Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: Ilonpilaaja 
Päivämäärä:   9.9.24 22:39:48

Tuon toisen ketjun vastapainoksi: nyt saa avautua kurjasta työstä, ja miksei tällaisista pelastautuneet voisi kertoa myös tarinansa. Mitä teet työksesi? Miksi et pidä työstäsi ja miksi jatkat siinä siitä huolimatta? Vastaako työ omaa koulutustasi?

Itse kamppailen tämän asian kanssa, sillä HR, jota nykyään teen (alunperin piti tehdä ihan muuta ja tähän ajauduin tässä yrityksessä), ei nappaa. Ei vastaa omaa koulutustakaan. Mun syy jäädä vielä toviksi on työkaverit. Niitä en halua jättää pulaana kiireaikana ja ne tekee työpäivästä hyviä, ihan mahtavia ihmisiä.

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: Meh 
Päivämäärä:   9.9.24 22:54:28

Kirjanpitäjä. Puuduttavaa, huono palkka, veemäiset asiakkaat ja liikaa kaikkea nippelinappeli-tietoa ja jatkuvaa asioiden selvittelyä, niin ettet varmasti tunne ikinä osaavasi työtä hyvin. Oon toki tehnytkin tätä vasta reilun vuoden mutta ei kyllä yhtään nappaa. Aikalailla vastaa koulutusta, mutta vois tällä koulutuksella toki muutakin tehdä.

Tällä hetkellä pysyttelen tässä koska mukava työyhteisö enkä jaksa jatkuvasti olla hakemassa uusia töitä. Nyt olen myös jäämässä pian äitiyslomalle, joten ei järkeä katsella uutta työpaikkaa, mutta myöhemmässä vaiheessa varmasti.

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.9.24 22:57:30

Asiantuntijatyötä teen, mutta olen ollut työelämässä lähes 30 v, ja olen aika leipiintynyt. Voin vaikuttaa työhöni tosi vähän, esim manuaalista työtä on liikaa. Etenemismahdollisuuksia ei ole.

Miksi jatkan? Kultainen häkki. Tällaista 7000 €/kk etätyötä ei niin vaan vaihdeta, ellei sitten ole valmis joustamaan palkassa. En ole, koska työ on aina työtä.

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   9.9.24 23:04:09

..., mitä teet? 7000€/kk pyörittelen manuaalisesti vaikka paperilennokkeja.. :D

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.9.24 23:05:49

Puuduin tosi pahasti edellisessä työssä. Typerää, merkityksetöntä, tietokoneen naputtelua oli taloushallinnon parissa. Alunperin mukavaa ja mukava porukka, mutta se muuttui muutamassa vuodessa kun firman tilanne kiristyi. Ei enää puhallettu yhteen hiileen, kaikki veti kyynärpäätaktiikalla ja ei mitään yhteishenkeä. Aivan kammottavaa. Yhteistoimintaneuvottelut ja pomojen homma oli niin luokattoman huonoa. Näin jälkikäteen oli onni että sain lähtöpassit yksissä yt-neuvotteluissa. Miksi ihmeessä haaskasin aikaa siellä vuosia?

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   9.9.24 23:08:10

Kaupassa.
Siinä punaisessa.
Osaamaton myymäläpäällikkö ja laiskat, eläkkeelle pääsyä odottavat työkaverit. Onneksi ovat melkein jatkuvasti saikulla, niin ei tarvitse katsella niitä. Teen kaikki tarjolla olevat työvuorot.
Pysyn töissä koska se on lähellä kotia ja palkka riittää ylläpitämään riittävän elämän tällähetkellä. Opiskelupaikkaa haen ensivuonna, yritän säästää vielä vähän että voin sen toteuttaa.

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: @luas 
Päivämäärä:   9.9.24 23:36:54

Järjestyksenvalvoja (prjv).
Olen alkanut vihaamaan sitä itse järjestyksenvalvontaa :D Esihenkilöasemassa asiakaspalaverit ym. ovat mielekkäitä, ihmisten auttaminen, poliisin tutkinnan avustaminen ja erilaisten ongelmien ratkaiseminen laidasta laitaan mielekästä puuhaa. Mutta ne jokapäiväiset alkoholistit, päihteidenkäyttäjät ja ongelmanuoret ovat alkaneet syödä työmotivaatiota niin pahasti, että olen aika viittä vaille työterveyteen menossa hermoromahduksen partaalla.
Miksi pysyn? Mahtavat työkaverit ja ihan vain se, että tähän olen jumiutunut. Yksityisellä turvallisuusalalla olen ollut koko työelämäni. Rahatilanne ei oikein anna periksi lähteä uutta ammattia opiskelemaan, eikä tällä hetkellä tunnu siltä että pää edes opiskelua kestäisi. Enkä tiedä mitä edes haluaisin opiskella, tällä hetkellä ei kiinnosta oikein mitään.
Jos olisi edes jotain turvallisuusalan hommia, joissa ei tarvitsisi kestää kohdehenkilötä, mutta asiantuntijahommat kaikki tuntuu vaativan turvatraden.
Lottovoittoa odotellessa...

