Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: sade 
Päivämäärä:   12.9.24 11:22:30

Niin, eli hyvä ystäväni tunnusti pettäneensä miestään harrastuksesta tutun ihastuksen kanssa. Ystäväni puolelta ihastusta tuohon toiseen mieheen on ollut jo jonkin aikaa ja on minullekin kertonut tunteistaan. Olen tukenut ystävää, koska hänelle ihastus on ollut ensimmäinen näin vahva ihastus varattuna ollessa ja hän on ollut melko hukassa välillä. Pettämistä en hyväksy, mutta olen kertonut ystävälle, että ihastuksia tulee suhteidenkin aikana, se on ihana normaalia.

Nyt tilanne on kuitenkin muuttunut, en voi ymmärtää ystävän päätöstä pettää. Asiasta tekee vaikeamman se, että ystävän mies on hyvä tuttuni lapsuusajoilta, minkä vuoksi tunnen olevani todella hankalassa asemassa. En tiedä, miten voin kohdata hänet nyt.

Ystävä oli katuvainen kertoessaan asiasta ja olin itsekin niin yllättynyt, että en oikein saanut sanotuksi mitään muuta kuin että tilanne vaikuttaa hankalalta. Ystävä haluaa pitää asian salassa mieheltään ja on avautunut asiasta vain minulle. Vannotti myös, etten kertoisi muille yhteisille ystävillemme.

En tiedä, miksi sain tämän kyseenalaisen kunnian tietää ainoana asiasta, ja suututtaa, että ystävä laittoi minut tähän tilanteeseen. Kokemuksia vastaavista tilanteista?

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   12.9.24 11:28:03

Niin. Mikäs olikaan hötöraadin konsensus vastaavissa tapauksissa aiemmin, pitäisikö pettäjä käräyttää vai ei? Huomaathan, että tasa-arvon nimissä sukupuoli ei saa vaikuttaa asiaan.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   12.9.24 11:29:14

Todella ikävää ystävältä laittaa asettaa sinut kahden ihmisen väliin. Kai sinun pitää vain pohtia, kumpi näistä ystävistä on sinulle tärkeämpi.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: ,,, 
Päivämäärä:   12.9.24 11:32:48

Itse olin vähän vastaavassa, ei tosin kyse pettämisestä, mutta pariskunta joista tunsin miehen jo lapsuudesta ja nainen ystäväni joka kertoi "salaisuuden". Yön yli mietittyäni kerroin hänelle miten hankalalta asema tuntuu, että lapsuudentuttuni pistää välit poikki jos joskus saa tietää, että olen ollut tietoinen asiasta enkä kertonut hänelle. Tämä nainen ymmärsi, ja sovittiin, että asiasta ei enää puhuta ja hän ei koskaan kerro miehelle, että minä olin tietoinen asiasta.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   12.9.24 11:38:26

Jos/kun asia on luottamuksella kerrottu, en pettäisi luottamusta. Kertoisin kuitenkin, mitä mieltä pettämisestä olen.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.9.24 11:45:22

Kumpi ystävä on tärkeämpi? Itse haluaisin kertoa miehelle jos olisin miehen ystävä, mutta mikäli nainen olisi paras ystäväni vuosien ajan niin sanoisin, että olen hankalassa asemassa ja minulla on nyt liikaa tietoa. En suostuisi kuuntelemaan hänen syyllisyyden tuskiaan vaan kehottaisin kertomaan miehelle, mutta jättäisin päätöksen hänelle.

Luultavasti välit tähän pariskuntaan viilenisi jos nainen ei kertoisi miehelleen. Mielestäni mies ansaitsee tietää, mutta jos hän ei ole läheinen ihminen minulle niin saattaisin vain ottaa etäisyyttä pariskuntaan.

