Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vakuutus ja yksityinen lääkäriasema

Lähettäjä: Väsy 
Päivämäärä:   14.9.24 18:47:40

Onko ideoita miten saisin yksityisellä puolella labrakokeita vakuutuksen piikkiin? Olen tosi väsynyt jatkuvasti, (toki pikkulapsiarki on kuormittavaa) nukun hyvin 8-9h yössä, mutten koe palautuvani. Ihan sama kuinka paljon nukkuisin. Olen kyllä 100% työelämässä, saikulle ei ole kuitenkaan tarvinnut jäädä. Iho mennyt kasvoista huonoon kuntoon, hiuksia lähtee paljon ja ovat ohentuneet huomattavasti. Olen aina syönyt tosi terveellisesti, en ole vuosiin käyttänyt alkoa enkä koskaan tupakoinut. En koe olevani stressaantunut, mutta kuormittunut kyllä. Olen silti huolissani terveydentilastani ja ajattelin että kun on sairasvakuutus, niin saisinkohan yksityiseltä sen piikkiin jotkut kattavat laboratoriotutkimukset. Haluaisin ainakin että rauta-arvot, d-vitamiini, b12 ja kilpirauhasarvot ja kolesteroli testattaisiin (onko ideoita mitä muita kannattaisi tapauksessani pyytää testaamaan?) . Onko kellään kokemusta suostuuko yksityispuolen lääkäri kirjoittamaan lähetteen tällaisiin testeihin, jos ei katso että ne olisivat tarpeellisia kohdallani? Käyntini syynä olisi varmaan sitten väsymys, enkä tiedä katsotaanko sitä sairaudeksi, että saisin laskun käynnistä vakuutukseen.. Yhtään ylimääräistä rahaa ei tällä hetkellä ole, että menisin omakustanteisesti esim jonkun Puhdin tai synlabin kautta testauttamaan veriarvoja. Julkinen puoli täällä meillä päin on aivan toivoton ja työterveyshoitaja ei käynnillä suostunut varaamaan aikaa lääkärille koska on normaalia että on tässä elämänvaiheessa väsynyt ja tukka lähtee päästä.

  Re: Vakuutus ja yksityinen lääkäriasema

Lähettäjä: hoo 
Päivämäärä:   14.9.24 18:58:07

Jos sulla kerran on sairauskuluvakuutus, niin mene nyt hyvä ihminen sinne lääkärin vastaanotolle! Kerro nuo oireet ja sano että oot huolissasi. Eiköhän se lääkäri jotain verikokeita määrää.

  Re: Vakuutus ja yksityinen lääkäriasema

Lähettäjä: Väsy 
Päivämäärä:   14.9.24 20:49:02

Joo pakko oman mielenrauhan takia mennä. Toivoisin vaan että ottaisi pyytämiäni kokeita. Eikö niin sanota että yksityisellä saa mitä haluaa? Ei nyt kirjaimellisesti siis, mutta noin suurin piirtein. En ole ennen käyttänyt yksityistä, kun ei ole ikinä ollut mitään vaivoja

  Re: Vakuutus ja yksityinen lääkäriasema

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.9.24 20:50:27

Onko vakuutuksessa omavastuu?

  Re: Vakuutus ja yksityinen lääkäriasema

Lähettäjä: Väsy 
Päivämäärä:   14.9.24 22:57:57

On. 100 euroa per vuosi

  Re: Vakuutus ja yksityinen lääkäriasema

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.9.24 23:03:28

Onko sulla siis sairauskuluvakuutus vai vakuutus sairastumisen varalle?

Mut se 100e omavastuu poukkaa yli jo ekasta juttelukäynnistä ja loput on ilmaisia jos sulla on sairauskuluvakuutus. Lääkärit tutkii kyllä yksityisellä ihan kaiken mitä tilaat ja vakuutus maksaa. Varmaan ainakin kannattaisi kattavat labrat ottaa ja siitä lähteä mikä voisi olla vialla.

B-vitamiini, kilpirauhasarvot, rauta- ja varastorauta, d-vitamiinit ainakin.

  Re: Vakuutus ja yksityinen lääkäriasema

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.9.24 23:06:27

Mutta toisaalta sitten taas ihan sama fiilis ja oireet mullakin on ja 2 pientä lasta, molemmat alle 4.

