Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kenen kuvittelet olevan kateellinen?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   10.9.24 12:26:32

Toisesta ketjusta ajatuksen siemenen saatuani aloin pohtimaan, kenen kuvittelet olevan sinulle kateellinen? Miten tämä kateus ilmenee? Miksi just siitä asiasta ollaan just sinulle kateellisia?

  Re: Kenen kuvittelet olevan kateellinen?

Lähettäjä: Saana 
Päivämäärä:   10.9.24 12:29:52

Paras ystäväni on minulle kateellinen, koska työni on osa-aikaista ja hyvin vapaata ja myös hyvin palkattua. En kuvittele asiaa, koska olemme keskustelleet asiasta.

  Re: Kenen kuvittelet olevan kateellinen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.9.24 12:35:47

En kenenkään. Johtuu varmaan siitä, etten itse tunne kateutta mistään ja se on mulle tunteena niin vieras.

  Re: Kenen kuvittelet olevan kateellinen?

Lähettäjä: Sol Angelica 
Päivämäärä:   10.9.24 12:38:04

En kenenkään. Ei mun elämässä mitään niin kadehdittavaa ole.

  Re: Kenen kuvittelet olevan kateellinen?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   10.9.24 12:48:50

En kuvittele mitään. Mutta paras ystäväni otti minuun vuosia sitten aika paljon etäisyyttä. En ajatellut tästä mitään kummempia, mutta kaveri kertoi jälkeenpäin, että oli ollut minulle tosi kateellinen. En edes tiedä tarkalleen mistä, vissiin elämästä yleisesti.

Olin siis ihan kivassa duunissa, tosin noihin aikoihin palkka oli aika huono. Olin myös sinkku ja biletin ympäriinsä, kun taas tämä kaveri on ollut saman miehen kanssa yli 10 vuotta ja he olivat tuolloin jo naimisissakin.

En ihan oikeasti käsitä, mistä hän oli minulle kateellinen, enkä tiedä tietääkö hän itsekään. Enkä tajua, että miten se oli häneltä pois, että minulla meni ihan kivasti :D

  Re: Kenen kuvittelet olevan kateellinen?

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   10.9.24 12:54:48

Mun elämässä ei mielestäni ole mitään kadehdittavaa, mutta yksi harrastustuttu, kyllä käyttäytyy vähän kuin olisi kateellinen ihan vain yleisesti kaikesta

  Re: Kenen kuvittelet olevan kateellinen?

Lähettäjä: ^_^ 
Päivämäärä:   10.9.24 13:08:16

Tällä hetkellä tuskin kukaan. Mutta oli aika kun elämässäni oli kaveri, kuka paljastuikin sitten ei todellakaan kaveriksi ja välit katkesi. Olen miettinyt välillä miksi hän toimi niinkuin toimi ja ehkä yksi syy voisi olla kateus. Tästä ei kuitenkaan ole varmuutta

  Re: Kenen kuvittelet olevan kateellinen?

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   10.9.24 13:17:24

En keneenkään.

Kaverista tosin olen havainnut että saattaa työstäni vähän olla, olemme samalla alalla jolle hänellä on koulutus ja minulla ei, saan kuitenkin yli 1000 euroa/kk parempaa palkkaa leppoisammalla työtahdilla. Ymmärrän kyllä että saattaa tuntua hieman epäreilulta.

  Re: Kenen kuvittelet olevan kateellinen?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.9.24 13:20:34

Yksi kaveri on, mutta yhteisymmärryksessä emme puhu asiasta ja olemme ihan hyvissä väleissä. Hän oli kiinnostunut miehestäni ennen kuin aloimme seurustelemaan. Hän on sinkku edelleen ja sitä välillä tuskaileekin.

  Re: Kenen kuvittelet olevan kateellinen?

Lähettäjä: o2 
Päivämäärä:   10.9.24 13:20:52

Tuskin kukaan oikeasti on.
Teoriassa mietittynä: onnellinen parisuhde ja turvattu taloudellinen tilanne on sellaiset, joita joku saattaisi kadehtia.
Yhden ystävän kohdalla olen joskus pohtinut onko yhteydenpidon hiljenemisen syynä kateus. Hän on matalapalkka-alalla ja pitkä parisuhteensa on alusta asti ollut vaikea. Tiedän hänen olleen muille ystävilleen kateellinen polttareista ja varpajaisista ymv. elämän juhlista silloin, kun itsellään ei ollut aihetta juhlaan, eli sikäli kateuteen on ilmennyt taipumusta.

