Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Puoliso ärsyttää, voiko mennä ohi?

Lähettäjä: Julma? 
Päivämäärä:   12.9.24 09:08:14

Onko joillakin takana aikaa, jolloin puoliso ärsytti suunnattomasti joka päivä, mutta ärsytys meni ohi?
Itse sinnittelen suhteessa suoraan sanottuna rahan takia, vielä kuusi vuotta pitää maksella paria isompaa lainaa pois (teen jo maksimimäärän töitä, kolmea työtä ja opiskelen). Puolisosta on ensinnäkin tullut todella sotkuinen. Ärsyttää kun jättää roskat pöydälle, sukat ruoka(!)pöydälle, likaiset tiskit altaaseen jne jne Ei siivoa, minua sen sijaa neuvoo siivouksessa ja kertoo milloin mitäkin pitäisi tehdä. Keskustelu ei auta. Alkaa huutaa ja pitää mykkäkoulua.

On monessa asiassa todella itsekäs ja näkee asiat vain omalta kannaltaan. Ei tee kuorsaukselleen mitään, Olen jo muuttanut toiseen huoneeseen lattialle nukkumaan. En saisi laittaa makuuhuoneen ovea kiinni, koska ilma ei kuulemma kierrä riittävästi! Kuorsaus on todella voimakasta ja kuuluu selvästi oven läpikin. Häntä ei saa töniä tms, koska hänen pitää saada nukkua.

Paljon muitakin asioita on, nuo ärsyttävät tällä hetkellä nyt eniten. Ja ennen kuin tulette huutamaan, että sinäpä olet aarteen löytänyt niin suhteen alussa oli siisti, huomaavainen jne. On pikkuhiljaa muuttunut tuollaiseksi, jota en olisi suhteen alkuvaiheessa katsonut hetkeäkään. Tyhmänä olen laskenut sen varaan, että (pitkä) suhde kestää ja mitoittanut talouteni siihen, että kulut maksettaisiin lähivuosina puoliksi. En tiedä onko mies hoksannut, että minulla ei yksinkertaisesti ole varaa lähteä ja käyttäytyy siksi noin.

Mitä tekisitte tilanteessani, alan olla epätoivoinen kun valoa ei vielä näy tunnelin päässä. Olen yrittänyt ottaa henkisesti etäisyyttä jne. Ei auta paljoakaan. Suoraan sanottuna en hirveästi surisi, vaikka kuolisi kuorsaukseensa joku yö.

  Re: Puoliso ärsyttää, voiko mennä ohi?

Lähettäjä: wonouta 
Päivämäärä:   12.9.24 09:23:26

Kerää kamasi ja lähde, jos asunto ei ole teidän yhteisesti puoliksi omistama. Jos on, ala järjestellä myyntiä. Mies ei tule muuttumaan tuosta kuin pahemmaksi.

  Re: Puoliso ärsyttää, voiko mennä ohi?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   12.9.24 09:28:54

Alkuperäiseen kysymykseen: on ärsyttänyt tietyn ajan ja meni ohi, mutta tilanteeseesi verrattuna meillä mies ei mitenkään tehnyt väärin mitään selkeää vaan ärsytys tuli jostain muusta, yleisesti. Siksi varmaan meni ohikin !

Olet laskenut taloudellisesti olevasi siinä vuosia, mutta muista kuitenkin että talousasiat voi aina järjestellä uudelleen ! Ehkäpä et tarvitsekaan kolmea työtä tai jos opiskeluista valmistuminen on lähellä niin saat uudessa ammatissa suoraan unelmatyön (hei vaikka toiselta paikkakunnalta, niin pääsee sottapytyksi muuttuneesta kuorsaajasta eroon) tai jotain. 6 vuotta on ihan kamalan pitkä aika sietää huonoa suhdetta, varsinkin kun kukaan ei takaa etteikö mies sinä aikana voisi keksiä lähteä tai heittäytyä vielä paljon hankalammaksi...

  Re: Puoliso ärsyttää, voiko mennä ohi?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.9.24 09:32:52

Onko mies jo ukkoutumisikäinen?

