Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä annoit tai toivoit viime jouluna lahjaksi?

Lähettäjä: Sepp 
Päivämäärä:   11.9.24 11:12:10

Mitä annoit kenellekin? Laita myös vaikka vähän jotain tietoa lahjansaajasta, esim. ikää tai mikä on suhteesi häneen. Voit kertoa myös, mitä itse sait tai toivoit keneltäkin.

Toiset voivat poimia näistä ideoita jos haluavat.

  Re: Mitä annoit tai toivoit viime jouluna lahjaksi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.9.24 11:17:20

Että joulusta puhutaan vasta joulukuussa.

  Re: Mitä annoit tai toivoit viime jouluna lahjaksi?

Lähettäjä: Sepp 
Päivämäärä:   11.9.24 11:30:19

Ok, kiitos vastauksesta. Kirjoititko tuon lahjakortiksi vai ihan vain kerroit lahjasaajalle tai -saajille? Minkä ikäisiä olivat silloin?

  Re: Mitä annoit tai toivoit viime jouluna lahjaksi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.9.24 11:31:09

Paras oma joululahja oli storytelin äänikirja-sovellus puoleksi vuodeksi.

  Re: Mitä annoit tai toivoit viime jouluna lahjaksi?

Lähettäjä: Kassiotti 
Päivämäärä:   11.9.24 11:31:16

Mieheltä toivon lahjaa mitä en tiedä ennakkoon.

Lapsilta retkeä lähi luonnonsuojelualueelle (3km päästä kotoa), makkaranpaiston merkeissä.

Kumpikin toive on ollut mahdoton toteuttaa.

Mies sai viime vuonna lahjaksi Helsinki-Tukholma risteilyn.

Lapset (20,21,17,15) vain rahaa ja yhteiseksi toivomansa uutuuspelin.

Itse sain paistokasarin ja paistinpannun.

  Re: Mitä annoit tai toivoit viime jouluna lahjaksi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.9.24 11:33:22

Meillä on kohta kultahääpäivä ja toivon pidennettyä viikonloppua Helsingissä jossain kivassa hotellissa. Lentokoneella pääsee aika kivasti sinne.

  Re: Mitä annoit tai toivoit viime jouluna lahjaksi?

Lähettäjä: Kukkamari 
Päivämäärä:   11.9.24 11:35:49

Miehelleni, 47-vee teetin puunkantokorin tietyllä kuvalla. Sen sisällä oli haloiksi naamioituja lahjapaketteja, joissa oli saunajuomat, uimahousut, pähkinöitä, lahjakortti yhteen elämykseen ja mitähän muuta...?

Lapsi 11-vee sai kassin, kirjan, lautapeli-Tetriksen, hupparin, elämyslahjakortin

Lapsi 13-vee kynsilakkaa, pyyhkeen, kirjan, elämyslahjakortin, rahaa erikseen leiriin ja erikseen shoppailuun.

  Re: Mitä annoit tai toivoit viime jouluna lahjaksi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.9.24 11:43:45

Miksi joulusta pitää jo nyt kohkata, se on yksi juhla muiden joukossa.

  Re: Mitä annoit tai toivoit viime jouluna lahjaksi?

Lähettäjä: Kukkamari 
Päivämäärä:   11.9.24 11:46:10

Miksi toisten joulumielestä ja jouluvalmisteluista pitää pahoittaa mielensä ympäri vuoden? Aika vaikeaa olisi esimerkiksi valmistaa joulumarmeladeja ja -liköörejä, jos ei syksyllä poimisi pihlajanmarjoja jne.

  Re: Mitä annoit tai toivoit viime jouluna lahjaksi?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   15.9.24 16:28:35

Tänä vuonna annan aikuisille maustelajitelman, ehkä leikkuulauta tai muu alustaksi?

Mieheni (aikuinen hänkin kylläkin) saa kylpytakin ja lahjakortin kylpylään.

Lapsille en ole vielä keksinyt muuta kuin kausikortit laskettelemaan.

