Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vakuutusyhtiö ja kylpyhuoneremontti

Lähettäjä: Ap 
Päivämäärä:   10.9.24 13:39:19

Lämminvesivaraajan asennusvirheestä johtuen täytyy käytännössä repiä koko pesutila auki saunaa lukuunottamatta.

Asentaneen yrityksen vakuutus tämän ilmeisesti korvaa mutta mihin varautua, saako uusiin laattoihin vaikuttaa millään tavalla vai laittavatko vanhat takaisin kuivauksen jälkeen vai vaihtavatko vain kastuneelta alueelta ja korvaavat jollain jämälaatoilla jolloin meillä onkin hetken päästä lohenpunamusta kylpyhuone? En minä tiedä :D

Re: Vakuutusyhtiö ja kylpyhuoneremontti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.9.24 13:41:00

Tottakai saa vaikuttaa. Jos laittavat vaikka 70-luvun ruskeat laatat tilalle, niin asunnon arvo alenee.

Lähettäjä: ****** 
Päivämäärä:   10.9.24 14:22:41

Jos se on sun asunto, niin ei sinne kukaan voi tehdä remonttia ilman sun lupaa ja hyväksyntää.

Lähettäjä: koo 
Päivämäärä:   10.9.24 14:43:33

Lähtökohtaisesti vastaavaan tasoon kuin aikaisempi. Eli jollain tasolla voitte vaikuttaa laattoihin mutta riippuen milloin alun perin laatoitettu niin uudet laatat ovat ns. samaa laatutasoa. Jos haluatte parempaa niin silloin maksatte itse erotuksen.

Jos lattia on kastunut niin tällöin ei voi korjata pelkkää lattian osaa, eli sinällään erikoista jos sauna nyt remontin ulkopuolella. Sitä saunan ja kph:n lattian rajaa on melko vaikea korjata niin, että se on jälkikäteenkin vesitiivis. Vakuutusyhtiö voi myös todeta, että seinistä korjataan vain osa. Tämäkin riippuu vahingon laajuudesta.

Tiedän tapauksia, missä korjattu lattia ja alin seinälaattarivi. Ja tietenkään ei ole löytynyt enää samaa laattaa ja alin seinälaattarivi on erilainen kuin muut seinälaatat.

Lähettäjä: ivar 
Päivämäärä:   10.9.24 15:33:32

Viimmeisen päälle laattaa tilalle,maksat erotuksen mikä oli vanhojen laattojen arvo.

Päivämäärä:   10.9.24 16:00:50

Tottakai ihan tavalliset laatat kelpaavat mutta en todellakaan haluaisi että alarivi on jotain muuta laattaa kuin muu seinä :(

Päivämäärä:   10.9.24 18:01:09

Varmasti vaikuttaa sekin kuinka vanhasta kylpyhuoneesta on kyse.

Päivämäärä:   10.9.24 20:22:05

Up

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.9.24 21:14:22

eiköhän se koko kylppäri mene uusiksi, ja korvaavat siihen vastaavaan tasoon mitä oli.

Itsellä on mennyt lämminvesivaraaja ja koko kylppäri rempaattiin (varajaa oli pienin kylpyhuoneen päällä) vakuutusyhtiön toimesta. Tästä aikaa nyt 8 vuotta.

Kaverilla juuri oli myös varaaja onnettumuus, heillä se oli asennettu sen aikaisten määrtäysten mukaan puulattia osuudelle eteishalliin. Vain tuohoutuneet laudat korvattiin (joka järkevää), mutta koko lattia kyllä puumaalattiin isosta huoneesta.

Me oltais saatu paremmat laatat jos ois maksettu itse se väli, kelpas se perus valkoinen jota ehdottivat.

Päivämäärä:   10.9.24 22:45:53

Jos tuo remontti kestää kauankin niin missä oletetaan ihmisten käyvän suihkussa?

Päivämäärä:   11.9.24 06:36:53

Löytyykö vielä ajatuksia tai kokemuksia?

Päivämäärä:   11.9.24 14:37:51

Up

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   11.9.24 14:58:13

"Jos tuo remontti kestää kauankin niin missä oletetaan ihmisten käyvän suihkussa?"

Työpaikalla, kuntosalilla, uimahallissa, harrastuspaikoissa jne, missä nyt kenellekin mahdollista on. Itse kävimme kylppäriremontin aikana suihkussa harrastuspaikoissa sekä läheisellä kuntosalilla.

Päivämäärä:   11.9.24 23:41:51

Kolmen lapsen kanssa käydään uimahallissa peseytymässä viikkojen, mahdollisesti kuukausien ajan?

Lähettäjä: Pottu 
Päivämäärä:   12.9.24 00:12:12

Voit kysyä omasta kotivakuutuksestasi sijaisasuntoa mikäli koet että asunto on asumiskelvoton. Kylppäriremppa ei kestä kuukausia vaan n kolme viikkoa.

Päivämäärä:   12.9.24 06:19:31

Mutta nyt ei vain rempata vaan piikataan betoniin saakka ja kuivatuksessa voi mennä aikaa.

Tuskinpa saan sijaisasuntoa omasta vakuutuksestani kun vahinkoakaan ei siitä korvata. Luin nopeasti niin vakuutusyhtiöiden (useamman) ehdoissa lukee että jotta sijaisasunnon saa niin vahingon täytyy olla vakuutuksesta korvattava.

Päivämäärä:   12.9.24 08:14:27

Onhan se vakuutuksesta korvattava, jonkun muun vakuutuksesta vaan. Sijaisasunto tulee sinun kotivakuutuksesta vaikka vahingon aiheuttaja ja korvaaja onkin joku muu.

