Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Teidän parisuhteen rajat?

Lähettäjä: Kysymys? 
Päivämäärä:   10.9.24 13:08:44

Mieheni oli kutsunut toisen naisen lounaalle ja hieman tästä mieleni pahoitin. Samalla tajusin, että emme ole missään vaiheessa jutelleet meidän rajoista. Miehen mielestä tämä ok, mun mielestä ei. Eri asia jos sattumalta tavataan ja mennään yhdessä syömään mutta erikseen pyytäminen... Mites teillä? Oletteko selkeästi sopineet minä ok ja mikä ei?

  Re: Teidän parisuhteen rajat?

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   10.9.24 13:13:04

Siis jonkun vieraan naisen vai minkä?

Kyllä omien kavereiden ja työkavereiden kanssa voi käydä lounaalla sukupuoleen katsomatta.

  Re: Teidän parisuhteen rajat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.9.24 13:13:37

Työkaverin tai kaverin kanssa ihan ok, mutta oliko tuo nainen kumpaakaan?

  Re: Teidän parisuhteen rajat?

Lähettäjä: nainen42 
Päivämäärä:   10.9.24 13:14:06

Oma rajani kulkee siinä, että ei saa kuljeskella ympäriinsä sinkkua leikkien, kun olemme suhteessa, eikä ryhtyä mihinkään polyvirityksiin, joissa yksi pyhä vietetään yhden ihmisen kanssa ja toinen toisen. Ja jos yhdessä lähdetään vaikka seksibileisiin, niin yhdessä myös pidetään hauskaa eikä lähdetä sooloilemaan erikseen eri ihmisten kanssa.

Olen siis mustasukkainen sydämestä ja parisuhteesta, en seksistä hauskanpitona tai kohtaamisista ilman tarkoitustakaan elää elämää yhdessä.

  Re: Teidän parisuhteen rajat?

Lähettäjä: Kysymys? 
Päivämäärä:   10.9.24 13:14:56

Molemmat yrittäjiä samalla alalla, ei varsinaisia työkavereita kuitenkaan.

  Re: Teidän parisuhteen rajat?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.9.24 13:15:39

"Eri asia jos sattumalta tavataan ja mennään yhdessä syömään mutta erikseen pyytäminen..."

Mitä eroa sillä on, käykö tutun kanssa syömässä suunnitelmallisesti vai sattumalta?

Emme ole pitäneet suurempaa sotaneuvottelua näistä asioista, mutta tunsimme toisemme niin pitkään jo ennen seurustelua että tavat ja arvot oli selvillä. Molemmilla on kavereita ja ystäviä sukupuoleen katsomatta ja ystävien kanssa saa viettää aikaa sukupuoleen katsomatta.

  Re: Teidän parisuhteen rajat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.9.24 13:16:56

Lounas saman alan kollegan kanssa, ihan ok. Eiköhän keskustelut ole pääsääntöisesti pyörineet työkuvioiden ympärillä.

  Re: Teidän parisuhteen rajat?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.9.24 13:18:43

Eihän lounaskutsu mikään treffikutus ole kuitenkaan

  Re: Teidän parisuhteen rajat?

Lähettäjä: Säsy 
Päivämäärä:   10.9.24 13:21:03

Voi hyvä tavaton. En ymmärrä miten kellään voisi olla rajana, ettei lounaalla saa käydä.

  Re: Teidän parisuhteen rajat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.9.24 13:22:19

Miten aloittaja menee töissä lounaalle? Kyllä meillä ainakin joka päivä tulee "pyydettyä" jotakuta syömään, tai sovittua että x ja y ja z menee yhtä aikaa.

  Re: Teidän parisuhteen rajat?

Lähettäjä: xxc 
Päivämäärä:   10.9.24 13:27:13

Jossain määrin olemme keskustelleet rajoista. Ei mitenkään silleen "nyt istumme alas ja mietimme parisuhteen rajoja!" vaan ne on tulleet käytyä läpi pikku hiljaa muiden asioiden ohessa.
Siis tyyliin minä olen jossain tilanteessa sanonut, että en voisi kuvitellakaan kuinka mieheni juoksisi baareissa ja flirttailisi muille naisille. Tai mieheni on sanonut, että olisi kyllä todella outoa, jos minä menisin alasti saunomaan työkavereideni kanssa (työskentelen miesvaltaisella alalla, jossa jonkin verran on saunailtoja, itse en koskaan sauno, koska en myöksään tykkää siitä).

