Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Katkaisuvaroitus - sähkö

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   13.9.24 12:09:54

Olin sopinut katkaisuvaroituksen eräpäivän siirrosta perintäyhtiön kanssa ja kävi sitten niin hölmösti, että unohdin maksaa laskun. Maksoin erääntyneen pääoman tietenkin heti (eli viikon myöhässä), mutta Ropo Capital oli ehtinyt jo lähettää katkaisuilmoituksen energiayhtiölle.

Olin yhteydessä energiayhtiöön ja sieltä sanoivat etteivät ole vielä ehtineet aloittaa katkaisutoimenpiteitä, mutta Ropo Capital ei nyt suostu perumaan katkaisua, koska laskuun liittyvät kulut jäivät vielä avoimeksi (en saanut niitä maksettua). Olen mielestäni kuullut aiemmin sanottavan, että pelkkien kulujen vuoksi sähköjä ei voi katkaista. Olenko väärässä? Yritin soittaa kuluttajaneuvontaan, mutta en ole saanut sieltä ketään kiinni vastaamaan asiaan.

En tarvitse paasausta asiaan liittyen, vaan asiallisia vastauksia. Tällä hetkellä on taloudellisesti tiukkaa, mutta tottakai avoimet kulutkin aion maksaa.

  Re: Katkaisuvaroitus - sähkö

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   13.9.24 12:41:57

Miten joku perintäyhtiö voi sähköt katkaista ? Kysy sähköyhtiöltä onko heillä joku esim viivästyskorko saamatta ja maksa heille jos jotain on maksamatta . Sähköyhtiö ei katkaise sähköjä jos saavat omansa.

  Re: Katkaisuvaroitus - sähkö

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   13.9.24 12:47:07

Ja tietty maksat ne suoraan sähköyhtiölle jos on jotain saamatta.

  Re: Katkaisuvaroitus - sähkö

Lähettäjä: jaaha 
Päivämäärä:   13.9.24 12:53:21

Miten voit unohtaa maksaa, jos olet jo nähnyt vaivaa ja sopinur eräpäivän siirrosta???

  Re: Katkaisuvaroitus - sähkö

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   13.9.24 14:40:27

Laita jatkossa muistutus puhelimeen.

  Re: Katkaisuvaroitus - sähkö

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   13.9.24 14:43:22

Maksa samantien ne avoimetkin kulut kerran halua on maksaa. Varmasti järjestyy kun rahat näkyy tilillä.

  Re: Katkaisuvaroitus - sähkö

Lähettäjä: mini 
Päivämäärä:   13.9.24 14:48:11

Noin Ropo Capital tekee. Sähköt palautuu tunnissa, kun saat kulutkin maksettua sieltä palvelun kautta.

Jos olisit maksanut pelkän erääntyneen laskun eräpäivänä, sähköjä ei katkaistaisi.

  Re: Katkaisuvaroitus - sähkö

Lähettäjä: Vattu 
Päivämäärä:   13.9.24 14:54:18

Ropo on kyllä yks idiootin pikkutarkka perintäfirma!

  Re: Katkaisuvaroitus - sähkö

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   13.9.24 14:57:28

Et siis maksanut perintäfirman kuluja? Oliko ne tarkoitus maksaa, vai jättää roikkumaan? Miksi et maksa niitä nyt asap pois?

  Re: Katkaisuvaroitus - sähkö

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   13.9.24 14:59:30

Törkeetä jos perintäfirma voi vaatia sähkönkatkaisuja jos heidän kuluja on auki. Luulisi olevan laitonta.

  Re: Katkaisuvaroitus - sähkö

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.9.24 15:00:42

Lähettäjä: Minä Vaan
Päivämäärä: 13.9.24 12:41:57

Miten joku perintäyhtiö voi sähköt katkaista ? Kysy sähköyhtiöltä onko heillä joku esim viivästyskorko saamatta ja maksa heille jos jotain on maksamatta . Sähköyhtiö ei katkaise sähköjä jos saavat omansa.

Koska laskut ovat menneet perintään. Ei se sähköyhtiölle maksaminen enää auta, kun eivät ole enää heidän laskujaan.

  Re: Katkaisuvaroitus - sähkö

Lähettäjä: v 
Päivämäärä:   13.9.24 15:05:05

Mitä kuluja tuollaisesta seuraa? Sen sähkönkatkaisun lisksi?

  Re: Katkaisuvaroitus - sähkö

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   13.9.24 15:06:50

On maksettava kulutkin sentilleen jos haluaa katkaisun estää. T. Sossu

  Re: Katkaisuvaroitus - sähkö

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   13.9.24 23:42:24

Olen siis maksanut sähköyhtiölle avoimen saatavan, avoimet jäljellä olevat kulut ovat perintäfirman (Ropo) kuluja. Tili on tyhjä tällä hetkellä jonka vuoksi en pysty perintäkuluja nyt juuri maksamaan. Muuten maksaisin ne heti, koska tiedän niiden olevan aiheelliset.