Tukkaa lähtee, aina väsyttää enkä palaudu. Töissä väsyttää, kotona väsyttää jne. Uskoisin että mulla se ainakin on tää vaihe kun aina joku tarvitsee minua enkä saa olla hetkeäkään itsekseni niin varmaan on stressihormonit pilvissä.

  Re: Vakuutus ja yksityinen lääkäriasema

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.9.24 00:17:51

Se kuormituksen vähentäminen ja palautumisesta huolehtiminen on aivan ilmaista.

  Re: Vakuutus ja yksityinen lääkäriasema

Lähettäjä: Väsy 
Päivämäärä:   15.9.24 08:54:38

Tää on joku op pohjolan terveysvakuutus jossa on hoitoturva tapaturmien ja sairastumisen varalta ja sit hammasturva ja joku lisähoitoturva johon kuului tuki- ja liikuntaelin terapiakuluja, toiminnallisia terapiakuluja jne. Ystävä kertoi että hänellä on tää sama vakuutus ja se korvasi yksityisen gynekäynnin, mut gynen oli pitänyt kirjata käynnin syyksi vatsakivut, että vakuutus sen hoitaa (gyne sanoi näin). Niin mietin että onko väsymys sitten riittävä syy että vakuutus sen hoitaa.

Mut joo .. : ihan sama elämäntilanne täälläkin. Kuormitus tulee just siitä etten saa hetkeäkään olla rauhassa, töissäkin hektistä jne. Et ehkä jotkut stressihormonit tosiaan on pilvissä enkä sille nyt vaan tässä kohtaa mitään mahda. On tehty kyllä ratkaisuja ja laskettu rimaa oman jaksamisen kannalta. Kuukauden päästä jatkan töissä 80% työajalla, 4 työpäivää viikossa. Toki mulla on lapset kotona sit sillon vapaapäivänä, mut ehkä se helpottaa vähän kun ei oo sitä päiväkotirumbaa ja aikataulua 5 päivänä viikossa. Meillä kaks lasta, 5 ja 2v.

  Re: Vakuutus ja yksityinen lääkäriasema

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.9.24 08:57:31

Hankkikaa älykello joka mittaa stressitasoja ja opetelkaa rentoutumaan päivän mittaan. Siihen ei tarvita kuin 15 sekunttia kerrallaan.

  Re: Vakuutus ja yksityinen lääkäriasema

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.9.24 08:59:44

Varsat ajan yksityiselle lääkärille js saat lähetteen kokeisiin. Yksityisellä kyllä ottavat rahaa vastaan mitä pyydetään.

  Re: Vakuutus ja yksityinen lääkäriasema

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   15.9.24 09:20:27

Ei tohon sun elämäntilanteen aiheuttamaan kuormittumiseen mitkään labrat auta. Sikäli työterveyshoitaja on oikeassa. Ennen mitään ihmeempää lääkärissä ravaamista alat syömään rautaa ja d vitamiinia, jos ei jo mene tällä hetkellä. Voihan siellä lääkärissäkin käydä mutta aika usein nekin labrat tulevat takaisin normaaleina eikä ongelma ratkea silläkään. Meni kyllä ohi aiheen mutta tuli vaan mieleen.

  Re: Vakuutus ja yksityinen lääkäriasema

Lähettäjä: Väsy 
Päivämäärä:   15.9.24 09:33:33

! : Joo d vitsku menee päivittäin 50 mikrogramman annoksella. Talvella 100 mikrogrammaa. Kaksi kuukautta sitten aloin syödä rautaa päivittäin, mutta olossa en ole huomannut vielä muutosta. Olisi vaan kiva nähdä mitä ne arvot on, vaikka sieltä ei mitään ratkaisua tai ihmelääkettä saisikaan. Olisi hyvä tietää että kuinka pitkään uskallan jatkaa raudan syöntiä, kun tietäisi mitä ne arvot on tässä kohtaa.

En koe olevani henkisesti mitenkään jatkuvasti hermo kireällä tai stressissä. Päiviin järjestyy kyllä päivittäin rauhallinen kävely ulkona koiran kanssa, urheilemassa käyn pari kertaa viikossa. Kun lapset ovat menneet nukkumaan, sytytän kynttilöitä ja keitän hyvää teetä ja luen kirjaa, nautiskelen. Tietoisesti olen keksinyt joka päivään kivoja pieniä juttuja tukemaan jaksamista.

