Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suunnittelen eroa

Lähettäjä: Eriteille 
Päivämäärä:   15.9.24 13:46:41

Huomaan katselevani vuokra-asuntoja kotipaikkakunnaltani monta kertaa päivässä. Ollaan miehen kanssa oltu yhdessä kolme vuotta, ja tilanne luisuu huonompaan suuntaan koko ajan. Mies on työnarkomaani ja tekee aivan liikaa töitä, ei lepää ja on sen takia tietenkin pahalla päällä koko ajan. Tilanne kärjistyi kun mursin jalkani ja en pysty itse auttaa oikein missään kodinhoidosta alkaen. Mies on ollut todella vihainen ja esitti myös uhkavaatimuksen, että minun pitää muuttaa asennettani tai hänen täytyy päästää minut menemään.

Miehellä on kaksi yritystä, toinen on maatila, josta olen pitänyt huolen ilman virallista sopparia tai palkkaa. Palkkana on ollut elämiseni kulut. Asun miehen maatilalla. Töitä olen tehnyt heittämällä kellon ympäri, ilman mitään kiitosta. Ainoa, mitä käteen jää, on valitus siitä, miten pitäisi tehdä sitä ja tätä lisää. Jos tein pitkän päivän pellolla, hoidin eläimet ja illaksi ruuan, valitti siitä, kun talo on paskainen ja täynnä pölyä ja aina saa sanoa samoista asioista.

Sen sijaan, että mielistelisin enemmän ja olisin entistä parempi kynnysmatto aloinkin kasvattaa selkärankaa. Vielä on pitkä matka lähtemiseen, mutta ensimmäinen askel on otettu.

Re: Suunnittelen eroa

Lähettäjä: Ups 
Päivämäärä:   15.9.24 13:52:44

"Miehellä on kaksi yritystä, toinen on maatila, josta olen pitänyt huolen ilman virallista sopparia tai palkkaa. Palkkana on ollut elämiseni kulut."

Kamalaa, sinulle ei kerry edes eläkettä tekemästäsi työstä, miehellesi kyllä kertyy. Hyvä, että olet viimein herännyt, vaikka siihenkin syynä miehen valittaminen, niin ymmärrät varmaan itsekin, että ratkaisusi on kaikin tavoin oikea.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   15.9.24 14:00:45

Onnea selkärangasta! Nyt vaan pidät sen pystyssä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.9.24 14:03:28

Miten ihmeessä jengi päätyy noihin tilanteisiin

Päivämäärä:   15.9.24 14:04:03

No hyi mikä tilanne ja mies, äkkiä pois.

Lähettäjä: Ihailija 
Päivämäärä:   15.9.24 14:30:24

Pysty siellä vaan, elämäs huonone kuitenkin.

Lähettäjä: Sumutar 
Päivämäärä:   15.9.24 14:33:32

Hyvä, nyt vaan toteuttamaan suunnitelmat.

Lähettäjä: Ts 
Päivämäärä:   15.9.24 14:42:28

Kuulostaa siltä ettei mies välitä sinusta, tunteistasi tai hyvinvoinnistasi. Miksi sinä olisit mitenkään velkaa miehelle ja miellyttäisit häntä, kun hän on noin kurja sinua kohtaan. Tee muuttoon liittyvät valmistelut kaikessa hiljaisuudessa ja lähde. Miehesi kuulostaa siltä ettei hyvin ota eroaikeita ja voi jopa käyttäytyä uhkaavasti.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.9.24 14:45:33

Sulla on kamala mies, huonosti kasvatettu. Miten olet joutunut tuohon tilanteeseen? Milloin ajattelit lähteä?

Lähettäjä: Puolivanhus 
Päivämäärä:   15.9.24 16:35:19

Eroa. Ja ihan mieheltä tulee tämä neuvo.

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   15.9.24 16:35:42

Välittämisen näkee silloin, kun sairastuu.

Lähettäjä: Eriteille 
Päivämäärä:   15.9.24 16:39:04

Aika tavallinen tarina. Muutin suoraan lapsuudenkodista yhteen ekan poikaystävän kanssa. Yhdessä oltiin melkein 15 vuotta, hän oli alkoholisti alusta asti, mutta hyvät ajat kantoi. Ja maatalon piha täynnä rakkaita eläimiä. Oma isänikin oli alkoholisti, sellaista normaalin parisuhteen mallia en koskaan saanut.