Itse olen siis ihminen, jolle ei kerrottu vastaavassa tilanteessa ja olisin todellakin halunnut tietää. Nuorena minä kerroin vastaavassa tilanteessa miehelle ja minut leimattiin epäluotettavaksi valehtelijaksi. No se parisuhde ei joka tapauksessa kauaa tällä parilla kestänyt ja lopetin kaveruuden molempiin.

Nykyään yritän välttää draamaa ja sekaannun max minulle tärkeiden ihmisten elämään jos koen, että on pakko.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: sade 
Päivämäärä:   12.9.24 11:56:13

Ystäväni kanssa olen läheisempi kuin miehen kanssa. Mutta toisaalta ystäväni on tässä toiminut väärin enkä haluaisi suojella pettävää ihmistä ja samalla valehdella ihmiselle, joka ei ole ansainnut petetyksi tulemista.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   12.9.24 12:00:00

Ei ole sun asia kertoa miehelle. Mulla kävi samalla tapaa ja jäätyi lopulta välit ystävään.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.9.24 12:07:16

Et kerro kellekään. Etenkin kun ystävä katuu.

Esimerkki: jos minun mieheni olisi pettänyt ja katuisi, ja kertoisi kaverilleen ja tämä paljastaisi asian minulle, olisin erittäin vihainen viestintuojalle koska EN HALUA TIETÄÄ.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: sade 
Päivämäärä:   12.9.24 12:14:12

Ensimmäinen ajatukseni itsellänikin on, että ystävä on minuun luottanut tässä asiassa ja vaikka ajattelen hänen tehneen ison virheen, en halua rikkoa luottamusta. Mutta. Pettäminen ei ole ollut vain yksi kerta, sitä on tapahtunut muutaman kerran ystävän sanojen mukaan. Onko hän siis aidosti katuva?

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: lknkn 
Päivämäärä:   12.9.24 12:17:42

En MISSÄÄN TAPAUKSESSA kertoisi asiasta kenellekään. Itse asiassa yrittäisin unohtaa koko tiedon. Asia on pariskunnan välinen eikä kuulu sulle. Ystäväsi teki väärin kun ylipäätään kertoi sulle.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.9.24 12:35:52

Muuten sanoisin, että hittoako se sulle kuuluu, mutta tietty jos myös mies on ystäväsi niin tilanne on hankala. Veemäisesti siinä tapauksessa ystävältäsi tehty, että kertoi sinulle.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   12.9.24 12:38:50

Ei ole kyllä aidosti katuva jos on kerran pettänyt useamman kerran (ja aikoo vielä jatkossakin?). Sanoisin että minun niskaani ei tarvitse tuota paskaa kaataa vaan maatkoon siinä yksinään ja että jos hänen on pakko keventää mieltään asiasta niin ei hän voi olettaa etteikö minulle tulisi tarve tehdä samoin.

Vaikea sen kummennin sanoa miten toimisin kun ei tarkkaan tiedä parin keskinäisistä väleistä ja omasta suhteesta heihin, mutta en nyt suoraan juoksisi kertomaan sille kumppanille. Mutta en kyllä jäisi miksikään salaisuuden kantajaksikaan joka esittäisi maireaa naamaa yhteisissä tapaamisissa jos kaveri jatkaa touhujaan ja niistä raportointia.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: sade 
Päivämäärä:   12.9.24 15:18:54

Ystävän kanssa välit luultavasti viilenee, ainakin jos aikoo jatkaa pettämistä.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: juuli 
Päivämäärä:   12.9.24 15:23:38

Ongelma tässä on että luottamuksella sinulle kerrottu..olisi eri tilanne jos hän jäisi kiinni tai kuulisit jostain muualta. Hankala tilanne. Haluaako sun kaverisi jatkaa suhdetta ja luuleeko että menee jatkossa ihan ok? Ja pysyy erossa siitä miehestä?

