Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ratsastuskypärät nykyään

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   16.9.24 02:39:23

Minun tarvitsisi ostaa uusi ratsastuskypärä, mutta nykyajan muoti on jotain ihan kummallista. Sellaisia sporttisia pyöräilykypärännäköisiä.
Haluaisin samettipäällysteisen nykyaikaisen ja tietysti turvallisen, mutta tuntuu olevan hankalaa löytää. Horzella ei oikein ollut kokoja ja Hööksillä vain noita "kiiltäviä".
Osaako sennut suositella hyvää kypärää?

  Re: Ratsastuskypärät nykyään

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.9.24 02:56:34

Charles Owenin Wellington? Samettipäällysteinen ja klassinen.

Onhan nuo kypärät muuttuneet. Lipat ainakin leventyneet. Enemmän kyllä ihmettelen hintoja, ja sitä että tuntuu että pitäisi olla joku kallis, monen sadan euron kypärä. Siis joku 700 euron Samshield. Ainakin kun Tiktokia selaa, niin näyttää että nuorilla on pakkomielle noihin kalliisiin kypäriin. Onko noissa joku että kun palauttaa iskun saaneen kypärän myyjälle, niin saa uuden, vai ostaako tavan tallaajat monen sadan euron kypäriä vaikka ne voi mennä sekunnissa käyttökelvottomaksi? Vai eikö nämä ihmiset ymmärrä että kypärä pitäisi aina iskun tai tietyn ajanjakson jälkeen vaihtaa, eikä se kallis kypärä palvele koko loppuelämää?

  Re: Ratsastuskypärät nykyään

Lähettäjä: Zira 
Päivämäärä:   16.9.24 05:56:33

Mites vaikka oneK simppelinä samettipintaisena versiona, onko liian modernin näköisiä, niitäkin taitaa aika monesta paikasta löytyä sovitettavaksi ja turvallinen?
Ja onko sinulla millainen budjetti, entä enemmän pyöreä vai soikea pää?
Itse olen vanhojen kunnon CO wellingtonien ikuinen fani (ulkonäöllisesti, sitä saunaa päähänsä noin muuten ei kyllä kukaan varmasti kaipaa :D) ja minulla on nykyään yksivärinen samettipintainen KEP ruskeilla hinnoilla. Tykkään itse kovasti ja Kep on kuin tehty oman pääni malliin

  Re: Ratsastuskypärät nykyään

Lähettäjä: HK 
Päivämäärä:   16.9.24 06:53:52

Se kiiltävä on tosi paljon helpompi pitää puhtaana ja siistinä. Käy sovittamassa omaan päähän sopiva, se on turvallisin. Ulkonäöllä ei oikeasti pitäisi olla merkitystä, mutta kyllä niitä samettipintaisiakin on olemassa.

  Re: Ratsastuskypärät nykyään

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   16.9.24 09:54:27

Samettinen perinteisen kaunis mutta "muovinen" ei kastu sateessa samalla tavalla ja lika helppo pyyhkiä. Oma "muovinen" ihanan kevyt päässä.

  Re: Ratsastuskypärät nykyään

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.9.24 11:34:25

Itse en enää käyttäisi muuta kuin mipsiä. Itselläni on co:n mips. Sitä en tiedä onko kellään samettipintaisena.

  Re: Ratsastuskypärät nykyään

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.9.24 11:58:44

Ne leveälippaset näyttää ihan avaruusaluksilta.

  Re: Ratsastuskypärät nykyään

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   16.9.24 19:15:44

Kiitos vastauksistanne.
Täytyypä netistä tutkailla.
Zira: budjetti ei kaikista halvin muttei kaikista kalleinkaan. Pääni on enemmänki soikio. Horzella oli 1 hyvä mutta ei ollut kokoani.

  Re: Ratsastuskypärät nykyään

Lähettäjä: ****** 
Päivämäärä:   16.9.24 19:17:09

Mua kiinnostaisi kuulla myös soikealle päälle kypäräsuosituksia! Kaikki kokeilemani kypärät ovat puristaneet otsalta ja jääneet väljiksi sivuilta.

  Re: Ratsastuskypärät nykyään

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.9.24 19:26:49

Se liukas muovipinta taitaa liukua paremmin maassa, varmaan sen takia niitä enemmän on

  Re: Ratsastuskypärät nykyään

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   16.9.24 19:40:51

Soikeaan päähän sopivat ainakin osa Charles Oweneista, Uvex ja JH Collection. Esim. Kep ja Samshield taitavat olla enemmän pyöreitä malliltaan.

  Re: Ratsastuskypärät nykyään

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.9.24 19:45:35

Kypärät ovat muuttuneet muun ratsastusmuodin mukana. Nykään kun ratsastusvaatteet ovat enemmän urheiluvaatemaisia ja materiaalit on valittu vanhan ulkonäkökeskeisen tyylin sijaan käytännöllisuus edellä: teknisiä materiaaleja, liukkaita käytännöllisiä kankaita, jne. Sama koskee sitten myös kypäriä. Ei enää sametteja ja mokkaa vaan sileää muovia ja teknisiä urheiluvaatekankaita.

  Re: Ratsastuskypärät nykyään

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.9.24 19:52:18

Mikä Uvex on soikea? Elexxion oli liian pyöreä.
BoT Pardus sopii melko soikeaan päähän. CO:n mips-mallit ovat mielestäni tosi soikeita.

  Re: Ratsastuskypärät nykyään

Lähettäjä: Uvex 
Päivämäärä:   16.9.24 20:44:19

Uvexiin saa erikseen soikeaan päähän sopivan sisuksen. En uskonut, miten paljon muuttuu, ennen kuin kokeilin.

  Re: Ratsastuskypärät nykyään

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.9.24 18:10:34

olen huomannut saman. Kaikki tuntuu ja näyttää kauhealta päässä. Olen nyt ratsastanut pari vuotta ilman tuosta syystä

  Re: Ratsastuskypärät nykyään

Lähettäjä: Muffe 
Päivämäärä:   17.9.24 18:13:47

Back on Track Eq3 Lynx on todella mukava ja sopii soikeaan päähäni kuten myös perinteinen CO Wellington Classic.

  Re: Ratsastuskypärät nykyään

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.9.24 20:22:21

Kyllä se kiiltävä vaan on turvallisempi, kun on liukas pinnaltaan. Samettinen "tökkää" maahan pudotessa eikä pääse liukumaan maata vasten.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.