Siitä suhteesta lopulta lähdin, järjestin oman uuden ihanan elämän yksin. Sisustin omaa asuntoa ja rakastin niin paljon sitä itsenäistä omaa elämää. Sitten tapasin äärimmäisen hurmaavan miehen, siis sellaisen unelmien prinssin. Alkoa käyttämätön, komea ja kaikkien ympärillään ihailema. Täysin vastakohta juopolle exälle. Mun ei ollut tarkoitus päätyä parisuhteeseen, mutta jotenkin siinä kävi niin, että kaikki oli liian hyvää ollakseen totta.

Puolen vuoden seurustelun jälkeen irtisanoin oman asunnon, olin tosin melkein tapaamisesta asti asunut miehen tilalla. Tästä syntyi parisuhteen ensimmäinen isompi kriisi, koska kipuilin sen oman turvasataman pois antamista. Miehen mielestä olin tietenkin naurettava, enkä luottanut häneen. Eihän hän nyt minua mihinkään ojaan ole heittämässä, vaikka ero tulisikin...

Suhteen alkuaikoina olin erittäin varuillaan, koska aiempien traumojen takia tiesin, että olen helposti takaisin samantyylisessä kuviossa. Mutta en huomannut, miten taitava manipuloimaan mies on! Jotenkin kaikki on aina minun syytä, en ole normaali ja moni mies hänen tilanteessaan olisi jo eronnut. Minun pitäisi olla onnellinen, elän uskomatonta elämää. Todellisuudessa aikaa elää ei ole, on vain työt jotka painaa päälle! Kiitoksena työpanoksestani saan kuulla, miten teen vaan mitä hän pyytää, että kuka tahansa voisi tehdä samat työt. Ja teen ne vielä hitaasti, jopa kävelen ja liikun hitaasti. Puhunkin liian vähän ja se ei ole normaalia.

Nähdessäni, että tänne oli kommentoitu, ajattelin ihmisten haukkuvan minut. Kiittämätön paska, elää elämää, josta muut vain unelmoi ja silti valittaa. Ja vielä haaveilee lähtevänsä!

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   15.9.24 17:03:08

Hirveästi tsemppiä aloittajalle <3

Jos on kasvanut tuollaiseen parisuhteen malliin on todella hankala löytää "normaalia" parisuhdetta. Terapiaa suosittelen, lähdit tai et. Mieheltä salassa ehdottomasti, koska haluaa tietysti eristää sinut orjakseen ja tekisi itsensä hoitamisen mahdottomaksi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.9.24 17:28:24

Äh, voi aloittaja, inhottavaan tilanteeseen olet nyt kyllä itsesi ajanut. Hyvää on toki se, että tuo ei ole lopullista ja nyt kun olet tajunnut, että sinun pitää tuosta lähteä, niin se on jo suuri asia!

Oletko nyt siis siellä maatilalla asumassa, sinulla ei ole tuloja ja olet rahaton? Vai miten ajattelit tuosta lähteä? Tai kai sinulla jotain rahaa on jos asunnonkin olet myynyt. No, joka tapauksessa, tsemppiä tulevaan ja teet aivan oikean ratkaisun.

Ja tulevaisuuteen - älä ikinä heitä omaa elämää meneen jonkun muun takia ja jää toisen elätettäväksi. Tsemppiä kaikkeen ja viisaampana eteenpäin! Pärjäät kyllä.

Päivämäärä:   15.9.24 19:25:05

Koska ilmeisesti ette ole naimisissa eikä yhteisiä lapsia ole niin helppo lähteä mutta palkkaa et saa, ellei ole näyttöä tehdystä työstä.
Voit kerätä todisteet että on määrätty ja tehty työtä ja viimeistään jos mies alkaa pilata mainettasi tai muuten uhitella laitat homman oikeusavun kautta vireille. Jotkut on saaneet palkkaa jälkikäteen perittyä. Toki jos oot ostanu työttömyystukia samalla niin sitten se ei käy.

Mutta ihan sivuseikka tuo, tärkeintä että lähdet, nämä *kaikkien rakastaat" voi käydä vaarallisiksi tullessaan jätetyiksi. Niin paras pakata kamat ja eläimet mitkä on sinun kun mies on poissa j lähteä taakseen katsomatta jaasiasta keskustelematta. Siinähän on kusessa kun tekee työnsä itse.

Onneksi oot nyt tajunnut etkä tehnyt lapsia ja tajunnut vasta Keski-ikäisenä ja loppuunkulutettuna

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.