Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  suosittele koiralle dieettiruokaa

Lähettäjä: japa 
Päivämäärä:   13.9.24 12:24:55

Otsikossa kysymys, siis keskikokoiselta koiralta tavoite saada pari kiloa pois ja ajattelin turvautua muun tekemisen ja aktiviteetin lisäämisen ohella dieettinappulaan. (huom ei ole ainoa ruoka)
Olisiko kokemuksia, mikä on maittava ja hinta-laatusuhteelta järkevä nappula.

  Re: suosittele koiralle dieettiruokaa

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   13.9.24 13:39:26

Werraton kevyt. Korkea proteiini eli ei ole hiilarihöttöisimmästä päästä. Oma 11v leikattu uros syö tätä lihan kanssa eikä ole lihonut vaikka ahneus ruoan perään lisääntyi kyllä leikkauksen jälkeen.

  Re: suosittele koiralle dieettiruokaa

Lähettäjä: japa 
Päivämäärä:   13.9.24 13:47:11

Kiitos vinkistä!

  Re: suosittele koiralle dieettiruokaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.9.24 13:49:46

Oisko helpoin vaan vähentää sitä nykyisen ruoan määrää? Kumminkin uudessa ruoassa on aina se riski, ettei se koiralle sovellukaan ja itse en ainakaan jaksaisi sitä show’ta.

  Re: suosittele koiralle dieettiruokaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.9.24 13:55:14

Kolmasosa pois nykyisestä päivittäisestä ruoka-annoksesta nykyisellä ruualla.

  Re: suosittele koiralle dieettiruokaa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.9.24 16:33:22

Cibau kalariisi

  Re: suosittele koiralle dieettiruokaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.9.24 17:42:34

Mikä on nykyisen ruuan rasvaprosentti? Mitä muuta syö ku nappulaa

  Re: suosittele koiralle dieettiruokaa

Lähettäjä: Poni 
Päivämäärä:   13.9.24 18:16:34

Werrattoman kevyt meilläkin käytössä. Sillä lähti viimeiset tiukassa olleet 2kg

  Re: suosittele koiralle dieettiruokaa

Lähettäjä: Poni 
Päivämäärä:   13.9.24 18:18:50

Meillä ei voinut vanhan ruuan määrää enää pienentää. Ekat kaksi kiloa saatiinkin sillä keinoin pois, että tiputettiin ruuan määrää.
Korkea proteiini pitoisuus pitää myös nälkää paremmin pois, siksi meille valikoitui tuo werrattoman kevyt.

  Re: suosittele koiralle dieettiruokaa

Lähettäjä: Rv 
Päivämäärä:   13.9.24 20:18:40

Acana senior (33 prossaa proteiinia), kevytruoissa on lähes kaikissa luokattoman vähän proteiinia. Aiemmin mainittu Werraton oli kyllä positiivinen ylläri 30 prosentin proteiinilla! Sitten jos ruokamäärä pitäisi vetää todella alas, niin nappulasta jonkun 30% voi korvata esim keitetty porkkana-seiti mössöllä, kaloreita ei nimeksikään, mutta tulee lisäproteiinia ja mahan täytettä.

  Re: suosittele koiralle dieettiruokaa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.9.24 20:21:28

Werrattoman proteiini pitoisuus johtuu härkäpavuista. Herneet ja pavut ole mitään koiran ruokaa..

  Re: suosittele koiralle dieettiruokaa

Lähettäjä: japa 
Päivämäärä:   13.9.24 22:15:09

Kiitos kaikille keskustelusta! Kävin kaupalla ja ostin kokeeksi pienen pussin tuota Werratonta. Näkyy ainakin maistuvan koiralle. :)

  Re: suosittele koiralle dieettiruokaa

Lähettäjä: Nnn 
Päivämäärä:   13.9.24 22:44:07

Jahti Vahti kevyt

  Re: suosittele koiralle dieettiruokaa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.9.24 00:38:09

Pienensin vaivihkaa annoskokoa ja sit lopetin itse jääkaapilla ravaamisen iltaisin kun pitäähän sitä vähän koirallekki ku itelle vähän juustoa ja jos leikkelettä leivälle ja pari suuhun itelle ja tietenki koiralle. En palkkanamita koiraa eikä meillä ole koiralle eikä kissoille varsinaisia nameja. Kas itelläki muutama kilo tippunut :-) Ns. kotiruokaakin koira saa välillä ja jos kissat jättää märkäruokaa laitan koiran nappuloihin "kastikkeeksi". Ei eläin itse sitä ruokaansa saalista vaan ihminen ruokkii..

  Re: suosittele koiralle dieettiruokaa

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   14.9.24 11:00:28

Ei syö mun koirat minkäänlaisia juustoja ja leikkeleitä kaapeista. Saati muitakaan ruokajämiä. Menee ihan omaan mahaan näillä hinnoilla sellaiset eväät. Ja ostetaan vain sen verran ettei mene pilalle tai tarvi roskiin laittaa (tai sille koiralle syöttää).

  Re: suosittele koiralle dieettiruokaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.9.24 12:46:51

Mä olen syöttänyt mun 8-vuotiaalle eri merkkien light-ruokia laihtumisen toivossa. Kaikki maistuvat (ehkä siinä syy neidin tuhtiin olemukseen) eikä mikään ole aiheuttanut ylimääräistä oirehtimista. Nyt on menossa Pure Natural adult light, edellinen pussi oli Dagsmarkin kevyt & seniori, sitä ennen syötin pari pussia Arion light. Painoa on saatu putoamaan hyvin, mutta jatketaan vielä. Koira on luonnostaan vähän liikkuva, pihavahtityyppi.

  Re: suosittele koiralle dieettiruokaa

Lähettäjä: japa 
Päivämäärä:   18.9.24 09:21:44

Kiitos kaikille, tännehän olikin tullut vielä keskustelua :)
Nyt siis tuo Werraton kevyt ollut muutaman päivän kokeilussa. Maistuu koiralle ja ainakaan vielä ei ole mitään ylimääräistä tullut esille että ei sopisi sille. Lisänä saa lihaa ja erilaisia purtavia. Olen kiinnittänyt nyt enemmän huomiota myös niiden määrään ja laatuun ja että tämä ahneempi ei vetele kitaansa toiselta jääneitä jämiä. Jääkaapilla en ravaa itsekään joten sieltä ei putoile koiralle ylimääräistä, kiitos tästäkin ihan aiheellisesta huomiosta. :D

  Re: suosittele koiralle dieettiruokaa

Lähettäjä: jms 
Päivämäärä:   18.9.24 09:59:28

Meillä tuo Werraton kevyt aiheutti närästystä, olisin kyllä mielelläni syöttänyt sitä tuon proteiinipitoisuuden takia.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.