Emme ole siis suoraan saneet, että asiaa X ei saa tehdä. Pikemminkin meidän parisuhde on sellainen, että kunnioitamme toisiamme ja jos tiedämme että toinen voisi jostain loukkaantua tai tuntea epämukavuutta (esim. siitä että minä saunon miesten kanssa tai että mieheni kävisi flirttailemassa muille naisille), emme sellaista halua tehdä.

Meillä on myös suhde, jossa voidaan puhua näistä asioista kyllä avoimesti. Jos mieheni menisi lounaalle jonkun kanssa ja se tuntuisi minusta kurjalta, minä kertoisin sen hänelle ja jatkossa sitten mieheni todennäköisesti keskustelisi kanssani ennen kuin näin tekee ja mietittäisiin yhdessä, onko asia ok. (Minulle tosin olisi ok, että mieheni kävisi jonkun kanssa lounaalla, koska luotan täysin siihen, että asiassa ei olisi mitään erityistä. Kyse olisi esim työkaverista ja täysin kaverillisesta lounaasta).

  Re: Teidän parisuhteen rajat?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   10.9.24 13:51:52

Mielenkiintoista ettei voisi toisen yrittäjän kanssa käydä syömässä. Itse naisena usein syön eri sukupuolta olevan kanssa, aivan joko työasioita sivuten tai kaverisuhteessa.
Ei tulisi mieleenikään kieltää myöskään miesystävän tapaamisia ihmisten kanssa. Olemme yhdessä mutta yksilöitä joilla on erilaisia tapaamisia usein.

  Re: Teidän parisuhteen rajat?

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   10.9.24 13:53:55

Olen miesvaltaisella alalla töissä ja en kävisi lounailla ollenkaan jos en voisi käydä siellä miesten kanssa.
Olen myös yrittäjä ja todellakin välillä käyn jonkun yrittäjäkolleegan kanssa syömässä. En edes ole miettinyt että siitä voisi tulla jotain puhetta.

Olen eronnut useampi vuosi sitten ja nykyinen miesystävä on myös yrittäjä, jos hän ei saisi nähdä muita naisia lounaalla tai muuten, niin ei hänellä olisi töitäkään.

Kaikki perustuu luottamukseen ja kyllä ne kannattaa sanoittaa myös auki jotta vastaavilta vältytään.

  Re: Teidän parisuhteen rajat?

Lähettäjä: Almera 
Päivämäärä:   10.9.24 13:58:46

En katsoisi hyvällä aloituksen kaltaista tilannetta. Rajat pitää tietysti tehdä selviksi mutta luulisi tuon olevan itsestäänselvää, ilmeisesti kaikille ei ole. Eipä ollut alottajan miehellekään..

  Re: Teidän parisuhteen rajat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.9.24 14:05:13

Mitä tilannetta? Minä en saa lounaalla käymisestä tilannetta yrittämälläkään.

  Re: Teidän parisuhteen rajat?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.9.24 14:07:30

Mun mielestä lounaalla käyminen on viattomin tapa tavata toinen ihminen. Julkinen paikka, kestää ehkä tunnin. Siitäkin suurin osa ajasta menee syömiseen. Työssä käyvät ihmiset lounastaa tavalla tai toisella joka päivä kodin ulkopuolella, harvoin yksin jos työpaikalla on muitakin.

  Re: Teidän parisuhteen rajat?

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   10.9.24 14:16:29

Tämähän riippuu aivan tilanteesta ja siitä mikä on ko ihmisten käytös yleensä. Oma mieheni ei harrasta yleensäkään lounaalla käymistä vaan ottaa korjaamolle omat eväät. Eikä hän liitin ole sosiaalinen verkostoutuja. Tuntuisi vallan erikoiselta, jos hän yhtäkkiä keksisi kutsua jonkun naisen lounaalle.

Sitten taas toisentyyppisissä töissä ja seurallisille ihmisille on ihan normaalia esittää lounaskutsuja ja verkostoitua. Voihan siinä joskus olla muutakin taka-ajatuksia, mutta yhtä hyvin voi olla olematta. Myös sattumalta tapaaminen ei välttämättä aina olekaan ihan sattumalta. Eikä lenkille lähtenyt kumppanikaan aina välttämättä ole lenkillä ollenkaan.

  Re: Teidän parisuhteen rajat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.9.24 14:19:26

Toki on mahdollista, että aloittajan mieskään ei koskaan käy lounaalla ja on nyt ihan outona mennyt aloittajalle selittämään, miten tuli ihan viattomasti kutsuttua joku nainen lounaalle eipä tässä mitään, mutta aloittaja ei kyllä missään maininnut, että pahoitti mielensä muusta kuin tästä naisen ja kutsun olemassaolosta. Kai hän olisi aloitukseen laittanut, jos tilanteessa olisi jotain muuta epäilyttävää?