Hankala sanoa tuota että onko paha jos on tapahtunut pari kertaa? Pitäisi tietää taustoja, harvoin sentään tapahtuu niin että kaverin kans vaan pamautetaan sänkyyn vaan usein siinä on jotain kipinöintiä ja hiplaamista useamman tapaamisen ajan.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   12.9.24 15:30:31

Inhottava tilanne ja asettaa kuulijan hyvin vaikeaan rooliin, varsinkin kun itse petettyksi osapuoleksi joutuessani haluaisin ehdottomasti tietää heti! Lojaaliudesta ystäviäni kohtaan olen ottanut sen linjan, etten oma-aloitteisesti kerro, mutten valehtelisi, jos petetty ymmärtäisi asiaa suoraan kysyä.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: sano se ääneen 
Päivämäärä:   12.9.24 17:02:42

Tämä on muuten erittäin hyvä itsetutkiskelu- ja itsetuntemusharjoituksen paikka. Eli kuvittele tismalleen sama tilanne mutta siten että petetty puoliso on nainen, hyvä ystäväsi jo lapsuusajoilta, ja hänen miehensä uskoutuu sinulle pettäneensä.

Haasteena on päätyä samaan lopputulokseen ja tismalleen samoilla perusteilla (hittoako se mulle kuuluu, en halua rikkoa luottamusta jne.)

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: Naenen 
Päivämäärä:   12.9.24 17:30:19

Tässä ketjussa nähdään hyvin miten sukupuolet vaikuttaa.

Kysyin kerran täällä lähes samaan tilanteeseen mielipiteitä (mies oli pettäjä), mut lynkattiin lähes 100% huonoksi ihmiseksi jos en kerro ystävälle puolison pettäneen, molemmat heistä siis ystäviäni.

Oma mielipide tähän, älä kerro vaan koita elää asian kanssa. Viestintuoja voidaan ampua.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.9.24 17:36:24

En kertoiai, suotta pahoittaa krnenkään mieltä. Jos puhut kukaan ri ole sinun ystävä sen jälkeen. Lisäksi itse petät luottamuksen jos puhut.

Ei aio enää pettää eli tilanne ohi. Sellaista sattuu eikä järvi taaskaan soutamisesta kulunut.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: Däa 
Päivämäärä:   12.9.24 17:37:39

Minä olen myös sitä mieltä, ettet tietenkään kerro kenellekään. Viestintuoja voidaan ampua, etkä voi tietää onko tämän pariskunnan mieskin pettänyt joskus jonkun kanssa. Nämä on pariskunnan välisiä asioita, eikä ole sinun paikkasi kertoa.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   12.9.24 17:43:43

Olen kerran kertonut pettämisestä miespuolisen kaverin naisystävälle. En muuten olisi puuttunut, kun en juuri häntä tuntenut, mutta hän oli raskaana silloin ja pettäminen oli todella räikeää, sillä huijasi molempia naisia ja kumpikin tahoillaan kuvitteli miehen kanssa seurustelevansa. Miehestä tuli luonnollisesti entinen kaveri.

En kuitenkaan aloittajan tapauksessa puuttuisi asiaan, ei kuulu aloittajalle.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: :E 
Päivämäärä:   12.9.24 17:53:03

Suurin osa ihmisistä haluaa tietää, jos kumppani pettää. Sinulla ei ole velvollisuutta kertoa mutta ei myöskään pitää pettäjän salaisuutta. Mutta parempi olisi, jos saisit ystäväsi itse kertomaan. Ainakaan et voi jatkaa kuin mitään ei olisi tapahtunut, vähintään ottaisin etäisyyttä pettäjään, koska en haluaisi antaa tukea asiassa. Pettäminen kun ei ole mikään vahinko "sellaista sattuu" etenkään tuossa tapauksessa, kun teko on tehty hyvin tietoisesti pitkällisen ihastuksen jälkeen.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   12.9.24 18:13:45

"Nämä on pariskunnan välisiä asioita, eikä ole sinun paikkasi kertoa."

