyt suoraan mutta vähän kierrellen. Ei jatkoon.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   16.9.24 08:49:51

Kokemuksesta sanon että aikaa se vie että asia ei pulpahda joka käänteessä mieleen. Suhdetta voi jatkaa ja asiat kääntyä hyväksi, niinkuin teillä nyt ilmeisesti muuten on. Mitään takeitahan ei ole ettei pettäminen tule toistumaan mutta ainoastaan sinä itse pystyt päättämään miten asiaan juuri nyt suhtaudut.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   16.9.24 09:16:29

"Luottamus on kun paperi, kun se rypistyy
Se ei palaa ennalleen koskaan, kun tulee tyrittyy
Se on vaan silmänräpäys kun se omalle kohalle kolahtaa
Kestää tuhat kertaa kauemmin toipuu ku romahtaa"

Tämä on täysin totta. Luottamus ei koskaan palaa ennalleen. Ja se romahdus kun kuulet pettämisestä on vain pieni hetki. Se, kun yrität toipua siitä ottaa paljon, paljon kauemmin. Eikä siltikään se luottamus koskaan tule palaamaan ennalleen. Mua on petetty ja koskaan enää en tule suhdetta jatkamaan jos joutuisin vielä petetyksi.

Lähettäjä: ,,,, 
Päivämäärä:   16.9.24 11:53:03

Yritin jatkaa suhdetta pettämisen jälkeen vuoden, ei onnistunut. Luottamus oli mennyt ja se siitä. Olisi pitänyt lähteä heti, eikä hukata sitä vuottakaan.

Lähettäjä: jes 
Päivämäärä:   16.9.24 12:27:48

eioma, kuten yllä on kerrottu: Luottamus kun on mennyt, niin se on mennyt!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.9.24 12:30:44

Sinun ei ole pakko tehdä päätöstä nyt. Ota aikaa, kuuntele itseäsi ja mieti, miltä tulevaisuuetnne yhdessä näyttää.

Lähettäjä: poot 
Päivämäärä:   16.9.24 13:13:38

Vaikeat ajanjaksot voi tulla kun miehellä kutittaa vieras kinkku. Kun sitä saatu maistettua, voidaan rauhoittua taas auvoiseen perhe-elämään... Se että olisi jokin vaikea ajan-jakso, ei tulisi itsellä mieleenkään lisätä kuormaa käymällä vieraissa, ellei se todellinen syy olisi juuri tuossa...

Mieti, oliko tuo hankala jakso miehestä lähtöisin oleva. Mieti myös sitä jos ei ollut, vaan joku yhteinen asia, että haluatko miehen joka hankalan tilanteen edessä ja aikana hyppää vieraaseen naiseen itseään viihdyttämään. Tekeekö hän aina näin kun elämässä tulee vaikeita jaksoja? koska niitähän tulee aivan takuulla.

Katumus on aina hyvä asia, ja se voi ollakin todella voimakas oksennusolo, mutta nuo edellä mainitut kun mietit voit päättää miten etenet.

Lähettäjä: Minäitekin 
Päivämäärä:   16.9.24 13:26:20

Mä olen miettinyt näitä pettämishommia niin että jos omalle kohdalle osuisi, niin eroaisin heti ja jos emme eroaisi niin kyllä kävisin itsekin naitattamassa itseäni jollekin.

Tilit pitäisi päästä tasaamaan kyllä mahdollisimman nopeasti. Luotto nyt olisi mennyt joka tapauksessa joten hittoako sitä itsekään olisi luottamuksen arvoinen. Joku voi sanoa että miksi alentua toisen tasolle.. Itse näen vähän sen niin että haluan kyllä kokea saman vieraissakäynnin fiiliksen sitten itsekin. Kyllähän se kutina haaroissa välillä on itseäkin kiusannut parisuhteessa, ja jos kerran toistakin ja toinen on tilaisuuden sitten käyttänytkin niin kyllä sitten minä teen saman.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   16.9.24 14:06:10

Jos eroakin jo mietitty ja suhde ollut kriisissä, niin tollastahan nyt vaan äkkiä sattuu jos oltu erofiiliksissä. En lähtis yksin miestä syyttämään, ei tiedetä mikä on ollut tilanne. Jos esim. toinen suutuspäissään sanoo eroavans ja toinen tuumaa "että selvä", niin onko se ees pettämistä siinä kohtaa.