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.9.24 00:36:48

Osa-aikainen siivooja opintojen ohella. Vihaan työtäni, siis oikeasti. Joka kerta töihin mennessä mietin että jäisinpä vaikka rekan alle ettei tarvitsisi mennä. Joskus olen tosissani miettinyt mahdollisimman kivuttomia tapoja murtaa vaikka jalka niin pääsisi saikulle.

En edes tiedä mistä aloittaisin, mutta yritetään nyt:
- Likaisuus. Hyi @!#$. Olen bakteerikammoinen ja vihaan sitä likaista oloa mikä töistä tulee. Jotkut kohteet ihan oikeastikin ovat sellaisia rytöläjiä että alkaa kutittaa ja yskittää.
- Töiden jälkeen ei voi mennä mihinkään kun haisee pahalle ja on hikinen
- Aina on samanlaista. Työpäivä tänään ja jouluna on tismalleen samanlainen.
- Jotkut ihmiset ovat aivan sikoja. Yhdessäkin toimistossa heiteltiin mansikan kantoja lattialle.
- Ihmiset aiheuttavat joko tietämättään tai tahallisesti ylimääräistä työtä. Yhdessäkin isossa toimistossa oli varalta kaksi biojäteastiaa vierekkäin, niin ensin toinen ahdettiin aivan tupaten täyteen niin että pussi oli revennyt ja kaikki moskat valuneet astian pohjalle. Toinen astia oli tietty aivan typötyhjä. Seuraavalla viikolla toisessa astiassa oli mandariinin kuoret ja toisessa jotain muuta vastaavaa aivan pientä. Tuntuu ettei joillain ole ollenkaan arkijärkeä?? Lisäksi yritetään saada tekemään jotain hommia joita ei sopparissa lue, tyyliin kastelemaan kukkia.
- Liian tiukalle mitoitettu aikataulu
- Asiakkailla on joskus aivan typeriä odotuksia. Yhdessäkin paikassa odotettiin, että joka kerta käännän kaikki isot matot ympäri ja imuroin ne kummaltakin puolelta ja moppaan lattian alta. Vaikka paikka oli mitoitettu niin, että aikaa isoon kohteeseen on alle 2h ja just ja just ehdit tehdä tärkeimmät jos menet puolijuoksua.
- Pomot yrittää jatkuvasti saada ottamaan lisää tunteja tai tuuraamaan jotain. Joka helkkarin viikko tulee viestiä että voitko tulla sinne ja tänne. En nykyään enää edes vastaa kuin vasta silloin kun olen seuraavan kerran töissä. Olen sanonut, etten tee tuurauksia tai ota uusia kohteita, ja silti kysellään. Viestejä saattaa tulla sunnuntai-iltanakin.
- Hyppyytys. Saatetaan sanoa että oho, tuolla kohteessa olikin tänään juhlat, ei voi mennä tänään, mene huomenna. Tai jos olisi tarkoitus mennä huomenna niin oho, ei voi mennä huomenna, mene tänään. Tai että joku kohde jää kolmeksi viikoksi kesälomalle niin ei ole töitä.

Anteeksi sekava sepustus, päästelen höyryjä. Haen jatkuvasti uutta työtä, mutta kun entry level -työpaikkoihinkin täytyy olla joku viiden vuoden kokemus alalta.

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   10.9.24 06:29:16

Hoitajana tehostetussa palveluasumisessa. Inhoan vuorotyötä ja tuota itse työtä.. siinä ärsyttää kaikki.
Sen lisäksi iho ei tahdo kestää jatkuvaa hanskojen käyttöä (en koske kehenkään ilman hanskoja) ja käsien pesua/desinfiointia.
En ole päässyt muualle töihin, ei ole ikävä kyllä mitään muuta tutkintoa..

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: Saana 
Päivämäärä:   10.9.24 07:25:09

Olen töissä vankilassa. Alati vaihtuvat työkaverit, paska pomo, suuri osa "asiakkaista" kamalia eikä niille ole aikaa kun pitää koko ajan perehdyttää uusia työkavereita. Järjetön stressi, ei ole varaa tehdä mitään väärin. Työvuorot hel*etistä, joka toinen viikonloppu töissä.

