Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksei kasvattajat eivät vastaa viesteihin

Lähettäjä: Hauhau 
Päivämäärä:   13.9.24 16:54:49

Olen aika epätoivoinen...olen kaueamman aikaa jo etsinyt koiraa mutta tuntuu, että koiran hankinta stoppaa aina tietyssä kohden. Nimittäin tuntuu, että vaikka omasta mielestäni suht asiallisen sähköpostiviestin laitan kasvattajalle jossa lyhyesti kerron itsestäni ja siitä millaista koiraa olen etsimässä tms. Niin kasvattajat eivät vastaa mitään viesteihin. Ymmärrän, että koiran hankinta voi kestää ja kieltäviä vastauksia voi tulla useampi mutta, kun ei tule edes niitäkään.

Miten te olette lähestyneet kasvattajaa ja onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Re: Miksei kasvattajat eivät vastaa viesteihin

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   13.9.24 17:13:57

Ihan kokeilisin perinteistä puhelinsoittoa, jos mikään muu ei auta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.9.24 17:48:52

Ihan vasta oli vastaava aloitus. Mikä on tehnyt kasvattajista tämmösiä töppöjä, etteivät vastaa mitään kyselyihin? Siinäkin aloituksessa oli monta kuukautta odotettu vastausta ja kerrottu ummet ja lammet itsestään, koiristaan, jne.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   13.9.24 18:15:37

No minä en kaipaa kirjekamuja, ja sivuillani on kehotus soittaa, mikäli pennut kiinnostavat. Jos ei se onnistu niin se on sitten voi voi.

Päivämäärä:   13.9.24 18:16:52

Minä tein joku aika sitten sen vastaavan aloituksen. Ei siitä montaa viikkoa ole. Oma tilanne sen verran valoisa nyt, että kaksi viimeistä kasvattajaa vastasi (ja varmaan miltei kymmenen oli niitä jotka eivät vastanneet mitään). Toinen vastasi sähköpostissa ja toinen facebookissa. Toinen tuloillaan oleva pentue ei tuntunut mulle sopivalta, mutta jos kaikki menee hyvin niin toiselta kasvattajalta tulee ensi vuonna pentu, kävin siellä jo tulevaan emään tutustumassa :)

Melkein jo vaihdoin rotua tämän ongelman takia. Toisissa roduissa kasvattajat ovat helpommin tavoitettavissa kuin toisissa ja mun oma rotu (on siis jo yksi samaa rotua kotona) kuuluu ilmeisesti niihin joiden kasvattajat eivät jaksa vastailla.

Tiedän siis tunteen. Hassua, että pyydetään ensimmäistä yhteydenottoa sähköpostitse ja sitten ei vastata niihin mitään. Ymmärrän jos jollain on vaikka hankala elämäntilanne että voi vastaaminen unohtua, mutta tuskin sellaista nyt kaikilla kasvattajilla samaan aikaan on menossa :D Itse vierastan soittamista, kun ei tiedä koska kasvattajalla on sopiva hetki kun ei toista yhtään tunne. Mutta kannattaa sitäkin kokeilla ainakin sellaisille, jotka eivät selvästi pyydä ottamaan yhteyttä muilla tavoin.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   13.9.24 19:53:35

Kissapuolella ainakin ihan ihmeellisiä ostajia liikkeellä. Kysellään hintaa vaivautumatta kertomaan mitään itsestä. En todellakaan vastaa näihin kyselyihin mitään. Hinta ei ole salaisuus ja sen kerron ihan omatoimisesti ihmiselle, joka kertoo kokemuksensa ja mitä mahdollisesti etsii. Kerron myös, jos minulla ei ole siihen tarpeeseen pentua. Ja jos se minun hintani on kysyjän mielestä kallis, niin ainahan voi etsiä halvemman, jos eläimen hankinta siitä on kiinni.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   13.9.24 19:55:23

"Itse vierastan soittamista, kun ei tiedä koska kasvattajalla on sopiva hetki kun ei toista yhtään tunne. Mutta kannattaa sitäkin kokeilla ainakin sellaisille, jotka eivät selvästi pyydä ottamaan... "