  Re: Puoliso ärsyttää, voiko mennä ohi?

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   12.9.24 09:36:38

Kuulostaa kyllä siltä, ettei tuosta yli pääse. Mun exä oli vähän samanlainen, ei ikinä pessyt pyykkiä, tai kai sit joskus lopulta kun kaikki vaatteet oli loppu, mutta en muista kertaakaan että olisi ollut pyykkäämässä vaikka 8v oltiin yhdessä, kertonee jotain. Myös siivoamaan häntä oli ihan turha yrittää saada ja jouduin ottaa sellasta mutsi-roolia että hei oot aikuinen sun on nyt vaan pakko siivota ees omat jälkes, mikä oli tosi hajottavaa. Ja tosiaan oli tosi ärsyttävä koko tyyppi viimeset ajat ja olin niin tyytyväinen sit myöhemmin että erottiin. Tosin vielä viime hetkessä ku erottiin sit kusetti multa rahaa aika paljon, kun olin kuitenkin aika paskana sillon enkä osannu pitää puoliani. Eli jos eroat niin pidä myös huoli että saat omasi pois! Vieläkin ärsyttää yli 9 vuoden jälkeen toi että pääsi kusettamaan.

  Re: Puoliso ärsyttää, voiko mennä ohi?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   12.9.24 10:03:05

Mies oppinut ettei tarvitse itse korjata jälkiään kun joku muu tekee sen. Parisuhdeterapiassa voisi yrittää keskustella asiat halki jos haluaa yrittää vielä ukon kanssa.
Siivous monen miehen mielestä helppo sysätä toisen harteille.

  Re: Puoliso ärsyttää, voiko mennä ohi?

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   12.9.24 10:21:21

Ei suostu parisuhdeterapiaan. Vetoaa siihen, että "kaikki laitettaisiin siellä hänen syykseen kuitenkin".

En tiedä mikä on ukkoutumisikä. Nyt on viisikymppinen, tilanne on heikentynyt viime vuosina.

Ei suostu esim. maksamaan siivoojaa, vaikka on varakas. Siinä tapauksessa siivooja kävisi, että minä maksaisin sen... Niin, aloituksesta unohtui, että on myös hemmetin pihi, yrittää koko ajan hyötyä jotenkin taloudellisesti.

  Re: Puoliso ärsyttää, voiko mennä ohi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.9.24 13:38:19

.

  Re: Puoliso ärsyttää, voiko mennä ohi?

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   12.9.24 13:56:39

Miksi pitää tuollainen helmi pitää olla elämässäsi? Oletko miehelle velkaa kuolleesta hevosesta vai missä ihmeen velkavankeudessa elät?

  Re: Puoliso ärsyttää, voiko mennä ohi?

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   12.9.24 14:06:25

En ole miehelle penniäkään velkaa mistään. Oma palkka vain menee enimmäkseen lainoihin, jotka ovat olleet hyvin perusteltuja ja järkeviäkin siihen aikaan kun otin ne. En vain osannut ennakoida, että muuttuu tuollaiseksi sietämättömäksi taaperoksi. Haluan huomauttaa, että en hyödy miehestä taloudellisesti. Eläminen kahdestaan on vain edullisempaa ja pihi ukko on sattunut löytämään tavallista vuokratasoa edullisemman asunnon.

Suurin unelmani on asua yksin. Trust me, olen kääntänyt joka kiven, että onnistuisi.

  Re: Puoliso ärsyttää, voiko mennä ohi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.9.24 14:12:18

Seurustelet kymmenen vuotta vanhemman eksäni kopion kanssa. Ja jostain kumman syystä se on eksä...

  Re: Puoliso ärsyttää, voiko mennä ohi?

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   12.9.24 14:22:43

Eli maksat lainaa tyhjästä tai et halua luopua lainalla hankitusta asiasta. No sitten täytyy vaan jatkaa samaan malliin, mutta mitä sitten teet, jos mies pistääkin sinut pihalle halvasta vuokrakämpästään, vaikka ensi vuonna?

  Re: Puoliso ärsyttää, voiko mennä ohi?

