Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tottuuko liikenteen meluun? Asumisesta

Lähettäjä: Muuttaja 
Päivämäärä:   12.9.24 17:01:48

Löytyi unelmatalo upealla tontilla ja muuten täydellisestä paikasta, mutta n. 200 metrin päässä kulkee moottoritie. On meluaita ja korkea maavalli, mutta taloa kun käytiin katsomassa pihalla ja osin sisälläkin kuului jatkuva, tasainen humina/kohina. Tottuuko tuohon ääneen ajan kanssa? Ääni sentään on onneksi(?) tasainen eikä mitään kiihdyttelyä tai jarruttelua, lähin liittymä ko. moottoritielle on monen kilometrin päässä. Epäröimme tarjouksen jättämistä tuon liikennemelun takia. Myyjät tietysti väittävät, että itse eivät ko. ääntä enää edes huomaa/kuule.

  Re: Tottuuko liikenteen meluun? Asumisesta

Lähettäjä: sinkku 
Päivämäärä:   12.9.24 17:02:34

Varmaankin tottuu, mutta melu on todella epäterveellistä siitä huolimatta. En todellakaan ostaisi.

  Re: Tottuuko liikenteen meluun? Asumisesta

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.9.24 17:12:41

Tottuu siihen. Itse asuin aikanaan Vantaalla, ja en edes kuullut niitä lentokoneita, jotka lensi yli vähän väliä. Ääni kun ei ole edes tasainen vaan tulee ja menee. Nyt kun siellä välillä käy, sitä kiinnittää huomiota jokaiseen lentokoneeseen joka yli lentää. =D

  Re: Tottuuko liikenteen meluun? Asumisesta

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   12.9.24 17:27:30

Ei totu.

  Re: Tottuuko liikenteen meluun? Asumisesta

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   12.9.24 17:35:37

Asun itsekkin noin ja kyllä minä olen tottunut ääniin, olisi itseasiassa nyt outoa olla täysin hiljaisuudessa ja ihan mukava kuulla vähän elämän ääniä kun asuu tiestä huolimatta korvessa. Naapuri saattaa kävellä ohi ja voi vaihtaa pari sanaa. Liikenne kyllä hiljenee yleensä ennen puoltayötä.

  Re: Tottuuko liikenteen meluun? Asumisesta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.9.24 17:35:41

Lähettäjä: sinkku
Päivämäärä: 12.9.24 17:02:34

Varmaankin tottuu, mutta melu on todella epäterveellistä siitä huolimatta. En todellakaan ostaisi.

  Re: Tottuuko liikenteen meluun? Asumisesta

Lähettäjä: En 
Päivämäärä:   12.9.24 18:41:51

En ostaisi. Kuten yllä jo sanottu niin meluun voi näennäisesti tottua, mutta se siitä huolimatta heikentää terveyttä. Vasta kun muutin maalle luonnon keskelle hiljaisuuteen niin tajusin kuinka negatiivisesti äänet vaikuttivat omaan terveyteen ja jaksamiseen. Kummasti ei stressaa enää samalla tavalla, vaikka vaikeita aikoja on ollut.

  Re: Tottuuko liikenteen meluun? Asumisesta

Lähettäjä: 78 
Päivämäärä:   12.9.24 18:48:00

Kotona sisällä ollessa totuin kyllä, mutta lenkille oli ärsyttävää lähteä kun jatkuvasti kauhea kohina ja pihallakin oleillessa ärsytti. Jossain vaiheessa aloin autoilla lenkille kauemmaksi ja lopulta muutin pois.

  Re: Tottuuko liikenteen meluun? Asumisesta

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   12.9.24 19:50:17

Minä olen aina asunut nelostien varressa.
Nykyään kävely ja pyörätie menee vieressä ja minulla on tapana lenkillä käydessä laittaa korvatulpat korviin koska näin vanhemmiten tuo nelostien tien pauhu on ruvennut ottamaan hermoon ja korviin.

  Re: Tottuuko liikenteen meluun? Asumisesta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.9.24 20:06:14

Tottuu kyllä.

  Re: Tottuuko liikenteen meluun? Asumisesta

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   12.9.24 20:27:29

Tottuu, mutta ei se silti terveellistä ole. Toisaalta moni kaupunkilainen asuu paljon pahemmissa ääniolosuhteissa.

  Re: Tottuuko liikenteen meluun? Asumisesta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.9.24 21:15:36

Pakokaasut ne eivät ainakaan ole terveellisiä....

  Re: Tottuuko liikenteen meluun? Asumisesta

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   12.9.24 21:43:34

Olen asunut koko ikäni lentomelualueella enkä huomaa niitä käytännössä ollenkaan. Samoin kehä 3 meni parin sadan metrin päästä edellisestä kodista eikä se kohina häirinnyt ollenkaan. Kuului kyllä, jos kuunteli, mutta ei ikinä häirinnyt. Nykyisin asutaan 2km päässä kehästä ja koronan alkuaikoina huomasi, että kohinaa ei kuulunut, se melkein häiritsi enemmän. Varsinkin kun lentokoneetkin katosi. :D

Mulle ei olisi ongelma, mutta monelle muulle voisi olla.

  Re: Tottuuko liikenteen meluun? Asumisesta

Lähettäjä: On 
Päivämäärä:   12.9.24 22:28:13

Ainakin lentokoneet ja junat katoaa mielestä parissa kuukaudessa, mutta jatkuva melu pihalla häiritsisi kyllä.

  Re: Tottuuko liikenteen meluun? Asumisesta

Lähettäjä: FM 
Päivämäärä:   12.9.24 22:36:19

Olen asunut nyt 2 vuotta elämän keskellä. Melko vilkkaasti liikennöidyn taajamatien varressa. Kohdallamme on vielä liikennehidaste. Melu on kyllä aika jäätävä kun siinä tapahtuu just kiihdytys. Päivällä ihan ok ollut mutta yöllä en pysty nukkumaan ilman korvatulppia. Tänään kävin lenkillä korvessa. Ihmettelin, että voiko näin hiljaista olla, että kuulee oman hengityksenkin. Pisti miettimään.

  Re: Tottuuko liikenteen meluun? Asumisesta

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   12.9.24 22:47:13

Toiset tottuu toiset ei. Itse asunut kaupungin keskustassa dikä äändt häirinneey

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.