  Re: Kenen kuvittelet olevan kateellinen?

Lähettäjä: Säsy 
Päivämäärä:   10.9.24 13:27:34

En usko, että lähimmät ystävät on. Tietävät mitä kaikkea historiassani olen kokenut.

Joku kaukaisempi tuttu voi olla ja erästä ihmistä siitä epäilen. Oli kiinnostunut talostani, mutta ei ollut varaa ostaa sitä. On tehnyt asioita, joita kateellinen voisi tehdä. Ammattinsa ansiosta on pystynyt tekemään haittaa, vaikka esittää, että on puolellani. Pidän välimatkaa.

  Re: Kenen kuvittelet olevan kateellinen?

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   10.9.24 13:29:07

En kenenkään. Koska elämässäni ei ole mitään kadehdittavaa. Itse sen sijaan olen hieman kateellinen kaikille joilla on rakastava ja läheinen perhe, joilla on hyviä ystäviä joiden kanssa viettävät aikaa ja joilla noin muutenkin on elämä mallillaan. Tiedän että meillä kaikilla on omat ongelmamme, mutta tuntuu että minulla ne vain kasaantuvat ja olen aivan yksin niiden kanssa.

  Re: Kenen kuvittelet olevan kateellinen?

Lähettäjä: ------- 
Päivämäärä:   10.9.24 13:42:23

Monikin on kateellinen, tiedän. Turhaan ovat nyt ja koskaan olleetkaan, eivät tiedä läheskään kaikkea, mitä olen kokenut ja mistä mankelista olen läpi mennyt.

Toisen asemaan on mahdotonta asettua, koska kaikki me kuljemme omanlaisemme polut. Jos joku onnistuu ponnisteluissaan, pitää muistaa, että hän on myös todennäköisesti luopunut monesta muusta asiasta, joten on kapeakatseista kadehtia toisen tilannetta, koska tie, joka on kuljettu siihen päästäkseen, on saattanut olla kapea ja kivinen.

  Re: Kenen kuvittelet olevan kateellinen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.9.24 13:46:26

Mun entinen työ ja muutenkin kaveri, sillä alkoi päässä heittää niin että entinen.
Kävi mmmun uudessa asunnossa niin kokoajan hoki että vaimo ei tykkää tosta väristä, kaakelista jne. Ei halunnut tulla katsomaan uima-allasosastoa joka taloyhtiössä jne. Ihan käsittämätön tapaus, välillä naurattaa.

  Re: Kenen kuvittelet olevan kateellinen?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   10.9.24 13:57:45

"Monikin on kateellinen, tiedän. Turhaan ovat nyt ja koskaan olleetkaan, eivät tiedä läheskään kaikkea, mitä olen kokenut ja mistä mankelista olen läpi mennyt."

Sama ! Mutta en silti kuulu niihin, ketkä kuvittelevat koko ajan jonkun olevan kateellinen kaikesta mahdollisesta tai kaikkien käyttäytyvän oudosti aina vain siksi, että olisivat minulle kateellisia :-D

  Re: Kenen kuvittelet olevan kateellinen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.9.24 14:00:23

En koskaan kuvittele kenenkään olevan kateellinen minulle. Johtuu varmaan siitä, etten itse kadehdi ketään tai mitään.

  Re: Kenen kuvittelet olevan kateellinen?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.9.24 14:50:41

Yksi neurotyypillinen kaveri tuntuu olevan kateellinen siitä että olen lahjakas ja menestynyt haastavalla alalla. Ollaan tunnettu lapsuudesta ja aina tuntunut että hänen on ollut hieman vaikea niellä sitä että pärjään nepsyongelmista riippumatta ja "ongelmaisena" pidemmälle kuin hän.

  Re: Kenen kuvittelet olevan kateellinen?