  Re: Mitä annoit tai toivoit viime jouluna lahjaksi?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   15.9.24 16:51:40

"Kumpikin toive on ollut mahdoton toteuttaa."

Olen pahoillani, on aika ikävä ja välinpitämätön perhe :( Olet varmaan vielä ollut se puuhapirkko kuka kaiken tekee ja muut pitävät vain ilmaisena palvelijana. Vaikka itse oletkin valmis nielemään pahan mielesi ja alistumaan niin voisitko ajatella, että lapsesi olisivat parempia kumppaneita ja vanhempia jos vähän pistäisi jalkaa lattiaan ja vaatisit itsellesikin jotain, edes kunnioitusta ? Tai vaikka noin helppoa lahjaa.

  Re: Mitä annoit tai toivoit viime jouluna lahjaksi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.9.24 17:00:56

Veljelle ja vaimolleen jonkun erikoiskaakaon, jossa oli siis ainekset kahteen mukilliseen.

Äidille sellaisen kirjan mallisen ja näköisen säilytysrasian jonka täytin suklaalla.

Isälle kaulaan asetettava tuuletin (ollut kovassa käytössä, ei ollut niin rimpula kuin tilatessa luulin. Tämän siis piti olla enemmänkin vitsi :D) ja sellaisen ranteeseen pujotettavan magneettihöskän jossa pysyy naulat sun muut tallessa.

Retkeilyä harrastavalle enolle ostin jonkun pankkikortin kokoisen läpyskän jossa on mm. pullonavaaja, minisaha ja mitähän kaikkea siinä oli, muistaakseni 12 erilaista käyttötarkoitusta.

Isoäideille sellaiset tölkin malliset kukkapurkit joissa oli siemenet valmiina. Pohjasta luukku auki ja muovikansi aluslautaseksi ja sitten vain kastelua. Kasvoivat hyvin :)

  Re: Mitä annoit tai toivoit viime jouluna lahjaksi?

Lähettäjä: Sepp 
Päivämäärä:   15.9.24 17:13:56

Millainen on hyvä maustelajitelma ja saako niitä valmiina?

Tosi hyviä lahjoja annatte ja saatte.

Kassiotti: olen pahoillani.

  Re: Mitä annoit tai toivoit viime jouluna lahjaksi?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.9.24 17:18:46

Mä annoin viime vuonna äidilleni (66vee) sähköllä toimivan lämpöpeiton kun palelee aina talvisin. Oli todella iloinen lahjastaan.
Lapseni (16vee) saa tänä vuonna älykellon, kun on sellaista toivonut. Tähän asti ei ole kelloa halunnut pitää. Luultavasti saa myös mummoltaan kännykän (jonkun halpiksen) kun edellinen alkaa jo levitä käsiin. Ja varmaan joku huppari tulee ostettua, kun niitä paljon käyttää.

  Re: Mitä annoit tai toivoit viime jouluna lahjaksi?

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   15.9.24 19:59:16

Lapset saivat villapaidat ja villasukkia. Äidin tekemiä ja toivottuja. Lisäksi molemmille vähön paremmat nahkavyöt, hajuvettä ja jotain kyllä muutakin, kun vain muistaisi mitä.
Tänä vuonna tytär saa metkkilaukun,pojalle en ole vielä miettinyt lahjaa.
Omalle äidille itse tehdyt kynsikkäät, suklaata ja hajuvesi,veljen kanssa taidettiin vaihtaa perinteiset viinipullot.
Vähitellen alan tässä miettiä neulomuksia joululle, ainakin lapaset ja villasukat ovat omassa lähipiirissä olleet suosittuja lahjoja.

  Re: Mitä annoit tai toivoit viime jouluna lahjaksi?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.9.24 20:01:27

Se on muuten tasan 100 pv jouluun

  Re: Mitä annoit tai toivoit viime jouluna lahjaksi?

Lähettäjä: Poks 
Päivämäärä:   15.9.24 20:01:36

Tänäkään vuonna en anna lahjoja, enkä ainakaan halua niitä.

