Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pohjeluu ei parane.

Lähettäjä: Gaer 
Päivämäärä:   9.9.24 13:03:39

Katkoin jalkani 4-5 vuotta sitten, sääri ja pohjeluu molemmat kiertyi poikki asti.
Sääriluu on parantunut niin hyvin kuin vain voi, mutta pohjeluu ei ole luutunut.
Lääkärin mukaan luu voitaisiin raudoittaa, mutta siellä sijaitsee niin paljon hermoja että vaurioitumisen vaara on erittäin suuri ja leikkauksella saatettaisiin tehdä enemmän pahaa kuin hyvää.

Erinäisten tapausten takia kuntouttaminen on tapahtunut ihan arjessa ilman sen suurempaa vaivannäköä, mutta nyt kesän aikana olen yrittänyt kuntouttaa enemmän.
Pääsen kävelemään noin puolisen kilometriä kerrallaan, sen jälkeen kipu ja särky alkaa olla aika sietämätöntä. Olen yrittänyt lisätä matkaa kivusta huolimatta, mutta edelleen se on se noin puoli kilometriä.
Jos kävelen "paljon" päivän aikana niin yö on todella tuskainen.
Olen kokeillut kylmää ja kuumaa ja painetta ja lepoa ja kohoa ja mitä mieleen on tullut, mutta en tiedä enää mitä kokeilla.

Onko kenelläkään ideoita miten lähtisi kokeilemaan kuntouttamista paremmin? Todella haittaa elämää kun pitää miettiä mitä voi tehdä ja ennen kaikkea mitä pitää jättää tekemättä, kun hävettää joutua rajoittamaan elämää.

  Re: Pohjeluu ei parane.

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   9.9.24 13:10:17

Olen pahoillani puolestasi, ikävä trauma. Oletko kokeillut hoitaa laseria? Entä kävelyn sijasta pyöräilyä?

  Re: Pohjeluu ei parane.

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   9.9.24 13:16:40

*laserilla

  Re: Pohjeluu ei parane.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   9.9.24 13:23:20

Eiköhän tuollainen vamma pidä kuntouttaa terveydenhuollon ammattilaisten eikä hötönettiläisten ohjeilla.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.