Lähettäjä: Miten
Päivämäärä: 11.9.24 22:34:11
Tuntuu että vuosi vuodelta olen sisäisesti tyhjempi. Olen ekstovertti mutta elän täysin päinvastaista elämää. En ole edes vielä vanha, n.30 mutta valoa en nää.
Tunnen suurta surua selatessa sosiaalista mediaa kun ihmiset viettää aikaa sukulaisten ja ystäviensä kanssa..itse en edes viitsi julkaista mitään kun saan 0 tykkäystä ja pelkään että ihmiset kummastelee että miten voi olla.
Olen ihan nätti, pidän ulkonäöstäni kovasti huolta. Teen toimistotyötä mutta en ole ystävystynyt kenenkään kanssa, joka työpaikassa sama. Musta pidetään mutta ei haluta olla yhteydessä tai kutsua viettämään aikaa. Esimerkiksi hetki sitten töissä eräs työkaveri sanoi että hei miksi et ole muuten ollut ikinä mukana meidän istujaisilla? Seuraavaksi aikaa toisen työkaverin kanssa suunnittelemaan ja keksimään ketä sinne kutsutaan. Minua ei kutsuttu. Suoraan naamani edessä tapahtui. Olin niin musertunut että en pysynyt sanoa mitään..
Yhdessä työpaikassa jossa viihdyin kovasti, eräs vanhempi kaikkien pitämä nainen alkoi kiusata minua (miksi, en tiedä? Ehkä koska olen kiltti, ehkä ulkonäköni ärsytti, en tiedä) ja muut menivät tähän mukaan ja lopettivat täysin yhteydenpidon kun irtisanouduin.
Olen erilaisissa kaveriryhmissä, marttojen toiminnassa ollut, ryhmäliikuntaryhmissä. Ei mitään.
Mulla ei ole sukulaisia jotka haluaisivat olla yhteydessä. Isää ei ole enää ja äiti on todella etäinen vaikka olen koko ikäni yrittänyt ns kaveerata. Pakko uskoa että ei vain halua ei vain ole kiinnostunut. Ei tiedä minusta mitään eikä edes halua, lähtee pois jos yritän kertoa itsestän. Lapsena oli sama juttu, lopetti kokonaan elämästäni kiinnostumisen kun täytin 10v. Sen jälkeen olen ollut maailmalle ilmaa.
Mutta vaikka valitan, on mulla mies. En tiedä miksi edes on. Vuosien mittaan mies on muuttunut siitä kiltistä mihin rakastuin, ahdasmieliseksi haukkujaksi. Mitään en tee oikein, saa silmittömästi raivokohtauksia ja haukkuu minua todella törkeästi. Myös usein tönii tai rikkoo tavaroita. Olen saanut vuosien varrella itselleni kehitettyä jonkun stressihäiriön noiden miesten raivokohtauksien takia ja alan vain itkemään kun sekoaa. Nyt miehellä on uusi aihe josta minua haukkua, olen ahdistukseen alkanut pari kertaa viikossa juomaan viikonloppuna. En häiritse miestä ja lähinnä luen kirjaa ja juon viiniä uppoutuen onnellisemman elämään. Tästä on tämän viikon haukkunut juoppoämmäksi, kehoittanut kuolemaan viinaan ja että toivoo minun joutuvan onnettomuuteen.
Tiedän että pitäisi erota, mutta mies on mulle ainut sosiaalinen kontakti jolle voin puhua elämän asioista. Yksinkertaisesti ketään muuta ei kiinnosta :( Pelottaa mitä tapahtuu jos erotaan. Tämä on nähty että en vain saa ihmisiä elämääni. Suhteen alkuaikoina pohdin että haluaisin ehkä joskus lapsen , mutta lopetin haaveet siihen että tajusin että ei mulla ole ketään pyytää kummiksi, ei sukua, ei ketään juhliin kutsuttavaksi. Mies ei ole omien vanhempien kanssa tekemisissä ja harvakseen sisaruksiensa, että ei sieltäkään olisi sukua saanut, ihan lapsen vuoksi unohdin nämä ajatukset, en halua samaa kohtaloa kellekään :(
Anteeksi romaani, mutta onko kellään muulla lainkaan saman kaltaista tilannetta ollut?
|