Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Työntekijä heitti asiakasta tavaroilla

Lähettäjä: Posti/Matkahuolto 
Päivämäärä:   10.9.24 21:34:11

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/73d75634-58b7-402c-b1e2-829fcd71b705

Nykyajan työntekijä? Ei mitään käytöstapoja, vaiko nyt stressi ja ahdstus vaan purkautui?

  Re: Työntekijä heitti asiakasta tavaroilla

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.9.24 21:45:21

Taitaa olla kaupan työntekijä eikä postin/matkahuollon.

Noh, joka tapauksessa aika erikoista ja täysin sopimatonta vaikka toki jos asiakaspalvelijat jo keskenään riitelee, niin tilannetta tuskin auttaa, että alkaa aukomaan päätään asiakaspalvelun laadusta. Tuossa kohtaa olisi ehkä paras ottaa se paketti ja laittaa palautetta suoraan kaupalle.

Etenkin kun ollaan Nakkilassa :'D

  Re: Työntekijä heitti asiakasta tavaroilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.9.24 22:35:00

No kysehän varmaan sen kaupan työntekijä joka sattui silloin hoitamaan postin/matkahuollon pistettä. Ei ne postin/matkahuollon omia työntekijöitä ole.

  Re: Työntekijä heitti asiakasta tavaroilla

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   10.9.24 22:46:51

Vieläkö te haluatte kaikki mielisairaat töihin? :D

  Re: Työntekijä heitti asiakasta tavaroilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.9.24 23:04:13

Mua on asiakas heittänyt tavaroilla, kun yritin häntä auttaa selvittämään asiaa :D Ei kyllä kaikkien pitäisi päästä edes kauppaan tms

  Re: Työntekijä heitti asiakasta tavaroilla

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   10.9.24 23:21:54

"Mua on asiakas heittänyt tavaroilla, kun yritin häntä auttaa selvittämään asiaa :D Ei kyllä kaikkien pitäisi päästä edes kauppaan tms"

Kai sää teit rikosilmoituksen?

  Re: Työntekijä heitti asiakasta tavaroilla

Lähettäjä: Aspa 
Päivämäärä:   10.9.24 23:51:04

Täällä asiakas kimpaantui tyhjästä maitokannusta ja heitti sen päin näköä. Onneksi ehdin väistää. Ja onneksi oli liki sulkemisaika ja vartija näki tapauksen. Kannun heitttänyt herrasmies lähti vartijan avustamana ulko- ovelle sellaista vauhtia että hyvä kun jalat osuivat maahan. :D Sai peräänsä painokkaan kehotuksen asioida tulevat viikot jossakin muussa kahvilassa.

Tämä ei ole edes pahinta mitä aspaurallani on käynyt.

  Re: Työntekijä heitti asiakasta tavaroilla

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.9.24 02:16:41

Miksi tällaisesta uutisoidaan? Miksi joku linkittää tällaista tänne..? Ei pienintäkään uutisarvoa.

  Re: Työntekijä heitti asiakasta tavaroilla

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   11.9.24 02:27:32

Miten asiakkailta saatu asiaton käytös liittyy aspan asiattomaan käytökseen?

Jokainen aspa saa uransa aikana asiatonta käytöstä osakseen, siitä voisi kirjoittaa kokonaisia kirjoja. Mikään ei kuitenkaan oikeuta heittelemään asiakkaita esineillä.

  Re: Työntekijä heitti asiakasta tavaroilla

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   11.9.24 06:41:02

Ällö//Ei oikeuta. Mutta aspakin on ihminen ja kuten itsekin sanoit niin voisi kirjoittaa kirjan törkeästä kohtelusta. Se on kumma, että aspaa saa kohdella kuin sylkykuppia, mutta kun tapahtuu toisin päin niin se ylittää uutiskynnyksen. Vaikka kuinka on vain asiakas nii kyllä kanssa ihmistä pitää kohdella kuinnoittavasti.

  Re: Työntekijä heitti asiakasta tavaroilla

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   11.9.24 06:45:31

Jep, on myös ok sanoa, että palvelua saa, kun käytös on okei. Oletan, että tässäkin on vain puolitarinaa mukana - en heittelis ketään millään, mutta en palvele ketään, joka ei osaa käyttäytyä. En ole kenenkään likaämpäri.

