Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: Kysy mitä haluat 
Päivämäärä:   8.9.24 14:38:32

Syön painonhallinnan tueksi tablettimuotoista lääkettä, jonka alkuperäinen tarkoitus on diabeteksen hoito, mutta tehoaa myös ylipainoon.

Haluatko kysyä jotain lääkkeestä?

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.9.24 14:39:29

Kuinka sait sen ja millainen seuranta? Eli kuinka usein käyt verikokeissa?

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   8.9.24 14:39:37

En.

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: Kysy mitä haluat 
Päivämäärä:   8.9.24 14:41:07

Pyysin lääkäriltä. Olen kamppaillut paino-ongelman kanssa pitkään, ja harkinnut lääkettä jopa pari vuotta, ei mikään hetken päähänpisto.

Lääkärin seuranta on, mutta ei verikokeita.

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.9.24 14:42:14

Ai menit tk:oon ja pyysit?

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: Kysy mitä haluat 
Päivämäärä:   8.9.24 14:43:05

Työterveyslääkäriltä sain reseptin.

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: Kysy mitä haluat 
Päivämäärä:   8.9.24 14:43:41

Mutta kyllä, menin lääkäriin ja pyysin reseptin.

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: kysymys 
Päivämäärä:   8.9.24 15:57:42

Mikä on lääkkeen nimi?

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: Kysy mitä haluat 
Päivämäärä:   8.9.24 16:24:26

Rybelsus

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.9.24 16:36:03

Oliko ikäviä sivuoireita

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.9.24 16:38:45

Miksi koet että rybelsuksessa (joka on sama kuin ozempic) on jotain spesiaalia? Tuntuu että joka viides on samalla lääkityksellä. Ja siis hienoa jos on hyvä lääke vaivaan, en minä sitä, mutta väitän että oma mielialalääkkeeni on harvinaisempi.

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.9.24 16:42:05

"Miksi koet että rybelsuksessa (joka on sama kuin ozempic) on jotain spesiaalia? Tuntuu että joka viides on samalla lääkityksellä. Ja siis hienoa jos on hyvä lääke vaivaan, en minä sitä, mutta väitän että oma mielialalääkkeeni on harvinaisempi."

Miksi SINÄ taas ajattelet että aloittaja ajattelee lääkkeensä olevan harvinainen? Hänhän vain antoi mahdollisuuden ihmisille kysyä aiheesta joka mietityttää monia.

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.9.24 16:43:27

Onko se sama kuin Ozemp?

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   8.9.24 16:48:26

Minkä vahvuinen Rybelsus sulla on? Miten aloitit, suoraan täydellä annostuksella, vai oliko sulla "miedompia" ensin?

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   8.9.24 16:50:43

Onko sinulla myös diabetes, jos normaalit sokeriarvot niin eikö voi laskea vaarallisen alas?

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   8.9.24 17:03:04

Joko alkoi haittavaikutukset?

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: Kysy mitä haluat 
Päivämäärä:   8.9.24 17:32:02

En ajattele, että tässä olisi mitään erityisen spesiaalia. Mutta lääke kiinnostaa monia ja itse olen saanut tästä paljon hyötyä.

Mulla ei ole ollut suurempia haittavaikutuksia. Ainoastaan aamupäivisin on hieman etovaa oloa, mutta ei mitään sellaista mikä vaikuttaisi normaaliin toimintakykyyni.

Mun annostus oli aluksi 1kk 3mg. Nyt mulle on määrätty myös 7mg, mutta olen toistaiseksi jatkanut 3mg koska se riittää mulle vasteeseen.

Käsittääkseni annosta nostetaan pikku hiljaa, jotta keho tottuu eikä tulisi pahoja sivuoireita.

Lääkkeen vaikuttava aine on sama kuin Ozempic, mutta se on pistettävä.

Verensokerin kanssa mulla ei ole koskaan ollut ongelmia. Tämä lääke ei laske verensokeria vaarallisen alas.

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   8.9.24 18:07:59

Mikä oli lähtöpainosi, kuinka kauan olet lääkettä käyttänyt ja painosi nyt?

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: Lumi 
Päivämäärä:   8.9.24 18:12:48

Minkä hintainen lääke on?

