Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hirveimmät työpaikkanne!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.9.24 14:02:41

Itse en vain enää kestä nykyisessä työssä. Ammattiilleni ei kauheasti töitä ole, joten kärvistellään tai uutta koulutusta kehiin.
Voin kertoa sen verran että uusi työntekijä (joka nyt johdon mielestä ihana!) niin ei osaa tehdä töitä, niin näkyy asiakkaissa. Mutta ei ota kritiikkiä vastaan, eikä johto kuuntele. Itse jouduin tekemään kaksinkertaisen työn tämän takia.

Muut olkaa hyvä!

  Re: Hirveimmät työpaikkanne!

Lähettäjä: Snipper 
Päivämäärä:   14.9.24 14:10:29

Kritisoidaanko siellä nyt uutta työkaveria vai opastetaanko tekemään oikein?

Osaamattomuus on eri asia kuin piittaamattomuus, jos on siitä kyse niin tietenkin teet vain omat työt.

  Re: Hirveimmät työpaikkanne!

Lähettäjä: Visentti 
Päivämäärä:   14.9.24 14:11:35

Ei perehdytystä, ei mahdollisuutta vessa- tai ruokataukoon (koska työskentelet yksin ja vastaat asioita ABCD ja muista, mitä pomo milloinkin keksii). Kun jätät (tietämättä, että se kuuluu työnkuvaasi) jotain tekemättä, kuten inventaarion tai tukkutilauksen, saat huudot. Kun sairastut ja ilmoitat siitä pomolle (vastaajaan ja viestillä), sinulta yritetään vähentää palkasta "menetettyjä ansiotuloja", koska kukaan ei mennyt avaamaan.

Elämäni pisimmät 2kk. Firma meni konkkaan aika pian sen jälkeen kun jätin uppoavan laivan. :D

  Re: Hirveimmät työpaikkanne!

Lähettäjä: Valehtelija 
Päivämäärä:   14.9.24 14:21:39

Olin työpaikassa, jossa toimitusjohtaja oli oppikirjaesimerkki valehtelevasta myyntimiehestä. Työsopimus allekirjoitettiin kesäkuun lopussa. Minulla oli vanhasta työstä kuukauden irtisanomisaika. Vanhassa työpaikassa minulla olisi ollut loma elokuussa. Ehdotin, että aloitan uudessa työssä syyskuussa. Se ei käynyt, koska heti elokuun alussa alkoi projekti, johon minun piti päästä mukaan. Voisin pitää lomaa esim. syyskuussa. Sovittiin näin. Tein vanhassa paikassa töitä heinäkuun loppuun ja aloitin uudessa paikassa elokuun alussa. Heti alkuun kerrottiin, että se projekti, jonka vuoksi minun piti aloittaa jo elokuussa eikä vasta syyskuussa, olikin viivästynyt. Ensimmäisen kuukauden istuin ja pyörittelin peukaloitani samalla kun muut tekivät ylitöitä. Työssä jokaisella työntekijällä on omat asiakkaat, mutta toimitusjohtajan piti saada rauhassa miettiä, mitkä asiakkaat siirretään minulle.

Meillä oli keväällä 5kk (palkaton) työharjoittelija amk:sta. Toimitusjohtaja puhui jo ennen työharjoittelun alkamista, että jos harjoittelija on hyvä, hänet palkataan sitten kesätyöntekijäksi harjoittelun loputtua. Toimari puhui tästä myös aina viikkopalaverissa. Kaikki (mukaan lukien harjoittelija) tiesivät asian. Harjoittelija oli hyvä, kaikki olivat häneen tyytyväisiä. Harjoittelija ei edes hakenut kesätöitä muualta, koska oli selvää, että hän jatkaa kesätöissä meillä. Työharjoittelun piti loppua perjantaina, saman viikon maanantaina oli viikkopalaveri, jossa toimari kertoi seuraavalla viikolla alkavasta projektista ja nimesi siihen yhden työntekijän ja sitten harjoittelijan avustamaan työntekijää. Harjoittelija ja toimari olivat sopineet, että kesätyösopimus tehdään viimeisenä harjoittelupäivänä.

Viimeinen harjoittelupäivä tuli, iltapäiväkahvilla vielä naureskeltiin, että olisi pitänyt hakea kakku harjoittelun lopun kunniaksi ja sitten maanantaina syödä kesätyöntekijän tervetuliaiskakku, mutta että syödään kakut sitten kun kesätyö elokuussa päättyy. Iltapäiväkahvin jälkeen harjoittelija meni toimarin huoneeseen allekirjoittamaan työsopimusta. Tuli sieltä kyyneleet silmissä pois, keräsi tavaransa ja lähti. Saatiin sitten selville, että toimari oli sanonut, että harjoittelija oli vielä niin osaamaton, ettei häntä voida palkata kesätyöntekijäksi, mutta hän saa jatkaa palkatonta harjoitteluaan kesän ajan.

Irtisanouduin ko. työpaikasta syksyllä.

  Re: Hirveimmät työpaikkanne!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.9.24 14:43:38

Olin ulkomailla töissä hevostallilla, laadukkaassa sellaisessa. Upeat tilat, upeat hevoset, kivat työntekijät, mutta se pomo....
Ensimmäistä kertaa näin "rahalla saatu" ratsastajan. Olympiavalmentajakin löytyi häneltä eli mistään pikkutason kilpailijasta ei ollut kyse. Mutta hevostietämys puuttui ihan täysin. Hevoset oli sisällä karsinoissa 35asteen helteessä, fleeceloimet päällä ikkunat karsinoissa auki että aurinkoa ei päässyt karkuun, vaikka hienot tarhatkin löytyi eli eivät sisällä olleet, koska tarhoja ei olisi ollut.