-Niinhän sitä toivoisi, vaan eipä nuo vieraissa käyneet näytä yleensä ymmärtävän että heidän pitäisi ihan itse suhteensa asiat käsitellä sen kumppaninsa kanssa. Siksi kai sinne vieraisiin on päädytykin...

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   12.9.24 18:14:36

Miehet pitäisi yhtä ja kukaan ei kantelisi.

Puhut omista tunteistasi ja kuinka hankalassa tilanteessa olef. Sanot että et halua puhua ja kuulla asiasta enään.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: Yritä ymmärtää 
Päivämäärä:   12.9.24 18:56:44

Tuskin haluaisit vastaavassa tilanteessa että ystäväsi puuttuisi sinun ja miehesi asioihin vaan haluaisit että ystäväsi tukee päätöksiäsi.

Ystäväsi on hukassa tunteineen ja tuo sekoilu on nyt johtanut siihen että halusi kai avautua jollekin joka pystyisi ymmärtämään. Naisilla pettämisen syy on usein jokin ongelma suhteessa johon etsitään ratkaisua noin epätoivoiselta keinolla. Toivottavasti hän nyt tajuaa alkaa parantamaan suhdettaan jos rakastaa miestään eikä enää petä. Sitten on eri juttu.
Sinä petät hänen luottamuksensa jos kerrot. Tuotat myös hirveän tuskan hänen miehelleen
(oletan että hän rakastaa vaimoaan).
Kai ymmärrät että ei ole sinun asiasi puuttua heidän suhteeseensa. Älä tee mitään.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   12.9.24 19:02:57

Ihme kitinää, mitä väliä? Älä puutu muiden elämään.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   12.9.24 19:09:07

Juttele ystäväsi kanssa ja sano, että oli epäreilua laittaa sinut tuohon tilanteeseen. Sano, että hänen täytyy kertoa itse miesystävälleen nyt kun päätti sotkea asiaan muitakin ihmisiä eli sinut. Hän on sinulle nyt velkaa sen, että päästää SINUT tunnontuskista, kun kippasi ne niskaasi.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   12.9.24 19:50:53

Sinulle kerrottiin asia, sinun asiasi ei ole sotkeentua siihen millään lailla.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: Jaaha 
Päivämäärä:   12.9.24 19:59:48

Ei ole muiden asiani sekaantua toisten parisuhteisiin. Ihmissuhteissa on se paska homma, että välillä kuulee asioita, joita ei välttämättä haluaisi kuulla. Sinänsä veemäistä, että ystäväsi ei katunut ihan keskenään tekoaan. Todella ikävää saattaa sinut välikäteen asiassa.

Yritä muistaa että asia ei koske sinua, olet ulkopuolinen. Anna ystäväsi ja miehensä hoitaa parisuhteensa keskenään. Toki ystäväsi tukena voit olla (jos jaksat vielä asiasta kuulla) ja voit oman moraalisi mukaisia mielipiteitä antaa, mikäli ystävä haluaa vielä asiasta keskustella. Muuta et voi tehdä eikä sinun pidäkään. Toisaalta voit sanoa ystävälle, että oli kurjaa asettaa sinut ikävän salaisuuden kantajaksi, etkä halua enää tietää mitään siitä.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   12.9.24 20:57:02

Itse jättäisin kertomatta. En halua puuttua muiden suhteisiin mitenkään. Pettäjä on pettänyt ja hoitakoon itse asian.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.9.24 21:10:44

.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.9.24 21:12:20

"Ensimmäinen ajatukseni itsellänikin on, että ystävä on minuun luottanut tässä asiassa ja vaikka ajattelen hänen tehneen ison virheen, en halua rikkoa luottamusta. Mutta. Pettäminen ei ole ollut vain yksi kerta, sitä on tapahtunut muutaman kerran ystävän sanojen mukaan. Onko hän siis aidosti katuva?"

