Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi muuttaa ”maalle”, jos pelkää hiiriä?

Lähettäjä: Some 
Päivämäärä:   14.9.24 14:50:44

Huomaa, että syksy on alkanut, kun some täyttyy ”meillä rapisee seinissä / perheenjäsen näki hiiren sisällä - suosittele hyvää karkoitinta/loukkua”, ”hiiri jäi loukkuun, kuka uskaltaisi tulla sen viemään pois” sekä ”yläkerrassa on hiiri, vietiin sinne pari loukkua, nyt ei ole kuulunut rapinaa, ei uskalleta mennä katsomaan onko hiiri mennyt loukkuun, voiko joku tulla apuun”.

Näitä ilmoituksia on sekä kavereiden somet täynnä että paikallinen puskaradio täynnä.

Miksi pitää muuttaa sinne peltojen keskellä olevaan vanhaan omakotitaloon, jos pelkää hiiriä eikä pysty loukkuun jääneitä hiiriä käsittelemään? Eikä siinä tapauksessa oikea asuinpaikka ole taajamassa? Näitä päivityksiä saa lukea taas ensi kevääseen asti.

  Re: Miksi muuttaa ”maalle”, jos pelkää hiiriä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.9.24 14:55:56

En koskaan ymmärtänyt miksi ihmiset pelkää hiiriä. Ovat niin suloisia nappisilmiä. Rotat on pelottavia jos menevät puolustustilaan, niitäkin löytyy välillä meidän rehuvarastosta. Nekin kyllä muutoin ihan suloisia. Tallikissa pitänyt huolen ettei kanta nouse liian korkeaksi ja samoin vesisaavit.

  Re: Miksi muuttaa ”maalle”, jos pelkää hiiriä?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   14.9.24 14:58:57

Kissa tai pari talouteen niin lakkaa seinät rapisemasta. Kissat pitää hiiret kurissa ja rotatkin. Niin sisällä kuin pihapiirissä 🐱🐱 Niitä parempaa hiirenloukkua ei olekaan.

  Re: Miksi muuttaa ”maalle”, jos pelkää hiiriä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.9.24 15:15:09

Koska ihmiset ovat täysin vieraantuneet luonnosta. Silti pitää väkisin muuttaa sinne luontoon ja tappaamyrkyttää se luonto pois.

  Re: Miksi muuttaa ”maalle”, jos pelkää hiiriä?

Lähettäjä: :E 
Päivämäärä:   14.9.24 15:19:17

Vähän hassua ajatella, että jos joku yksi asia ei ole optimaalinen jossain asuessa niin pitäisi muuttaa täysin erilaiseen ympäristöön. Kai siinä maalla asumisessa nyt on näille ihmisille kuitenkin enemmän hyvää kuin huonoa, ei ihan joka asiasta tarvitse pitää.

  Re: Miksi muuttaa ”maalle”, jos pelkää hiiriä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.9.24 15:19:44

Varmaan siksi, että muuten tykkää asua maalla. Kaikessa n huonotkin puolensa, ja jos jollekin maalla asumisen suurin murhe on jyrsijät, kannattaa ehdottomasti muuttaa maalle!

  Re: Miksi muuttaa ”maalle”, jos pelkää hiiriä?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   14.9.24 16:06:21

En pelkää mutta sotkevat kaappeja, yhden isossa eteisessä olleen sohvan sisustaa syöneet
Unohdat suklaapöykyn yöksi pöydälle ovat syöneet sitä.

  Re: Miksi muuttaa ”maalle”, jos pelkää hiiriä?

Lähettäjä: Ä 
Päivämäärä:   14.9.24 16:14:50

Olen syntynyt maalla ja ikäni täällä asunut ja en uskalla koskea kuolleisiin eläimiin.
Pitääkö nyt muuttaa kaupunkiin?

  Re: Miksi muuttaa ”maalle”, jos pelkää hiiriä?

Lähettäjä: Räpistelijät 
Päivämäärä:   14.9.24 16:59:27

Metsän läheisyys on kyllä se joka tuo hiiriä erityisen paljon syksyisin sisätiloihin
Tiedän kyllä tapauksia että naapurin pitää käydä se hiiri räpsästä poistamaan
Itselleni pahimpia tapauksia ovat nuo jotka jäävät vähän kiinni räpsään ja kituvat siinä. Pitäisi olla tae että räpsä tappaa mutta ei se aina mene niin.