Lähettäjä: Hulda 
Päivämäärä:   12.9.24 14:31:29

Mulla ärsytys kasvoi, joten pistin äijän ulos.

Toi kuorsaaminen oli saman juttu! Itsekäs paska veteli yöt menemään, ei hakenut apua. Mä jouduin vetämään voimakkaita unilääkkeitä, että pystyin edes hetken nukkumaan kuulosuojaimet päässä. Ja äijä vaan hekotti: Kylläpäs nukuttikin hyvin!

Hygienianhoitoon ei tullut muutosta, vaikka keskustelin, ohjeistin...nope.

Samoin kaljottelu ja tupakinpoltto.

Näin jälkikäteen olen tosi paljon ihmetellyt itseäni, miksi ton kanssa olin vaikka ärsytti niin pkeleesti??

  Re: Puoliso ärsyttää, voiko mennä ohi?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   12.9.24 14:34:25

Mulla oli juurikin tuollainen mies, ja huom. oli.

  Re: Puoliso ärsyttää, voiko mennä ohi?

Lähettäjä: Jane 
Päivämäärä:   12.9.24 14:39:29

Ei se tuosta parane, pitää sinua itsestäänselvyytenä. Meillä oli lisäksi seksin vonkaaminen, tosiaan kahden työn ja kotihommien päälle olis pitänyt herraa viihdyttää sängyssä. Ja mykkäkoulua tai vittuilua monta päivää jos ei saanut. Lähdin suhteesta. Nyt kyllä on luvannut muuttua ja vinkuu takaisin, mutta viihdyn paremmin yksin vaikka vähän tiukkaa rahasta onkin. Ja yöt saa nukkua rauhassa.

  Re: Puoliso ärsyttää, voiko mennä ohi?

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   12.9.24 14:51:00

Ei ole realisoitavaa omaisuutta (tällä hetkellä), olen ottanut remonttilainaa yhteisomistuksessa olevaan kiinteistöön, ettei arvo laske. Puoliso ei ole tässä mitenkään osallisena. Ahneena tietenkin kannusti minua ottamaan lainan, että kiinteistöni arvo olisi mahdollisimman korkea kun voin sen myydä. Raha kyllä kiinnostaa! Voi tietysti olla, että laskeskeli, että sitten minun on myös pakko katsella häntä.

Totta, että voi pistää minut pihalle, vaikka ensi vuonna. Sitä varten olen kerännyt jokaisen ylimääräisen pennin (oikeasti ihan palautuspulloista lähtien) salaiselle tilille, että en jäisi ihan tyhjän päälle.

Kaikkea sitä on tullut mietittyä yön pimeinä tunteina. Miten fiksu, koulutettu nainen on tähän tilanteeseen joutunut. Olen ollut liian sinisilmäinen ja uskonut miehen kertomiin satuihin.

  Re: Puoliso ärsyttää, voiko mennä ohi?

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   12.9.24 15:35:23

"On pikkuhiljaa muuttunut tuollaiseksi, jota en olisi suhteen alkuvaiheessa katsonut hetkeäkään."

-On ihan sama missä vaiheessa suhde on. Jos toinen käyttäytyy tavalla, jota ei siedä katsella hetkeäkään, niin suhde päättyy siihen. Talousasiat ymv. järjestellään sitten tilanteen mukaan. Ei kukaan voi laskea talouttaan sen varaan, että suhde on ikuinen, eikä kumpikaan voi sairastua vakavasti tai kuolla.

  Re: Puoliso ärsyttää, voiko mennä ohi?

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   12.9.24 16:21:13

Olet kirjoittanut tänne ennenkin. Asut itsekkään kusipään kanssa, koska maksat remonttilainaa isäsi hallitsemaan taloon. Et suostu tekemään tuolle lainajärjestelylle mitään, vaikka sinulla olisi täysi laillinen oikeus siihen. Lisäksi roikut kiinni opinnoissa ja töissä, joiden yhdistelmään sinulla ei ole varaa. Aika vaikea sinua on kenenkään muunkaan auttaa, jos et ensin päätä auttaa itse itseäsi.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.