Lähettäjä: Sivusta 
Päivämäärä:   10.9.24 15:38:56

Moni on kateellinen aikaansaaville ihmisille, joilla on elämänhallinta kunnossa ja saavuttavat paljon. Harva on kuitenkaan itse valmis tekemään samoja uhrauksia :D

  Re: Kenen kuvittelet olevan kateellinen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.9.24 15:52:15

"Paras ystäväni on minulle kateellinen, koska työni on osa-aikaista ja hyvin vapaata ja myös hyvin palkattua."

Minäkin olen näillä tiedoilla vähän kateellinen. :D Haluatko paljastaa mitä työtä teet?

  Re: Kenen kuvittelet olevan kateellinen?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.9.24 16:12:53

Olen astivinani kateutta ylipainoisten taholta. Olen aina ollut hoikka ja kouluaikoina vähän pyöreämmät tytöt oli minua kohtaan ilkeitä piikitteleviä. Samaa havaintoa on ollut aikuisena esim. Hevospiireissä. Olen aina ystävällinen ja mukava, mutta jostain syystä ykipainoiset välttelevät seuraani tai vääntävät sanomisiani selän takana. Minulle on ns. Vttuiltu hoikkuudestani nuorempana yms.

  Re: Kenen kuvittelet olevan kateellinen?

Lähettäjä: downshift 
Päivämäärä:   10.9.24 16:15:41

En kuvittele mitään vaan useampikin ihminen on ihan suoraan tunnustanut olevansa minulle kateellinen siitä että pystyn ylläpitämään itselleni ihan kivaa elintasoa ja elämää käymällä töissä vain muutaman kuukauden vuodesta ja lisäksi kun minulla ei ole lapsia eikä muita vastaavia sitoumuksia niin voin matkustella, nähdä maailmaa, kokeilla uusia juttuja ja harrastuksia, sekä yleisesti ottaen tulla ja mennä ja elää jotakuinkin miten itse haluan.

  Re: Kenen kuvittelet olevan kateellinen?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   10.9.24 16:22:10

Kenelläkään ei pitäisi olla mitään syytä olla kateellinen minulle, koska elämäni on hyvin ahdistavaa. Kaikesta huolimatta on ollut pakko päätellä, että muutamat ihmiset ovat minulle kateellisia, koska muuta syytä heidän järjettömään käytökseensä ei ole löytynyt.

Kateutta ei itse asiassa ole lainkaan niin vaikea huomata, kuin kateelliset itse joskus kuvittelevat. Jos esim. ilmenee tarvetta vähätellä toisen saavutuksia, tekemisiä ja olemisia ilman, että tähän on mitään havaittavaa ja järjellistä syytä, syy on yleensä kateus.

  Re: Kenen kuvittelet olevan kateellinen?

Lähettäjä: jes 
Päivämäärä:   10.9.24 16:44:04

X, minulle ei tule tuollaiset asiat edes mieleen, kateus on sairautta. Miksi kadehtia ketään? Kun haluaa omat asiat paremmalle tolalle, niin ei muuta kuin töihin!

  Re: Kenen kuvittelet olevan kateellinen?

Lähettäjä: jes 
Päivämäärä:   10.9.24 16:46:03

Ei ole koskaan tullut mieleen, että joku voisi olla minulle kateellinen. Siinähän ovat jos haluavat. Keskittyisivät omaan elämäänsä? En ymmärrä, miksi useampi ei tee näin. Pahimpia tuntuu olevan hoitoalan ihmiset, ne on olleet omassa elämässäni niitä pahimpia tapauksia täynnä ennakkoluuloja, huonoa itsetuntoa ja huonoa käytöstä sekä väkisin väännettyjä asenteita (huhhuh..).

Jos joku (jotkut) on olleet minua kohtaan ilman mitään syytä vittumaisia, tiedän sen verran, että näillä ihmisillä on yleensä ottaen omassa nupissa vikaa, eivät he minua kadehdi, kun eivät tunnekaan millään tasolla. Kunhan ovat vittumaisia eivätkä välttämättä tiedä minusta yhtään mitään. Jos ovat taas uskoneet jonkun juorupaskakellon juttuja minusta (itselleen tuntemattomasta ihmisestä), en näihin ihmisiin edes halua tutustua. Viettäköön minun puolestani aikaa mieluummin sen juorupaskakellon kanssa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.