Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Syitä uusia passi minun tapauksessani,

Lähettäjä: nela 
Päivämäärä:   15.9.24 18:26:53

onko syitä ja jos on niin mitä? Joku muu kuin se ajokortin häviäminen.

-ajokortti siis on

-Minulla ei ole minkäänlaista reissun mahdollisuutta edes naapurimaihin. Ei niin minkäänlaista. Ei työn eikä vapaa-ajan.

Re: Syitä uusia passi minun tapauksessani,

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   15.9.24 18:30:07

Jossain tilanteissa voit tarvita virallista henkilötodistusta, jolloin ajokortti ei kelpaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.9.24 18:30:50

Mikäli et ole vaihtamassa pankkia tai avaamassa uusia verkkopankkitunnuksia, selviät ajokortilla.

Vieläkö henkilökortti on halvempi kuin passi?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.9.24 18:35:41

Jos vaikkapa vaihdat puhelinta, pitää kirjautua verkkopankkiin tunnuksilla alusta asti, ja et satu muistamaan pinkoodia, jota ei tarvitse missään muussa tilanteessa kuin puhelimen vaihdossa. Ja olet hukannut avainlukulistan, jota ei sitäkään tarvitse enää missään muussa tilanteessa. Et nimittäin saa uutta avainlukulistaa ilman passia tai henkilökorttia. Ja taitavat muutenkin vaatia pankissa asioidessa, paitsi jos vaikkapa nostat tilin tyhjäksi.

Lähettäjä: Visentti 
Päivämäärä:   15.9.24 18:37:44

"Vieläkö henkilökortti on halvempi kuin passi?"

Passi, sähköinen hakemus, 44€
Henkilökortti, sähköinen hakemus, 52€

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.9.24 18:48:05

Se passi on ihan kiva jos tarvitsee asioida pankissa.

Päivämäärä:   15.9.24 18:53:56

Iso osa pankkiasioita hoituu ihan ajokortilla.

Meillä vaihtui töissä henkilökortit varmennekortteihin ja sen kortin hommaamiseen piti olla passi tai hlökortti. Muutenkaan en ole passia tarvinnut muuhun kuin reissaamiseen, arkisessa elämässä ajokortti käy tosi moneen paikkaan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.9.24 19:24:01

Mulla on nyt teinille passi haussa, ja ihan sen takia, että verkkopankkitunnukset lakkasi jostain syystä toimimasta ja pankista ei saa uusia ilman virallista henkilöllisyystodistusta. Ajokortti ei käy vaikka sellainen olisikin.

Lähettäjä: Jojo 
Päivämäärä:   15.9.24 20:13:34

Mulla on molemmat, henkilökortti ja passi. Henkilökorttia olin uusimassa, niin piti antaa sormenjäljet. Ajattelin, että otan sitten passinkin. Ajokortti on kyllä myös.
Henkilökorttia olen käyttänyt vuosia henkkareina ja matkustanut monissa maissa.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   15.9.24 20:22:35

Pankissa ei kelpaa enää ajokortti vaan pitää olla passi tai henkilökortti.

Päivämäärä:   15.9.24 20:24:55

Mun passi menee vanhaksi ja mietin, että tarviinko oikeasti uutta vai riittäisikö hlökortti. Tiedän, että mulle tulee yksi Lontoon reissu niin sepä sit pakottaa ottaa passin.

Päivämäärä:   15.9.24 20:27:51

” Pankissa ei kelpaa enää ajokortti vaan pitää olla passi tai henkilökortti.”

Höpöhöpö. Kaikkeen asiointiin ei tarvitse passia tai henkilökorttia.

Lähettäjä: ttu 
Päivämäärä:   15.9.24 20:40:37

Ihan vtun ärsyttävää, ettei ajokortti kelpaa enää henkkariksi. Kuka tämänkin pskan uudistuksen keksi.

Lähettäjä: :-) 
Päivämäärä:   15.9.24 20:45:44

Ajokortti on todistus ajo-oikeudesta, se ei ole virallinen henkilöllisyystodistus. Vaikka ei mihinkään olisi matkustamassa, henkilökortti on hyvä olla olemassa. Saatat tarvita sitä vaikka Postista pakettia noutaessasi.

Päivämäärä:   15.9.24 20:51:09

Vaikka ajokortti ei olekaan virallinen henkilöllisyystodistus, niin silti se kelpaa todella moneen paikkaan. Itselläni se ainakin on ns. arkinen henkkari, jolla hoituu 90% asioinneista.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.9.24 21:04:37

No mä uusin mun vanhaksi mennen passin ekana korona vuonna, vaikka mulla ei ollut mitään reissu suunnitelmia (ja jos olisi ollut niin ois saattanut koronan takia peruuntua). Eli uusiin ihan vaan että se on voimassa jos sattuukin tarvitsemaan tai haluaakin lähtä reissuun.

Lähettäjä: joukkoseulonta 
Päivämäärä:   15.9.24 21:10:39

Ainakin Turun Seudun Osuuspankissa kelpaa vain voimassaoleva passi esim. jos haluaa tallettaa pankissa käteistä rahaa.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   15.9.24 23:47:09

Ainakin OP:iin ja S-pankkiin ei ajokortti käy, Nordea sama. Lie muut pankit tulevat perässä, ellei ole sama jo niilläkin. Onpa kiva, jos pankkikortti menee jostain syystä käyttökelvottomaksi: et saa ilman passia uutta ja jos joudut vielä käymään poliisiasemalla niin sinne saattaa olla 3 viikon jono. (Ellei ole antanut sormenjälkiä 6 v. sisällä, niin passin saadakseen on asemalla käytävä.)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.