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.9.24 07:35:20

Kuulostipa tutulta viivan teksti siivoojan arjesta.
Siivosin itse isoa konttoria, ja ihmiset olivat ihan sikoja. Juuri tuollaista, että yksi roskis pursusi yli, viereinen tyhjä. Tai että käveltiin eteisestä kuraisilla kengillä omaan huoneeseen, vaihdettiin siellä sisäkenkiin, ja sitten tultiin valittamaan, että puoli tuntia sitten pesty lattia on ihan kurainen.
Meillä oli myös kehityskaavake, toisin sanoen lista mihin konttorityöntekijät saivat laittaa valituksia siivouksen tasosta. Viikottain valitettiin pölyisistä tietokonenäytöistä, vaikka siivoussopimus ei sisältänyt niiden pyyhintää ja tietokoneisiin ja niiden osiin koskeminen oli siivoojalta vielä erikseen kielletty. Sitten valitettiin jostain " roskapussin reuna näkyy ikävästi roskiksen yläreunassa, voisiko sen taittaa nätisti roskiksen sisälle", ja kun näin tehtiin, roskat eivät päätyneet pussin sisään vaan roska-astiaan pohjalle ja pussi ruttuun niiden alle...
Onneksi nykyään muussa työssä, ja muistan arvostaa meillä siivoavaa henkilöä.

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   10.9.24 08:13:42

Saana, millainen palkka on vankilassa?
Onko pelottavia tilanteita asiakkaiden kanssa?

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: o2 
Päivämäärä:   10.9.24 08:52:46

"Viikottain valitettiin pölyisistä tietokonenäytöistä, vaikka siivoussopimus ei sisältänyt niiden pyyhintää ja tietokoneisiin ja niiden osiin koskeminen oli siivoojalta vielä erikseen kielletty."

-Tässähän on se ongelma, että tilan käyttäjillä ei ole mitään mahdollisuutta tietää mitä siivouksesta on sovittu. Ei heille kerrota mitään asiasta. Veikkaan että 99% huonosta palautteesta johtuu siitä, että siivoussopimuksen tekijä ei itse työskentele koko tiloissa, eitä tilojen käyttäjillä ole mitään mahdollisuutta vaikuttaa sopimukseen muutoin kuin valittamalla lopputuloksesta.

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: backspace 
Päivämäärä:   10.9.24 08:58:42

Taloushallinnon työ, konsernin tytäryhtiössä.

Ottaa päähän työn manuaalisuus, työnantajani rakastaa kaikkia poikkeustilanteita ja erikoissopimuksia. Paljon käsityötä. Ylemmän tahon mikromanagerointi esim etätöihin liittyen. Huono it, itse täytyy päivittää koneet jne, ja virhetilanteessa tehdään tiketti Intiaan. Uskokaa vaan niin mikään ei selviä käden käänteessä.

Töiden ailahtelevaisuus, välillä ihan hiton kiire ja välillä täysin kuollutta -silti pakko päivystää tietyt päivät toimistolla vaikka hommaa ei ole nimeksikään.

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: ekku 
Päivämäärä:   10.9.24 08:59:43

Johtajana suurehkossa firmassa. Ennen oli kivaa, mutta mitä isommaksi firma on kasvanut, sitä enemmän ihmiset muuttuvat vaan numeroiksi eikä kaikkia voi tuntea enää kunnolla. Ennen tiesin kaikki meidän ihmiset, nykyään hyvä jos tunnistan edes naamat.

Varsinkin viime aikoina on mennyt huonommin, ja joutuu tekemään päätöksiä esim. ihmisten irtisanomisesta. Järjellä toki tiedän, että se on irtisanottava muutama tyyppinyt tai sitten kohta laitettava lappu luukulle ja sitten menee duuni ihan kaikilta. Silti se, että on itse päättämässä kuka lähtee ja kertomassa siitä ihmisille, se tuntuu todella pahalta.

Ja sitten kun näitä vaikeita päätöksiä joutuu tekemään, niin tuntuu, että iso osa porukasta vihaa tai suhtautu ainakin vihamielisesti. Toimistopäivät menee pyöriessä ihmisten kanssa, jotka kantavat minulle kaunaa ja joista suurin osa ajattelee, että he kyllä johtajan asemassa hoitaisivat hommat paremmin.

Miksi pysyn: no se kultainen häkki. Tästä maksetaan hyvin ja tällä hetkellä kiinteät menot on isot. Jos lopettaisin hommat nyt, joutuisin todennäköisesti myymään talon polkuhintaan ja jäisin taloudellisesti tosi ahtaaseen paikkaan. Tiedän myös, ettei vaihtaminen samoihin hommiin johonkin toiseen firmaan varmaankaan yön luonnetta muuttaisi merkittävästi paremmaksi.