Mielestäni sekoitat tässä nyt asioita. Katuuko ystäväsi vai ei – miksi se vaikuttaisi siihen, miten toimit tai oletko kokonaan toimimatta. Ethän sinä tässä ole tuomarina jakamassa oikeutta.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: sade 
Päivämäärä:   12.9.24 22:55:36

"Mielestäni sekoitat tässä nyt asioita. Katuuko ystäväsi vai ei – miksi se vaikuttaisi siihen, miten toimit tai oletko kokonaan toimimatta. Ethän sinä tässä ole tuomarina jakamassa oikeutta."

On hyvin eri asia, jos ystävä on tehnyt virheen, ymmärtää sen eikä jatka samalla tavalla. Jos ystävä ei aidosti kadu hän todennäköisesti jatkaa pettämistä. En halua olla mukana kuviossa, jossa salaan tuttavaltani sen, että hänen puolisollaan on toinenkin elämä. En ole tuomari, mutta en myöskään ystäväni rikostoveri.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.9.24 20:26:07

En lähtisi puuttumaan, mutta kertoisin kyllä mitä mieltä olen.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.9.24 21:36:11

Olin joskus nuorena typeränä tuossa pettäjän asemassa. Kerroin ystävälle, joka painosti minua kertomaan poikaystävällä. Kerroin ja ystävyys jatkui. Eli jos painostaisit ystävääsi itse kertomaan miehelleen...

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: Petetty 
Päivämäärä:   14.9.24 10:15:38

Totuus tekee vapaaksi.

Itse varmaan painostaisin ystävää kertomaan. Ja jos ei kertoisi, kertoisin jollain tavalla varmaan itse.

Mieti itsesi sen petetyn puolison asemaan? Haluaisitko sinä tietää asiasta?

Jos ystäväsi ei kerro asiasta, niin käytännlssähän heidän suhse perustuu silloin valheelle.

Mua on petetty ja sain myöhemmin tietää, kun laskin 1 + 1 = 2 ja exäni myönsi. Selitti monia asioita hänen käytöksessään.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.9.24 10:26:53

Kumpi on sinulle tärkeämpi, ystäväsi vai tämän mies? Sen mukaan joko kerrot miehelle tai olet hiljaa.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   14.9.24 12:04:03

Kyllä mä kertoisin miehelle (olen kertonutkin, ihmiselle ketä en koskaan ollut edes tavannut kun kaverini itse halusi asian pitää salassa. Ei ammuttu minua vaan mies kiitti, tosin minulla oli todisteet asiasta). En usko että kaverisi kovin paljoa katuu jos ei kuitenkaan miehelle kerro.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   14.9.24 12:04:43

Ja joo. Meni välit tähän kaveriin mutta eipä se haittaa pätkääkään.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   14.9.24 21:32:39

Siis sinua suututtaa, että ystäväsi luotti sinuun ja avautui selkeästi vaikeasta asiasta? Et ole kyllä minkään arvoinen ystävä.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: poot 
Päivämäärä:   14.9.24 21:38:51

Sinulla ei ole oikeutta tehdä asiassa mitään. Jos kerrot miehelle, et ole enää hänen ystävä, etkä myöskään ystäväsi ystävä. Olen kokenut tämän niiiiin monesti että viestin tuoja ammutaan AINA ! Vaikka toimisit kuinka hyvällä aatteella hyvänsä. Sut deletoidaan noiden kahden elämästä heti. Trust me.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   14.9.24 22:14:35

Todell

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   14.9.24 22:14:57

inen ystävä ei lavertele.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   14.9.24 22:57:42

En puuttuisi asiaan mutta voisin sanoa, ettei minua tule myöskään kuormittaa asialla.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   15.9.24 01:42:38

Kertoisin miehelle ja laittaisin välit poikki pariskuntaan. Toki, jos suhtautuisivat kypsästi voisin jatkaa ystävyyttä, mutta ei haittaisi vaikka välit menisi.