Puhelin on siitä metka kapistus, että siihen ei ole pakko vastata, jos on huono hetki. Hetken sopivuus on ennemminkin vastaajan vastuulla kuin soittajan. En minä tiedän mikä hetki on sopiva edes tutuille ihmisille. Huomaan kyllä siitä, että eivät vastaa, että nyt oli huono hetki.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   14.9.24 00:31:25

Mä vastaan viikon kuluessa. Soittoja en halua ja se lukee myös kotisivuillani eikä siellä ole puhelinnumeroa. Silti joku kuitenkin soittaa. Numero ei ole salainen. Töissä en voi pitää puhelinta mukana ja olen iltaisin töissä.
Olisi kiva, jos pennunkyselijä viitsisivät lukea miten ottaa yhteyttä.

Lähettäjä: Kasvattaja 
Päivämäärä:   14.9.24 01:29:47

Suosituimmissa roduissa tunnetuimmille kasvattajalle tulee kymmeniä kyselyjä kuukaudessa. Jos ajankohtaisia pentuesuunnitelmia ei ole, tuntuu turhauttavalta vastata "ei oo". Itse sain joskus muutamassa viikossa yli 40 kyselyä. Vastasin kyllä kaikille, mutta ei aika oikein riittäisi siihen. Vastaaminen ei varmasti kasvattajia kiinnosta, jos seuraavat pennut on aikaisintaan vuoden päästä ja nekin pennut on jo alustavasti varattu.

Lähettäjä: Hauhau 
Päivämäärä:   14.9.24 05:08:45

Tässä oli hyviä pointteja mutta tuntuu, että kasvattajat eivät vastaa viesteihin vaikka ilmoittavat, että vapaita pentuja olisi

Lähettäjä: just 
Päivämäärä:   14.9.24 05:57:13

Kyllä mä kasvattajana olen aina vastannut kaikille, myös niille törpöimmille.

Päivämäärä:   14.9.24 06:34:56

"Jos ajankohtaisia pentuesuunnitelmia ei ole, tuntuu turhauttavalta vastata "ei oo". "

Eikös se tämän hetken juttu ole, että ollaan kiinnostavaan kasvattajaan yhteydessä ajoissa? Tyyliin 1-5 vuotta, mitä rotukoiraihmisten jonotuksia juuri yhdeltä tietyltä haluamaltaan kasvattajalta ovat odottaneet pentua.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   14.9.24 08:56:39

En edes tukisi näitä "kasvattajia", jotka nimenomaan aiheuttavat ylihintaisilla koirillaan sen, että jengi ostaa pentutehtaista. Hanki rescue. Teet siinä eettisen työn ja koiria on maailma muutenkin täynnä. Anna koti sitä oikeasti tarvitsevalle!

Päivämäärä:   14.9.24 09:34:14

"Suosituimmissa roduissa tunnetuimmille kasvattajalle tulee kymmeniä kyselyjä kuukaudessa. Jos ajankohtaisia pentuesuunnitelmia ei ole, tuntuu turhauttavalta vastata "ei oo". Itse sain joskus muutamassa viikossa yli 40 kyselyä. Vastasin kyllä kaikille, mutta ei aika oikein riittäisi siihen. Vastaaminen ei varmasti kasvattajia kiinnosta, jos seuraavat pennut on aikaisintaan vuoden päästä ja nekin pennut on jo alustavasti varattu."

Miksi et kirjoita kotisivuille vaikkapa että tällä hetkellä et vastaanota pentukyselyjä koska pentuja ei ole tulossa tai koska tuleville pennuille on jo kodit? Vähenevät pentukyselyt ja niille lukutaidottomille ei sitten ole enää pakko vastata, kun on näkyvästi ilmoittanut ettei niitä pentuja ole nyt tulossa eikä halua kyselyitä niistä.

Lähettäjä: Kasvattaja 
Päivämäärä:   14.9.24 09:38:14

Vastaan aina, vaikka olisi törppökin kysely. Vastaan viesteihin joka päivä. Vähintään sen verran, että kiitän viestistä ja kerron, koska palaan asiaan tarkemmin.

Yleensä se "tarkemmin" kirjoitettu vastaus on aika pitkä ja yksityiskohtainen. Siksi haluan käyttää siihen aikaa. Mutta siis ensimmäinen vastaus lähtee melkolailla heti.