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.9.24 09:14:48

Tylsyys. Työni pystyisin tehdä alle puolessa ajassa. Roikun kännykällä ja esitän kiireistä, jottei tuntejani vähennetä. Palkka onnettoman pieni jo nyt. Kiinteät työajat ja koneella istuminen masentaa. Kohokohta, jos pääsee ulos. Etsin työtä, jossa oikeasti olisi enemmän työtä. 8h kun käyttää 6h tekemättä juuri mitään, alkaa se turhauttaa ja kyllästyttää. Itse työ on kivaa ja toivoisin sitä olevan enemmän.

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: Toukka 
Päivämäärä:   10.9.24 09:31:19

IT konsultti, ihan ok mutta ärsyttää tehdä asioita puoliksi hyvin, koska ei haluta ostaa työtä niin että sen voisi tehdä kunnolla. Haluaisin mieluummin tutkimuksen pariin töihin. En ole vielä lähtenyt koska palkka puolittuisi.

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: En halua paljastua 
Päivämäärä:   10.9.24 09:35:51

Eläinlääkäri kunnassa. Tili ihan hyvä, mutta ei se helpolla tule.

Koko ajan kaikkeen varautuminen on ihan hiton raskasta. Oispa joskus edes päivä, että aikataulut pitää. Jatkuva säätö vie voimat, ja jatkuva tunnetaakka. Omistajia en moiti, toki omaan eläimeen täytyykin liittyä paljon suuria tunteita. Tilanteet vain on tosi raskaita.

Päivystykset. Huoh.

Kyllä, harkitsen vakavasti alan vaihtoa.

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: Arkkitehti 
Päivämäärä:   10.9.24 09:41:21

Työ vastaa kyllä koulutustani, mutten aidosti pysty hyödyntämään asiantuntemustani, sillä tilaajat vaatii joko suoraan tai asettamiensa aikataulu&budjettirajoitteiden kautta suunnittelemaan surkeita ratkaisuja, joiden ongelmat on ilmeisiä, muttei siitä piitata. Joudun pääsuunnittelijana olemaan henkilökohtaisesti vastuussa ratkaisuista, joita pidän niin surkeina, että sellaiset pitäisi lailla kieltää. Vaan kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.

Aikataulut on täysin mahdottomia pitää. Aikaa ei varata riittävästi edes välttämättömimpien asioiden hoitamiseen ja samoihin laskutustunteihin pitäisi piilottaa kaikki sisäinen työ ja kehitystyö. Koko toimintakulttuuri perustuu täysin epärealistisiin lupauksiin ja käsien levittelyyn. Työskentelyn tehostamisen sijaan nykyinen työnantaja omistusjärjestelyjen muutoksen jälkeen alkanut haaskata aikaa kaikenlaiseen "kehittämiseen", eli aikaa menee selvästi aiempaa enemmän tuottamattomaan työhön, toistuvien käytäntömuutosten omaksumiseen ja epäselvien käytäntöjen selvittelyyn. Jos jollain hankkeella on riittävästi henkilöresursseja hankeen hoitamiseen, ne äkkiä viedään muille hankkeille tai lomautetaan(!), johtaen aikataulun pettämiseen. Kehitystyö on myös johtanut sellaiseen työntekijöiden oikeuksien polkemiseen, että osa on lähtenyt itse ja moni on jalka oven raossa odottelemassa parempaa suhdannetta. Heikossa suhdanteessa toki osa on myös irtisanottu, jättäen heidän tehtävänsä kuormittamaan jäljellä olevia. Jatkuva vaihtuvuus henkilöstöjärjestelyissä estää yhteistyön hioutumista tehokkaaksi.

Ja miksikö jatkan. Matalapalkka-alojen työnantajat ei vaikuta lainkaan voivan ymmärtää, että joku oikeasti haluaisi vaihtaa matalammalle palkalle ja pois tällaisesta "unelma-ammatista". Ihmiset suosii palkkauksessa omaa taustaa ja ajatusmaailmaa vastaavia työntekijöitä, joten valinta ei kohdistu minuun. Muilla korkeasti koulutetuilla aloilla on hyvin pitkälti samat ongelmat ja ne vaatisi uuden 5v tutkinnon takomista ilman oikeutta mihinkään tukiin. Keski-ikäisenä en jaksa opiskelijabileissä enää pyöriä, joten myös verkostoituminen jäisi ja työelämään pääseminen uudelle alalle vaikeutuisi. Rahan puolesta voisin kyllä opiskella, mutten viitsi nähdä sitä vaivaa vain päätyäkseni kuitenkin lopulta vaan samojen ongelmien äärelle.