En tiedä miksi kaupungista tulleet eivät pysty käsittelemään hiiriä. Siihenkin pitää kai lapsesta saakka tottua.

  Re: Miksi muuttaa ”maalle”, jos pelkää hiiriä?

Lähettäjä: Joooo 
Päivämäärä:   14.9.24 17:04:38

Ei taida ihmiselle täydellistä paikkaa ollakaan, niin jotain vaan on siedettävä. Vähän väliä täälläkin joku valittaa kerrostalossa naapurista joka pissaakin väärin. Eikä hänkään muuta sieltä mihinkään.

  Re: Miksi muuttaa ”maalle”, jos pelkää hiiriä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.9.24 17:20:26

”Olen syntynyt maalla ja ikäni täällä asunut ja en uskalla koskea kuolleisiin eläimiin.”

Oletko kasvissyöjä?

  Re: Miksi muuttaa ”maalle”, jos pelkää hiiriä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.9.24 21:23:47

Hiiriä on kyllä ihan taajamissakin, ja myös kaupungeissa. Yksi pahimmista kuulemistani hiiriongelmista on ollut kaverin 50-luvun kerrostalossa 3km Turun keskustasta. Itse asun taajamassa ok-talossa ja täälläkin on hiiriä välikatossa. Pahimmat rottaongelmat taas ovat nimenomaan kaupungeissa ja taajamissa, eikä suinkaan maadeudulla.

  Re: Miksi muuttaa ”maalle”, jos pelkää hiiriä?

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   14.9.24 21:26:26

Hiirien kanssa pärjää paremmin kuin rottien.

  Re: Miksi muuttaa ”maalle”, jos pelkää hiiriä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.9.24 21:38:57

Minä pelkään ötököitä, mutta olen aina asunut maalla ja harrastanut hevosia. Tulee sellanen fyysinen puistatus, kun pitää lätkäistä paarmaa. Hämähäkit saa aikaan sen, että tekee mieli heittää tavarat kädestä. Yleensä imuroin tai lätkin ne, jos eivät mene piiloon.

  Re: Miksi muuttaa ”maalle”, jos pelkää hiiriä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.9.24 21:53:07

Miksi ihmeessä pisteen pitää tappaa hämähäkit ja ilmeisesti kaikki muutkin ötökät? Mikset vaan anna olla? Itse vien kaikki ötökät elävänä ulos jos sisältä löytyvät ja ulkona saavat olla rauhassa. Suututtaa ihmisten vimma tappaa kaikki mikä pelottaa, oli kyseessä sitten hämähäkki, hiiri tai vaikka susi.

  Re: Miksi muuttaa ”maalle”, jos pelkää hiiriä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.9.24 22:02:02

Kyllä minä paarman tapan, jos se puree hevosta. Mielummin kuin jään sen kiukkuisen hevosen jalkoihin. Mun kämpässä varmaan lymyilee hämähäkkejä, mitä en ole saanut tapettua :) Jos susta paarma ja hämähäkki on kaikki ötökät niin okei :D

  Re: Miksi muuttaa ”maalle”, jos pelkää hiiriä?

Lähettäjä: nojaa 
Päivämäärä:   14.9.24 22:40:08

Eihän se mistään maalla asumisesta ole kiinni. Pikemminkin siitä, minkä ikäinen talo on. Asuin jonkin aikaa kaupunkilähiössä vanhemmassa talossa, ja se vilisi hiiriä. Nyt asun maalla, tai pikemminkin korvessa. On vanha talo, mutta jyrsijät ei tässä kartanolla juhli, koska omistan innokkaan hiirikissan. <3

  Re: Miksi muuttaa ”maalle”, jos pelkää hiiriä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.9.24 22:48:06

No anna raha niin muutan taajamaan ja rupean suojelemaan hiiriä..

  Re: Miksi muuttaa ”maalle”, jos pelkää hiiriä?

