Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kampaajat, mikä käsittely varata, kun tahtoo ...

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   10.9.24 15:13:48

https://tinyurl.com/nc7xvwv2

https://tinyurl.com/4425nkxb

https://tinyurl.com/sf67zeba

Meneekö nuo permanentista? Mun käsitys permanentista on tämä: https://tinyurl.com/bd8sebd9 tai sitten se mummukikkara

Omat hiukset ovat noin lapaluihin asti ja melko paksut/painavat.
Kampaamoita ja palvelunimikkeitä olen katsellut lähinnä Timmasta ja BookSalonista. Soittaminen ja kysyminen olisi hyvä ajatus siinä kohtaa, kun tietäisin, mitä olen kysymässä. Miten minun pitäisi kuvailla kampaajalle, mitä tahdon?

Bonuskyssäri: Olisiko hötöläisillä suositella hyvää kampaajaa Oulun seudulta? Jos paikka sijaitsee keskustassa, parkkipaikkoja pitkällä pysäköintiajalla pitäisi olla lähellä (en tahdo tunnin välein juosta autolle, etenkään talvella). Toki sama koskee esim. Koskelan seutua, että pitäisi sitten olla riittävästi pysäköintiaikaa saatavilla.

  Re: Kampaajat, mikä käsittely varata, kun tahtoo ...

Lähettäjä: xxc 
Päivämäärä:   10.9.24 15:18:00

Nuo hiukset on kiharrettu. Ei mitkään hiukset ole tuollaiset aina, vaan vaativat sen kiharruksen. Ei mikään permanentti pidä hiuksia siisteillä kiharoilla. Ja noissa voi hyvin olla pidennykset, koska varsinkin kahden ekan kuvan hiukset on kyllä niin tuuheat.

Helpointa on, kun laitat sähköpostia (tai viestiä somessa, jos kampaaja aktiivisesti somea käyttää ja mainitsee että sitä kautta voi ottaa yhteyttä), niin saat kuvat lähetettyä.

  Re: Kampaajat, mikä käsittely varata, kun tahtoo ...

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   10.9.24 15:20:06

Haluatko permanentin vai kiharakampauksen? Voit saada loivaa/isoa kiharaa permanentilla.

  Re: Kampaajat, mikä käsittely varata, kun tahtoo ...

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   10.9.24 15:20:20

xxc, tarkoitatko, että tuommoista ei kampaamokäsittelyillä saa? Onpas harmillista :(

  Re: Kampaajat, mikä käsittely varata, kun tahtoo ...

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   10.9.24 15:21:43

Siis kyllähän permanentilla saa nykyään myös loivemmat kiharat. Täällä esimerkki kun skrollaa vähän alaspäin:

https://tinyurl.com/k8pakhee

Mitenkään täydellisinä juuri laitetun näköisinähän ne eivät koko aikaa pysy, mutta tuskin aloittaja niin luuleekaan.

Googlaa "kestokiharat".

  Re: Kampaajat, mikä käsittely varata, kun tahtoo ...

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   10.9.24 15:22:03

H, haluaisin tuollaista kiharaa. Minulla ei ole ollut permanenttia. En oikeasti tiedä, että mitä permiksellä saa ja mitä ei saa. Googlen kuvahaulla olen yrittänyt selvittää, mutta tuntuu, että kysyn makkaraa ja saan nakkeja :(

  Re: Kampaajat, mikä käsittely varata, kun tahtoo ...

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   10.9.24 15:28:38

-- tuon linkin perusteella spiraalipermanentti vastaisi ehkä eniten sitä, mitä minä haen. Kiitos :)

Välillä tuntuu, että jos ei tiedä sanoja sille, mitä haluaa, niin pitäisi käydä opiskelemassa ko. alan ammattitutkinto, että oppisi terminologian ja osaisi sitten pyytää oikeaa asiaa :D

  Re: Kampaajat, mikä käsittely varata, kun tahtoo ...

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   10.9.24 15:31:09

Joo, ei se aina helppoa ole tietää, mitä pitäisi pyytää :D Sain kans joskus nuhtelua kampaajalta kun olin kuulemma varannut väärän värikäsittely. Ei minulla ollut näistä mitään hajua (en ollut käynyt kampaajalla varmaan 10 vuoteen) eikä kampaajan sivuillakaan ollut mitään tietoa.

