Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Säästövinkkejä eläkeläiselle?

Lähettäjä: minttu 
Päivämäärä:   15.9.24 11:46:50

Löytyykö köyhälle autottamalle yksineläjä-eläkeläiselle säästövinkkejä?

  Re: Säästövinkkejä eläkeläiselle?

Lähettäjä: Pampam 
Päivämäärä:   15.9.24 11:50:16

No mihin sulla menee rahaa?

  Re: Säästövinkkejä eläkeläiselle?

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   15.9.24 11:50:55

Muuta telttaan ja kasvata itse ruokasi.

  Re: Säästövinkkejä eläkeläiselle?

Lähettäjä: jeps 
Päivämäärä:   16.9.24 11:32:16

Tee ostoslista aina valmiiksi. Hyödynnä ilta-alet -60%. Hyödynnä tarjouksia. Älä osta muovikasseja. Säästä sähköä, vaihda ledlamppuihin, älä juoksuta kuumaa vettä turhaan, sammuta turhat valot jne.
Liiku fillarilla jos mahdollista, yhdistä asiointireissut niin että saat samalla montaa asiaa hoidettua. Osta vaatteet ja käyttöesineet kirpparilta. Pidä aina muovikassi mukana missä kuljet ja kerää tyhjiä tölkkejä. Ilta/vkl kaupungin keskustoissa niitä löytää paljon. Kilpailuta vakuutukset ja puhelin/nettiliittymäsi säännöllisesti. Hyödynnä paikallisia roskalava-fb ryhmiä.

Tässä nyt muutama :)

  Re: Säästövinkkejä eläkeläiselle?

Lähettäjä: sometar 
Päivämäärä:   16.9.24 11:56:13

Tulot, asuinpaikka, asuinmuoto ja terveys ratkaisevat pitkälti eläkeläisen taloustilanteen.

Korvessa asuvalle eläkeläiselle ja lähiössä asuvalle on aivan eri säästövinkit.

Loputtomiin ei voi säästää, moni eläkeläinen hankkii merkittäviä lisätuloja käsitöillä ja keräilytavaraa diilaamalla, näin esimerkkeinä.

  Re: Säästövinkkejä eläkeläiselle?

Lähettäjä: piiip 
Päivämäärä:   16.9.24 12:03:32

Muuta pois Suomesta halvempaan maahan, jos eläke maksetaan myös ulkomaille.
Itse tein noin 5v sitten.
Ainoa asia mikä harmittaa on se, etten ymmärtänyt muuttaa aiemmin.

  Re: Säästövinkkejä eläkeläiselle?

Lähettäjä: puup 
Päivämäärä:   16.9.24 13:00:11

Hyvä idea muualle muutto jos saa työeläkettä riittävästi, mutta jos elää pelkällä pienellä työkyvyttömyyseläkkeellä niin tuo mahdollisuus viedään pois kun kansaneläkkeen maksu lopetetaan (vastoin EU-lakeja toki, mutta lait ei koske tätä natsihallitusta) ulkomaille. Harmittaa kun en itse lähtenyt ajoissa, nyt olen sitten sairaana hoidotta täällä helvtin kehitysmaassa.

  Re: Säästövinkkejä eläkeläiselle?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.9.24 08:16:33

Instassa on sellainen tili kuin seteleistatehtyturvaverkko, jossa sairaseläkkeellä oleva yh-äiti kertoo miten on pystynyt säästämään rahaa käyttämällä avukseen budjetointia ja sitä, että käyttää vain käteistä, jotka jakaa kirjekuoriin. Sieltä voisi ehkä löytyä jotain vinkkejä?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.