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   14.9.24 22:48:21

Hiirissä on se ongelma, että tupaan tullessa yrsivär eristeet, sähköjohdot ym. sekä paskovat samalla lailla mitä ulkorakennuksiinkin. Siinä hiiren-/myyränpaskassa taas on se ongelma, että se levittää polistessään ihmisille vaarallisiakin virustauteja kuten puumalavirusta eli myyräkuumetta, salmonellaa sekä monia muita ikäviä mm. hengitysteitse tarttuvia viruksia. Lisäksi hiiret lisääntyvät hetkessä älyttömästi, joten jos vain pyydystät ja kantelet ulos niin sulla on hetkessä todella iso jyrsijä yhdyskunta sisällä tuvassa jyrsimässä ja paskomassa. Kissat torjuu tämän tehokkaasti ja luonnollisesti. Ei ole satoja hiiriä puolen vuoden kuluttua siitä kun ensimmäinen muuttaa sisään.

  Re: Miksi muuttaa ”maalle”, jos pelkää hiiriä?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   14.9.24 23:00:28

No en ymmärrä miksi kukaan ylipäätään muuttaa landelle.

  Re: Miksi muuttaa ”maalle”, jos pelkää hiiriä?

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   15.9.24 01:14:48

Olen aina asunut kaupungissa, mutta tallilla tottunut hiiriin. Olin myös lapsuuden kesät usein maalla niin sielläkin elukat tuli tutuiksi. Rotista en niin välitä. Niitä näkyy roskakatoksissa ja juna-asemilla ihan kaupungissakin. Jos asuisin maalla vanhassa talossa, niin ottaisin kyllä kissan ja vaikka Jack russelin. Täällä missä nyt asustelen on vain myyriä ja kyitä.

  Re: Miksi muuttaa ”maalle”, jos pelkää hiiriä?

Lähettäjä: Agent 007 
Päivämäärä:   15.9.24 01:25:10

Norsut pelkää hiiriä...
Jos näet niitä läheltä vaikka terraariossa hetken, niin näet että ne onkin aika symppiksiä otuksia, ja että olet itse se kaaoksen luoja kohtaamistilanteessa...

  Re: Miksi muuttaa ”maalle”, jos pelkää hiiriä?

Lähettäjä: Up 
Päivämäärä:   15.9.24 06:16:52

En ole ikinä nähnyt tuollaisia päivityksiä.

T 43v maalla asunut

  Re: Miksi muuttaa ”maalle”, jos pelkää hiiriä?

Lähettäjä: Muhahhaa 
Päivämäärä:   15.9.24 06:20:56

Rottia en enemmän kaupungissa.

  Re: Miksi muuttaa ”maalle”, jos pelkää hiiriä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.9.24 06:23:57

"Tallikissa pitänyt huolen ettei kanta nouse liian korkeaksi ja samoin vesisaavit."

Tämä on todella väärin, jos tarkoitat että jätät tahallaan vesisaaveja ansoiksi että rotat hukkuvat niihin.

  Re: Miksi muuttaa ”maalle”, jos pelkää hiiriä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.9.24 07:52:31

Hiiret on söpöjä. Ja rotat.

Sen sijaan hämähäkit ja käärmeet ovat kauhuni. Viime viikolla poimin marjoja pensaasta ja mukana tuli hämähäkki. Ei siinä kerennyt miettiä kun tuli kirkaistua ja marjat lensi pitkin pihaa, ja niin teki hämppiskin:D Se on jännä miten jotkut asiat ällöttää ja toiset ei, hämähäkkikammosta huolimatta pystyn esim. punkkeja poistamaan koirasta vaikka paljain käsin ilman pihtejä.

  Re: Miksi muuttaa ”maalle”, jos pelkää hiiriä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.9.24 07:58:09

Joo joo. Hiiret on söpöjä. Mutta tuholaisia. Todellakin saavat hengenlähdön kuten rotatkin.
Ötökät kanssa saavat hengenlähdön jos eivät ymmärrä lähteä pois. Nykyään on trendikästä antaa kaikkien elää, myös tuholaisten koska elisa aaltola ja hänen lampaansa. Mutta oikeassa maailmassa son nirri pois. Emme elä Disney elokuvaa.

  Re: Miksi muuttaa ”maalle”, jos pelkää hiiriä?

Lähettäjä: koihat 
Päivämäärä:   15.9.24 08:39:23

Kaupungeissa on rottia ja hiiriä PALJON enemmän kuin maaseudulla. Kuka ei tätä tiennyt?

  Re: Miksi muuttaa ”maalle”, jos pelkää hiiriä?