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: Kioski 
Päivämäärä:   10.9.24 09:44:47

Itse olin töissä eräässä hyvin tunnetussa kioskiketjussa.

8h työpäivät ilman taukoja. Ruokailu tuli suorittaa työn ohessa, mutta vuosi vuodelta vain palveluvalikoima ja tekemisen määrä lisääntyi, niin ettei siinä työn ohessa oikein ollut mitään taukoa. Johdolta tuli painostusta siitä, että pitäisi saada lisää asiakasvirtaa vaikka nyt jo myyjä oli lähes koko vuoronsa liimattuna tiksiin ja niillä muutamilla puolen minuutin hiljaisilla hetkillä piti hoitaa kaikki muu kioskin ylläpitoon liittyvä työ.

Koronan myötä kun tuli maskipakko aina asiakastilassa, niin se tarkoitti käytännössä sitä, ettei työpäivän aikana sitten enää syöty sitäkään vähää mitä ennen.

Jatkuvasti sai olla rekrytoimassa ja kouluttamassa uusia työntekijöitä kun ei kukaan hullu sitä työtä puolta vuotta pidempää jaksanut. Itse olin pelannut korttini niin huonosti, että olin jumahtanut töihin lukio jälkeen ja vailla ammatillista koulutusta en päässyt työnhauissa edes haastatteluihin. No lopulta lähdin opiskelemaan.

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   10.9.24 10:10:46

Olen ollut opiskelujen jälkeen kahdessa eri firmassa, jotka maahantuovat tavaraa asiakkaille ulkomailta. Ensimmäinen oli hirveä pulju, jossa mikään ei toiminut. Toinen oli alkuun kiva paikka, mutta omistajan vaihduttua mennyt ihan järkyttäväksi tämäkin.

Tällainen työ olisi juuri sitä mitä haluaisin tehdä, jos vaan hommat toimisi! Yhteydenpitoa tavarantoimittajiin ja asiakkaisiin useammalla kielellä, tilausten käsittelyä, käännöksiä jne. - tykkäisin, mutta... toimittajat ja asiakkaat ovat vuosi vuodelta typerämpiä. Oikeasti ihmiset eivät osaa enää edes kirjoittaa niin että jutusta saisi jotain tolkkua. Kaikkea pitää kysyä moneen kertaan, puolet oleellisista tiedoista puuttuu. Huudetaan että kiire kiire vaikka itse on unohdettu antaa tärkeää tietoa eikä asiaa saada sen takia eteenpäin. Aivan käsittämätöntä.

Kuljetukset eivät enää toimi niin kuin ennen. Välillä lavat eksyvät minne sattuu tai eivät vain lähde kolmeen viikkoon minnekään vaikka asiasta on soitettu monet kerrat. Näitä sitten yrität selitellä vihaisille asiakkaille.

Hommat tehdään joka paikassa puolihuolimattomasti huitaisten, joten itse korjailet kaikkien muiden jäljiltä osoitteita, tavaramääriä, hintoja, kaikkea mahdollista. Huh huh. Työkaverit eivät osaa tehdä mitään oikein eivätkä jaksa välittää. Hups ja oho, menikö tuokin nyt taas päin mäntyjä. Voi voi. Tehdään hyvityslasku. Yhteen lauseeseen tiivistettynä koko homma on hemmetin noloa. Nolottaa olla täällä töissä!

Joo, yritän etsiä uutta paikkaa, mutta ei ole niin helppoa.

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   10.9.24 11:48:50

Poliisi, valvonta- ja hälytystoiminta.

Harvoin tässä työssä on mitään positiivista. Rikolliset, juopot, narkit, hullut ja idiootit asiakkaina. Vaikka pelastat ihmishengen niin kiitosta ei tule. Laitat itsesi likoon kun yrität auttaa rikoksen uhreja niin saat paskaa niskaan. Organisaation sisäinen hajota ja hallitse. Turhat paperityöt, lippujen ja lappujen täyttö. Esim ei viitsi kahta tuntia ennen työvuoron loppua tehdä oikeastaan yhtään mitään mikä ei ole pakollista; vaikka kun nappaat rattiksen tuntia ennentyövuoron loppua ihan omatoimisen liikennepysäytyksen seurauksena niin joudut ylitöihin täyttämään kaikkea liibalaaba-lappuja koska ihmisoikeudet ja rikollisten oikeudet vaikka niillä lapuilla ei loppupeleissä ole mitään merkitystä asiaan.
Palkanlisät pärstäkertoimen mukaan. Palkkaus työn vaativuuden suhteen on (länsi)euroopan matalinta. Jatkuvasti tulee uusia mukatarpeellisia tietokoneohjelmia joihin pitää raportoida kaikkea ja sitten valitetaan kun poliisia ei näy kylänraitilla. No ei näy kun ollaan sisällä kirjaamassa suoritteita.
Resurssien kohdentaminen on ihan perseestä. Peruskonstuja kentälle ja tutkintaan on liian vähän, väliportaan paperinpyörittäjäpäälliköitä on ihan liikaa. Sitten ihmetellään kun porukka palaa loppuun, saikut lisääntyy ja pitenee ja moni hakeutuu muille aloille töihin.