Ei-vakuutuksesta-korvattava tarkoittaa esim itse teetettävää kylppäriremppaa, joka on oma valinta ja itse maksettava. Silloin sijaisasuntokin maksetaan itse jos sellaisen haluaa ottaa.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   12.9.24 08:45:42

Alkuperäiseksi korjaavat eli jos vanhat laatat valkoiset niin valkoiset tilalle. On mahdollista, ettei täysin samanlaisia ole enää olemassa mutta sitten pitää vain elää sen asian kanssa. Laittamalla omaa rahaa pöytään saat minkälaiset laatat tahansa. Jos on oikein vanha kylppäri niin kannattaa samalla uusia isommin laittamalla omaa rahaa pöytään.

Jos et saa vakuutuksesta sijaisasuntoa niin sitten hankit sen itse. Jos taloyhtiö niin jossa saunatilat niin sitten siellä.

Lähettäjä: Tsemppistä 
Päivämäärä:   12.9.24 15:52:32

En olekkaan tiennyt että sijaisasunto korvattaisiin omasta vakuutuksesta, miksi näin? Jos tässäkin selkeä asennusvirhe.

Päivämäärä:   12.9.24 18:54:55

En osaa sanoa, minustakin on ihan pölhöä. Meillä sattumalta sama yhtiö eli sikäli ihan sama kummasta vakuutuksesta menee, mutta ohjasivat että asujan omasta kotivakuutuksesta menee sijaisasunnon kulut.

Lähettäjä: Tsemppistä 
Päivämäärä:   12.9.24 19:47:23

Kannattaa huomoida sekin että jos kaikki täytyy repiä auki niin onko järkeä laittaa takaisin jotain 30v. vanhaa vessanpyttyä?

Lähettäjä: kolme pistettä 
Päivämäärä:   12.9.24 21:55:48

kyllä remppa voi kuivatuksineen kestää helposti pari kuukauttakin.

Päivämäärä:   15.9.24 10:38:32

Työpaikallani aloitettiin pukuhuoneiden kuivatus heinäkuussa ja edelleen jatkuu.

Päivämäärä:   15.9.24 10:48:16

Tutulla mennyt nyt vuosi kun tappeli kylppärirempasta taloyhtiön kanssa. Joutui itse kustantamaan sijaisasunnon. Remppafirma teki paljon virheitä joita sitten korjattiin ja taas tehtiin virheitä jne.
Huoneistossa ei todellakaan voinut asua tuolloin.

Päivämäärä:   15.9.24 12:49:27

LähettäjäAp

Päivämäärä11.9.24 23:41:51

Kolmen lapsen kanssa käydään uimahallissa peseytymässä viikkojen, mahdollisesti kuukausien ajan?

Uskoisin että tilanne on eri kun kyseessä ei ole tavallinen kylpyhuoneremontti vaan vahinkosaneeraus.

Päivämäärä:   15.9.24 12:55:44

"Tutulla mennyt nyt vuosi kun tappeli kylppärirempasta taloyhtiön kanssa. Joutui itse kustantamaan sijaisasunnon. "

Sehän riippuu mikä on alkuperäisen remontin syy. Jos taloyhtiö remontoi käyttöikänsä päässä olevat märkätilat, ei sijaisasuminen tietenkään mene vakuutusyhtiön piikkiin. Tuossa rakennusvirheiden korjaamisessa taas vaatisin joko remppafirmalta tai vakuutuksesta sijaisasunnon, se ei ole enää normaalia remontointia.

Päivämäärä:   15.9.24 14:49:40

LähettäjäPottu

Päivämäärä15.9.24 12:55:44

"Tutulla mennyt nyt vuosi kun tappeli kylppärirempasta taloyhtiön kanssa. Joutui itse kustantamaan sijaisasunnon. "

Sehän riippuu mikä on alkuperäisen remontin syy. Jos taloyhtiö remontoi käyttöikänsä päässä olevat märkätilat, ei sijaisasuminen tietenkään mene vakuutusyhtiön piikkiin. Tuossa rakennusvirheiden korjaamisessa taas vaatisin joko remppafirmalta tai vakuutuksesta sijaisasunnon, se ei ole enää normaalia remontointia.

Tätä minäkin tarkoitin.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.9.24 06:30:24

Laittaisin remonttiin omaa rahaa myös kiinnk uuden pöntön ja aikaa kestävien laattojen muodossa.

Lähettäjä: Nih 
Päivämäärä:   16.9.24 07:31:04

Mun taloyhtiössä on nyt menossa kylpyhuoneen saneeraus. Kaikkien asuntojen kylppärit saneerataan, ja menee kuusi (6!!) viikkoa. Kolme viikkoa takana ja kolme edessä. Ne asukkaat ketkä jää asumaan remontin ajaksi, pääsee taloyhtiön vessaan ja suihkuun.

Ekalla viikolla ei tehty muuta kuin vedettiin wc- pytty, lavuaari, seinäpatteri sekä peilikaapit pois. Tämä siis yhden viikon aikana? Toki tiedostan että rempataan samaan aikaan useampi huoneisto rapussa, mutta silti voihan sitä viikossa enemmänkin tehdä…

Mun onni, että mun rapussa minun lisäksi vain yläkerran pappa ovat päättäneet jäädä remontin ajaksi asumaan. Joudun jakaa papan kanssa suihkun ja vessan. Ja se pappa oleskelee siellä tuntikausia. Eilen illallakin oli yli tunnin suihkussa tekemässä ties mitä… Odotin käytävällä joten katsoin kellosta, olin jo menossa koputtamaan oveen.. Tänään alkaa b- rapussa remontit joten toivon kovasti, että ei ole tulossa lisää tähän suihkujonoon :D

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   16.9.24 16:02:28

Meillä on kyseessä siis omakotitalo :(

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   17.9.24 10:47:29

Löytyykö kokemuksia?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.