Lähettäjä: Räpistelijät 
Päivämäärä:   15.9.24 09:24:04

Ihan järkyttävä määrä rottia paljastuu aina kaupungeissa kun vähän rakennuksia puretaan
mutta muuten ovat siellä viemäristössä piilossa. Saavat torjuntaihmiset hoidella mielellään näkymättömästi.

Maalla todellisuus on silmiesi edessä tiskipöydän alla tai ruokakaapissa hiirien muodossa. Hiirtä isompaa rottaa ei kyllä kannata sisätiloihin
päästää siitä on leikki kaukana.

  Re: Miksi muuttaa ”maalle”, jos pelkää hiiriä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.9.24 09:38:12

50 vuotta olen asunut maaseudulla, mutta en vielä koskaan jyrsijöiden kanssa samoissa tiloissa. Tuollainen hiirien sisälletulo on mielestäni poikkeuksellista, epänormaalia ja kerrassaan välinpitämätöntä jyrsijätorjuntaa, eikä mikään tavanomaisuus maalla.

  Re: Miksi muuttaa ”maalle”, jos pelkää hiiriä?

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   15.9.24 21:04:36

En minäkään koske kuolleisiin eläimiin paljain käsin, hanskat käteen ja ne kädessä tyhjennän loukun. Sillä selviää hyvin.

  Re: Miksi muuttaa ”maalle”, jos pelkää hiiriä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.9.24 23:35:26

No tyhmäähän se olisi elämäntapa valita jonkun tuollaisen pelon takia.

  Re: Miksi muuttaa ”maalle”, jos pelkää hiiriä?

Lähettäjä: hanna 
Päivämäärä:   16.9.24 04:21:34

puuilosta tänään ostamaan sähköistä hiirenloukkua..inhoan hiiriä ja olen koko ikäni asunut maalla

  Re: Miksi muuttaa ”maalle”, jos pelkää hiiriä?

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   16.9.24 07:14:44

Hyvät vaihtoehdot on niin olemattomat, että kaikki joutuu asumisessaan sietämään myös huonoja puolia. Ottaisin paljon mielummin hiiret kuin nuo naapurit ja kanssaosakkaat, joita ei ole edes sopivaa loukuttaa, eikä syöttää kissapedoille.

  Re: Miksi muuttaa ”maalle”, jos pelkää hiiriä?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   16.9.24 07:51:18

Niin kauan maalla asuneena, en näe tollasia hiiripäivityksiä. Kukaan ei viitsi jostain hiiristä marista, kun ne nyt vaan kuuluvat pihapiiriin ja syksyllä yrittävät tunkea sisälle.
Kaupungeissa asumalähiöissä ne pahemmat hiiri ja rottaongelmat ovat. Siellä kun ei ole niitä kissoja, jotka pitävät hyvin huolta siitä että nämä hiiri/rottakannat eivät pääsisi valtoimenaan leviämään.

  Re: Miksi muuttaa ”maalle”, jos pelkää hiiriä?

Lähettäjä: Eräs 
Päivämäärä:   16.9.24 08:25:12

Onpa typerä aloitus. Itse pelkään hiiriä, lintuja yms -kissat ulkoilevat tiiviissä tarhassa ja silti onnistuvat näitä välillä pyydystämään ja tuomaan sisään.

En silti koe, ettenkö saisi asua maalla :)
Minulla on esimerkiksi hevosia. Joiden hoitamisessa olen todella hyvä, jos sopii sanoa. Hevosia on hieman vaikea pitää kerrostalossa ja täysihoidossa ei usein hoideta niin kuin haluaisin.

Olen todella eläinrakas, en tykkää minkään eläinten tappamisesta.

  Re: Miksi muuttaa ”maalle”, jos pelkää hiiriä?

Lähettäjä: Ä 
Päivämäärä:   16.9.24 08:29:48

Syön lihaa ja kuolluttahan sekin on.
Mutta en koske kuolleisiin käsittelemättömiin eläimiin, niin kauan kun henki pihisee voin auttaa, tyrehdyttää verenvuotoa ja toimia.
mutta kun kuolinkorahdus tulee ja varsinkin kun ruumis jäykkenee en vaan pysty.

En tiedä mistä johtuu ja eläimiä on ollut aina.
Olen kuitenkin selvinnyt näinkin. Tärkeämpänä pidän että pystyn toimimaan ja auttamaan esim. loukkaantunutta eläintä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.