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   10.9.24 13:07:53

Poliisi rikostutkinnassa. Perusrikostorjunnan jatkuva aliarvostus näkyy sekä resursseissa että palkkauksessa. Juttupinot on sellaiset, että ei-kiireelliset jutut voidaan ottaa tutkitaan yleensä päälle vuoden päästä siitä, kun ilmoitus on tehty. Ketään ylempänä ei kiinnosta ja me työrukkaset otetaan paska vastaan asiakkailta. Sitten nämä jatkuvat johdon osoitukset siitä, että ne ei ymmärrä meidän työstä mitään. Kovasti kehitetään asioita, ja seuraus on just tämä turha byrokratia, mikä ei palvele ketään. Työ vastaa koulutusta ja palkan takiahan tätä tehdään. Vaihtoehdot on vähissä tällä koulutuksella ja muiden olosuhteiden vuoksi.

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   10.9.24 13:55:26

"..., mitä teet? 7000€/kk pyörittelen manuaalisesti vaikka paperilennokkeja.. :D"

Vahvasti tämä! :D

Ja myös, en erityisesti pidä työstäni, mutta minäki pysyn tässä koska en jaksa vaihtaa ja palkkaa on pakko saada.
Ihan mukavat työkaverit ja sen verran kauan ollut samassa pestissä, että saa jo vähän päättää mitä tekee, vapaata saa yleensä helposti kun vain ilmoittaa. Reilu 3000€ palkkaa, saattaisin saada enemmän kun vaihtaisin mutta tää helppous ja vapaus on jotain mistä en hevillä luovu.

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   10.9.24 14:01:49

Raksalla, monipuolisesti kaikkea pienessä firmassa + maalaus-ja rappaustyöt.

Oon henkisesti aika loppu työhön ja ollut pitkään motivaation puute sekä halu tehdä jotain ihan muuta. Palkka pitää mut vielä tässä ja ihan mukava työporukka. Väsynyt 24/7 ja töissä menen kuin zombi. Mutta jos nyt haluaisin vaihtaa alaa, palkka putoisi todella huomattavasti.

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: Nimetön 
Päivämäärä:   10.9.24 23:54:47

Alueellisessa vastuumuseossa työskentelen kulttuuriympäristötehtävissä, käytännössä enimmäkseen rakennussuojeluun liittyvissä asioissa.

Konfliktiherkkä työ, surkea lainsäädäntö (ei riittävää kompensaatiota suojelun aiheuttamiin kustannuksiin, eikä myöskään riittävän vahvoja työkaluja suojelun toteuttamiseksi). Liikaa epäonnistuneita lopputuloksia. Asiakkaiden tunteenpurkauksia (suojeltiin liikaa/liian vähän), henkilöityneitä tilanteita.Ja lopulta se tuhoutuva rakennusperintö.

On vaikeaa löytää koulutuksellani uutta työtä, jossa palkka olisi kohtuullinen.

Jos nyt jotain positiivista, niin yhdenlainen aitiopaikka seurata kaikenlaista kuntapäättäjien ja joskus virkamiestenkin suhmurointia. Se voisi olla viihdyttävää, jollei olisi niin jumalattoman ärsyttävää.

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: freesia 
Päivämäärä:   11.9.24 05:17:54

Keittiötyö. Työ itsessään ihan okei ja voi ajatella omia asioitaan samalla. Mutta todella ahdasta keittiössä, kauhean kuuma, surkea ilmastointi eikä asialle tehdä ikinä mitään enemmän kuin puheen tasolla. Kiukkuiset väsyneet työkaverit. Hirveä kiire, täytyisi tehdä monta asiaa yhtä aikaa. Aina ei ole aikaa edes syödä rauhassa. Keittiöpäällikkö ei tee muuta kuin valittaa asioista jotka eivät edes kuulu minulle. Palkka on ihan naurettava, viime kuussa tein täydet päivät, täydet arkiviikot ja 2 lauantaita. Nettopalkka oli 1400€. Älkää ikinä erehtykö tälle alalle.
Ja kyllä, haluaisin opiskella mutta en yhtään tiedä mitä se oliis.