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.9.24 18:26:44

"Miksi koet että rybelsuksessa (joka on sama kuin ozempic) on jotain spesiaalia? Tuntuu että joka viides on samalla lääkityksellä. Ja siis hienoa jos on hyvä lääke vaivaan, en minä sitä, mutta väitän että oma mielialalääkkeeni on harvinaisempi."

Luitko sä edes aloitusta? Onko sulla mielialalääkityksen lisäksi tarvetta jollekin muulle lääkitykselle jollai saisit tuota minä-minä-minä-olen-spesiaali-asennettasi hoidettua?

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: Kysy mitä haluat 
Päivämäärä:   8.9.24 18:52:25

Lääke on melko arvokas, noin 120€/kk, Kela-korvausta ei painonhallintaan saa. Kaikki pitoisuudet (3, 7 ja 14mg) ovat samanhintaisia. Mutta itselleni tulee säästöä kun ruokailu muuttunut.

Olen käyttänyt lääkettä noin 1,5kk. Tarkkaa painonpudotusta en osaa sanoa, koska en käy vaa”alla. Lääkettä aloittaessa vaatekokoni oli noin XL(XXL) kläytön aloittaessa (vielä muutama vuosi sitten käytin kokoa M), ylipainoa noin 30kg. Nyt monet vaatteet tuntuu XL koon vaatteet alkaa olla jo hieman löysiä.

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.9.24 19:17:16

Miksi joku sanoi saavansa Kela-korvausta koska oli verenpainetta samaan aikaan.

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: Kysy mitä haluat 
Päivämäärä:   8.9.24 19:29:00

Jaa-a, en tiedä tarkemmin miten nuo Kela-korvaukset määräytyy. Mutta minulla ei kuitenkaan ole oikeutta Kela-korvaukseen.

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.9.24 19:31:50

” Miksi joku sanoi saavansa Kela-korvausta koska oli verenpainetta samaan aikaan.”

Saxendasta voi saada Kela-korvausta, mikäli painoindeksi on riittävä ja on liitännäissairaus. Itse laihdutin Saxendan avulla, mutta maksoin itse, koska painoindeksi oli vain 27.

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.9.24 19:35:07

Kuka tietää noista liitännäissairauksista jotka oikeuttavat Kela-korvaukseen.
Minulla on indeksi 30+ ja kilpparivajaus ja verenpainelääkitys ja sepelvaltimosairaus ja keskivaikea uniapnea ja nivelrikko.

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: Niin no 
Päivämäärä:   8.9.24 19:40:37

Ei sillä Kela-korvauksella ole merkitystä, koska tuon 130 euroa, jonka kuukauden satsi maksaa, säästää äkkiä ruokakuluissa.

2-tyypin diabetes varmaan suht varmasti oikeuttaa Kela-korvaukseen, muuten tuntuu olevan aika hakuammuntaa.

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.9.24 19:42:53

Tuo on aivan tosi että sen säästää äkkiä ruokakuluissa tai vaikka kaljassa

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.9.24 19:44:12

Ei taida saada kela-korvausta, mikäli ongelmia verensokerin kanssa ei ole.

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: Kysy mitä haluat 
Päivämäärä:   8.9.24 19:48:37

Kyllä vaan, ruokamäärät on itselläni pienentyneet huomattavasti lääkkeen myötä. Siitä tulee iso säästö :)

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.9.24 19:50:36

https://www.kela.fi/laake3051

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   8.9.24 19:53:43

Millaiset elintavat sinulla on ollut lihavana?

Miten olet kokeillut laihduttaa aiemmin? Oletko selvittänyt peruskulutuksesi ja kokeillut laskea joka ikisen kalorin?

Ajattelitko syödä lääkettä loppuelämäsi? Jos et, niin mitä luulet tapahtuvan, kun lopetat lääkkeen käytön?

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: kiinnostaa 
Päivämäärä:   8.9.24 20:00:03

Voiko tätä saada Suomessa jotenkin, jos ei ole ylipainoinen (mutta laihduttamisen tarvetta olisi)? Siis samaan tyyliin kuin nuo mainitut Hollywood tähdet?