  Re: Mitä annoit tai toivoit viime jouluna lahjaksi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.9.24 20:08:59

"Ok, kiitos vastauksesta. Kirjoititko tuon lahjakortiksi vai ihan vain kerroit lahjasaajalle tai -saajille? Minkä ikäisiä olivat silloin?"

:DDDD Täytyykin ottaa toivelistalle lahjakorttina ensi vuonna!

  Re: Mitä annoit tai toivoit viime jouluna lahjaksi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.9.24 20:40:17

Tänä vuonna äidille, isälle, veljelle ja puolusolle paketit, johon kokoan vähän kaikkea pientä. Eli itse tehdyt villasukat, suklaata, viiniä ja mitä herkkuja nyt keksinkään, isälle perinteisesti ristikkolehtiä.

Itse toivon mieheltä lukemani kirjasarjan seuraavan osan.

  Re: Mitä annoit tai toivoit viime jouluna lahjaksi?

Lähettäjä: ., 
Päivämäärä:   15.9.24 20:40:39

Meillä ollaan aikuisten kesken siirrytty muutama vuosi sitten yhteislahjoihin/lahjanvaihtoon. Eli jokainen perhekunta joka haluaa osallistua, ostaa jonkun lahjan, ne laitetaan kasaan ja jokainen ottaa sitten yhden matkaansa. Arvoksi sovittu max 50€
Viime vuonna ostin lahjakortin ravintolaan, edellisenä vuonna herkkukorin paikallisia/erikoisempi herkkuja, sitä edellinen taisi olla yleisempi ruokia/tuotteita sisältävä kori.
Takaisin on tullut vastaavan tyyppisiä, pitsanpaistajan kirjaa, muuta leivonta/ruokakirjaa joka ollut ns. "in" meidän perheessä sinä vuonna.
Äitini on kova kutomaan ja kaikki saadaankin aina jouluna kaivella laatikosta villasukkia/tossuja, ehkä joulun paras lahja!
Sisarusten kanssa ostamme yleensä yhdessä vanhemmillemme jonkun lahjan, usein lahjakortti johonkin reissuun tai muu sellainen mistä ovat vuoden mittaan puhuneet paljon mutteivät saaneet aikaiseksi.

Miehelle ostin viime vuonna harrastukseen liittyviä tarvikkeita joista onneksi pystyin kysymään tarpeellisuusvinkkiä hänen sisareltaan että tuli varmasti yllätyksenä. Tälle vuodelle olen pohtinut uutta pelituolia, mutta en tiedä miten saisin sen kotia, saati säilytettyä, piilossa.

Itse saanut mieheltä monesti myös lahjakortteja joko kosmetologille tai alusvaateliikkeeseen. Molemmat tarpeellisia ja sillä tykännyt niistä, kun joka tapauksessa vuodessa menee satasia molempiin. Lahjakortti/yhteisreissu olisi kiva, mutta minä olen meillä se joka aina kaikki reissut järjestää, niin ne on yhtä vuotta lukuunottamatta jääneet haaveeksi, silloinkin itse blackfridayna huomautin hyvästä tarjouksesta.

Omien sisarusten lapsille menen tylsästi helpoimman kautta ja ostelen lahjakortteja paikkoihin joissa tiedän heidän mielellään käyvän. Miehen sisarusten lapsissa sitten onkin pohdittavaa senkin edessä ja tarpeita/vinkkejä on hankala saada.

  Re: Mitä annoit tai toivoit viime jouluna lahjaksi?

Lähettäjä: Mouru 
Päivämäärä:   15.9.24 21:02:18

.,: kysy sisaruksilta, vanhemmilta jne apua lahja piilottamiseen. Minä olen vienyt lahjoja piiloon siskon luokse ja sisko on muina miehinä tuonut kuusen alle. Samoin yhden isomman ostin ja piilotin kotona vintille ja pakettiin vihje mitä saattaisi löytyä ja mistä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.