  Re: Teidän parisuhteen rajat?

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   10.9.24 14:36:27

No tilanteesta ehkä tekee oudon se, että mies ei yleensä käy lounaalla. Ja joskus tästä naisesta ollut puhe niin miehen kertoman mukaan just ja just tuntee koko naista. Nyt tuurasin miestäni hänen ollessa lomalla ja työpuhelimesta sitten löytyi nämä lounaalle kutsut ja useita kertoja sovittu, että tavataan kahveilla.

  Re: Teidän parisuhteen rajat?

Lähettäjä: Mi 
Päivämäärä:   10.9.24 14:39:21

Useampia lounaita ja kahvittelua ilman että sinulle on kerrottu?

  Re: Teidän parisuhteen rajat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.9.24 14:41:56

Yllättäen juttu taas muuttuu pahemmaksi sitä mukaa kun topikki etenee.

  Re: Teidän parisuhteen rajat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.9.24 14:42:26

No naisella on tapana käydä lounaalla kollegojensa kanssa ja mies on muuttanut tapojaan kun on seuraa töissä.

Tai sitten ne panee joka kahvitauolla.

Luotatko sinä mieheesi ja onko hän koskaan antanut aihetta olla luottamatta? Miksi et ole jo jutellut asiasta hänen kanssaan? Ehkä mies vaan istuu lounaalla tuppisuuna eikä tosiaan tunne työkaveria sen kummemmin. Tai sitten ne panee joka kahvitauko.

  Re: Teidän parisuhteen rajat?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.9.24 14:44:25

Joo, toi kahvittelu on pahin! Suomalaisessa treffikulttuurissahan kahville suostuminen on jo lähestulkoon vakiintumisen merkki. Täälläkin monta kertaa kauhisteltu, jos joku on kahvitellut useamman kanssa samaan aikaan, vaikka ollaan vasta tutustumis- ja tapailuvaiheessa.

  Re: Teidän parisuhteen rajat?

Lähettäjä: Kolmas täti 
Päivämäärä:   10.9.24 15:49:13

Kyllä meillä saa käydä ja käydään vastakkaisen sukupuolen kanssa lounaalla tai kahvilla. Toki nämä ovat kavereita, kollegoita tai harrastustuttuja. Tuttuja saa myös halata sukupuoleen katsomatta.

Tansseissa olemme aikanaan tavanneet, joten myös muiden kanssa tanssiminen on ok tanssilajista riippumatta. Nykyisin mies ei enää käy tansseissa kuin ehkä kerran vuodessa minun kanssani. Itse käyn säännöllisesti, ja jopa reissaan pidempiä tanssimatkoja miespuolisten harrastuskavereiden kanssa. Toki osa reissukavereistani on tuntenut puolisoni jo pidempään kuin minut.

Toiselle tanssiminen on ehdoton ei, mutta itse en voisi seurustella, jos kumppani ei hyväksyisi tätä harrastusta.

Itse ajattelen niin, että raja menee siinä, mitä voit ns. julkisesti tai kumppanisi edessä tehdä. En myöskään kirjoita viestejä, joita en voisi puolisolleni näyttää. Kertaakaan en ole näyttänytkään, mutta päässette kiinni, mitä tarkoitan ;)

En odota tilintekoa, kenen kanssa puolisoni on lounastanut tai viettänyt iltaa ravintolassa (itse en taas käy baareissa ollenkaan). Puolin tai toisin kerrotaan, jos tulee luonnollisesti puheeksi tai toinen sattuu kysymään, ketä näit.

  Re: Teidän parisuhteen rajat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.9.24 17:23:22

No huhhuh jos tuosta mielesi pahoitit, sitten on aika paljon sinulla vielä itsesi kanssa työskentelemistä ennen kuin olet kykenevä terveeseen parisuhteeseen. Ja sekin kertoo, että ette ole puhuneet asiasta.

  Re: Teidän parisuhteen rajat?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   10.9.24 17:48:38

"joskus tästä naisesta ollut puhe niin miehen kertoman mukaan just ja just tuntee koko naista. Nyt tuurasin miestäni hänen ollessa lomalla ja työpuhelimesta sitten löytyi nämä lounaalle kutsut ja useita kertoja sovittu, että tavataan kahveilla."

No tämä on jo aika lailla eri juttu kuin alussa mainittu kertaalleen lounaalla käynti. Ensinnäkin on ilmeisesti valehdellut että nippa nappa tuntee, kun kerran ovat useinkin lounaalla ja kahvilla käyneet. Mikäs siinä jos liittyy vaikka johonkin työprojektiin, mutta random tyypin kanssa toistuvasti lounailla ja kahveilla käynti kyllä herättäisi epäilyksiä. Ei tuossa mistään parisuhteen rajoista voi puhua, ei kai kukaan kumppanilta lounaalla käyntiä seurassa noin yleisesti kiellä, mutta tilanteesta riippuu miltä se vaikuttaa.