Lähettäjä: Neito 
Päivämäärä:   16.9.24 14:10:58

"Mieti, oliko tuo hankala jakso miehestä lähtöisin oleva. Mieti myös sitä jos ei ollut, vaan joku yhteinen asia, että haluatko miehen joka hankalan tilanteen edessä ja aikana hyppää vieraaseen naiseen itseään viihdyttämään. Tekeekö hän aina näin kun elämässä tulee vaikeita jaksoja? koska
niitähän tulee aivan takuulla."

Tämä näin! Mieti miksi teillä oli kriisi? Oliko se siksi kuitenkin, että mies olikin tuolloin ihastunut toiseen ja sinä et ollut mitenkään päin riittävä? Mies petti, ei ollutkaan sen arvoista, saitte sovittua, mutta vain siksi, että mies pimitti kriittisen tiedon ja jouduit elämään tietämättäsi valheessa tähän asti. Tosi reilua.

Päivämäärä:   16.9.24 15:34:45

Neito ja J,

En nyt lähde avaamaan kriisiä sen enempää, mutta ei ollut pelkästään miehestä johtuvaa enkä ehkä usko että pettäminen oli alkusyynä. Ei vaan osattu silloin puhua asioista. Mutta ehdottomasti oli mieheltä törkeä ratkaisu purkaa omaa turhautumista pettämisellä. Sanotaanko näin, että minä en ollut tyytyväinen tiettyihin asioihin suhteessa, ja hän ehkä koki asian jotenkin niin että mikään ei riitä.
Lopulta myöhemmin saatiin näitä kommunikaatio-ongelmia selviteltyä ihan pariterapiassakin, ja siitä pikkuhiljaa asiat alkoi paranemaan. Nyt vaan olen jälkeenpäin katkera, kun en silloin vielä tiennyt tuosta pettämisestä, ja ehkä liikaa otin omassa päässäni asioita omalle kontolle.

Päivämäärä:   16.9.24 15:39:03

Mutta ei siis oltu sovittu erosta tuolloin.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   16.9.24 16:03:12

Tuo tilien tasaaminen on aina itseäni ihmetyttänyt. Jos ei pettämistä hyväksy toiselta niin miksi se yhtäkkiä muuttuu hyväksyttäväksi omalta kohdalta? Silloinhan se syö kokonaan sen ajatuksen ettei hyväksy tekoa jos sitä itsekin tekee. Yhtälailla on itsekin siis valmis pettämään jos sopiva ärsyke tulee, olkoot se vaikka sitten se että puoliso on ollut uskoton.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.9.24 16:07:19

"Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me."

Tyhmä oot jos tuossa jatkat. Ei kukaan itseään arvostava jatka suhdetta pettäjän kanssa.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   16.9.24 16:37:36

En ole koskaan ymmärtänyt jotain pariterapiaa. Siinä vaiheessa kun alkaa tuntua siltä että ei tämä ole sellaista kuin pitäisi, ei sitä mikään terapia muuksi muuta. Saati jos olisi pettämistä - ei se muuttuisi tekemättömäksi millään terapialla tai unohtuisi, että toinen on mennyt vieraan kanssa. Tai mikä nyt onkaan syynä siihen, että terapiaan on menty kun ollaan eroamassa. Jotenkin erikoinen ajatuskin, että pitäisi väen vängällä tehdä toimimattomasta toimivaa. Ihan sama kunhan on joku, vaikka itse ei ole sille mitenkään erityinen?

Lähettäjä: Kuka 
Päivämäärä:   17.9.24 14:12:13

Kyllä minä ainakin puran pahaa oloani ihan muulla tapaa kuin nussimalla muiden kanssa...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.