Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitkä ruoka-aineet ovat sinulle tuttuja ja...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.9.24 13:25:19

...arkisia tai melkein arkisia, mutta esimerkiksi vanhemmillesi vieraita? Sopii toki verrata myös ystäväpiiriin.

Re: Mitkä ruoka-aineet ovat sinulle tuttuja ja...

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   11.9.24 13:30:05

Vertaan kavereihin, jotka eivät harrasta ruoanlaittoa.

Fenkolia käytetään meillä viikoittain, harvempi sitä käyttää laisinkaan. Mustajuuri ja juuripersilja samaten ovat suuria suosikkejani myös, samoin ruusukaali. Näitäkään harvempi ostaa. Retiisit, vihreät pavut ja munakoiso kuuluu meillä myös vakio-ostoihin. Kaudella syödään parsaa, varhaiskaalia ja latva-artisokkaa, samoin kyssäkaalia. Sanoisin, että juuripersilja, latva-artisokka, mustajuuri, fenkoli ja kyssäkaali ovat näistä tuntemattomimmat.

Ylipäätään monen kasvisostokset tuntuu olevan tasoa porkkana, tomaatti, kurkku ja paprika. Hedelmistä banaani, mandariinit, ehkä satunnainen omena.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   11.9.24 13:33:23

Ja sitten toki tällaisia aasialaiseen ruoanlaittoon liittyviä juttuja, kuten paahdettu seesamiöljy, sienisoija, riisiviinietikka, seesaminsiemenet jne, mutta nämä ei varmaan mene sen perinteisen arkiruoan alle, vaikka meillä viikoittain käytetään?

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   11.9.24 13:39:27

Avokadoa ovat perheeni ja sukulaiseni ihmetelleet :D
Kaikenlaiset kasvipohjaiset valmisteet ovat myös monelle tuntemattomia, esim. juomat, jogurtit, nyhtökaura, soijarouhe.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   11.9.24 14:09:14

Vanhemmillani pitää aina olla perunaa, jos on jotain joka vaatii "lisukkeen" eli jos on lihaa, kalaa jne. Mikään ei ns. korvaa sitä eli vaikka parsakaali+liha ei riitä vaan silti pitää olla vielä perunaa.

Kvinoa, linssit, muut pavut kuin hernekeittoherne, munakoiso, avokado ainakin on sellaisia joita löytyy usein minun lautaseltani, heidän ei. Lehtikaalia kasvaa yhteisellä kasvimaallamme, mutta ainoastaan minä käytän sitä. Olisihan niitä muitakin vielä, mutta nämä nyt tulivat ensimmäisenä mieleen.

Aika montaa vihannesta ja juuresta meillä kasvaa sellaista, jotka minä olen halunnut kasvimaalle ja joita sen myötä on tullut vanhempienikin pöytään eli paljon olen myös tutustuttanut.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.9.24 20:19:04

Lisää.

Lähettäjä: Lii 
Päivämäärä:   11.9.24 23:34:42

Äitini syö kasvispainotteisesti ja melko moderneja ruokia, mutta nuudeleita hän aina kuumastelee ja paheksuu. Enkä tarkoita nyt mitään lisäaineilla kyllästettyjä pussinuudeleita, mutta hän mieltää kaikki nuudelit sellaisiksi.

Isälleni ruoka ei ole ruokaa ellei se sisällä perunaa ja jotain lihaa/kalaa.

Anoppi kummastelee smoothieita, mutta yrittää saada minut innostumaan sen sijaan kiisselin keittämisestä. Hänellä on aina kiisseliä.

Hyvä ystäväni ei alkuunkaan ymmärrä kasvipohjaisia tuotteita. Olen itse vegaani pitämättä mitään meteliä asiasta, mutta aina kun ollaan jossain syömässä hän ihmettelee kovaan ääneen mitä ihmettä voin syödä ja mitä tuo ja tuo on. Vien hänen luokse aina omat kahvileivät, koska hän ei yhtään tiedä mitä voisi minulle hankkia ja on joka kerta yhtä hämmästynyt että tuotako sinä voit syödä.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   11.9.24 23:38:20

Oikeastaan kaikki, koska vanhempani ovat kuolleet.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   12.9.24 05:56:44

Varmaan salaatit. En harrasta mitään eksoottisia nykyruokia enkä ulkomailta tuotuja vesipula/ kehitysmaa kasviksia kuten avokado tai bataatti.
Ruokamieltymykseni on aika perinteinen ja vanhanaikainen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.