  Re: Teidän parisuhteen rajat?

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   10.9.24 19:24:29

Todellakin muuttaa tilannetta.
Mutta kerro vielä että olivatko nähneet viestien mukaan useammin vai koettaneet sopia tätä yhtä lounasta?

  Re: Teidän parisuhteen rajat?

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   10.9.24 20:00:48

Nähneet useammin. Ja tosiaan kyseessä työt jotka hyvin liikkuvia, eli harvoin kenenkään kans yhdessä syödään tms niin mielestäni outoa, että ihan erikseen useita kertoja sovittu tapaamisia.

  Re: Teidän parisuhteen rajat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.9.24 20:01:44

Sitten vaan ukon kanssa juttusille että mistä tällainen tapojen muutos johtuu.

Kun niitä viestejä luit, niin vaikuttivatko ne jotenkin romanttisilta tai seksuaalisilta? Kumpi oli aktiivisempi osapuoli?

  Re: Teidän parisuhteen rajat?

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   10.9.24 20:04:12

Hyvin lyhyitä, tyyliin: joko oot siellä jne

  Re: Teidän parisuhteen rajat?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   10.9.24 20:04:23

"Nähneet useammin. Ja tosiaan kyseessä työt jotka hyvin liikkuvia, eli harvoin kenenkään kans yhdessä syödään tms niin mielestäni outoa, että ihan erikseen useita kertoja sovittu tapaamisia."

No ei aloituksessa mitään, mutta tässä jo hälytyskelloja. Ei kuitenkaan keskustelu parisuhteen rajoista, ei ole tämän topikinkaan pointti tai pitäisi olla, vaan kyllä, sinulla on aihetta nostaa tuntosarvet ja seurata jatkuuko yhteydenpito.

  Re: Teidän parisuhteen rajat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.9.24 20:08:37

"Hyvin lyhyitä, tyyliin: joko oot siellä jne"

Eli käydäänkö varsinaiset keskustelut jossain toisessa sovelluksessa, vai onko samassa viestiketjussa kaikki "kahvia kuudelta?" -tyyppisistä viesteistä lähtien? Eipä tuossa kyllä tunteet leimua.

  Re: Teidän parisuhteen rajat?

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   10.9.24 20:10:08

No viesteistä päättelin, että edellisellä tapaamisella sovittu seuraava tai sitten soiteltu

  Re: Teidän parisuhteen rajat?

Lähettäjä: Almera 
Päivämäärä:   11.9.24 12:49:41

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 10.9.24 14:05:13

Mitä tilannetta? Minä en saa lounaalla käymisestä tilannetta yrittämälläkään.

--
Arvelinkin että taustalla on muutakin kuin yksi lounas. Eli tilanne jossa mies käy salaa jatkuvasti "lounaalla" tai "kahvilla" naisen kanssa. Ei hyvä.

  Re: Teidän parisuhteen rajat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.9.24 12:54:46

Joko aloittaja on ottanut asian esiin miehen kanssa?

  Re: Teidän parisuhteen rajat?

Lähettäjä: Almera 
Päivämäärä:   11.9.24 14:03:22

" tuurasin miestäni hänen ollessa lomalla ja työpuhelimesta sitten löytyi nämä lounaalle kutsut ja useita kertoja sovittu, että tavataan kahveilla."

Jännä muuten mitä kaikkea (jälleen kerran) löytyy puhelimen ratsaamisella. Oman HT-netti aikani (muutama vuosi) kuluessa täältä lukenut kymmeniä juttuja miten puhelimesta löytyy hyinkin tarkasti miehen syrjähypyt.

  Re: Teidän parisuhteen rajat?

Lähettäjä: Almera 
Päivämäärä:   27.9.24 11:40:00

päivitystä

  Re: Teidän parisuhteen rajat?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   27.9.24 11:51:45

Jaahas, Almera heti haukkana paikalla lietsomassa miesvihaansa, eipä yllätä.

Joo, mies voi aivan vapaasti käydä kahvilla, tuopilla, lounaalla tai vaikka päivällisellä kenen kanssa kenen kanssa lystää. Ei aikuinen ihminen mitään lupia muilta tarvitse. Tuollaisella mustasukkaisuudella tekee eniten hallaa itselleen ja suhteelleen. Laita se mies talutushihnaan, niin ei taatusti pääse vahingossakaan karkaamaan.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.