Minun perehdytys loppui 3p jälkeen, vaikka laki sanoo 2viikkoa sielläkin. Joka päivä sain kuulla miten tietämätön hevosten kanssa olen, "hevonenhan saa ähkyn jos on 10min tarhassa", jossa nurmi leikataan säännöllisesti ruohonleikkurilla todella lyhyeksi. Siksi ei voi päästää hevosia ulos. Jos hevonen sai ähkyn, se oli minun syytäni aina. Ei huomannut mitään ongelmia että hevoset kutoi ja imppasi päivät pitkän karsinassa, kaikki siis. Minun piti kans valvoa, että saavat tarpeeksi vettä päivässä ähkyjen ennaltaehkäisemiseksi. Suomessa kun joutetaan niin paljon kuin hevonen haluaa vaikka omenamehulla maustettua vettä, tai vähintään ämpäri, tässä tallissa se oli yksi kauhallinen ruokakippoon.. Siis sellainen saunakauhan kokoinen. Sellainen määrä kuulemma ehkäisee ähkyjä :D Se oli aina työntekijöiden vika jos hevoset oli ähkyssä, ja ne olikin todella useasti. Jos hevonen ei liiku kuin max 30min päivässä 4krt viikossa niin ihmekkös ettei elimistökään toimi kuten pitää. Lähdin, koska arvomaailma ei kohdannut pomon kanssa ollenkaan ja säälin niitä hevosia päivittäin edelleen mielessäni.

  Re: Hirveimmät työpaikkanne!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.9.24 15:03:28

Kritisoidaanko siellä nyt uutta työkaveria vai opastetaanko tekemään oikein?

Opastataan kyllä. Mutta selvästi henkilön kokemus ja osaaminen ei ole riittävällä tasolla tehtävään, vaikka näin hän luulee sen olevan.

  Re: Hirveimmät työpaikkanne!

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   14.9.24 15:44:06

Pomo, jonka käytös oli suoraan narsistin oppikirjasta. Omasta mielestään osasi kaiken, mutta jos kysyit miten joku tehtävä olisi hänen mielestään pitänyt tehdä, neuvoja ei saanut. Kun joku projekti piti aloittaa, ei varmasti itse ilmestynyt paikalle. Kun sitten tehtiin niin kuin parhaaksi nähtiin se oli aina väärin (pomon alustavat suunnitelmat olivat usein epämääräisiä ja toteuttamiskelvottomia). Yhtenä päivänä piti tehdä jotain ja toisena päivänä pomo haukkui kun oli tehty niin. Valehteli, uhkaili ja kiusasi. Harjoittelijat pelkäsi häntä. Lopetin määräaikainen loppuun ja pomo sai raivokohtauksen kun pidin asianmukaisesti lomat työsuhteen loppuun.

  Re: Hirveimmät työpaikkanne!

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   14.9.24 15:51:14

Piste, kai teit eläinsuojeluilmoituksen?

  Re: Hirveimmät työpaikkanne!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.9.24 17:29:10

Up

  Re: Hirveimmät työpaikkanne!

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   14.9.24 18:25:17

Firman omistaja ja ainoa pomo oli työpaikkakiusaaja pahinta lajia. Johti hajota ja hallitse- tyyliin, eli usutti työntekijöitä toisiaan vastaan. Työntekijöiden kohtelu muutenkin oli sen verran karua, että kolme eri ihmistä haastoi TA:n oikeuteen ja jokainen voitti juttunsa ihan läpihuutona. Vielä enemmän oli niitä, jotka sairastuivat eri asteisesti kohtelun seurauksena. Itse olin sen verran onnekas, että sain uuden työpaikan ja oli muuten ainoa kerta kun poltin totaalisesti sillat takanani. Haukuin mulkeron maan rakoon viimeisenä päivänä ja sanoin, ethä saa olla onnellinen etten minäkin haasta häntä lätäjille. Perusteet olisivat riittäneet kyllä. Aina aiemmin olen eronnut työstäni sovinnolla ja jokunen työnantaja on jäänyt ystäväksikin. En siis millään usko että olisin ollut niin kamala kuin tämä mulkero TA yritti minulle uskotella.

  Re: Hirveimmät työpaikkanne!

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   14.9.24 18:59:56

Pieni firma. Työskentelin ainoana toimihenkilönä. Sovittiin, että teen töitä 7-15 tai 8-16 5pv viikossa. Kk palkka.

Puhelin alkoi soida klo 6 aamulla ja soi 23 asti. Työnkuva tosi epäselvä ja aina tuli jotain joka olisi pitänyt hoksata hoitaa. Firman omistaja hankki aliurakoitsijoita jotka minun olisi pitänyt perehdyttää, mutta en itsekään osannut käyttää järjestelmää joka minun olisi pitänyt opettaa (käytin itse eri järjestelmää). Apua ei saanut vaikka kysyi. Olin firman ainoa nainen ja se seksualisoinnin määrä oli jotain uskomatonta. Yritti saada sopimukseen 12kk koeajan ja raskauden irtisanomisperusteeksi.

3kk kestin. Aloin saada unen puutteesta ja stressistä rytmihäiriöitä. Lopulta oli pakko jäädä saikulle ja sain irtisanouduttua. Kesti pitkään että keho toipui tuosta.

  Re: Hirveimmät työpaikkanne!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.9.24 19:13:23

Ei saanut puhua työkavereiden kanssa, ei edes työasioista, haukutaan varkaaksi ja mitättömäksi joka ei osaa eikä ymmärrä mitään ja on vielä tyhmäkin kaikenlisäksi. Myös puhelut asiakkaiden kanssa katkaistaan kylmästi, ettei juoruta. Mikään ei koskaan kelpaa, siis oikeasti ei mikään. Onneksi sain lähdettyä pois.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.