  Re: Työntekijä heitti asiakasta tavaroilla

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   11.9.24 06:51:52

Ja en tosiaan ala mielenkielin lipoa ääliöitä - totean, että tältä päivältä kotiin ja huomenna on uusi päivä. Harvoin baaria teen, mutta yleensä kaikki ymmärtää vihjeen. Haukkumista, uhkailua tmv ei tarvitse katsella.

  Re: Työntekijä heitti asiakasta tavaroilla

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   11.9.24 06:55:34

Ällö//Et selkeästi Ällö ole työskennellyt hetkeen missään perus marketissa. Perus marketissa, jos alat moista vaatimaan niin saisit saman tokaista ihan oikeasti joka kolmannelle asiakkaalle. Sen lisäksi ilman vartijaa kannattaa ihan oikeasti miettiä keneltä kaupassa alkaa vaatimaan kunnon käytöstä. Poliiseista ei ole kauheasti apua riehuvan asiakkaan kanssa, kun tuleminen kestää. Se on tätä nykypäivää. Asiakaspalvelija on sylkykuppi jota saa kohdella mitenkä huvittaa.

  Re: Työntekijä heitti asiakasta tavaroilla

Lähettäjä: aloittaja 
Päivämäärä:   11.9.24 07:20:37

Joo näinhän tuossa meni että työntekijä ei taida olla suoraan kummankaan leivissä.

Mutta tuo aspa oli töissä. Asiakas, ne sikamaisetkin marketeissa, tulevat sinne muissa asioissa. Molemmat aspat töissä ja riitelevät siellä. Olisi mielenkiintoista tietää mistä.

Juttu ei välttämättä liity kenenkään mielenterveyteen mutta väistämättä kävi mielessä, että tätäkö tämä tulee olemaan kun vapaan kasvatuksen uniikit lumiahdistujat koittavat tehdä töitä.

  Re: Työntekijä heitti asiakasta tavaroilla

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   11.9.24 07:33:28

Tosiaan baarimaailma varmasti ihan erilainen kuin marketit/kioskt/huoltikset. Jos sanoo huonosti käyttäytyvälle paketinhakijalle, että "tuleppa kuule huomenna paremmalla asenteella. Tänään et palvelua saa, jos noin käyttäydyt" niin ei, asiakas ei ymmärrä vihjettä ja kiltisti poistu paikalta, vaan saat niskoillesi raivokohtauksen siitä kuinka asiakkaalla on oikeus saada pakettinsa just nyt heti!!!

  Re: Työntekijä heitti asiakasta tavaroilla

Lähettäjä: Tosinuija 
Päivämäärä:   11.9.24 09:02:23

Koko totuutta ei lehtijutuissa kerrottu.

  Re: Työntekijä heitti asiakasta tavaroilla

Lähettäjä: justiinsajoo 
Päivämäärä:   11.9.24 09:03:37

"Vieläkö te haluatte kaikki mielisairaat töihin? :D"

^
ai onko ihminen mielisairas, jos viskaa esineen ilmaan?

  Re: Työntekijä heitti asiakasta tavaroilla

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   11.9.24 09:10:02

Kyseisen liikkeen tietävänä en ole yhtään yllättynyt tästä. Monilla on paikasta huonoja kokemuksia ja itsekin välttelen kyseistä puljua viimeiseen asti.

En ymmärrä mikä pakko on lähteä asiakaspalveluun jos se on noin vastenmielistä, tekisi jotain muuta.

  Re: Työntekijä heitti asiakasta tavaroilla

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   11.9.24 09:50:47

Jos puljun nimi alkaa O:lla, olen käynyt siellä usein, ja palvelu on ollut aina asiallista ja hyvää.

  Re: Työntekijä heitti asiakasta tavaroilla

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   11.9.24 09:56:07

Lähettäjä: justiinsajoo
Päivämäärä: 11.9.24 09:03:37

"Vieläkö te haluatte kaikki mielisairaat töihin? :D"

^
ai onko ihminen mielisairas, jos viskaa esineen ilmaan?

On, normaali ihminen ei heittele toisia esineillä.