Minusta todella väärin ystävältäsi. Jos haluaa, että parisuhteen asiat ovat heidän asioita, niin silloin ei puhuta niistä muille! Mikä siinä on niin vaikeaa olla itse sotkematta sekä ihastustaan että kaveriaan parisuhteeseensa? Sen jälkeen kun on itse sotkenut nämä henkilöt omaan suhteeseen on ihan turha itkeä, ettei oma suhde kuulu muille.

Kavereiden tehtävä ei ole olla mikään rippipappi tai likasanko. Itse en ainakaan suostu moiseen hommaan. Jo positiivistenkin salaisuuksien pitäminen (esim. tieto kihlauksesta tai raskaudesta) on stressaavaa ja vastenmielistä, saati tällaiset negatiiviset. Et ole pyytänyt saada tietää. Kertominen on vallankäyttöä sinuun.

Ajatus siitä, että "ystävä on luottanut ja hänen luottamustaan ei saa pettää" on vinksahtanut. En petä niin kauan kun se ei sodi omia arvojani vastaan. Jos minulle kertoo jotakin, joka on minusta väärin ja vakavaa, en jää suojelemaan tekijää vain koska hän on "luottanut". Ihan samoin kun menisin poliisille esim. lapsen hyväksikäytöstä kuullessani. Eli se että joku kertoo sinulle jotain, mitä et edes halua tietää, ei sido sinua mitenkään toimimaan arvojesi vastaisesti.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.9.24 01:49:00

Kuulostaa siltä että kukaan tässä tarinassa ei ole vielä aikuinen tai "asettumiskypsä", joten menkää ja pankaa ketä tahdotte...
Ne vakavammat seurustelusuhteet tulee vasta lähempänä 30v.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.9.24 01:50:12

Kornia, että moni on sitä mieltä, että aloittaja ei saa "pettää" asiassa mitä ei ikinä ole edes luvannut. Pettäjä itse on pettänyt asiassa, joka hyvin usein on luvattu ja keskusteltu parisuhteessa. Maistakoot omaa lääkettään, joka ei ole edes puolia yhtä karvas kuin oma teko. Naurettavaa ja tekopyhää vaatia uskollisuutta, jos ei siihen itsekään kykene.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: Muhahhaa 
Päivämäärä:   15.9.24 06:35:51

Miksi pitäisi sekaantua toisten asioihin? En kyllä viittis olla tuollaisten kanssa tekemisissä. Taidatte olla aika nuoria.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.9.24 06:48:40

Jos ei aio olla luotettava ystävä se tulee kertoa jo etukäteen. Halveksittavaa kannella ei-laittomasta asiasta joka ei vaikuta keneenkään.

Toivon vaan yksinäistä elämää näille jotka ei tajua luottamuksellisen keskustelun ideaa.

Itse en toista edes tuttavien asioita eteenpäin.

Koko asia on pikkujuttu, turha rakentaa draamaa.

  Re: Ystävä tunnusti pettäneensä, mitä teen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.9.24 11:04:42

"Jos ei aio olla luotettava ystävä se tulee kertoa jo etukäteen. Halveksittavaa kannella ei-laittomasta asiasta joka ei vaikuta keneenkään.

Toivon vaan yksinäistä elämää näille jotka ei tajua luottamuksellisen keskustelun ideaa."

Mites sen pettäjän uskollisuus? Miksei kerro jo suhteen alkuvaiheessa että aikoo satuttaa kumppaniaan erittäin pahasti ja tuhota perheen? Toivon yksinäistä elämää näille, jotka pettävät kumppaniaan.

Ja mites kaverin lojaalisuus tätä miestä kohtaan, jonka myös tuntee?

Jos olet niin alhainen, että menet pettämään elämänkumppaniasi, et ansaitse mitään "luottamuksellista keskustelua" omiin tunnontuskiisi. Kärsi yksin tai narahda. Oikein sulle.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.