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: F... 
Päivämäärä:   11.9.24 06:36:38

Mitä teet työksesi? Asiantuntijatyö.
Miksi et pidä työstäsi ja miksi jatkat siinä siitä huolimatta? Palkkaus. Jos olisi 3:lla alkava liksa, voisin jopa tykätä, mutta nykyisellä palkalla teen kakkostyötä päästäkseni 3k€ kuukausiansioihin. Miksikö? Haaveilen lapsesta, joten tahdon rahaa säästöön (lapsi voi esim.sairastaa paljon, tai tukiverkosto voi pettää ja pitää rahalla hankkia lapsenhoitoapua, tai lapsi voi tarvita toiminta-/fysio-/puheterapiaa, tai ...).
Vastaako työ omaa koulutustasi? Insinöörikoulutus ja amistutkinto sivuavalta alalta, erikoisammattitutkinto juuri tähän hommaan.

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: Mooli. 
Päivämäärä:   11.9.24 06:39:43

Olen palkanlaskija inhouse. Tehtävään kuului ennen hr myös, mutta nyt yrityskauppojen myötä työnkuvat muutettiin ja palkanlaskija ei voi olla enää samalla hr. Että näin. Mulle jäi tylsä aivot narikkaan palkanlaskenta yhdistettynä sillä, että hr ei saa mulle mitään toimitettua ilman perään kyselemistä.

Palkka ok 3400 €.

Mutta tästähän ei ylenemään pääse. Olen 35v ja tätä se olisi sitten lopputyöelämä. En liioin tule talon sisällä pääsemään eteenpäin, koska osaavia palkanlaskijoitakaan ei ole. Pitää laittaa haku päälle.

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: fox 
Päivämäärä:   11.9.24 06:53:18

Sairaanhoitaja, pienen paikkakunnan tk. Olen lisäkouluttautunut hyvin, minulla on vastuita ja täällä maksetaan oikeasti hyvää tiliä. Ja tavallaan rakastaisin itse sairaanhoitajan työtäni, se on minun juttuni auttaa ihmisiä ja nähdä työn jälki heidän hyvinvointinaan. Mutta en sitten tippaakaan tässä työpaikassa! Ilmapiiri on kammottava ja pienistäkin jutuista on tehty niin vaikeita ettei uskoisikaan. Henkilökunnan itkeminen, romahtelu, burnout-sairaslomat jne on täällä ihan arkipäivää. Ja sitten johto raivoaa ja ihmettelee, miksi eivät millään saa työntekijöitä pidettyä täällä töissä tai rekryttyä uusia…Jännä juttu tosiaan.
Olen itse tuolla vain, koska mieheni sai työkomennuksen tälle paikkakunnalle ja täällä ei koulutustasi vastaavia vaihtoehtoja ilman tuntien ajomatkoja ole. Mutta joulukuussa koittaa vapaus ja vihdoin paluu kaupunkiin ja pääsen taas töihin ns omieni pariin! Siihen asti kestän vaikka päällä seisten.

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   11.9.24 08:53:30

Työstä ihan periaattessa tykkään, asiantuntijatyö. En jaksa jatkuvaa draamaa yrityksessä. Tehdyissä päätöksissä ei pysytä, säädetään viime hetkellä. Pari läheistä kollegaa myös hirveitä energiasyöppöjä. Tuntuu, etten voi hirveästi vaikuttaa näihin kuormittaviin tekijöihin.

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: ------- 
Päivämäärä:   11.9.24 09:02:41

" Tällaista 7000 €/kk etätyötä ei niin vaan vaihdeta"

Onko kyseessä kansanedustajan työ?

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: Eh 
Päivämäärä:   11.9.24 10:00:52

Ensihoitaja. Vastuu kasvaa koko ajan, pitäisi osata enemmän ja enemmän, mutta palkassa ei näy. Työstä tehdään hankalampaa, kun seurataan "laatua ja tehokkuutta". Joutuu näkemään elämän kurjinta puolta ja tekemään työtä välillä vaarallisissa olosuhteissa. Hälytysvalmius on tuonut unihäiriöt ja stressitason koholla olemisen.

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   11.9.24 10:11:35

Monessa työssä tuntuu olevan ongelmana osaamaton johto...

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.9.24 10:32:44

Vihaan työtäni mutta tällä kokemuksella ja koulutuksella saan olla iloinen että on edes tämä duuni. Pakko jäädä.