  Re: Katkaisuvaroitus - sähkö

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   13.9.24 23:44:41

Ja Ropo siis vetoaa siihen, että kun he ovat jo ehtineet lähettää energiayhtiölle katkaisuilmoituksen - niin eivät voi sitä perua ennenkun myös kulut on maksettu.

  Re: Katkaisuvaroitus - sähkö

Lähettäjä: jes 
Päivämäärä:   13.9.24 23:58:30

Vattu, idiootti tässä tapauksessa on sähkölaskun maksamatta jättänyt sähkön käyttäjä!

  Re: Katkaisuvaroitus - sähkö

Lähettäjä: hoitsu 
Päivämäärä:   14.9.24 01:26:13

Eivät voi katkaista perintäyhtiön omien maksujen takia, sähköyhtiölle riittää että heidän maksut on maksettu. Hyvä että olit yhteydessä sinne suoraan.

  Re: Katkaisuvaroitus - sähkö

Lähettäjä: ;; 
Päivämäärä:   14.9.24 08:15:10

Sehän on järkevää haukkua idiootiks. Mistä te tiedätte, mikä on alottajan tilanne? Erinäiset leikkaukset tuntuu pienitulosilla rajusti, ja voi olla oikeesti valinta syödä tai maksaa lasku. Tai tankata auto töihinpääsyyn, tai maksaa lasku. Tai mitä vaan. On voinu tulla yllättävä meno, mennä työt, tai muuta, että on ihan kusessa. Tai ihan unohtaa maksaa. Me ollaan ihmisiä, jotka nyt vaan unohtaa joskus asioita. Etenkin kiireessä. Haukkuminem ja turvan rääpiminen ei auta ketään, joka on kusessa valmiiks. Sairasta. Tsempit alottajalle

  Re: Katkaisuvaroitus - sähkö

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   14.9.24 08:30:18

"kävi sitten niin hölmösti, että unohdin maksaa laskun"

Oletko harkinnut omaa edunvalvojaa?

  Re: Katkaisuvaroitus - sähkö

Lähettäjä: a 
Päivämäärä:   14.9.24 09:22:47

Huoh- Tarpeeksi kun on stressiä ja paineita niin helposti unohtuis sultakin ...

  Re: Katkaisuvaroitus - sähkö

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.9.24 09:32:32

"kävi sitten niin hölmösti, että unohdin maksaa laskun"

Jotenkin luulen, että perintäfirmat on kuulleet tuon saman selityksen aika monta kertaa...

  Re: Katkaisuvaroitus - sähkö

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.9.24 09:36:14

Miten tili voi olla tyhjä??

  Re: Katkaisuvaroitus - sähkö

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   14.9.24 11:18:31

Ropo on kyllä varsinainen idioottilaitos. Meillä katkenneet kerran sähköt. Lasku oli maksettu kyllä mutta jostain syystä heillä ei näkynyt viitenumeroa maksetusta laskusta. Ei osannut selittää pankki eikä ropo. 200 eur uudelleen kytkentä. Ropolla aspa ja laskutus eivät keskustele keskenään. Kysyinkin että maksaako ihmiset useinkin ylimääräistä teille kun ei pysty kohdentaan. Menivät kuulemma sekaisin kun maksaja oli mies enkä minä. Summa täsmäs mutta maksajan etunimi ei. Toivottavasti saivat hyvät pikkujoulut pidettyä…

  Re: Katkaisuvaroitus - sähkö

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   14.9.24 11:21:23

Siis paljonko se puuttuva summa on? Saisitko sitä mitenkään haalittua kasaan sukulaisilta, ystäviltä, työkaverilta? Edes joltain?

  Re: Katkaisuvaroitus - sähkö

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   14.9.24 12:08:49

Siksi kannattaa tosiaan maksaa suoraan sähköyhtiölle auki olevat heidän viivästysmaksut yms jotta sähköt pysyy. Ropo yms karhutkoon sitten omia kulujaan mutta eivät he voi vaatia sähkön katkaisua jos sähköyhtiöllä ei ole enää syytä katkaista sähkö.
Vaikka ne menneetkin perintään jo niin ne voi silti maksaa sähköfirmalle varsinkin jos on pelkona että joku ropo pelleilee sähkön katkaisun kanssa.

  Re: Katkaisuvaroitus - sähkö

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.9.24 13:41:25

Aiheen sivuun, tällainenkin asia voisi olla hyvä selvittää sähkösopimusta tehdessä että mitä perintäyhtiötä käyttävät, ropon voisi kiertää kaukaa ja yhtiöt jotka sitä käyttää.

  Re: Katkaisuvaroitus - sähkö

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.9.24 19:35:23

Ja jos ropolle pitää jotain maksaa niin kannattaa käydä heidän sivuilta omaropo (tms) -palveluun kirjautumalla niin näkee ajantasaisen summan ja maksu näkyy nopeammin siellä

  Re: Katkaisuvaroitus - sähkö

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.9.24 19:42:59

”Tai ihan unohtaa maksaa. Me ollaan ihmisiä, jotka nyt vaan unohtaa joskus asioita.”

Tässä on nyt vissiin unohdettu useampikin lasku, jos ihan perintäfirmalle mennyt perittäväksi.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.