Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Aikuinen kodinavaihtaja

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.9.24 22:28:15

Onko tosiaan tilanne sellainen, että aikuisia kodivaihtajakoiria ei etenkään pienissä roduissa ole tai ne menevät kuin kuumille kiville. Hetken aikaa olen jo pienehköä koiraa itselleni etsinyt ja ajattelin, että kodin tarjoaminen on aikuiselle koiralle voisi olla vaihtoehto. Nyt kuitenkin tuntuu, että kotia kaipaavaa koiraa ei vain löydy mistään. Onko tässä pakko kuitenkin siityä katsomaan pentua kun aikuista ei löydy mistään?

  Re: Aikuinen kodinavaihtaja

Lähettäjä: liuske 
Päivämäärä:   9.9.24 22:42:16

Millainen perhetilanne sinulla on? Tutulla etsii "hiljaisesti" terrierinarttu lapsetonta, ei-himoharrastavaa kotia.

Aika paljon pikkukoirat kyllä vaihtavat kotia kavereiden suosituksilla. Vaikeammat menevät julkiseen myyntiin.

  Re: Aikuinen kodinavaihtaja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.9.24 22:47:14

Juu pienet ja söpöt menee nopeesti, kyselyitä tulee kymmeniä, jopa satoja. Isokokoiset, vuotiaat urokset taas saavat odotella kotia pitkään.

  Re: Aikuinen kodinavaihtaja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.9.24 07:16:39

Pienet, nuorehkot, söpöt ja kiltit menee ennen kuin on ilmoitus ilmoilla. Ja myös isommista menee ne ulkonäöllisesti söpöimmät (tyyliin kultsut) het.

Käsiin jää pyörimään ne joilla on jotain elämää rajoittavaa käytösongelmaa (jonka takia ovat kiertoon lähdössäkin), esim. eroahdistus, pelkää lapsia, miehiä, kissoja, koiria ja/tai ihan kaikkea, vahvasti käsiteltävyysongelmaiset, koirat joita ei voi antaa muualle kuin maalle, yms. Ja ymmärrän hyvin, miksi tänmösille ei ole koteja.

  Re: Aikuinen kodinavaihtaja

Lähettäjä: Pikku 
Päivämäärä:   10.9.24 07:31:45

Omat aikuiset kodinvaihtajaa ovat löytyneet kasvattajien kautta. Hyvät kasvattajat puhuvat keskenään ja auttavat toisiaan löytämään hyvät kodit toistensa kasvateille. Kaksi on tätä reittiä tullut ja täysin ongelmattomia ja helppoja koiria ovat olleet molemmat (toinen iso ja toinen pieni).

  Re: Aikuinen kodinavaihtaja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.9.24 07:59:21

Ongelmattomat koirat vaihtavat kotia puskaradion kautta. Ei niistä tarvitse tehdä julkista ilmoitusta.

  Re: Aikuinen kodinavaihtaja

Lähettäjä: pilkunviilaaja 
Päivämäärä:   10.9.24 10:15:59

Sain kodinvaihtajan aikanaan rotuyhdistyksen kautta. Laitoin "etsitään" ilmoituksen rotuyhdistykseen. Rotu oli tuttu minulle jo ennestään ja yksi rodun edustaja kotona odottamassa kaveria. Minulle tarjottiin kolmea vaihtoehtoa, kaikki tiettävästi ongelmattomia ja kivoja koiria.

  Re: Aikuinen kodinavaihtaja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.9.24 10:58:24

Ota rescue?

  Re: Aikuinen kodinavaihtaja

Lähettäjä: koiraton 
Päivämäärä:   10.9.24 11:13:05

Tuo olikin hyvä vinkki laittaa rotuyhdistykselle suoraan viestiä. En ole hoksannut..

Meillä vähän sama tilanne, hyvä koti koiraa vailla. Tähänastiset koirat on aina tulleet pentuina mutta nyt on ollut mielessä että voisi ottaa jo vähän valmiimmankin. Kodittomia koiria on niin paljon :( Keksin paljon syitä puolesta ja vastaan. Pennun kanssa kestää niin pitkäänkin ennen kuin sen saa kunnolla lenkille mukaan (harrastamme kestävyysurheilua)

Rescueita olen seurannut tiiviisti ja yhden yhdistyksen kuormaan tutustunutkin. Haasteena on se, että meillä on joka toinen viikko puolison lapset ja talossa enemmän hulinaa. Aiemmat koirat tulleet aikuistalouteen, nyt koen vähän paineita siitä. Muutama sopivan tuntuinen rescue on ollut liian vietikäs tai arka. Asutaan maalla ja lapset sen ikäisiä että seilaavat naapurin muksujen kanssa ees taas...

  Re: Aikuinen kodinavaihtaja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.9.24 12:20:58

Mä ilmoitin tutulle kasvattajalle (jolta olin ostanut kaksi pentua), että ottaisin aikuisen, jos joku luopuu ongelmattomasta kohtuunuoresta koirasta. Kävikin niin, että meille tuli kasvattajalta 2-vuotias, jota kasvattaja ei terveydellisestä syystä voinut käyttää jalostukseen, mutta syyllä ei ole mitään väliä kotikoirana. Oli siis ollut kasvattajalla koko sen 2 vuotta. Win-win.

  Re: Aikuinen kodinavaihtaja

Lähettäjä: -4° 
Päivämäärä:   10.9.24 12:58:22

liuske: täällä olisi tiedossa koti vanhemman mutta aktiivisen yksinasujan kaverina omakotitalossa. Edellinen terrierinarttu (kotimaisen eläinsuojeluyhdistyksen kautta kulkenut!) menehtyi äkillisesti kesällä ja paikka sohvalla olisi auki.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.