Päivämäärä:   14.9.24 10:24:10

Kuinka sitten suhtaudutte heihin, joita kiinnostaa rotu ja haluaisi kysellä rotuun liittyviä asioita? Vai vastastteko vain pentukyselyihin, bisnes bisnes?

Lähettäjä: jes 
Päivämäärä:   14.9.24 10:37:38

H, ulkomailta hankittu rescue, mitä eettisyyttä siinä on?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   14.9.24 11:04:13

"Kyllä mä kasvattajana olen aina vastannut kaikille, myös niille törpöimmille"

Näin meilläkin. MUTTA viestejä kyllä menee joskus roskapostiin ja sitä roskaa kun tulee muutenkin paljon niin sieltä niitä ei aina bongaa, vaikka kuinka tarkistan sen kansion ennen poistamista.. ikinä ei siis tiedä onko jätetty vastaamatta vai onko tapahtunut joku töppö jossain koneiden maailmassa.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   14.9.24 11:09:24

"Kuinka sitten suhtaudutte heihin, joita kiinnostaa rotu ja haluaisi kysellä rotuun liittyviä asioita? Vai vastastteko vain pentukyselyihin, bisnes bisnes?"

Jos joku mainitseekaan "bisnes bisnes" niin en ainakaan suopeasti :D Mutta rodusta kerron kokemuksiani mielelläni ja olen joskus ottanut kävelylle tms. rodusta kiinnostuneita mukaan. Mutta pennut ja pentujonossa olevat aina ensin ja siksi ajankohdalla on merkitystä koska tällaisia ehdin ! Ja on se joskus vähän jäänyt kaihertamaan, että ollaan käyty kylässä asti ja sitten kadottu täysin, niin käytöstavatonta toimintaa että vähän kyllästyttää. Kaikista ei ole pakko pitää tai olla samaa mieltä koiristakaan, mutta kun korostan juuri näitä asioita jo vastauksessani niin odotan sen verran tapoja että kiitetään ja kohteliaasti kysytään jos joku askarruttaa tai kerrotaan että on saatu pentu/vaihdettu rotua tms. Siis edes joku näistä, yksi viesti tai pihhaus edes.

Lähettäjä: Kuppikunnat 
Päivämäärä:   14.9.24 15:41:17

En itse harrasta näyttelyitä, mutta omassa rodussani on yksi kasvattaja, jonka kasvatit voittavat ”aina”. Ei ole väliä, esittääkö koiraa kasvattaja itse vai koiran omistaja tai joku muu ”ulkopuolinen”, eli tuomari ei esittäjän perusteella voi päätellä koiran kasvattajaa.

Rodun kasvattajat ovat jakautuneet kolmeen leiriin: tämän ”kaiken voittavan” kasvattajan kaverit ja/tai häneen positiivisesti suhtautuvat, ”kaiken voittavaa” kasvattajaa vihaavat eivätkä käytä hänen kasvattamiaan uroksia omilla nartuillaan sekä ”neutraalit”, jotka eivät ole ”kaiken voittavan” kasvattajan kavereita mutta eivät (julkisesti) häntä haukukaan. Saattavat käyttää ko. kasvattajan kasvattamia uroksia omilla nartuillaan tai sitten eivät.

”Uutena” on rodun pariin hankala tulla, mutta jos on jo ko. rodun koira, uuden koiran saa helposti joko vanhan koiran kasvattajalta tai sitten vanhan koiran kasvattaja suosittelee jollekin toiselle kasvattajalle pennun ostajaa. Mutta ”leirirajoja” ei voi ylittää. Jos aiempi koira on ”kaiken voittavaa” kasvattajaa vihaavalta kasvattajalta, et tule saamaan pentua ”kaiken voittavan” kasvattajan kaverilta.

Päivämäärä:   14.9.24 16:29:45

Teillä on jokaisella käsissänne se kapine jota puhelimeksi kutsutaan. Soittakaa!

Hevosalan yrittäjänä saan loputtomasti puoli anonyymejä kyselyjä. "Säde tässä Hei", tai ihan nimettömänä. Niihin vastaaminen veisi tolkuttomasti aikaa. Saman asian selvittäisi kahdessa minuutissa puhelimessa. Ja sitten jos et ole avannut viestissä kaikkia pilkun taustoja, niin siihen vielä vedotaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.