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: Kysy mitä haluat 
Päivämäärä:   8.9.24 20:01:26

Kyllä tiedän peruskoulutuksen ja sen, miten tulisi syödä laihtuakseen tai ylläpitääkseen terveellistä ruokavaliota. Olen tosiaan myös aiemmin ollut normaalipainoinen.

Itselläni kyse on aika pitkälti tunnesyömisestä. Viime vuosiin on mahtunut paljon vastoinkäymisiä. Oon sitten paikannut niitä syömällä ja esim tilaamalla Woltista ruokaa, kun en ole välillä jaksanut laittaa ruokaa jne. Suurin syy kuitenkin tässä tunnesyömisessä on ollut kulutukseen nähden liian isot ruoka-annokset. Viimeiset 2-3v olen kamppaillut asian kanssa, mutta en vaan saanut muutosta tehtyä. Nyt ruoka-annokset jopa puolittuneet aiemmasta ilman että mun täytyisi kamppailla omaa mieltä vastaan.

En ole vielä miettinyt kuinka kauan lääkettä syön. Toki ihanne olisi, että paremmat ruokailutottumukset juurtuisivat osaksi elämää. En halua menettää terveyttäni painonnousun vuoksi. Nyt alkoi jo olla erinäisiä oireita esim selkäongelmia.

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: Kysy mitä haluat 
Päivämäärä:   8.9.24 20:03:00

Varmaan riippuu lääkäristä, millä kriteerein lääkettä myöntää jos kyse ei varsinaisesti ylipainosta.

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: Kysy mitä haluat 
Päivämäärä:   8.9.24 20:04:30

Mutta itse näen lääkkeen osalta vain hyviä puolia. Ona elämänlaatu on kohentunut jo nyt huomattavasti. Riski ylipainon aiheuttamille liitännäissairauksille pienenee. Olen hyvin kiitollinen, että tällainen lääke on keksitty. Harva ylipainoinen haluaa olla ylipainoinen, jos vaihtoehtoja on.

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: nsdnkf 
Päivämäärä:   8.9.24 20:05:05

Pitääkö lääkettä syödä loppuelämä jos haluaa painon pysyvän alhaalla.

Yks tuttu lääkäri sai kollegan määräämään itselleen. Oli normaalipainoinen M-kokoinen nainen. Nyt on ehkä kokoa 32, ja haluaa yhä laihtua, syö isot määrät ozempicia.

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   8.9.24 21:28:55

Syö joo Ozempicia…. Voi olla vähän hankalaa nieltävää. Varsinkin isoina määrinä.

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: Nipsu 
Päivämäärä:   8.9.24 22:41:04

Ymmärrät itse olevasi tunnesyöppö. Eikö olisi järkevämpää käsitellä ammattilaisen kanssa ruokasuhdettasi ja laihduttaa pysyviä muutoksia tehden?

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.9.24 22:45:13

Miksi joku linkittää tänne aivan väärän lääkkeen korvattavuuskriteerit :'D

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: minea 
Päivämäärä:   8.9.24 22:47:03

Yks tuttu lääkäri sai kollegan määräämään itselleen. Oli normaalipainoinen M-kokoinen nainen. Nyt on ehkä kokoa 32, ja haluaa yhä laihtua, syö isot määrät ozempicia.

Vau! Haluaisin myös ozempicia, vitsi kun tietäisi mistä ja keneltä siihen saisi reseptin normaalipainoisena.

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: Kysy mitä haluat 
Päivämäärä:   9.9.24 09:23:08

Nipsu, tietenkin täytyy käsitellä myös tunnepuolta. Siihen ei lääke itsessään auta. Mutta toisaalta lääkkeen tuoman kylläisyyden tunteen myötä ei ole tullut tarvetta myöskään tunnesyömiselle. Lääke tuo mulle hyvää tukea painonhallintaan.

  Re: Käytössäni on ”Hollywood-tähtien laihdutuslääke”

Lähettäjä: ewa 
Päivämäärä:   9.9.24 15:12:47

"Yks tuttu lääkäri sai kollegan määräämään itselleen. Oli normaalipainoinen M-kokoinen nainen. Nyt on ehkä kokoa 32, ja haluaa yhä laihtua, syö isot määrät ozempicia."

Ozempicia ei syödä :DDD
Melkoista paskaa tämä kommentti muutenkin.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.