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   11.9.24 10:33:26

Olen asiakaspalvelija yksityisellä terveysasemalla. On muuten niin kauheaa hommaa että oksat pois. Päivästä toiseen kuuntelen tiuskimista, valitusta ja raivoamista, kun asiakkaat ovat tyytymättömiä lääkäriin, hoitoon, hintaan, sijaintiin, palveluun... En voi millään tavalla vaikuttaa siihen, mitä joku lääkäri käynnistään laskuttaa tai miksi emme ole auki klo 22.30 jälkeen, mutta saan silti sen kaiken pskan aina niskaani. Palkka on sentään ihan hyvä, kun tulee vuorolisiä. Kukaan ei täällä pitkään kestä ja itsekin etsin koko ajan muita hommia.

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: tuota noin 
Päivämäärä:   11.9.24 11:40:47

Myyntiorganisaatiossa yksityisellä puolella.

Voisin tehdä tätä työtä, jos pääsisin täysin etähommiin.

Mutta...täysin munaton ja saamaton johto. Myyntijohtaja esittää kiireistä, mutta delegoi mulle melki kaikki hommansa. Osaa kyllä esittää toimarille, että tekee hommia niska limassa. Tekee virheitä, myöhästelee aikatauluissa koko ajan. Olen kuin lapsenvahti kun muistuttelen asioista monta kertaa.
Enkä kyllä siedä yhtään assariakaan, nuoleskelee johdon perää kaikki päivät.

Sinä päivänä kun täältä lähden, en noita ihmisiä halua nähdä koskaan.

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   11.9.24 11:48:09

"Olen kuin lapsenvahti kun muistuttelen asioista monta kertaa."

Minäkin vahdin useampaa työkaveriani, todella ärsyttävää. En ymmärrä miten voi sählätä niin paljon kuin nämä tyypit. Tyyliin kirjoitat sähköpostiin hyvät ohjeet, niitä ei lueta ja homma tehdään väärin. Pitäisi istua vieressä ja ohjeistaa ihan kädestä pitäen =/

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   13.9.24 12:37:32

Asiakkaatkin menevät koko ajan mahdottomammiksi. Kun pyydät ottamaan mittoja tuotteesta tai lähettämään kuvia, on mitat vähän sinnepäin ja kuvat valottuneita eikä numerosarjoista näy puoliakaan.

Nykyään juuri kukaan ei ihan oikeasti katso yhtään mitä tekee ja mitä lähettelee eteenpäin.

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: KJ 
Päivämäärä:   13.9.24 15:27:46

Asiantuntijatyö. Itse työssä ei ole vikaa, palkka, bonukset ja etenemismahdollisuudet hyvät. Työnantajan ”kaikki yhdessä” asenne vaan ärsyttää. Ymmärrän kyllä, että työnantaja ei halua, että syntyy kuppikuntia vaan ollaan ”kaikki yhtä perhettä”. Aiemmissa työpaikoissa on kuitenkin ollut aina se 1-2 läheistä työkaveria ja kun olen miettinyt työpaikan vaihtoa, iso syy, miksi en ole työpaikkaa vaihtanut, on ollut ne läheisimmät työkaverit.

Nykyisessä työssä ei pääse tutustumaan työkavereihin paremmin. Kahvitauoilla ollaan kaikki yhdessä. Puheenaiheet siis ovat sellaisia yleisiä, joihin kaikki voivat ottaa osaa. Syömään mennään kaikki yhdessä klo 11.30 tai sitten yksin, jos on vaikka asiakaspalaverissa klo 11.30. Ei ole sallittua mennä vain yhden työkaverin kanssa syömään. Jos vaikka minulla ja Maijalla on tahoillamme palaverit klo 11.30, kun yhteinen lounastauko alkaa, emme voi sopia Maijan kanssa, että mennää yhdessä syömään klo 12.15. Joko täytyy sopia, että mennään koko porukka syömään vasta 12.15 eikä 11.30 tai sitten menemme Maijan kanssa eri paikkoihin klo 12.15.

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   13.9.24 15:54:52

Assari teollisuudessa. Työ on tyhmää ja sitä on aivan liian vähän. Palkaa on huono ja työmatka pitkä. Ajelen reilun 1000km viikossa työmatkoja. Työ ei vastaa koulutusta. Yyteet päällä ja jos potkut tulee, niin loppuu ainakin tämä kallis harrastus (jonka mies kylläkin mahdollistaa elättämällä meidät).

  Re: Te, jotka ette pidä työstänne...

Lähettäjä: Olli 
Päivämäärä:   14.9.24 13:45:11

Hoitajana kehitysvammaisten asuntola. Liian kauan samassa yksikössä, jatkuva väkivallan uhka, huuto ja meteli. Lisäksi nyt on työyhteisössä kireätä. Odotan vaan että pääsen lomalle/vapaalla ja r vuoden päästä eläkkeelle.
Kaikenmaailman raportteja , lisääntyy kokoajan. Plääh

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.