Mutta siis joo, jonkinlaisen permanentin kestokiharat aina vaativat. Kannattaa näyttää kampaajalle kuvia siitä, mitä toivoo, niin ei toivottavasti tule liian käkkärää.

  Re: Kampaajat, mikä käsittely varata, kun tahtoo ...

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   10.9.24 15:48:53

Apua, värikäsittely se vasta vaikeaksi menisikin 😲 Ei riitä blondi, brunette, musta ja punainen, vaan niitäkin sävyjä on niin mahdottoman paljon... Kotona kun värjää, niin pystyy kaupassa paketin kyljestä näkemään värin kutakuinkin, eikä tarvitse yrittää selittää sävyä :D

  Re: Kampaajat, mikä käsittely varata, kun tahtoo ...

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   10.9.24 15:51:30

Joo ja sitten on erikseen moniväri, raidat, balayage... mitä näitä nyt on :D

  Re: Kampaajat, mikä käsittely varata, kun tahtoo ...

Lähettäjä: xxc 
Päivämäärä:   10.9.24 15:55:14

Mitäpä jos aloittaja soittaisit kampaajalle ja menisit käymään. Sekin on vaihtoehto, jos spostilla keskustelu ei luonnistu.

Varmsti kun kyse on tämmösestä isommasta työstä, kampaajalta löytyy joku rako, että voisitte paikan päällä katsoa, mitä sinun hiuksiin voi tehdä. Ja kampaaja voisi vähän kertoa mitä vaihtoehtoja on. Mitä sitä turhaan yksin murehtimaan asiaa.

  Re: Kampaajat, mikä käsittely varata, kun tahtoo ...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.9.24 16:55:41

Spiraalipermanetti on se perinteinen mummokäkkärä.

Aloittaja ei kuvista päätellen halua oermanettia ollenkaan vaan korkkiruuvikiharat. Ne saa kihartimella.

Lähelle pääsee myös kun nukkuu yöt panta päässä, jonka ympärille on kiertänyt hiuksensa. Googlaa pantakiharat.

On nimittäin aika tärkeä tiedostaa, että permanentattu tukka ei näytä tuolta kuin kuvissa aamulla yön jälkeen vaan vaatii aika paljon laittoa ja huolenpitoa.

  Re: Kampaajat, mikä käsittely varata, kun tahtoo ...

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   10.9.24 21:02:05

xxc, huomasit varmaan, että kysyin aloituksessa myös suosituksia kampaajasta ;) En ole oikein hyviä kokemuksia Oulussa kampaajista saanut.

... Tuo pantahomma vastaa varmaan sitä kylpytakin vyö/sukkahousukihara-trendiä? Minun hiuksiini se ei toiminut, vaan kihara katosi heti kun harjasin.

  Re: Kampaajat, mikä käsittely varata, kun tahtoo ...

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   10.9.24 21:10:14

Voin myös sanoa, että ainakaan Joutsensillan Hair-Ekaa ei kannata minulle suositella. Kävin siellä kyselemässä. Olin liikkeellä arkiaamuna. Kävelin tiskille, siellä takana kaksi työntekijää (tai työntekijä ja työntekijän kaveri). Seisoin kolme minuuttia tiskillä, ennen kuin sain toisen irtaantumaan keskustelusta. Olen itsekin tehnyt aspaa, eikä minulla sinänsä ollut kiire, niin en alkanut kovin äänekkäästi huutelemaan heti saavuttuani, kun mietin, oliko siellä jokin työasiakeskustelu kesken. Mutta tiskille tullut henkilö ei ollut lainkaan kiinnostunut miettimään, mikä käsittely mun hiuksille ja kuinka pitkä aika sitä varten pitäisi varata.

  Re: Kampaajat, mikä käsittely varata, kun tahtoo ...

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   10.9.24 21:18:27

"Aloittaja ei kuvista päätellen halua oermanettia ollenkaan vaan korkkiruuvikiharat. Ne saa kihartimella."