  Re: Vakuutus ja yksityinen lääkäriasema

Lähettäjä: Väsy 
Päivämäärä:   15.9.24 09:35:28

Piti jatkaa vielä edelliseen, että kaikista kivoista jutuista huolimatta olen aivan loppu. Niin hyvä olisi varmistaa, onko tässä nyt jotain muutakin, kun vaan elämäntilanteen aiheuttama uupumus.

Varaan ajan ensi viikolle sinne yksityiselle

  Re: Vakuutus ja yksityinen lääkäriasema

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   15.9.24 09:38:54

D-vitamiini on rasvaliukoinen, joten sitä voi saada liikaa. Raudan syöminenkään ilman tarvetta ei ole terveellistä. Ennen kuin aletaan tankkamaan lisäravinteita käydään labroissa ja selvitetään tarvitaanko sitä tankkamista.

  Re: Vakuutus ja yksityinen lääkäriasema

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.9.24 21:44:48

Mä olen eka kaksipiste enkä kirjoittanut tätä sitten, nimittäin tuntuu vähän vittuilulta pienten lasten äidille.

"Lähettäjä..

Päivämäärä15.9.24 00:17:51

Se kuormituksen vähentäminen ja palautumisesta huolehtiminen on aivan ilmaista."

Näistä kumpikaan nimittäin ei ole ilmaisia ellei ole ole mummuja, pappoja ja tätejä/setiä ym ottamassa sitä lasta enemmän hoitoon ja kun toisaalta töiden takia näkee niin vähän muutenkin lapsiaan arkena, niin haluaako juuri siitä vähentää?

Töiden vähentäminen tai siivoojan palkkaaminen taas ei ole ilmaista.

Mutta tsemppiä isosti aloittajalle, samassa veneessä ollaan.

  Re: Vakuutus ja yksityinen lääkäriasema

Lähettäjä: halo 
Päivämäärä:   16.9.24 09:50:31

Vakuutus korvaa lähtökohtaisesti, kunhan on sairaudenhoidollinen diagnoosi eikä Z-diagnoosi. Vaivan nimellä ei sen kummemmin ole merkitystä.

  Re: Vakuutus ja yksityinen lääkäriasema

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   16.9.24 11:18:22

Tuo gynekäyntien korvaaminen liittyy siihen, että vakuutus ei korvaa esim. ehkäisyasioita. Jos siis menee gynelle vain niissä asioissa, tai perus tarkastukseen ilman mitään vaivaa, ei vakuutus sitä korvaa. Mutta jos on joku selkeä vaiva (esim. vatsakivut, vuotohäiriöt, patti rinnassa jne) jota on tarkistuttamassa, niin silloin vakuutus korvaa vaikka siinä samalla käynnillä hoidettaisi myös ehkäisyasiat. Gynet tietävät tämän ja sen vuoksi saattavat kysyä, onko vakuutusta ja kirjaavat sitten käynnin syyn sellaiseksi että korvataan.

  Re: Vakuutus ja yksityinen lääkäriasema

Lähettäjä: Väsy 
Päivämäärä:   16.9.24 11:50:52

Kovasti jaksamista kaikille samassa veneessä huojuville! Toivottavasti tämä jaksaminen tästä joskus vielä palautuu ja tuntisi itsensä energisemmäksi

  Re: Vakuutus ja yksityinen lääkäriasema

Lähettäjä: Ä 
Päivämäärä:   16.9.24 13:11:49

Itse ostin tuon Puhti-labrapaketin ja sen jälkeen oli työterveyshoitajalle työhöntulotarkastus. Laitoin hänelle ennakkoon labratulokset ja käytiin ne läpi vastaanotolla.
Minulla oli D-vitamiini ja B2-vitamiini ja varastorauta oli 15.
Joten käy ihmeessä.

Tosin jos vakuutuksen omavastuu on 100€ ( ja et ole sitä jo tältä vuodelta maksanut), niin sillä hinnalla saat jo Puhti- tai Synlab- labrapaketin ostettua.

  Re: Vakuutus ja yksityinen lääkäriasema

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.9.24 13:15:43

"Yhtään ylimääräistä rahaa ei tällä hetkellä ole, että menisin omakustanteisesti esim jonkun Puhdin tai synlabin kautta testauttamaan veriarvoja."

Jos et ole vielä omavastuuta maksanut tälle vuodelle niin satasen omavastuun hinnalla saat helposti esim. puhdin kautta labrat.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.