Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kakkutäyte

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.9.24 08:07:01

Vinkatkaa parhaimman makuinen täytekakku täyte?
Onko erikseen miesten makuun täytteitä :D

  Re: Kakkutäyte

Lähettäjä: Vai miesten maku 
Päivämäärä:   8.9.24 08:17:18

Naisten makuun vadelmamousse
Miesten makuun appelsiinimarmeladi+ mansikka

Tämä on täysin oma kokemus
Ja tuo eka sopii suklaakakkuun ja toka kinuskikakkuun että sekin pitää ottaa huomioon mikä kakku on kyseessä. Yleensä marjat sopivat kermakakkuun ja kaikki tykkää.
Pääasia on että kakku ei ole kuiva eli on kostutettu ja täytetty kunnolla edellisenä päivänä.

  Re: Kakkutäyte

Lähettäjä: Maisa 
Päivämäärä:   8.9.24 08:23:43

Valion kermakakku ohjeella tulee hyvä kakku.

  Re: Kakkutäyte

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   8.9.24 08:32:11

Meillä tykätään eniten kuningatarrahka täytteestä. Pohjiin rahkan lisäksi marjapilttiä ja alimpaan kerrokseen banaani siivuja.

Itse taas en vadelmamoussea yhdistäisi suklaa kakkuun, sillä en tykkää marjojen ja suklaan yhdistelmästä.

  Re: Kakkutäyte

Lähettäjä: Vai miesten maku 
Päivämäärä:   8.9.24 08:41:14

Pitäiskö kertoa että ITSE en tykkää vastavuoroisesti banaanista ja rahkasta yhdistettynä...sitähän aloittaja ei halua tietää

No tämä on tätä taas kun täytyy aina kertoa mistä itse ei tykkää kun piti vaan kertoa paras täyte

  Re: Kakkutäyte

Lähettäjä: ujm 
Päivämäärä:   8.9.24 09:19:58

Tähän aikaan vuodesta laittaisin omenasosetta, jossa on sen verran puolukkaa, että on vähän väriä ja makua. Lisäksi jotain vaniljatuorejuustoa kermavaahtoon sekoitettuna.

Talvella sitten pakastemansikoita ja banaania muusattuna, varsinkin lasten kakkuihin. Appelsiini-, kirsikka- ja aprikoosimarmeladit sopivat varsinkin suklaakakkuihin.

  Re: Kakkutäyte

Lähettäjä: Mona 
Päivämäärä:   8.9.24 10:12:21

Mansikkamurska ilman sokerointia ja kermavaahto, ehdottomasti. En tykkää kovin imelistä täytteistä ja rasvaisen imelät, esim kreemit on aivan kauheita...

  Re: Kakkutäyte

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   8.9.24 10:37:19

Hedeilmäinen täytekakku parasta. Mansikkakakkukin pitää tehdä hedelmäisenä jotta on raikas.

  Re: Kakkutäyte

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.9.24 10:53:55

Mun makuun on suklaa ja toffee.
Mun miehen makuun on suklaa.
Mun siskon makuun on passionhedelmä.
Mun kaksoisveljen makuun on suklaa ja toffee.
Mun pikkuveljen makuun on suklaa ja toffee.
Mun isän makuun on mansikkakakku.
Mun äidin makuun on suklaa.
Mun sedän makuun on mikä tahansa hedelmäkakku.

Oman kokemuksen perusteella ei siis ole mitään miesten ja naisten makuja.

  Re: Kakkutäyte

Lähettäjä: jes 
Päivämäärä:   8.9.24 10:58:07

Mona on asian ytimessä. Yksinkertainen ja helppo. Mansikka murskalla kostuttaa kakun, sokeria maun mukaan kermavaahto myös täytteeseen.

  Re: Kakkutäyte

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   8.9.24 11:56:31

Kaikki banaanisiivuja kakkuun laittavat pitäisi passittaa vankilaan!

  Re: Kakkutäyte

Lähettäjä: Dirkie 
Päivämäärä:   8.9.24 11:59:42

Joo: tässä kysytään omia ja tuttujen suosikkeja, ei siis ole mikään neiti äikkäpäiden jalanpolkemistopikki.

Punaherukkatäyte sai suuren suosion kun järjestin juhlat. Kaikki tykkäsivät.

  Re: Kakkutäyte

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.9.24 12:46:17

Banaanisiivuilla tehty kakku (yhdessä kerroksessa banaanisiivuja muttei välttämäti edes sitä yhtäkään kerrosta täyteen tykitetty) +kostutus appelsiinimehulla riittää hyvin makeuttamaan kakkua. Kakku ei tarvitse tällöin sokerin lisäystä edes hillon muodossa. Tämä on oikeiasti hyvä eikä liian makea edes.

  Re: Kakkutäyte

Lähettäjä: Lap 
Päivämäärä:   8.9.24 13:05:02

Banaani täytekakussa... Yäk.

Vadelma-kinuski tai vadelma valkosuklaa paras.

  Re: Kakkutäyte

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.9.24 13:07:19

Mikä hitto nykyajan ihmisiä vaivaa? Toiset kertovat omista makumieltymyksistään ja jotkut yököttelevät. Jos on aivan pakko kertoa ettei pidä jostain, sen voi kertoa kauniimminkin vaikka tuskin ketään silti kiinnostaa.

  Re: Kakkutäyte

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.9.24 13:24:26

Usein kakkua tarjotaan vieraille, joten onhan se hyvä tiedostaa, että tietyt täytteet saavat monissa vieraissa aikaan inhonväristyksiä. Esimerkiksi juuri nuo banaanit.

  Re: Kakkutäyte

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.9.24 13:27:25

Ei banaania kakkuun, ei maistu eikä myöskään näytä hyvältä.

Kermakakkuun raikas täyte, oma suosikki on perinteinen mansikka mutta oikeastaan kaikki marjat sopivat.

  Re: Kakkutäyte

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.9.24 13:33:15

Jos vieras yökkii, niin vieras saa saman tien lähteä. En minäkään yököttele jollekin lakkakakulle vaikkei se olekaan suosikkini, koska lakan ja kerman liitto ei vain toimi.

  Re: Kakkutäyte

Lähettäjä: Täh? 
Päivämäärä:   8.9.24 13:36:11

Jos tarjoan jotain vieraille, huomioin heidän erityisruokavalionsa ja mieltymyksensä, jos ne ovat tiedossani. Se, että joku, jota en edes tunne, ei pidä vaikkapa marengista, ei saa minua luopumaan marengin tarjoamisesta.

  Re: Kakkutäyte

Lähettäjä: Eelis 
Päivämäärä:   9.9.24 07:28:15

Ruusunmarjasose.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.