  Re: Työntekijä heitti asiakasta tavaroilla

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   11.9.24 10:16:51

"Jos puljun nimi alkaa O:lla, olen käynyt siellä usein, ja palvelu on ollut aina asiallista ja hyvää."
Kyseessä on Suomen Suunnistustarvike Oy.

  Re: Työntekijä heitti asiakasta tavaroilla

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   11.9.24 10:19:36

"onko ihminen mielisairas, jos viskaa esineen ilmaan?"

Jos asiakaspalvelija heittää asiakasta esineellä, onko se tervettä?

Ja edelleen kysyn, että oletteko tehneet rikosilmoitusta, jos asiakas on heittänyt teitä jollain esineellä kohti, jos olette olleet asiakaspalvelijan roolissa?
Eihän se niin voi mennä, että asiakaspalvelijoita kohdellaan kuin orjia.

  Re: Työntekijä heitti asiakasta tavaroilla

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   11.9.24 12:38:14

Olen aikoinaan tehnyt kaupan alan vuorojakin mm tuote-esittelijänä että kassalla. Ei ollut ongelmia asiakkaiden kanssa (myönnän toki tehneeni näitä hommia aika vähän aikaa muun ohella, reippaan vuoden keikkailijana?). Siltikin meillekin teroitettiin, että huonoa käytöstä ei tarvitse katsella saari olla kenenkään huonon mielen purkukohde.

  Re: Työntekijä heitti asiakasta tavaroilla

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   11.9.24 12:46:58

Ja jep, eipä meillä ravintoloissa vartijaa/järjestyksenvalvojaa ole. Ei pienissä baareissa tai ruokaravintoloissa vielä vähemmän. Viimeksi viime viikolla yksi sankari uhkasi hakata kuoliaaksi. Itse on selvittävä, jos jotain hämminkiä tulee.

Mä olen aika pieni kooltani, joten ei ole uhkaavia tilanteita kohdalleni sattunut juurikaan. Joku nisti joskus heiluteli jotain täytettyä ruiskua nenäni edessä, mutta uskoi sanaani ja lähti (tämä oli muuten ruokaravintolassa). Jostain syystä osaan olla kohtalaisen vakuuttava, kun on hyvin on pärjätty. Miespuoliset kollegat taas koetaan helpommin provosoiviksi, ehkä suuremman koon takia. Minä taas en ole kokoni mukaan uhka, mutta kukaan ei hyökkää pienehkön naisen kimppuun. :D Etua tästäkin.

  Re: Työntekijä heitti asiakasta tavaroilla

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   11.9.24 12:55:25

"Siltikin meillekin teroitettiin, että huonoa käytöstä ei tarvitse katsella saari olla kenenkään huonon mielen purkukohde."

No ehdottomasti tämä. Huonoa käytöstä ei tarvitse sietää, mutta keinot sen hoitamiseen ovat vähäiset, jos asiakas ei suostu kuuntelemaan tai tottelemaan.

Ja kyllä niiden nistien ja humalaisten kanssa on aina pärjätty. Pahimpia ovat ikääntyneemmät rouvat ja herrat. Ei mene jakeluun poistumispyynnöt tai käskyt ruveta käyttäytymään.

Eihän sitä huonoa käytöstä asiakkaalta tulisi sietää, mutta minkäs teet, jos asiakas silti käyttäytyy huonosti ja karjuu, että minä en poistu mihinkään ennen kuin sana palvelua. No hälytät vartijan, joka saapuu paikalle 15-30min kuluttua.

Ei tietenkään koskaan ruveta paiskomaan tavaroita asiakkaita päin, mutta aika kädetön siinä on.

  Re: Työntekijä heitti asiakasta tavaroilla

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.9.24 08:27:08

Baarin työntekijät saa tosiaan vittuilla ja nakella niskojaan aivan vapaasti. Tuntuu olevan alan tapa. Kännissä ei ihmiset huomaa, mutta itse ollut usein selvin päin niil huomaa kyllä hyvin kuinka törkeitä ollaan vaikka itse on asiallinen. Hyvähän siinä on nakella niskojaan kun talosta löytyy useampi vartija muutaman metrin päästä.