Minä ainakin oletin, että aloittaja etsi pysyviä kiharoita, kerran puhui permanentista? Totta kai raudalla saa samat, mutta ne katoavat sitten seuraavassa pesussa tai jo päivän mittaan ihan itsestään :D

Pantakiharahomma ei toiminut minullakaan. Sen kanssa oli epämukava nukkua ja lopputulos oli vain takkuiset ja epämääräisen näköiset hiukset. Useamman kerran olen tätä kokeillut.

Mutta jos raudalla lähtee kihartamaan niin lämpösuoja alle, ja joku rakennetta tuova suihke tai hiuspuuteri jos hiuksiin haluaa volyymia. Eri paksuisilla raudoilla tulee erilaisia kiharoita. Lakka on tärkeä lopuksi, muuten ne ei pysy.

  Re: Kampaajat, mikä käsittely varata, kun tahtoo ...

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   10.9.24 21:28:02

Joo, kyllä minä haluaisin pysyvät kiharat. Mutta en ole hiusalan ammattilainen, en tunne termistöä enkä edes tiedä, mikä on mahdollista, niin uuvattina kyselen apua.

  Re: Kampaajat, mikä käsittely varata, kun tahtoo ...

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   10.9.24 21:37:10

Facebookin Puskaradiossa suositeltujen kampaamoiden sivustoja/someja selaamalla tulee olo, että ne ovat enemmänkin värjäysjutuissa erikoistuneita kuin tällaisessa kiharahommassa. Vai onko sitten, että enemmän löytyy somekuviin halukkaita värjäystuloksien kuin kiharrusten kanssa 🤔

  Re: Kampaajat, mikä käsittely varata, kun tahtoo ...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.9.24 21:40:54

".. Tuo pantahomma vastaa varmaan sitä kylpytakin vyö/sukkahousukihara-trendiä? Minun hiuksiini se ei toiminut, vaan kihara katosi heti kun harjasin"

Ei vaan.mieluummin ihan panta, sellainen ohut trikoota.

Kiharaa ei harjata, ei edes permanentattua.

  Re: Kampaajat, mikä käsittely varata, kun tahtoo ...

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   10.9.24 21:46:33

Haha, kai se sitten pitää laittaa hakemuspaperit kampaajakouluun, että saisi termit ja tekniikat haltuun. :D

  Re: Kampaajat, mikä käsittely varata, kun tahtoo ...

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   10.9.24 22:23:23

Aika sama mihin kouluun hakee, niin permanentilla ei aloituskuvien jälkeä saa aikaiseksi.

  Re: Kampaajat, mikä käsittely varata, kun tahtoo ...

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   10.9.24 22:34:53

Sitähän tässä kysyinkin, että *MILLÄ KÄSITTELYLLÄ SAA* Dà Koska itsellä ei ole terminologia hallussa enkä tiedä, *mitä minun pitäisi kysyä*. Kuten tuolla eräskin mainitsi, kuinka kampaaja oli napissut siitä, että oli varattu väärä värikäsittely.

  Re: Kampaajat, mikä käsittely varata, kun tahtoo ...

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   10.9.24 22:44:22

"Kiharaa ei harjata, ei edes permanentattua."
- Kyllä kiharat pitää kammata/harjata auki. Ne on väörin tehty, jos ei sitä kestä. Avaamaton kihara on keskenräinen.

Aloittaja: Kyllä on olemassa myös lainekäsittelyjä, kevytpermanentteja ym. Esimerkiksi Nuwave. Myyntipuheista poiketen ei kyllä sovi hauraisiin hiuksiin. Ylipäätään nämä kaikki kiharakäsittelyt vaatii vahvan hiuksen.

  Re: Kampaajat, mikä käsittely varata, kun tahtoo ...

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   10.9.24 23:25:54

Kuten aiemmin jo sanottiin niin sinun linkkaamiesi kuvien malleilla ei selvästi ole kestokiharaa vaan ne on laitettu raudalla. Tuommoista ei saa oikein ilman laittoa.

  Re: Kampaajat, mikä käsittely varata, kun tahtoo ...

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   11.9.24 07:19:47

Beach wave permanentti

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.