Ruokakaupassa käy ihan kaikki. Kaikkeista hulluimmat hullutkin, siellä ei ole vartijoita, usein ollaan ihan yksin. Siinä oikeasti kannattaa ihan pari kertaa miettiä mitä sanoo ja kenelle ja miten ne hankalat ja aggressiiviset asiakkaat saisi ulos ilman että itse loukkaa tai muut asiakkaat loukkaa. Apua ei ole tulossa. Poliiseilla kestää todella kauan tulla ja vartijaa kaupassa harvoin on.

  Re: Työntekijä heitti asiakasta tavaroilla

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   14.9.24 13:40:35

.. , höpsistä vittuile. Jos koet näin, olet varmaankin itse käyttäytynyt huonosti. Ja valtaosassa baareja ei ole minkäänlaisia järjestyksenvalvojia.

  Re: Työntekijä heitti asiakasta tavaroilla

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   14.9.24 14:26:32

Olen ollut töissä mm. kioskilla ja pieni osa asiakkaista ei osannut käyttäytyä. Jotkut sai porttikiellon huonon käytöksen vuoksi. Ei siellä kukaan myyjä kyllä koskaan riehunut. Kioski oli kauppakeskuksen yhteydessä niin vartijoita oli kyllä saatavilla.

Nykyisessä työssäni kohtaan kaikenlaista. Kerran yksi suomalainen keski-ikäinen mies heitti lasisella skumppapullolla. Olivat muuten todella hiljaista porukkaa, kun pidin seurueelle puhuttelun. Suomalaiset käyttäytyvät hyvin. Pahin on joku ruotsalainen mamu, joka vetää rasistikortin esiin asiasta kuin asiasta. Tai sekakäyttäjät. Alkoa ottaneiden käytös on ennalta tiedossa, mutta ne jotka on ottanut vähän muutakin on arvaamatonta porukkaa.

  Re: Työntekijä heitti asiakasta tavaroilla

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   14.9.24 14:35:17

Tämä oli sovittu juttu. Firman sivuilla oli selvitys, että he pääsi tappiollisesta matkahuolto toiminnasta näin eroon.

  Re: Työntekijä heitti asiakasta tavaroilla

Lähettäjä: KaikkiHullutTöihin 
Päivämäärä:   14.9.24 17:17:07

Oliko tämäkin sovittu juttu?

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a3a79840-5897-4489-b141-bdf2480471e6

  Re: Työntekijä heitti asiakasta tavaroilla

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.9.24 17:28:02

..

Hupsista vaan, kyllä virttuilee. Vaikka joka alan asiantuntija ällö onkin, niin et sinä kyllä sentään ihan jokaisen Suomen paikkakunnan baarityöntekijöiden käytöksestä voi tuollaista lausuntoa antaa.

Itse käyttäydyn aina hyvin ja olen helppo asiakas, juon tai en. Siksi tosin myös olen aika helposti kriittinen, jos minua asiakkaana kohdellaan huonosti kun tiedän olevani ystävällinen ja helppo asiakas.

Onhan se sanomattakin selvää, että kun asiakkaat on juovuksissa, niin niille ihan eri tavalla voi sanoa mitä sattuu eikä siitä ole seuraamuksia, vaikka valittaisi at esimiehelle, niin voi vedota tuohon korttiin minkä sinäkin heti heitit ilmoille:asiakas käyttäytynyt huonosti.

Ja tämä ihan siltä pohjalta, että minulla ollut useita baarityö tekijöitä kavereina ja ihan myöntäneet, että nykyisissä ns. aikuisten töissään asiakastilanteet paljon hankalampia kun on oltava asiakaspalvelija ja ystävällinen eikä voi vaan vinkata pokea ohjaamaan ulos.

Ps. Älä suutu termistä aikuisten työt. En keksinyt parempaa sanaa näille, olivat siis opiskeluajan hommia heille.

  Re: Työntekijä heitti asiakasta tavaroilla

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   15.9.24 00:21:45

.. , jännää, kun ei ole koskaan omalle kohdalle sattunut, missään. Aina olen saanut asiallista palvelua. Tosin en kyllä tapaa huomattavassa kännissäkään asioida missään, kun sellainen juomakulttuuri ei kuulu omiin tapoihin.

  Re: Työntekijä heitti asiakasta tavaroilla

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   15.9.24 10:21:10

Heitteleekö ne baarimikot asiakkaita esineillä? Vai eivät vain ole ylimaireita "asiakaspalvelijoita"?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.